از فکر تا عمل

از ایده تا بازار؛ نانو مواد مقرون‌به‌صرفه و دوست‌دار محیط‌زیست «Nano-C»

از ایده تا بازار؛ نانو مواد مقرون‌به‌صرفه و دوست‌دار محیط‌زیست «Nano-C»

«Nano-C»، یک شرکت تولیدکننده نانو مواد شیمیایی است که در سال 2001 میلادی، توسط «جک بی هوارد» تأسیس گردید. این شرکت، از طریق تولید فولرن‌ها، نانولوله‌های کربنی و مشتقات شیمیایی آن‌ها، توانسته است خواص و مزایای منحصربه‌فرد کربن به‌عنوان یکی از فراوان‌ترین عناصر روی زمین را به‌کار گیرد. در این نوشتار، به معرفی این استارت‎آپ نانویی خواهیم پرداخت.
۲۳ ایده خلاقانه برای جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها

۲۳ ایده خلاقانه برای جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها

در این نوشتار، سعی می‌گردد تا برخی راهکارهای تأمین مالی در کسب‌وکارهای نوپا ارائه گردد. این موارد نشان می‌دهند که کارآفرینان در طی سال‌های اخیر، چگونه موفق به جذب سرمایه‌گذاران و تأمین منابع مالی لازم برای توسعه و تجاری‌سازی ایده‌های خود شده‌اند.
از ایده تا بازار؛ پلتفرم هدفمند تولید «MOF»

از ایده تا بازار؛ پلتفرم هدفمند تولید «MOF»

زمانی که «بنجامین هرناندز» در دانشگاه نورث‌وسترن تحصیل می‌کرد، با یک دانشجوی دکتری مهندسی شیمی به نام «کریستوفر ویلمر» و یکی از اعضای جوان هیئت‌علمی دانشکده شیمی این دانشگاه، به نام «عمر فرحا» آشنا شد. تحقیقات آن‌ها، در زمینه کاربرد محاسبات برای طراحی نانومواد جدیدی به نام «MOF» متمرکز بود که می‌توانست برای حل چالش‌های صنعتی مهمی، مورد استفاده قرار گیرد. چیزی که این سه نفر را با هم متحد کرد، یک دیدگاه مشترک از آینده و تجاری‌سازی فناوری‌های این‌چنینی بود که در سال ۲۰۱۳ میلادی، منجر به تأسیس شرکت «نومات تکنولوژیز» شد.
ماده‌ای با آینده‌ای درخشان همچون گرافن؛ «MXene»

ماده‌ای با آینده‌ای درخشان همچون گرافن؛ «MXene»

هنگامی‌که صحبت از فناوری نانو و کاربردهای آن می‌شود، ذهن بسیاری از متخصصین و فعالان این حوزه، به مواد ارزشمندی همچون گرافن با ویژگی‌های منحصربه‌فرد، جلب می‌شود. این مقاله، به معرفی ماده جدیدی به نام «MXene» می‌پردازد که شاید آینده‌ درخشانی همچون گرافن، در انتظار آن باشد.
۱۲ ابزار و استراتژی مؤثر برای بهبود کار تیمی در محل کار

۱۲ ابزار و استراتژی مؤثر برای بهبود کار تیمی در محل کار

تقریباً تمامی متخصصین و صاحب‌نظران حوزه کسب‌وکار، کارآفرینان موفق و بنیان‌گذاران شرکت‌های بزرگ، بر این نکته متفق هستند که کار تیمی از عوامل کلیدی موفقیت محسوب می‌شود. این مقاله، کمک نموده تا تقویت روحیه مشارکت و همکاری در سازمان تسریع شده و تیم‌های کاری با کارایی بهتری به انجام امور محوله بپردازند. در این راستا، برخی از ابزارها و استراتژی‌های کلیدی که کار تیمی را بهبود می‌دهد، معرفی و تشریح خواهند شد.
گفتگویی با گلن فیشبین در خصوص کارآفرینی در حوزه نانوفناوری

