از فکر تا عمل

۱۴ ایده خلاقانه برای جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها

۱۴ ایده خلاقانه برای جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها

با توجه به اهمیت جذب سرمایه و دشواری‌های خاص این مسئله، در این نوشتار به راهکارهای به نسبت متفاوت جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها خواهیم پرداخت. با مطالعه این مقاله، با ۱۴ روش خلاقانه برای جذب سرمایه در کسب‌وکارهای نوپا، آشنا خواهید شد.
داستان باورنکردنی موفقیت «Airbnb»

داستان باورنکردنی موفقیت «Airbnb»

مرور داستان‌های موفقیت شرکت‌های بزرگ، نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها، با حداقل امکانات و پس از شکست‌های مقطعی و پی‌درپی، به پیروزی دست یافته و به غول‌های امروزی مبدل شده‌اند. در این نوشتار، به مرور یک داستان کارآفرینی بسیار جذاب خواهیم پرداخت. داستان موفقیت «Airbnb» که مؤسسین آن، با ایده ناب و خلاقانه خود، زندگی بسیاری از افراد را تحت‌الشعاع قرار داده‌ و خود را به میلیاردها دلار درآمد رساندند.
گفتگو با بنیان‎گذار یک «VC»؛ چرا سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر برای همه کارآفرینان مناسب نیست؟!

گفتگو با بنیان‎گذار یک «VC»؛ چرا سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر برای همه کارآفرینان مناسب نیست؟!

در دنیای کارآفرینی، همه از مزایای سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر صحبت می‌کنند، به‌طوری که بنیان‌گذاران استارت‌آپی پس از ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب‌وکارشان، اولین اولویت را ملاقات با «VC»ها و جلب نظر آن‌ها می‌دانند. آیا هر کسب‌وکار نوپایی باید به سراغ «VC»ها برود؟ این پرسشی است که «Bryce Roberts»، فعال سرمایه‌گذاری در حوزه استارت‌آپ‌ها و بنیان‌گذار «Indie.vc»، به آن پاسخ می‌دهد.
کسب‌وکارهای نانویی و تأثیر فناوری نانو بر شرکت‌ها

کسب‌وکارهای نانویی و تأثیر فناوری نانو بر شرکت‌ها

گزارش کارگروه نانوفناوری سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، اطلاعاتی جامع و قابل قیاس در سطح بین‌المللی، در زمینه چگونگی تأثیرپذیری شرکت‌های مختلف از نانو فناوری، چگونگی استفاده از این فناوری در فعالیت‌های نوآورانه، چگونگی اکتساب یا توسعه توانمندی‌های مرتبط، نقش متفاوت شرکت‌های جدید و کوچک با شرکت‌های بزرگ‌تر در فرآیند تجاری‌سازی فناوری نانو و همچنین چالش‌های تجاری‌سازی که شرکت‌ها با آن‌ها روبرو هستند، ارائه نموده است. در این نوشتار، سعی شده تا مروری اجمالی بر مهم‌ترین یافته‌ها و اطلاعات این گزارش داشته باشیم.
روایتی از یک کارآفرینی زنانه و چالش‌های دوچندان موجود

روایتی از یک کارآفرینی زنانه و چالش‌های دوچندان موجود

در این نوشتار، به روایتی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر یک کارآفرین زن، به نام «جولز پیری»، در مسیر رشد و توسعه کسب‌وکارش می‌پردازیم. تلاش‌هایی که تجسمی آشکار از یک اراده قوی، ذهنی فعال و هوشمندی لازم، در مواجهه با موقعیت‌های مختلف است.
درس‌های کارآفرینی: «ارزش زمان، باور به خود و تیم کاری»

درس‌های کارآفرینی: «ارزش زمان، باور به خود و تیم کاری»

مسیر کارآفرینی، سرشار از درس‌های چالش‌برانگیز و روشنگرانه است که در صورت توجه به این درس‌ها، می‌توانید کسب‌وکارتان را به سطوحی بالاتر هدایت نمایید. در این نوشتار، برخی از ارزشمندترین درس‌های کارآفرینی، از زبان پنج کارآفرین موفق از حوزه‌های مختلف بیان خواهند شد. درس‌هایی که چگونگی استفاده از منابع، اعم از زمان، انگیزه و کارکنان را برای یافتن موفقیت نهایی بازتاب می‌دهد.
مصاحبه با مؤسس شرکت «Pooch & Mutt»؛ چطور کسب‌وکارم را گسترش دادم؟

مصاحبه با مؤسس شرکت «Pooch & Mutt»؛ چطور کسب‌وکارم را گسترش دادم؟

طی پنج سال گذشته، شرکت «Pooch & Mutt»، سالیانه به‌طور متوسط رشدی ۶۰ درصدی را تجربه نموده است. بنیان‌گذار این استارت‌آپ موفق، «گای بلاسکی» ۴۰ ساله است که با ادعای تولید و عرضه غذای سالم برای سگ‌ها، کسب‌وکار خود را با رشدی چشمگیر و مستمر مواجه نموده است. وی در این مصاحبه، پیرامون اهمیت حفظ کارکنان علاقه‌مند، نوآوری و اختلال در بازار و این‌که چرا الهام‌بخش وی، یک فیلسوف از رومیان باستان است، نکاتی را بیان می‌دارد.
از ایده تا بازار؛ Nanotech Industrial Solutions

از ایده تا بازار؛ Nanotech Industrial Solutions

در این نوشتار و در ادامه معرفی شرکت‌های استارت‌آپی موفق حوزه نانو، «Nanotech Industrial Solutions» یا «NIS» که یک شرکت نانوفناوری تولیدکننده محصولات صنعتی، شامل روغن‌های روان کاری، گریس، پوشش‌دهنده‌ها، مایعات فلزکاری و کامپوزیت‌های پلیمری است را، معرفی می‌نماییم.
چگونه یک معرفی آسانسوری موفق داشته باشیم؟

چگونه یک معرفی آسانسوری موفق داشته باشیم؟

این ایده را به ذهن آورید که یکی از دوستان یا رقبای شما، تنها در یک ملاقات بسیار کوتاه، مثلاً قدم زدن چند دقیقه‌ای با یک سرمایه‌گذار و یا در مدت زمانی که با آسانسور در حال رفتن به یک جلسه کاری هستند، ایده خود را ارائه نموده و باب آشنایی بیشتر و عقد قرارداد را باز نمایند. در این نوشتار، سعی خواهد شد تا «معرفی آسانسوری» یا «Elevator Pitch» را به‌عنوان یک ابزار کارآمد عرضه ایده به سرمایه‌گذار یا دیگر ذینفعان، بررسی و تجزیه‌وتحلیل نماییم.