آخرین مقالات

اسرار کسب و کار ده آفرین معروف دنیا

اسرار کسب و کار ده آفرین معروف دنیا

حقیقتی که بهترین کارآفرینان دنیا در رابطه با پولدار شدن می‌دانند این است که باید یک یا دو نکته در رابطه با بازار را بدانید. در ادامه راز موفقیت کسب و کار ده کارآفرین موفق که ثروت زیادی داشته و روز به روز کسب و کارشان در حال رشد است آمده است.
فرهنگ‌سازی در استارت‌آپ

فرهنگ‌سازی در استارت‌آپ

کارآفرینان آنقدر مشغول ساخت شرکت و اصلاح محصولاتشان هستند که به مسائلی مثل فرهنگ شرکت اهمیت نمی‌دهند. منظور از فرهنگ کمپانی تنها اتاق‌های بازی و خوردن خوراکی و یا گپ و گفتگوهای دوستانه نیست فرهنگ سازمانی یک استات‌آپ در واقع به معنای نحوه همکاری تیم، ارزشها، باورها و الویتهای‌شان است. به منظور همکاری مفید در تیم‌تان باید فرهنگ سازمانی قوی داشته باشید.
پنج درس کارآفرینی از استارباکس و پیلزما 

پنج درس کارآفرینی از استارباکس و پیلزما 

به خاطر این کسب و کار بسیاری صبح خیلی زود بیدار و همه‌ی دور هم جمع می‌شوند. بالواقع این کسب و کار میلیارد دلاری تبدیل به یک فرهنگ برای همگان شده است. همه‌ی این‌ها و آنچه در ادامه توضیح خواهیم داد در رابطه با کسب و کاری بنام تجارت قهوه است. در گذشته از قهوه به عنوان نوشیدنی غربی یاد می‌شد ولی امروزه برندهای معتبر قهوه سلیقه ما در نوشیدنی را تغییر دادند و فرهنگ نوشیدن قهوه را به همه دنیا منتقل کردند. در ادامه در رابطه با درس‌هایی از پیشگامان صنعت قهوه یعنی دو برند استارباکس و پیلزما در ارتباط با کارآفرینی صحبت می‌کنیم.
چگونه با الویت‌بندی اهداف‌مان از زمان به شکلی عاقلانه استفاده کنیم

چگونه با الویت‌بندی اهداف‌مان از زمان به شکلی عاقلانه استفاده کنیم

در این مقاله کتابی را معرفی می‌کنیم. نویسنده این کتاب، رابرت پوزن رازها و استراتژی‌هایش برای افزایش عملکرد و بهروری یعنی تمرکز روی نتایج کار و عدم توجه به تعداد ساعات کاری را بیان می‌کند. در این مقاله که چکیده‌ای از کتاب پوزن است 6 گام را برای آنالیز معرفی می‌کنیم که با کمک آنها می‌توانید به این سوال پاسخ دهید. آیا تلاش‌های شما بیشتر اهداف اصلی کسب و کارتان را پوشش می‌دهد یا نه؟
سه درس از دانشجویان مسابقه کارآفرینی امریکا

سه درس از دانشجویان مسابقه کارآفرینی امریکا

من افتخار کارشناسی سازمان جایزه دانشجوی کارآفرینی جهانی را این‌بار برای مسابقات ملی اتحادیه‌ی‌ آمریکا داشتم که جایزه‌ی ‌برنده مبلغ ۱۰۰۰۰ دلار و همچنین مبلغی معادل یک بلیط رفت و برگشت برای رقابت در برابر ۴۹ کشور در فینال مسابقات جهانی در بانکوک و تایلند در ماه می بود. اخیرا با برنده و دو فینالیست در رابطه با انگیزه‌‌شان، شبکه‌ای که توسعه دادند و استراتژی‌های‌شان برای غلبه بر موانع موجود در مسیر پیشرفت‌ صحبت کردم.
پنج نکته که هر کارآفرینی باید در رابطه با شتاب‌دهنده‌ها بداند

پنج نکته که هر کارآفرینی باید در رابطه با شتاب‌دهنده‌ها بداند

شور و اشتیاق به کارآفرینی جهانی است. در سال ۲۰۱۵ بریتانیا ۶۰۸۱۰۰ شرکت، دره سیلیکون ۲۳۰۰۰ استار‌ت‌آپ در سال و چینی‌ها رقم عجیب یعنی چیزی حدود هفت کسب و کار در هر دقیقه راه اندازی می‌کردند. آنچه بین این کارآفرینان مشترک بوده سوا از علایق شخصی پیشروی به سمت موفقیت بوده است.
شرکت‌های بزرگ یا استارت‌آپها؟ کدام انتخاب شغلی صحیح است؟

شرکت‌های بزرگ یا استارت‌آپها؟ کدام انتخاب شغلی صحیح است؟

قضاوت خوبی و بدی یک سازمان براساس اندازه‌ی آن امری غیر ممکن است. اگر تغییر مکان کاری به فضایی بزرگتر یا کوچکتر مدنظرتان است باید در نظر داشته باشید که آیا اهداف شرکت شما با تصمیات شخصیتان سازگار هستند یا نه؟ این مورد ارتباطی به کوچکی و بزرگی سازمان نداشته و برای هر دو یکسان است. نکته مهم دوم اینکه چگونه اندازه‌ی شرکت تجربه‌های کاری روزانه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مهم نیازمند تفکر عمیق قبل و در حین کار در آن سازمان است تا مطمئن شوید که پتانسیلتان را به بیشینه مقدار خودش رسانده‌اید.
۵ دارایی مهم برای یک کارآفرین

۵ دارایی مهم برای یک کارآفرین

اگر شما کارآفرین هستید و یا دیدگاه کارآفرینی دارید و اندوختن رویای شماست! در ادامه ما پنج نکته‌ی ارزشمند را توضیح می‌دهیم که اگر آنها را به خاطر بسپارید می‌توانید آینده روشنی برای استارت‌آپ خود رقم بزنید.
پنج مرحله موثر در رشد کسب و کارهای کوچک

پنج مرحله موثر در رشد کسب و کارهای کوچک

سته‌بندی مشکلات و الگو‌های رشد کسب و کا‌رهای بسیار کوچک و تبدیل آن‌ها به یک روش نظام‌مند که برای کارآفرینان مفید باشد، در نگاه اول کار بسیار مشکل و غیرممکنی بنظر می‌آید. با توجه به اندازه و ظرفیت‌های موجود در تجارت‌های کوچک، این ارگان‌ها تغییرات بسیار زیادی را تجربه می‌کنند. آن‌ها با معیارهایی همچون، استقلال در عملکرد، ساختارهای سازمانی مختلف و سبک مدیریتی متفاوت دسته‌بندی می‌شوند.
چگونه با نوشتن یک کتاب کوچک کسب و کار خود را متحول کنیم؟

چگونه با نوشتن یک کتاب کوچک کسب و کار خود را متحول کنیم؟

کارآفرینان صرف نظر از میزان بزرگی کسب و کارشان همیشه بدنبال راه‌های جدید برای ارتقای سطح کیفی زندگی مردم هستند. حقیقیت این است که معمولا این کار (حداقل در مراحل اولیه) برایشان سودمند نیست ولی باز هم به دنبال تولید محصول یا خدمت جدید هستند. نوشتن یک کتاب کسب و کار به شما این فرصت را می‌دهد تا به سمت اهداف بلند مدتتان حرکت کنید و سهام بازارتان را افزایش دهید.