آخرین مقالات

اسرار کسب و کار ده آفرین معروف دنیا

اسرار کسب و کار ده آفرین معروف دنیا

آنچه که کارآفرینان را از سایرین متفاوت می‌کند روحیه‌ای قوی و باورهایی راسخ است. در ادامه راز موفقیت کسب و کار ده کارآفرین موفق که ثروت زیادی داشته و روز به روز کسب و کارشان در حال رشد است آمده است.

دیمون جان: مدیرعامل و بنیان گذار FUBU 

تغییر  وضعیت به سمتی که مدنظرتان است

بگفته‌ی دیمون جان شما تبدیل به شخصی که در ذهن دارید خواهید شد. بیشتر به چه چیزی فکر می‌کنید؟ آیا به افرادی که در تیم فوتبال محبوب‌تان هستند فکر می‌کنید؟ یا نه به چگونگی کسب درآمد بیشتر؟ مسلما اگر به کسب و کارتان فکر نمی‌کنید خوب طبیعتا پیشرفتی هم نخواهد داشت. آیا احساس ترسوبودن یا درونگرایی دارید؟ پس قطعا همین‌طور هستید. چون افراد هرآنچه در ذهن دارند خواهند شد. از دیمون جان درس بگیرید و به رخدادها و وضعیت‌های مورد علاقه‌تان فکر کنید.

کاربرد: آنچه دوست دارید باشید و آنطور که کسب و کارتان دوست دارید پیش برود را بنویسید و آن‌را هر شب قبل از خواب مرور کنید.

کوین هارینگتون، کارآفرین

ایده‌های جدیدی بیاورید که رقیبان‌تان تاکنون درموردشان فکر نکرده‌اند

به شرطی شما جلو می‌افتید که ایده‌های جدید داشته باشید که هیچ یک از رقیبان‌تان به ذهن‌شان خطور نکرده است. ایده‌ها زیادند و ارزش چندانی ندارند اما اولین گام، تولید محصول و خدمات جدیدند. پاداش واقعی برای کسی است که این ایده‌ها را سریع عملی کند و به بازار کار بیاورد. برای آنکه در کسب و کار رشد کنید باید خلاقیت و نوآوری داشته باشید. چه کاری به ذهن رقیبان‌تان خطور نکرده است؟ برای تسلط بر بازار ایده‌ای نو را بیان کنید.

کاربرد: زمانی را برای فکر کردن به کارهای ناب و نو اختصاص دهید. فرصتهای‌تان را از دست ندهید.

لس براون، سخنران انگیزشی

به دیگران در دستیابی به رویاهایشان کمک کنید تا خودتان به رویاهایتان برسید

حقیقت این است که اینکه در چه شرکتی شما مشغول فعالیتید ارزشی ندارد. هنگامی که واقعا به مردم کمک کنید ارزشمند خواهید شد و پاداش این خوبی را خواهید گرفت. یک ضرب‌المثل قدیمی هست که می‌گوید بخشیدن ارزشمندتر از گرفتن است اما در مورد بازار، اول باید بخشید پس از آن در موقعیت دریافت و فروش قرار خواهید گرفت. فروش بخشیدن است نه گرفتن، ارائه خدمات است نه فروختن، ابتدا به مشتری‌های خودتان کمک کنید سپس وارد معامله شوید. به دیگران در دستیابی به رویاهای‌شان کمک کنید.

کاربرد: به این فکر کنید که فروش چه محصولاتی به مردم کمک میکند. چگونه کالای تولیدی شما یا خدمات‌تان به دنیا کمک خواهد کرد؟ سپس در مورد نحوه‌ی ارزشمندتر کردن و افزایش آن فکر کنید

جی آبراهام، مدیرعامل و استراتژیست کسب و کار

باید مشتریان‌تان را به عنوان عزیزان‌تان در نظر بگیرید، دوستان ارزشمند

برای رشد کسب و کارتان با مشتری‌ها دوستانه رفتار کنید. باید نیازهای مشتری را رفع کنید و خدمات برجسته‌ای به آنها ارائه دهید. خدمات را افراد مهمی جز مشتری کنترل می‌کنند. قبل، بعد و حین فروش خدمات با کیفیت به مشتری ارائه دهید. خدمات را به شکل فرصت ببینید. از حالت عادی هم فراتر بروید و کار خود را تا عالی شدن پیش ببرید تا کسب و کارتان فوق‌العاده شود.

