از فکر تا عمل

از ایده تا بازار؛ استارت‌آپ نانویی آکسفورد نانوپور

از ایده تا بازار؛ استارت‌آپ نانویی آکسفورد نانوپور

«آکسفورد نانوپور» یک استارت‌آپ فعال در حوزه آنالیزهای بیولوژیکی با عملکرد بالا است که در سال 2005 میلادی تأسیس شد. این شرکت با دسترسی به فناوری کلیدی توالی‌یابی «DNA» و تولید دستگاه‌های قابل حمل ارزیابی آن، بر طیف وسیعی از قابلیت‌ها و کاربردهای این فناوری، متمرکز شده است.
سرگذشت موفقیت؛ استراتژی‌های شرکت ساسفین

سرگذشت موفقیت؛ استراتژی‌های شرکت ساسفین

شرکت «ساسفین»، یکی از بازیگران پیشرو در حوزه نوآوری‌های تجاری و بانکی است که طیف وسیعی از خدمات مرتبط با مبادلات مالی شرکت‌ها و مشاوره‌های تجاری را به مشتریان خود، به‌ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط و استارت‌آپ‌های فناورانه، عرضه می‌نماید. با توجه به چابکی قابل‌توجه این شرکت و فرآیند موفق توسعه محصولات مبتنی بر نیاز بازار و تجاری‌سازی آن‌ها، در این نوشتار، برخی از رموز موفقیت را از زبان مدیرعامل آن، «مایکل ساسون» درخواهیم یافت.
از ایده تا بازار؛ باتری‌های لیتیوم یونی Enevate

از ایده تا بازار؛ باتری‌های لیتیوم یونی Enevate

«انویت» یک استارت‌آپ فعال در حوزه طراحی و ساخت باتری‌های لیتیومی است که در سال ۲۰۰۵ میلادی در دانشگاه کالیفرنیا تأسیس شد. این شرکت، در سال ۲۰۰۸ میلادی به‌طور کامل بر تولید نسل جدیدی از باتری‌های لیتیوم یونی با طیفی وسیعی از قابلیت‌ها و کاربردهای مختلف، متمرکز شد.
مصاحبه با علی پرتوی، فرشته کسب‌و‌کاری که در فیسبوک و دراپ‌باکس سرمایه‌گذاری نمود

مصاحبه با علی پرتوی، فرشته کسب‌و‌کاری که در فیسبوک و دراپ‌باکس سرمایه‌گذاری نمود

یکی از سرمایه‌گذاران برجسته که اخیراً وارد صنعت کشاورزی و مواد غذایی شده است، کارآفرین سریالی، علی پرتوی است که انرژی زیادی در زمینه کشاورزی پایدار و کربن ناشی از تولید مواد غذایی صرف می‌نماید. وی از فرشتگان کسب‌وکار است که پیش از این، تجاربی موفق از سرمایه‌گذاری در فیسبوک، دراپ‌باکس و بسیاری از شرکت‌های دیگر داشته است.
هفت نکته برای دارا بودن قدرت و مهارت مذاکره در کسب‌وکار

هفت نکته برای دارا بودن قدرت و مهارت مذاکره در کسب‌وکار

مذاکره نمودن در خصوص یک معامله کسب‌وکاری خوب، مسئله پیروزی یا درگیر شدن در یک بازی خشن نیست، بلکه مسئله ایجاد موقعیت‌هایی است که موجب خوشحالی هر دو طرف خواهد بود. این نوشتار، هفت نکته کلیدی که بایستی در خصوص مذاکره در نظر داشت را از زبان متخصصین این حوزه یادآور می‌گردد.
از ایده تا بازار؛ ربات خانگیMisty

