از فکر تا عمل

داستان توسعه یک استارت‌آپ فعال در حوزه باتری

داستان توسعه یک استارت‌آپ فعال در حوزه باتری

راجان کومار و کارلوس مونوز، به واسطه باوری که به باتری‌ها داشتند، در سال 2017 میلادی تصمیم به راه‌اندازی یک استارت‌آپ نوآور در زمینه مواد مورد نیاز برای باتری‌ها گرفتند. کومار که فارغ‌التحصیل دکترای نانومهندسی است، عاشق باتری‌ها است و آن‌ها را برای آینده تکنولوژیکی حیاتی می‌داند. در این نوشتار، شرحی از داستان شکل‌گیری این استارت‌آپ، حضور در یک برنامه شتابدهی و دستاوردهای حاصل شده توسط آن‌ها ارائه گردیده که برای افرادی که در صدد ورود به مسیر کارآفرینی در حوزه‌های فناوری‌ها سخت هستند، می‌تواند دانستنی‌های زیادی داشته باشد.
مزایای شگفت‌انگیز مدیتیشن برای کارآفرینان

مزایای شگفت‌انگیز مدیتیشن برای کارآفرینان

با انجام تمرینات کافی، مدیتیشن این پتانسیل را دارد که زندگی شما را با تغییرات جدی روبرو نماید. حتی انجام یک تمرین کوتاه فقط ده دقیقه‌ای در طول روز می‌تواند مزایای تجاری فراتر از کاهش ضربان قلب، کاهش سطح کورتیزول و استراحت بهتر را برای شما به همراه داشته باشد. در این نوشتار به دنبال آن هستیم تا با نگاه به کسب‌وکار و کارآفرینی، ویژگی‌های احتمالی و اثرات مدیتیشن را بررسی نموده و دریابیم کارآفرینانی که مدیتیشن را به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود قرار می‌دهند، چه ویژگی‌هایی بدست می‌آورند.
سه دلیل اصلی که بنیانگذاران استارت‌آپی قبل از رسیدن به موفقیت کار را رها می‌کنند!

سه دلیل اصلی که بنیانگذاران استارت‌آپی قبل از رسیدن به موفقیت کار را رها می‌کنند!

راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار، سفری پر فراز و نشیب است. برای بنیانگذاران استارت‌آپی، رویارویی با چالش‌های متعدد در این مسیر اصلاً چیزی غیرعادی نیست. در حالی که اکثر مردم به اهمیت استقامت در این مسیر پرخطر پی می‌برند، اما بسیاری از بنیانگذاران هم قبل از اینکه بتوانند ایده خود را به یک کسب‌وکار واقعی تبدیل کنند، کار و ادامه تلاش را برای همیشه رها می‌کنند. در این نوشتار، به دنبال آن هستیم تا دلایل اصلی رها نمودن استارت‌آپ‌ها را بیان کنیم. شاید با دانستن همین چند مورد ساده، شما هم بتوانید برای پروژه و کسب‌وکار خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید و تعادل بهتری بین کار و زندگیتان ایجاد نمایید.
از پژوهش در حوزه علم مواد تا کارآفرینی؛ گفتگو با یک استاد دانشگاه و کارآفرین سریالی

از پژوهش در حوزه علم مواد تا کارآفرینی؛ گفتگو با یک استاد دانشگاه و کارآفرین سریالی

پروفسور «فردی بوئی»، استاد دانشگاه فناوری نانیانگ است. بوئی علاقه زیادی به اختراع دستگاه‌های جدید زیست‌پزشکی دارد. او بیش از 100 پتنت به نام خود دارد که مجوز بسیاری از آن‌ها به شرکت‌های نوپا اعطا شده است. در این نوشتار، این دانشمند و محقق فعال در حوزه مهندسی مواد، نقطه نظرات خود را در مورد کارآفرینی و نقشی که دانشگاه‌ها می‌توانند در ایجاد فرهنگ نوآوری ایفا کنند، با ما به اشتراک می‌گذارد.
به عنوان رهبر یک تیم کاری، بجای کلمه «من» از «ما» استفاده کنید!

به عنوان رهبر یک تیم کاری، بجای کلمه «من» از «ما» استفاده کنید!

