آخرین مقالات

استراتژی‌های جذب مشتری در استارت‌آپ‌ها

استراتژی‌های جذب مشتری در استارت‌آپ‌ها

بسیاری از کارآفرینان استارت‌آپی، نسبت به این مسئله غافل بوده و تمام تمرکز خود را بر توسعه و بهبود محصول می‌گذارند. آن‌ها به این می‌اندیشند که دیر نمی‌شود، بعداً هم می‌توان به سراغ مشتریان رفت، اشتباهی بزرگ که تاوانی بزرگ‌تر به همراه خواهد داشت! در این مقاله، راهبردها و نکات جذب مشتری با تمرکز بر جذب اولین مشتریان مرور می‌گردد. نکاتی که به شما امکان می‌دهد تا از همان روزهای نخستین آغاز به کار استارت‌آپ، برنامه‌ای عملیاتی برای جذب مشتری در اختیار داشته باشید.
افزایش مقیاس کسب‌وکار: راهبردها و فرصت‌ها

افزایش مقیاس کسب‌وکار: راهبردها و فرصت‌ها

آنچه کسب‌وکار شما را به‌عنوان یک کسب‌وکار سودآور و موفق از دیگران متمایز می‌کند، راهبردهایی است که برای افزایش مقیاس کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید. مقاله حاضر، با تمرکز بر مسئله افزایش مقیاس کسب‌وکار، به دنبال پاسخ به پرسش‌های این حوزه است. این‌که راهبردهای اثربخش برای افزایش مقیاس کسب‌وکار چیست و چگونه می‌توان مقیاس کسب‌وکار را با کمترین منابع به نتیجه رسانید، از جمله مواردی است که در این نوشتار به آن‌ها پرداخته می‌شود.
آنلاین‌سازی کسب‌وکار؛ فرصتی برای توسعه و درآمدزایی بیشتر

آنلاین‌سازی کسب‌وکار؛ فرصتی برای توسعه و درآمدزایی بیشتر

رشد روزافزون تجارت الکترونیک و کسب‌وکارهای آنلاین، در کنار ظهور و توسعه کسب‌وکارهایی کاملاً جدید و مبتنی بر اینترنت، بهبود قابلیت‌های کسب‌وکارهای حضوری از طریق گسترش و متنوع‌سازی خدمات و محصولات را نیز به دنبال داشته است. نظر به اهمیت این موضوع، در نوشتار حاضر سعی شده تا در راستای توسعه و تقویت کسب‌وکار، یک راهنمای گام‌به‌گام و عملیاتی برای آنلاین‌سازی کسب‌وکار ارائه گردد.
انطباق محصول و بازار

انطباق محصول و بازار

بیش از نود درصد از استارت‌آپ‌ها، در سطوح اولیه فعالیت‌های توسعه‌ای خود با شکست مواجه شده و حتی به سال پنجم کارآفرینی نیز نمی‌رسند. این‌که چرا استارت‌آپ‌ها نمی‌توانند نیازهای بازار را برآورده نمایند، دلایل مشخص و متعددی داشته که آشکارترین آن‌ها خود محصول آن‌ها است! در این نوشتار، سعی گردیده تا مروری بر مفهوم انطباق محصول و بازار داشته و به سؤالات مطرح در این زمینه، پاسخ‌هایی قانع‌کننده ارائه نمود.
مراحل تأمین مالی در استارت‌آپ‌ها

مراحل تأمین مالی در استارت‌آپ‌ها

یک کسب‌وکار نوپا، برای موفقیت به چیزی بیشتر از یک ایده فوق‌العاده نیاز دارد. فاکتورهایی نظیر زمان، نظم، انگیزه، از خودگذشتگی و مهم‌تر از همه، بودجه مناسب، از مواردی است که باید به آن‌ها دقیق و صحیح اندیشید. با توجه به اهمیت جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها و روند رو به رشد این مسئله در اکوسیستم‌های استارت‌آپی فعلی، در این مقاله بر مراحل مختلف تأمین مالی و آنچه هر کارآفرین استارت‌آپی پیرامون آن باید بداند، بحث خواهیم کرد.
مدیریت منابع انسانی در استارت‌آپ‌ها

