آخرین مقالات

مروری بر مدل‌های کسب‌وکار «B2B»، «B2C» و «B2G»

مروری بر مدل‌های کسب‌وکار «B2B»، «B2C» و «B2G»

در این نوشتار، پس از تعریف و مرور اجمالی مدل‌های نه‌گانه کسب‌وکار، مدل‌های «B2B»، «B2C» و «B2G» به‌عنوان متداول‌ترین مدل‌های کسب‌وکار، مورد بررسی، تحلیل و مقایسه قرار خواهند گرفت.
مدل‌های کسب‌وکار، راهبرد و نوآوری تجاری

مدل‌های کسب‌وکار، راهبرد و نوآوری تجاری

اساس مدل کسب‌وکار، تعریف روشی است که با استفاده از آن، شرکت برای مشتریان ارزش‌آفرینی نموده، آن‌ها را به منظور پرداخت هزینه برای ارزش ایجاد شده ترغیب کرده و در نهایت، هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته را به سود تبدیل نماید. هدف این مقاله، درک اهمیت مدل‌های کسب‌وکار و بررسی ارتباط آن‌ها با راهبرد تجاری، مدیریت نوآوری و رشد اقتصادی است.
چگونه یک استراتژیست نوآور شویم؟

چگونه یک استراتژیست نوآور شویم؟

روش‌های بسیاری برای تبدیل شدن به یک استراتژیست نوآور وجود دارد. این نوشتار، به شما کمک می‌کند تا راهبردهای جسورانه و جدیدی برای کسب‌وکار خود تصور نموده و تعادلی مناسب میان تمرکز بر کارایی و نوآوری به دست آورید.
مدل‌های همکاری فناورانه بین شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها

مدل‌های همکاری فناورانه بین شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها

امروزه با پیشرفت علوم و پیچیده‌تر شدن فرآیندهای فناورانه، همکاری فناورانه بین سازمان‌های مختلف، از ویژگی‌های مهم و استراتژیک کسب‌وکارها و سیاست‌های عمومی برای توسعه فناوری در سطح جهان به شمار می‌رود. در این مقاله، به بررسی مدل‌های همکاری فناورانه از دیدگاه شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها پرداخته و الزامات، مزایا و محدودیت‌های هر یک از این مدل‌ها را به تفصیل بیان خواهیم کرد.
انواع کارآفرین و اثرگذاری آن‌ها بر رشد و توسعه اقتصادی جوامع

انواع کارآفرین و اثرگذاری آن‌ها بر رشد و توسعه اقتصادی جوامع

نقش کارآفرینان در رشد و توسعه اقتصادی، در کشورهای مختلف و شرایط اقتصادی آن‌ها متفاوت بوده و به منابع مادی، شرایط و زیرساخت‌های صنعتی و مهم‌تر از همه، مسئولیت‌پذیری نظام سیاسی در قبال رشد کارآفرینان بستگی دارد. در این نوشتار، سعی خواهد شد تا انواع کارآفرین را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار داده و مروری اجمالی بر نقش آن‌ها در رشد و توسعه اقتصادی جوامع مختلف داشته باشیم.
نقش کلیدی فرشتگان کسب‌وکار در تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط

نقش کلیدی فرشتگان کسب‌وکار در تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط

یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، به‌ویژه در ابتدای مسیر کارآفرینی، محدودیت‌های مالی است. در این راستا، در این نوشتار مروری بر فرشتگان کسب‌وکار و خصایص مشترک آن‌ها، انگیزه‌های سرمایه‌گذاران فرشته از ورود به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، شبکه‌های ارتباطی سرمایه‌گذاران فرشته و مزایا و منافع «SME»ها از تأمین مالی توسط فرشتگان کسب‌وکار خواهیم پرداخت.
فرصت‌ها و چالش‌های همکاری شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها

فرصت‌ها و چالش‌های همکاری شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها

این نوشتار، به درک متقابل مزایا، ریسک‌ها و چالش‌هایی پرداخته که شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها، در همکاری با یکدیگر با آن مواجه هستند. همچنین در ادامه، مروری اجمالی بر معیارهای تعیین صلاحیت استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ در همکاری‌های احتمالی خواهیم داشت.
جنگ استعدادها: چالشی مدرن برای استارت‌آپ‌ها

جنگ استعدادها: چالشی مدرن برای استارت‌آپ‌ها

یکی از چالش‌هایی که اغلب شرکت‌های فناور در این روزها با آن مواجهند، استخدام کارکنان ماهر و دانشی است. غول‌های دنیای فناوری، استعدادهای برتر را با حقوق‌های عجیب، بسته‌های سهام و مزایایی کوچک و در عین حال مهم از نظر این نیروها، وسوسه می‌کنند. در این فضای به شدت رقابتی بر سر استعدادهای کاری، یک استارت‌آپ یا کسب‌وکار نوپا، چگونه می‌تواند موفق شود؟ این پرسشی است که در مقاله پیش رو به تشریح و بررسی آن خواهیم پرداخت.
تجاری‌سازی ناب: چهارچوبی جدید برای تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته

تجاری‌سازی ناب: چهارچوبی جدید برای تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته

فناوری ماهیتی ابهام‌آمیز و سرشار از عدم قطعیت داشته و توسعه و تجاری‌سازی موفق یک ایده فناورانه، نمی‌تواند مسیری سرراست و مشخص داشته باشد. عبور از پیچ‌وخم‌های متعدد مسیر تجاری‌سازی، نیازمند ابزارهایی کارآ و اثربخش بوده که در این مقاله، به یکی از نوظهورترین آن‌ها تحت عنوان «تجاری‌سازی ناب»، خواهیم پرداخت.
اصول کارآفرینی

اصول کارآفرینی

امروزه کارآفرینی به یک موضوع جذاب و مورد توجه برای افراد، شرکت‌ها و حتی مقامات دولتی و سیاست‌گذاران کشورها بدل شده است. اما کارآفرینی چیست و چه چالش‌هایی پیش روی مسیر کارآفرینی قرار دارد. این پرسشی است که در نوشتار پیش رو، بر آن متمرکز هستیم.