شما کسب‌و‌کارتان را به تنهایی نمی‌سازید و باید اعتبار این کار را با همه افرادی که در این مسیر با شما همراه بوده‌اند، تقسیم کنید. در این نوشتار، به دنبال آن هستیم که تفاوت دو کلمه "من" و "ما" را ارائه نموده و برداشت دیگران و احساسی که به آن‌ها با شنیدن این کلمات دست می‌دهد را تشریح نماییم. شاید باور کردنی نباشد که یک تغییر کلمه، چقدر می‌تواند برای کسب‌وکار شما تغییرات مثبتی به دنبال داشته باشد!
چطور درخواست ثبت اختراع بهتری داشته باشیم؟

چطور درخواست ثبت اختراع بهتری داشته باشیم؟

در اختیار داشتن یک دارایی فکری و از بین بردن ریسک سوء استفاده از آن، چیزی است که به شرکای شما اعتماد به نفس داده تا با شما به جلو حرکت کنند. به منظور در اختیار داشتن اختراعی قوی که دیگران را ترغیب به همکاری و اخذ مجوز بهره‌برداری از آن نماید، شما نیاز به یک درخواست ثبت اختراع قدرتمند دارید. در این نوشتار، چند نکته مهم در خصوص نحوه آماده‌سازی درخواست‌های ثبت اختراع ارائه شده که می‌تواند در راستای تبدیل پتنت شما به یک راه درآمدزایی بسیار مؤثر باشد.
کسب‌وکارتان را بیشتر دوست داشته باشید!

کسب‌وکارتان را بیشتر دوست داشته باشید!

کارآفرینان شرکت‌های خود را راه‌اندازی می‌کنند تا رؤیاهایشان را دنبال کنند. با این حال، در تعقیب این رویاها، زندگی به صورت یک مانع عمل می‌کند. بین ایمیل‌ها، تماس‌ها و جلسات با مشتری، مهم است که هر از گاهی به خاطر بیاورید که چرا این کسب‌و‌کار را شروع می‌کنید. در این نوشتار، از نگاه سه کارآفرین، به این مسئله مهم پرداخته می‌شود. آن‌ها معتقدند که اگر واقعاً کسب‌وکارتان را دوست دارید، گاهی باید عقب بایستید و خارج از هیاهوهای موجود، به کسب‌وکارتان فکر کنید و تصمیمات درستی را برای آن اتخاذ نمایید.
پنج راه برای متمایز کردن استارت‌آپ نسبت به رقبا

پنج راه برای متمایز کردن استارت‌آپ نسبت به رقبا

در یک بازار شلوغ، کلید موفقیت کسب‌وکار شما، متمایز کردن آن نسبت به دیگران است. محصولات و خدمات با کیفیت بالا، استراتژی قیمت‌گذاری هوشمند و بازاریابی مؤثر فقط برخی از اصول اولیه هستند. موفق‌ترین کارآفرینان، چند ترفند اضافی دارند که کسب‌وکار آن‌ها را از بقیه متمایز می‌کند. در این نوشتار، به دنبال آن هستید تا پنج مورد از این ترفندها که می‌تواند اختلاف زیادی بین شما و رقبایتان ایجاد نماید را معرفی کنیم.
حفظ آرامش در یک محیط کاری پر استرس

حفظ آرامش در یک محیط کاری پر استرس

استرس برای هر فرد متفاوت است. سیستم عصبی برخی افراد به محرک‌هایی مانند دفتر کار پر سر و صدا حساس‌تر است، در حالی‌که برخی دیگر به سختی متوجه شلوغی اطراف خود می‌شوند. اما به طور کلی افراد موفقی که در محیط‌هایی با مقادیر ثابت استرس کار می‌کنند، در معرض افزایش خطر فرسودگی شغلی قرار دارند. در این نوشتار، چند نکته کلی در مورد نحوه کنترل استرس و حفظ آرامش در محیط‌های استرس‌زای کاری ارائه شده که برای همه افرادی که در مسیر کارآفرینی و استارت‌آپی وارد شده و خود را در پیش روی حجم زیادی از فشارهای کاری و استرس قرار می‌دهند، بسیار مفید خواهد بود.
کارآفرینان و چالش بزرگی به نام حفظ تعادل بین کار و زندگی

کارآفرینان و چالش بزرگی به نام حفظ تعادل بین کار و زندگی

موفقیت با یک استارت‌آپ، مستلزم فداکاری زیادی در همه بخش‌های زندگی است. یک استارت‌آپ موفق و در حال رشد، همه چیز زندگی شما را صرف خود نموده و شما را مجبور می‌کند که همه چیزهای دیگر را برای مدتی کنار بگذارید. این می‌تواند بوی جهنم را در زندگی شخصی شما پخش کند. داشتن مهارت‌هایی برای مدیریت این چالش‌ها، از جمله ایجاد تعادل بین کار و زندگی، کلید رشد و مدیریت یک کسب‌وکار موفق است. در این نوشتار به مسئله حفظ تعادل بین کار و زندگی پرداخته و نکاتی برای گذر از این چالش بزرگ بیان می‌گردد.