از فکر تا عمل

چگونه یک معرفی آسانسوری موفق داشته باشیم؟

چگونه یک معرفی آسانسوری موفق داشته باشیم؟

این ایده را به ذهن آورید که یکی از دوستان یا رقبای شما، تنها در یک ملاقات بسیار کوتاه، مثلاً قدم زدن چند دقیقه‌ای با یک سرمایه‌گذار و یا در مدت زمانی که با آسانسور در حال رفتن به یک جلسه کاری هستند، ایده خود را ارائه نموده و باب آشنایی بیشتر و عقد قرارداد را باز نمایند. در این نوشتار، سعی خواهد شد تا «معرفی آسانسوری» یا «Elevator Pitch» را به‌عنوان یک ابزار کارآمد عرضه ایده به سرمایه‌گذار یا دیگر ذینفعان، بررسی و تجزیه‌وتحلیل نماییم.
از ایده تا بازار؛ سلول‌های خورشیدی «Oxford Photovoltaics»

از ایده تا بازار؛ سلول‌های خورشیدی «Oxford Photovoltaics»

استقبال چشمگیر از فناوری‌های خورشیدی و بازار رو به گسترش آن، بسیاری از شرکت‌های فناور را به فعالیت در این حوزه سوق داده است. استارت‌آپ‌ها نیز از این قضیه مستثنی نبوده و در سال‌های اخیر، بسیاری از محققین و کارآفرینان، با تکیه بر دانش خود، سعی در توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های جدید داشته‌اند. یکی از این استارت‌آپ‌های موفق، «Oxford Photovoltaics» است که در کمتر از یک دهه فعالیت خود، به دستاوردهای قابل‌توجهی رسیده است. در این نوشتار، مروری بر شکل‌گیری و سیر فعالیت‌های این کسب‌وکار نوپا خواهیم داشت.
تغییر فرهنگ در صنعت سرمایه‌گذاری خطرپذیر: گفتگویی با مؤسسان «Tale Venture»

تغییر فرهنگ در صنعت سرمایه‌گذاری خطرپذیر: گفتگویی با مؤسسان «Tale Venture»

مؤسسه سرمایه‌گذاری «Tale Venture»، برای فرهنگ کارآفرینی و نوآوری تیم متقاضی سرمایه، اهمیت خاصی قائل است و حتی برای آن‌ها، سؤالاتی پیرامون فرهنگ‌سازمانی، تنوع و دیدگاه‌های بنیان‌گذاران استارت‌آپ ارسال می‌کند. در ادامه، گفتگویی با مؤسسین این شرکت داشته و نظراتشان پیرامون فرهنگ کارآفرینی را بررسی می‌نماییم.
از ایده تا محصول؛ نانوکریستال‌های «Pixelligent»

از ایده تا محصول؛ نانوکریستال‌های «Pixelligent»

با توجه به اهمیت نانو اپتیک و پتانسیل‌های بالقوه برای توسعه و تجاری‌سازی کاربردهای جدید، در ادامه معرفی استارت‌آپ‌های موفق نانویی، در این نوشتار به معرفی استارت‌آپ «پیکسلیجنت» خواهیم پرداخت.
گفتگو با « ایوان اشپیگل»؛ مدیرعامل «Snapchat»

گفتگو با « ایوان اشپیگل»؛ مدیرعامل «Snapchat»

«ایوان اشپیگل»، مؤسس و مدیرعامل «اسنپ‌»، یکی از کارآفرین‌های مشتاق و جسور در حوزه‌های فناورانه بوده که از جوان‌ترین میلیاردرهای حال حاضر جهان به حساب می‌آید. وی «اسنپ‌چت» را زمانی که دانشجوی طراحی محصول در دانشگاه استنفورد بود، تأسیس نمود. در این مصاحبه، ایوان پیرامون آنچه موجب موفقیتش شده و این‌که جوانان برای موفقیت در فعالیت‌های کارآفرینانه، باید چه کنند، صحبت می‌کند.
یادگیری؛ مهارتی کلیدی برای موفقیت در کسب‌وکار

یادگیری؛ مهارتی کلیدی برای موفقیت در کسب‌وکار

اگرچه آموزش ساختارمند و سنتی بسیار مهم است، اما افراد پرانگیزه‌ای که زندگی خود را وقف مفهوم یادگیری مادام‌العمر کرده‌اند، معمولاً موفقیت بیشتری کسب می‌کنند. در این نوشتار، به بحث یادگیری به‌عنوان مهارتی مهم در موفقیت کسب‌وکارهای استارت‌آپی خواهیم پرداخت.
از ایده تا بازار؛ پلتفرم شناسایی تومورهای سرطانی

از ایده تا بازار؛ پلتفرم شناسایی تومورهای سرطانی

«آنکو نانو مدیسین» را می‌توان یک مثال خوب از موفقیت شرکت‌های زایشی دانست. این کسب‌وکار نوپا و دانش‌بنیان، در سال ۲۰۱۴ میلادی و به‌عنوان یک شرکت زایشی از مرکز پزشکی دانشگاه جنوب غربی تگزاس «UTSW» تأسیس گردید و در همین مدت کوتاه، موفق به دستیابی به موفقیت‌های قابل‌توجهی در حوزه فناوری‌های زیستی شده است.
از جعبه آزمایشی عایق صوت تا بزرگترین پروژه ساختمانی ایران (ایران مال)

از جعبه آزمایشی عایق صوت تا بزرگترین پروژه ساختمانی ایران (ایران مال)

عایق صوت نانویی، یکی از طرح‌های برنامه نانومچ بوده که در مهرماه ۱۳۹۵ و همزمان با نهمین نمایشگاه سالانه نانو، نمونه آزمایشگاهی آن در غرفه نانومچ رونمایی شد. پس از حضور در این نمایشگاه و دریافت بازخورد از بازدیدکنندگان، این طرح مسیر توسعه را در نانومچ به مدت یکسال طی نمود و همزمان با رونمایی از نمونه نیمه صنعتی آن در مهرماه ۱۳۹۶ در نمایشگاه دهم نانو، فرآیند توسعه و تجاری‌سازی این طرح، با عقد قرارداد فناور با شرکت صنعتی نگین رز سپاهان، وارد مسیر جدیدی شد. با توجه به تجاری‌سازی موفق محصول و تولید صنعتی آن در مجموعه نگین رز، مصاحبه‌ای با خانم دکتر «زهرا مزروعی»، فناور این طرح ترتیب داده‌ایم که در ادامه متن این مصاحبه آمده است.
هفت قانون کلیدی برای خلق نوآوری در حوزه فناوری نانو

هفت قانون کلیدی برای خلق نوآوری در حوزه فناوری نانو

موفقیت در کارآفرینی‌های نانویی، نیازمند اتخاذ استراتژی‌های هوشمندانه و ظریفی است که در این نوشتار به آن‌ها پرداخته شده است. «تیم هارپر» یک کارآفرین موفق با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارهای نانویی است که توصیه‌های خود را در قالب «هفت قانون برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری نانو» ارائه می‌دهد.