از فکر تا عمل

مدیریت پرسنل

مدیریت پرسنل

مدیریت پرسنل در واقع به‌صورت استخدام، فعالیت و حفظ نیروی کار راضی تعریف می‌شود. این مدیریت بخش مهمی از مدیریت مربوط به کارمندان در محل کار و رابطه آنها درون سازمان است.
اصول کارآفرینی

اصول کارآفرینی

کارآفرینان باید از چند اصل اساسی پیروی کنند که به‌عنوان راهنما برای موفقیت آن‌ها محسوب می‌شوند. بر اساس تحقیقات انجام شده طی یک دوره سه ساله و مصاحبه با بیش از ۱۵۰ کارآفرین، نویسنده و کارشناس مدیریت، بیل مورفی، کتابی درباره کارآفرینی منتشر کرده است که توسط دانشکده بازرگانی هاروارد منتشر شد
آینده کارآفرینی

آینده کارآفرینی

این روزها، کارآفرینان در همه جا حضور فعالی دارند. شروع کسب‌وکار از دره سیلیکون تا سائو پالو در برزیل و از بوستون تا بنگلور، رقابتی در میان جوانان ایجاد کرده است. افزون بر این، از زمان رکود بزرگ سال 2008، مشاغل تمام‌وقت نادر شده‌اند و علاوه بر این، با افزایش دما و رشد اقتصادی (اصطلاح مورد استفاده برای توصیف شغل آزاد و مدل کار نیمه‌وقت)، اکثر حرفه‌ای‌ها به معنای واقعی کلمه و ظاهراً «به تنهایی» مشغول به کار هستند.
پنج دلیل اصلی شکست کارآفرینان

پنج دلیل اصلی شکست کارآفرینان

کارآفرینی فرایندی بسیار پیچیده است و احتمال شکست در آن بسیار زیاد است. تحقیقات نشان داده است که کمتر از 10 درصد سرمایه‌گذاری‌های جدید موفقیت‌آمیز بوده است و کارآفرینان اغلب در ابتدای فعالیت خود با شکست مواجه می‌شوند.
کارآفرینی چیست و کارآفرین کیست؟

کارآفرینی چیست و کارآفرین کیست؟

اغلب به کسی که تجارت خود را آغاز کرده است، کارآفرین خطاب می‌شود. همچنین با شنیدن واژه کارآفرین، ما تمایل داریم آن را به فردی که سرمایه‌گذاری‌های خود را شروع کرده است، نسبت دهیم.
بازاریابی رسانه‌های اجتماعی چیست؟ معنا و مفاهیم مهم

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی چیست؟ معنا و مفاهیم مهم

ما انسان‌ها اساساً موجوداتی اجتماعی هستیم. ارتباطات و تعاملات برای جامعه بشری بسیار حیاتی است و افراد تمایل به برقراری ارتباط با دیگران دارند. فناوری اینترنت، ارتباطات افراد را تغییر داده است. در زمان‌های گذشته، افراد مجبور به نوشتن نامه یا رزرو یک تماس تلفنی بودند تا با یک دوست یا آشنا در نقطه دیگری از کشور صحبت کنند. فناوری امروزی این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا به‌سرعت با دوستان و خانواده خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند.
بازاریابی خدمات: تعریف و اهمیت آن

بازاریابی خدمات: تعریف و اهمیت آن

به بیان ساده، بازاریابی خدمات به بازاریابی محصولات نامحسوس اشاره دارد. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، خدمات به‌طور ذاتی نامحسوس هستند، به‌طور هم‌زمان در زمان تولید خود مصرف می‌شوند، پس از استفاده ذخیره یا عرضه مجدد نمی‌شوند و ارائه خدمات منحصر به‌فرد است و حتی توسط همان ارائه‌دهنده خدمات قابل تکرار نیست.
مراحل فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده

مراحل فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده

شخصی که محصولات و خدماتی را از بازار برای مصرف شخصی خود خریداری می‌کند، مصرف‌کننده نامیده می‌شود. برای درک روند کامل تصمیم‌گیری مصرف‌کننده، ابتدا مثال زیر را در نظر بگیرید:
هفت P بازاریابی خدمات 

هفت P بازاریابی خدمات 

اولین عنصر چهارگانه در آمیزه بازاریابی خدمات همانند بازاریابی سنتی است. با این‌حال، با توجه به ماهیت منحصر به فرد خدمات، پیامدهای این موارد در زمینه خدمات کمی متفاوت عمل می‌کند.
رفتار مصرف‌کننده چیست؟ معنا و مفاهیم مهم 

رفتار مصرف‌کننده چیست؟ معنا و مفاهیم مهم 

هر شخصی که کالا و خدماتی را از بازار برای استفاده نهایی خود خریداری می‌کند، مصرف‌کننده نامیده می‌شود. به‌عبارت ساده‌تر، مصرف‌کننده شخصی است که کالاها و خدمات موجود در بازار را مصرف می‌کند. به‌عنوان مثال: آقای رحیمی ممکن است یک سه چرخه برای پسرش خریداری کند یا آقای محمدی ممکن است یک پیراهن برای خود بخرد. در این مثال‌ها هر دو شخص، مصرف‌کننده هستند.