گفتگویی با گلن فیشبین در خصوص کارآفرینی در حوزه نانوفناوری

«گلن فیشبین»، از افرادی است که تجربه سال‌ها فعالیت در حوزه‌های مختلف فناوری، اعم از نرم‌افزارهای کامپیوتری، نانو فناوری و حتی علوم زیستی را داراست. وی معتقد است که مهم‌ترین شرط موفقیت در جذب سرمایه و سودآوری، فروش محصولی است که مشکلی را در جهان واقعی حل می‌کند. در نوشتار پیش رو، گزیده‌ای از مصاحبه وی در زمینه فناوری نانو و تجاری‌سازی آن، ارائه شده است.
از ایده تا بازار؛ ابزارهای تشخیص سریع بیماری «Abionic»

از ایده تا بازار؛ ابزارهای تشخیص سریع بیماری «Abionic»

ابیونیک، یک شرکت فعال در حوزه محصولات پزشکی است که به منظور بهبود و تسریع تشخیص بیماری‌ها، تلفیقی از فناوری پزشکی، بیوفناوری و نانوفناوری را به کار گرفته است. در این نوشتار، به معرفی محصول کلیدی این شرکت زایشی، مجموعه سرمایه جذب شده از سوی سرمایه‌گذاران مختلف و همچنین معرفی تیم کاری این مجموعه می‌پردازیم.
زندگی یک کارآفرین: مصاحبه با «گما کلارک»

زندگی یک کارآفرین: مصاحبه با «گما کلارک»

در این نوشتار، گفتگویی با «گما کلارک»، مدیر توسعه کسب‌وکار شرکت «Tangle Teezer» که یک تولیدکننده مشهور برس مو است، خواهیم داشت. گما که از زمان آغاز به کار کمیته اجرایی کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۱۳ میلادی، به هیئت‌مدیره آن پیوست، نقشی اساسی در ایجاد یک چشم‌انداز تجاری در این زمینه داشته است، به‌گونه‌ای که با شناسایی مدارس کسب‌وکار و حمایت از کسب‌وکارهای محلی، به رشد آن‌ها کمک شایان توجهی نموده است.
شش درس از سرمایه‌گذاری در ۸۰۰ استارت‌آپ

شش درس از سرمایه‌گذاری در ۸۰۰ استارت‌آپ

شرکت «تلفنیکا»، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه در جهان محسوب می‌شودکه درآمد سالیانه آن، بالغ بر ۵۲ میلیارد دلار است. این شرکت، در سال ۲۰۱۱ میلادی، اقدام به راه‌اندازی یک مجموعه تخصصی، با هدف شتاب‌دهی به استارت‌آپ‌ها و تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه آن‌ها نمود و خروجی‌های بسیار موفقی در این حوزه داشته است. در اینجا، به شش نکته مهم از درس‌هایی که این مجموعه در طول این سال‌ها به دست آورده است، اشاره می‌شود.
از ایده تا بازار؛ ابزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده «DigiLens»

از ایده تا بازار؛ ابزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده «DigiLens»

دیجی‌لنز «DigiLens»، یک شرکت فعال در حوزه ساخت ابزارهای مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی «AR» و واقعیت افزوده «VR» است که در سال 2003 میلادی، توسط «جاناتان والدرن» و تحت عنوان «Labs SBG» تأسیس گردید. والدرن، یکی از پیشگامان عرصه واقعیت مجازی در انگلستان محسوب می‌شود که با هدف توسعه فناوری‌ها و رفع کمبودهای اپتیک کلاسیک که در «صفحه‌نمایش‌های پوشیدنی» مورد استفاده قرار می‌گیرد، به دره سیلیکون مهاجرت نمود. وی در سال 2015، نام شرکت را به دیجی‌لنز تغییر داد.