مقالات

آخرین مقالات ها

من افتخار کارشناسی سازمان جایزه دانشجوی کارآفرینی جهانی را این‌بار برای مسابقات ملی اتحادیه‌ی‌ آمریکا داشتم که جایزه‌ی ‌برنده مبلغ ۱۰۰۰۰ دلار و همچنین مبلغی معادل یک بلیط رفت و برگشت برای رقابت در برابر ۴۹ کشور در فینال مسابقات جهانی در بانکوک و تایلند در ماه می بود. اخیرا با برنده و دو فینالیست در رابطه با انگیزه‌‌شان، شبکه‌ای که توسعه دادند و استراتژی‌های‌شان برای غلبه بر موانع موجود در مسیر پیشرفت‌ صحبت کردم. ادامه مقاله
شور و اشتیاق به کارآفرینی جهانی است. در سال ۲۰۱۵ بریتانیا ۶۰۸۱۰۰ شرکت، دره سیلیکون ۲۳۰۰۰ استار‌ت‌آپ در سال و چینی‌ها رقم عجیب یعنی چیزی حدود هفت کسب و کار در هر دقیقه راه اندازی می‌کردند. آنچه بین این کارآفرینان مشترک بوده سوا از علایق شخصی پیشروی به سمت موفقیت بوده است. ادامه مقاله
قضاوت خوبی و بدی یک سازمان براساس اندازه‌ی آن امری غیر ممکن است. اگر تغییر مکان کاری به فضایی بزرگتر یا کوچکتر مدنظرتان است باید در نظر داشته باشید که آیا اهداف شرکت شما با تصمیات شخصیتان سازگار هستند یا نه؟ این مورد ارتباطی به کوچکی و بزرگی سازمان نداشته و برای هر دو یکسان است. نکته مهم دوم اینکه چگونه اندازه‌ی شرکت تجربه‌های کاری روزانه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مهم نیازمند تفکر عمیق قبل و در حین کار در آن سازمان است تا مطمئن شوید که پتانسیلتان را به بیشینه مقدار خودش رسانده‌اید. ادامه مقاله
اگر شما کارآفرین هستید و یا دیدگاه کارآفرینی دارید و اندوختن رویای شماست! در ادامه ما پنج نکته‌ی ارزشمند را توضیح می‌دهیم که اگر آنها را به خاطر بسپارید می‌توانید آینده روشنی برای استارت‌آپ خود رقم بزنید. ادامه مقاله
سته‌بندی مشکلات و الگو‌های رشد کسب و کا‌رهای بسیار کوچک و تبدیل آن‌ها به یک روش نظام‌مند که برای کارآفرینان مفید باشد، در نگاه اول کار بسیار مشکل و غیرممکنی بنظر می‌آید. با توجه به اندازه و ظرفیت‌های موجود در تجارت‌های کوچک، این ارگان‌ها تغییرات بسیار زیادی را تجربه می‌کنند. آن‌ها با معیارهایی همچون، استقلال در عملکرد، ساختارهای سازمانی مختلف و سبک مدیریتی متفاوت دسته‌بندی می‌شوند. ادامه مقاله
کارآفرینان صرف نظر از میزان بزرگی کسب و کارشان همیشه بدنبال راه‌های جدید برای ارتقای سطح کیفی زندگی مردم هستند. حقیقیت این است که معمولا این کار (حداقل در مراحل اولیه) برایشان سودمند نیست ولی باز هم به دنبال تولید محصول یا خدمت جدید هستند. نوشتن یک کتاب کسب و کار به شما این فرصت را می‌دهد تا به سمت اهداف بلند مدتتان حرکت کنید و سهام بازارتان را افزایش دهید. ادامه مقاله
لوئیس لمور یکی از کاریزماتیک‌ترین و اجتماعی‌ترین افراد دره سیلیکون است. او کسی است که مدیریت و تاسیس بسیاری ازشرکت‌های موفق نظیر سسمیک را برعهده داشته است. البته حضور افرادی همچون ایوی ویلیام و بیز استون در توییتر منجر به شکست این شرکت شده است. ادامه مقاله
خوب بودن ایده کسب و کارتان انقدر مهم نیست. زمانی هست که به عنوان یک کارآفرین از خودتان می‌پرسید که آیا کسب و کارتان موفق بوده‌؟ آن موفقیت‌های داستانی مبتنی بر شانس یک شبه که فرد را از ژنده‌پوشی به ثرتمندی رسانده‌اند کمی فرهنگ استارت‌آپ گروهی ما را تحت تاثیر قرار دادند. کارآفرینان بی تجربه و جوان به سمت این داستان‌ها به عنوان مسیرهای معمول تجارت کشیده شده‌اند. ادامه مقاله
کارآفرینان هوشمند هنگام رشد شرکت‌شان از نگرش‌های مختلفی الهام می‌گیرند. این کار بسیاری ارزشمند است. یکی از ساده‌ترین و موثرترین کارها خواندن کتاب از نویسندگانی با نگرش متفاوت نسبت به شما است. خواه کتاب جدید یا تاریخی یا کاملا علمی باشد. بنیانگذاران موفق کتب مختلفی را در ذهن دارند و مطالعه آن را به هرکسی توصیه می‌کنند. ادامه مقاله
ما دوست داریم کارآفرینان را بصورت رهبران رویایی ببینیم. آنها ایده می‌آورند، تیم را رهبری می‌کنند و در نهایت هم مسئولیت موفقیت یا شکست کمپانی بر عهده آنهاست. اما همیشه شرکت‌های خیلی خوبی هم وجود دارند که به دلیل رهبری نامناسب‌شان با شکست مواجه شده‌‌اند. ادامه مقاله