از فکر تا عمل

گفتگویی با «ناتالی سیسن» معروف به کارآفرین چمدانی

گفتگویی با «ناتالی سیسن» معروف به کارآفرین چمدانی

«ناتالی سیسن»، به‌عنوان کارآفرین چمدانی شناخته شده است. وی از سال ۲۰۰۶ میلادی، با یک چمدان و حداقلی از امکانات، زادگاهش در نیوزیلند را برای آغاز کسب‌وکار جدیدش ترک نمود. ناتالی، سخنگو، نویسنده، وبلاگ نویس و یک کارآفرین تمام‌عیار است. وی در سال ۲۰۰۹ میلادی، سایتی برای شرح سفرها و اشتراک‌گذاری تجربیاتش با دیگر کارآفرینان، راه‌اندازی نمود که الهام‌بخش دیگران، برای پیگیری رؤیاهایشان در ساخت یک کسب‌وکار است. در این نوشتار، بخش‌هایی از گفتگوی «Easyspace»، با این کارآفرین ارائه شده است.
از ایده تا بازار؛ حافظه‌های نانویی Nantero

از ایده تا بازار؛ حافظه‌های نانویی Nantero

شرکت استارت‌آپی نانترو «نانترو»، یکی از رهبران پیشرو در زمینه نانولوله‌های کربنی محسوب می‌شود که عمدتاً در طراحی و تولید تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت، موفق به توسعه نسل جدیدی از حافظه، به نام «NRAM» شده است که قابلیت جایگزینی هم‌زمان «DRAM» و فلش در یک تراشه واحد را داشته و با توجه به ظرفیت بالا و سرعت فوق‌العاده آن، موج بعدی نوآوری‌ها در صنایع الکترونیک را موجب خواهد شد.
گفتگو با یک متخصص روش‌های درمانی سلول‌های بنیادی در خصوص مسیر تجاری‌سازی فناوری

گفتگو با یک متخصص روش‌های درمانی سلول‌های بنیادی در خصوص مسیر تجاری‌سازی فناوری

«رابرت دینز»، به‌عنوان یک متخصص روش‌های درمانی سلول‌های بنیادی، از تجربه‌ای ۲۰ ساله در این حوزه، برخوردار است. با توجه به تجارب قبلی این محقق در تعامل با شرکت‌های نوپای فعال در حوزه بیوفناوری و شناخت مناسب در زمینه تجاری‌سازی فناوری‌های نوظهور، در این نوشتار، مصاحبه‌ای با وی ترتیب داده شده، تا نقطه نظراتش در خصوص روند تجاری‌سازی محصولات دارویی و چالش‌های پیش رو، اخذ گردد.
سه نکته کلیدی مالکیت فکری در استارت‌آپ‌ها

سه نکته کلیدی مالکیت فکری در استارت‌آپ‌ها

در این نوشتار، از زبان «ماری جوئتن»، مدیرعامل شرکت حقوقی «Traklight»، با چند راهکار مفید در زمینه مالکیت فکری برای استارت‌آپ‌ها، آشنا خواهیم شد. وی تجارب ۳۰ ساله خود، در زمینه مدیریت مالکیت فکری و کمک به کسب‌وکارهای مختلف برای حفاظت از دارایی‌های فکری را به اشتراک می‌گذارد.
از ایده تا بازار؛ استارت‌آپ نانویی آکسفورد نانوپور

از ایده تا بازار؛ استارت‌آپ نانویی آکسفورد نانوپور

«آکسفورد نانوپور» یک استارت‌آپ فعال در حوزه آنالیزهای بیولوژیکی با عملکرد بالا است که در سال 2005 میلادی تأسیس شد. این شرکت با دسترسی به فناوری کلیدی توالی‌یابی «DNA» و تولید دستگاه‌های قابل حمل ارزیابی آن، بر طیف وسیعی از قابلیت‌ها و کاربردهای این فناوری، متمرکز شده است.
سرگذشت موفقیت؛ استراتژی‌های شرکت ساسفین

سرگذشت موفقیت؛ استراتژی‌های شرکت ساسفین

شرکت «ساسفین»، یکی از بازیگران پیشرو در حوزه نوآوری‌های تجاری و بانکی است که طیف وسیعی از خدمات مرتبط با مبادلات مالی شرکت‌ها و مشاوره‌های تجاری را به مشتریان خود، به‌ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط و استارت‌آپ‌های فناورانه، عرضه می‌نماید. با توجه به چابکی قابل‌توجه این شرکت و فرآیند موفق توسعه محصولات مبتنی بر نیاز بازار و تجاری‌سازی آن‌ها، در این نوشتار، برخی از رموز موفقیت را از زبان مدیرعامل آن، «مایکل ساسون» درخواهیم یافت.
از ایده تا بازار؛ باتری‌های لیتیوم یونی Enevate

از ایده تا بازار؛ باتری‌های لیتیوم یونی Enevate

«انویت» یک استارت‌آپ فعال در حوزه طراحی و ساخت باتری‌های لیتیومی است که در سال ۲۰۰۵ میلادی در دانشگاه کالیفرنیا تأسیس شد. این شرکت، در سال ۲۰۰۸ میلادی به‌طور کامل بر تولید نسل جدیدی از باتری‌های لیتیوم یونی با طیفی وسیعی از قابلیت‌ها و کاربردهای مختلف، متمرکز شد.
مصاحبه با علی پرتوی، فرشته کسب‌و‌کاری که در فیسبوک و دراپ‌باکس سرمایه‌گذاری نمود

مصاحبه با علی پرتوی، فرشته کسب‌و‌کاری که در فیسبوک و دراپ‌باکس سرمایه‌گذاری نمود

یکی از سرمایه‌گذاران برجسته که اخیراً وارد صنعت کشاورزی و مواد غذایی شده است، کارآفرین سریالی، علی پرتوی است که انرژی زیادی در زمینه کشاورزی پایدار و کربن ناشی از تولید مواد غذایی صرف می‌نماید. وی از فرشتگان کسب‌وکار است که پیش از این، تجاربی موفق از سرمایه‌گذاری در فیسبوک، دراپ‌باکس و بسیاری از شرکت‌های دیگر داشته است.
هفت نکته برای دارا بودن قدرت و مهارت مذاکره در کسب‌وکار

هفت نکته برای دارا بودن قدرت و مهارت مذاکره در کسب‌وکار

مذاکره نمودن در خصوص یک معامله کسب‌وکاری خوب، مسئله پیروزی یا درگیر شدن در یک بازی خشن نیست، بلکه مسئله ایجاد موقعیت‌هایی است که موجب خوشحالی هر دو طرف خواهد بود. این نوشتار، هفت نکته کلیدی که بایستی در خصوص مذاکره در نظر داشت را از زبان متخصصین این حوزه یادآور می‌گردد.
از ایده تا بازار؛ ربات خانگیMisty

از ایده تا بازار؛ ربات خانگیMisty

استارت‌آپ میستی رباتیک، یک اسپین‌آف از شرکت «Sphero» است که پیش از این، نوعی ربات اسباب‌بازی را به بازار عرضه نموده بود. در حرکتی جدید، این استارت‌آپ به‌جای ربات‌های اسباب‌بازی، بر روی طراحی و تولید محصولات رباتیک با هدف انجام فعالیت‌های مفید و عملی متمرکز است.