از فکر تا عمل

از ایده تا محصول؛ نانوکریستال‌های «Pixelligent»

از ایده تا محصول؛ نانوکریستال‌های «Pixelligent»

با توجه به اهمیت نانو اپتیک و پتانسیل‌های بالقوه برای توسعه و تجاری‌سازی کاربردهای جدید، در ادامه معرفی استارت‌آپ‌های موفق نانویی، در این نوشتار به معرفی استارت‌آپ «پیکسلیجنت» خواهیم پرداخت.
گفتگو با « ایوان اشپیگل»؛ مدیرعامل «Snapchat»

گفتگو با « ایوان اشپیگل»؛ مدیرعامل «Snapchat»

«ایوان اشپیگل»، مؤسس و مدیرعامل «اسنپ‌»، یکی از کارآفرین‌های مشتاق و جسور در حوزه‌های فناورانه بوده که از جوان‌ترین میلیاردرهای حال حاضر جهان به حساب می‌آید. وی «اسنپ‌چت» را زمانی که دانشجوی طراحی محصول در دانشگاه استنفورد بود، تأسیس نمود. در این مصاحبه، ایوان پیرامون آنچه موجب موفقیتش شده و این‌که جوانان برای موفقیت در فعالیت‌های کارآفرینانه، باید چه کنند، صحبت می‌کند.
یادگیری؛ مهارتی کلیدی برای موفقیت در کسب‌وکار

یادگیری؛ مهارتی کلیدی برای موفقیت در کسب‌وکار

اگرچه آموزش ساختارمند و سنتی بسیار مهم است، اما افراد پرانگیزه‌ای که زندگی خود را وقف مفهوم یادگیری مادام‌العمر کرده‌اند، معمولاً موفقیت بیشتری کسب می‌کنند. در این نوشتار، به بحث یادگیری به‌عنوان مهارتی مهم در موفقیت کسب‌وکارهای استارت‌آپی خواهیم پرداخت.
از ایده تا بازار؛ پلتفرم شناسایی تومورهای سرطانی

از ایده تا بازار؛ پلتفرم شناسایی تومورهای سرطانی

«آنکو نانو مدیسین» را می‌توان یک مثال خوب از موفقیت شرکت‌های زایشی دانست. این کسب‌وکار نوپا و دانش‌بنیان، در سال ۲۰۱۴ میلادی و به‌عنوان یک شرکت زایشی از مرکز پزشکی دانشگاه جنوب غربی تگزاس «UTSW» تأسیس گردید و در همین مدت کوتاه، موفق به دستیابی به موفقیت‌های قابل‌توجهی در حوزه فناوری‌های زیستی شده است.
از جعبه آزمایشی عایق صوت تا بزرگترین پروژه ساختمانی ایران (ایران مال)

از جعبه آزمایشی عایق صوت تا بزرگترین پروژه ساختمانی ایران (ایران مال)

عایق صوت نانویی، یکی از طرح‌های برنامه نانومچ بوده که در مهرماه ۱۳۹۵ و همزمان با نهمین نمایشگاه سالانه نانو، نمونه آزمایشگاهی آن در غرفه نانومچ رونمایی شد. پس از حضور در این نمایشگاه و دریافت بازخورد از بازدیدکنندگان، این طرح مسیر توسعه را در نانومچ به مدت یکسال طی نمود و همزمان با رونمایی از نمونه نیمه صنعتی آن در مهرماه ۱۳۹۶ در نمایشگاه دهم نانو، فرآیند توسعه و تجاری‌سازی این طرح، با عقد قرارداد فناور با شرکت صنعتی نگین رز سپاهان، وارد مسیر جدیدی شد. با توجه به تجاری‌سازی موفق محصول و تولید صنعتی آن در مجموعه نگین رز، مصاحبه‌ای با خانم دکتر «زهرا مزروعی»، فناور این طرح ترتیب داده‌ایم که در ادامه متن این مصاحبه آمده است.
هفت قانون کلیدی برای خلق نوآوری در حوزه فناوری نانو

هفت قانون کلیدی برای خلق نوآوری در حوزه فناوری نانو

موفقیت در کارآفرینی‌های نانویی، نیازمند اتخاذ استراتژی‌های هوشمندانه و ظریفی است که در این نوشتار به آن‌ها پرداخته شده است. «تیم هارپر» یک کارآفرین موفق با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارهای نانویی است که توصیه‌های خود را در قالب «هفت قانون برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری نانو» ارائه می‌دهد.
گفتگو با «ریموند لی»؛ کارآفرین جوان و مؤسس وب‌سایت «ooShirts»

گفتگو با «ریموند لی»؛ کارآفرین جوان و مؤسس وب‌سایت «ooShirts»

«ریموند لی»، مثالی از یک کارآفرین جوان و موفق است که در شانزده سالگی، با روحیه کارآفرینانه و تلاش و کوشش مستمر، موفق به توسعه و پایدارسازی کسب‌وکار خود و دستیابی به نتایجی خیره‌کننده شده است. در این مصاحبه، ریموند از مسیر کارآفرینی خود و پیچ‌وخم‌های آن می‌گوید؛ تجاربی که می‌تواند برای هر علاقه‌مند به فعالیت‌های کارآفرینانه و بنیان‌گذاران استارت‌آپی، مفید و جذاب باشد.
از ایده تا بازار؛ به‌کارگیری فناوری نانو در حوزه‌ مهندسی سطح و روانکارها

از ایده تا بازار؛ به‌کارگیری فناوری نانو در حوزه‌ مهندسی سطح و روانکارها

شرکت استارت‌آپی «نانومک» که از پیشگامان پیاده‌سازی ایده‌های مختلف و توسعه کاربردهای متنوع در حوزه مهندسی نانو به حساب می‌آید، در سال ۲۰۰۲ میلادی، توسط «آجای مالشه» تأسیس شد. این شرکت طی سال‌های اخیر، توسعه و تجاری‌سازی ایده‌های جدید در حوزه نانوفناوری را هدف اصلی خود قرار داده و در حوزه مهندسی سطح، روانکارها، چسب، رنگ، پوشش‌دهنده‌ها و منسوجات پیشرفته فعالیت می‌نماید.
چگونه کسب‌وکار خود را ارتقاء دادم؛ مصاحبه با مدیرعامل شرکت کایزن

چگونه کسب‌وکار خود را ارتقاء دادم؛ مصاحبه با مدیرعامل شرکت کایزن

در این مصاحبه، رموز موفقیت «پت ریس کمپبل»، در توسعه و گسترش زودهنگام کسب‌وکارش، به بحث و تبادل‌نظر گذاشته می‌شود. وی در مورد ایده کسب‌وکار و چگونگی تجاری‌سازی آن صحبت نموده و نقش فناوری را در شرکت خود بیان می‌کند. گفتنی است، کایزن بالغ بر ۲۰ کارمند داشته و از شرکت‌های بسیار موفق در حوزه بازاریابی محتوا محسوب می‌شود.
ویژگی‌های اساسی یک کارآفرین

ویژگی‌های اساسی یک کارآفرین

کارآفرین، یک فرصت‌طلب، سازمان‌ده و هماهنگ‌کننده عوامل تولید است. او نه‌تنها فرصت‌های کسب‌وکار را درک می‌کند، بلکه منابع دیگر، مانند نیروی انسانی، پول، ماشین‌آلات، مواد و روش‌ها را به کار می‌اندازد. در این نوشتار، ویژگی‌ها و کارکردهای یک کارآفرین را به صورت خلاصه مورد بررسی قرار می‌دهیم