از ایده تا بازار؛ ربات خانگیMisty

استارت‌آپ میستی رباتیک، یک اسپین‌آف از شرکت «Sphero» است که پیش از این، نوعی ربات اسباب‌بازی را به بازار عرضه نموده بود. در حرکتی جدید، این استارت‌آپ به‌جای ربات‌های اسباب‌بازی، بر روی طراحی و تولید محصولات رباتیک با هدف انجام فعالیت‌های مفید و عملی متمرکز است.
۱۰ شتاب‌دهنده برتر جهان در زمینه کمک به رشد استارت‌آپ‌ها

۱۰ شتاب‌دهنده برتر جهان در زمینه کمک به رشد استارت‌آپ‌ها

افزایش تعداد استارت‌آپ‌ها، رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی در جوامع مختلف دارد و البته این رابطه کاملاً دوجانبه است. در همین راستا، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز پشتیبانی از کسب‌وکارهای جدید نیز، در سرتاسر جهان در حال رشد هستند. شتاب‌دهنده‌ها، خدمات متنوعی از جمله: مشاوره، تأمین منابع، ارتباطات مناسب، مشاوره و آموزش در مراحل ابتدایی شکل‌گیری کسب‌وکار، ارائه مینمایند. در این نوشتار، با برخی از موفق‌ترین شتاب‌دهنده‌ها در سطح جهان، آشنا خواهیم شد.
مصاحبه با استیو وزنیاک، بنیان‌گذار اپل پیرامون نوآوری و تجارب کارآفرینی

مصاحبه با استیو وزنیاک، بنیان‌گذار اپل پیرامون نوآوری و تجارب کارآفرینی

شرکت اپل در ابتدای دهه هفتاد میلادی، توسط «استیو جابز»، «استیو وزنیاک» و «رونالد وین» بنیان نهاده شد. البته «رونالد وین» در کمتر از دو هفته پس از تأسیس شرکت، سهام خود را واگذار نمود و وزنیاک نیز در سال ۱۹۸۵ میلادی از این شرکت جدا شد با این وجو شاید اگر وزنیاک نبود هرگز اپل وجود نداشت. در این نوشتار، مصاحبه مجله «Fortune» با وزنیاک، در زمینه چگونگی عملکرد اپل و مشابهت آن با مایکروسافت و نظرات وی پیرامون نفوذ پول و ثروت در دره سیلیکون و آغاز درون‌گرایی ناشی از دوران رونق شبکه‌های اجتماعی ارائه خواهد شد.
مصاحبه با «مایک مکدرمنت» بنیان‌گذار استارت‌آپ «FreshBooks»

مصاحبه با «مایک مکدرمنت» بنیان‌گذار استارت‌آپ «FreshBooks»

«مایک مکدرمنت»، مدیرعامل و بنیان‌گذار استارت‌آپ فرش بوکز «FreshBooks» بوده که نوعی نرم‌افزار حسابداری مبتنی بر ابر رایانه‌ای ارائه نموده است. وی بیش از سه سال و نیم از وقت خود را در زیرزمین مسکونی خود، صرف اجرایی نمودن ایده و توسعه «فرش بوکز» نمود و در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر، از این محصول ابتکاری استفاده می‌نمایند. در این نوشتار، مصاحبه‌ای با وی در زمینه کسب‌وکار جدید و محصول نهایی آن و تجارب شخصی پیرامون فعالیت‌های کارآفرینانه خواهیم داشت.
هفت دلیل اینکه چرا برای استارت‌آپ خود به یک «MVP» نیاز دارید

هفت دلیل اینکه چرا برای استارت‌آپ خود به یک «MVP» نیاز دارید

یکی از فاکتورهای کلیدی در فرآیند تأمین مالی و جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها، معرفی حداقل محصول پذیرفتنی یا «MVP»، به سرمایه‌گذاران است. سؤالی که ذهن بسیاری از کارآفرینان را به خود مشغول نموده، این است که چگونه باید یک «MVP» مناسب برای استارت‌آپ خود بیابیم. در این نوشتار سعی شده، با معرفی این مفهوم و مرور برخی از استارت‌آپ‌های موفق جهانی، این چالش ذهنی را برطرف نماییم.