مدیریت منابع انسانی در استارت‌آپ‌ها

بنیان‌گذاران استارت‌آپی، اغلب خود را در میان مفاهیمی نظیر نوآوری محصول، تقاضای بازار و رقابت طاقت‌فرسا محصور می‌بینند. تمرکز آن‌ها بر روش‌های تولید محصولات متمایز بوده و اغلب با این فرض که مدیریت کارکنان، یک بخش غیرضروری در ایجاد شرکت‌های موفق است، به این امر بی‌توجهی می‌کنند. با توجه به این نیازمندی مهم و ضروری، در این نوشتار به بررسی مدیریت منابع انسانی در استارت‌آپ‌ها پرداخته و مهم‌ترین گام‌های مورد نیاز برای این مسئله را تشریح می‌کنیم.
استارت‌آپ‌ها و حفاظت از اسرار تجاری

استارت‌آپ‌ها و حفاظت از اسرار تجاری

اگر رقبا ایده‌ها، طرح‌ها و محصولات شما را به سرقت ببرند، چه پیش می‌آید؟ هزینه این سرقت آنقدر بالا است که می‌تواند کل کسب‌وکار را با چالش جدی روبرو نماید. راه‌های مختلفی برای ممانعت از این کار وجود دارد، از ثبت پتنت گرفته تا حفاظت از رازهای تجاری از طریق پنهان نگه داشتن آن‌ها از رقبا. در این نوشتار، بر اسرار تجاری به عنوان یکی از راهکارهایی که استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک به شدت به آن‌ها نیاز دارند، پرداخته می‌شود.
شکست، پلی به سوی موفقیت

شکست، پلی به سوی موفقیت

تحقیقات نشان می‌دهد که ترس از شکست، همراه با حس ناتوانمندی بوده که فرد را با مشکل مواجه می‌کند. سستی حاصل از این ترس، باعث می‌شود که شما اصلاً تلاش نکنید؛ چرا که از شکست می‌ترسید و به دلیل عدم خودباوری و اجتناب از شکست، اصلاً کاری نمی‌کنید که بخواهید با شکست روبرو شوید. با توجه به اهمیت این موضوع، به‌ویژه در کسب‌وکارهای نوپا و همراه با ریسک زیاد، در این مقاله به شکست و این‌که چگونه می‌توان از شکست به پیروزی رسید، خواهیم پرداخت.
مهارت‌های کارآفرینی

مهارت‌های کارآفرینی

یک سؤال کلیدی که ذهن بسیاری از افرادی که به حوزه کارآفرینی علاقه‌مند هستند را به خود مشغول می‌کند، این است که آیا آنچه برای راه‌اندازی و توسعه یک کسب‌وکار مورد نیاز است را در خود می‌بینند و اگر این الزامات و بایدها را ندارند، چگونه می‌توانند آن‌ها را به دست آورند؟ در این نوشتار، با برخی از مهم‌ترین مهارت‌های کارآفرینی که برای موفقیت در کسب‌وکار به آن‌ها نیاز خواهید داشت، آشنا می‌شوید.
ملاحظات و چالش‌های واگذاری یک کسب‌وکار

ملاحظات و چالش‌های واگذاری یک کسب‌وکار

بیشتر مراجع حوزه کسب‌وکار، بر چگونگی راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید و مدیریت موفق آن تمرکز دارند. در نقطه مقابل، کمتر به این موضوع پرداخته شده که اگر بنا به دلایلی بخواهیم از کسب‌وکار خود خارج شویم، چه ملاحظات و مواردی را باید در نظر بگیریم. در این مقاله، با تمرکز بر موضوع فروش و واگذاری کسب‌وکار، برخی از مهم‌ترین ملاحظات در این زمینه را مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار می‌دهیم.