کاربرد: چگونه با مشتری‌های‌تان برخورد می‌کنید؟ بسیار صادق باشید. سه راهکار بهبود ارتباط‌تان با آنها را که منجر به خریدشان از شما می‌شود یادداشت کنید.

راسل برونسون، موسس  ClickFunnels، نویسنده، سخنران

یک بازار داغ و روش ورود به آن را بیابید

گاها ممکن است در کسب و کار غلطی قرار بگیرید. دقت کنید که چه چیزهایی خوب فروش می‌روند و آنها را بفروشید. ممکن است ایده‌ی خوبی داشته باشید اما اگر بازار پذیرای آن نباشد نباید روی آن تمرکز کنید. مردم بدنبال وسایلی برای حل مشکلاتشان هستند. محصول و یا خدمات شما چه مشکلی از مردم را برطرف می‌کند. چه مشکلاتی پیرامون شما وجود دارد؟ هر مشکل یک فرصت است. رابطه‌ی مشکلات و موفقیت مثل گرسنگی و غذاست. اگر شروع به حل مشکلات بزرگ اکثریت مردم کنید به بازار بزرگی قدم نهاده‌اید.

کاربرد: آنچه اکنون شما می‌فروشید واقعا مشکلی را برطرف می‌کند؟ همین امشب لیستی از داغترین بازارهای دنیا را تهیه کنید. از خودتان بپرسید که چرا این بازارها داغند؟ چه مشکلی را برطرف می‌کنند؟ چگونه می‌توان از آنها بهره برد؟

تیم استیفن گراور، نویسنده‌ی کتاب پرفروش و مدیرعامل ATTACK Athletics

از خودتان بیشتر تقاضا کنید تا دیگران

بیشتر از یک رقابت باید تلاش کنید. بیشتر افراد هدف‌گیری‌های به اندازه‌ی کافی بلندپروازانه‌ای ندارند و برای همین به آنچه که باید نمی‌رسند. آنها در واقع میزان تلاش و ابتکار و انرژی لازم برای موفقیت را دست کم می‌گیرند. باید انتظارات از خودتان را نسبت به اطرافیان بالاتر ببرید. غرق در کار شوید و از خودتان بهترین‌ها را تقاضا کنید.

کاربرد: انتظارات‌تان را یادداشت کنید و اگر بالاتر از از دیگران نیستند آن‌ها را بالا ببرید.

لوئیس هاوز نویسنده‌ی کتاب پرفروش، سخنران انگیزشی

شکست یک بازخورد است

هنگامی که اقدام درستی انجام نمی‌دهید به معنای بد بودن و یا عدم لیاقت و ناتوانی شما نیست. شکست به شما فرصتی برای بازنگری می‌دهد تا دریابید که چه مواردی ناکاراست و دریابید که چگونه آن‌را کارا کنید. اگر مایل به شکست باشید حتما شکت خواهید خورد. شکست غیرممکن است مگر آنکه تسلیم شوید و صحنه را ترک کنید. شکست را در کسب و کار مثل بازخورد در نظر بگیرید. شما برای موفقیت نیازمند تغییر بعضی چیزها هستید.

کاربرد: شکستهای قبلی را آنالیز کنید. چه اشتباهاتی مرتکب شدید؟ چه درس‌هایی از آنها میتوان گرفت؟

اندی فرزلا کارآفرین، سخنگو و نویسنده‌ی  The MFCEO Project Podcast

رویای بزرگ 

افراد موفق در کسب و کار رویاها و اهداف بزرگی دارند. آن‌ها واقع‌بین نیستند. افکار بزرگ، دنیا را تغییر می‌دهند و کسب و کار شما را هم تغییر خواهند داد. رویای بزرگ داشته و به سمت کارهای بزرگ حرکت کنید و به کشف بزرگتر از آن نیز فکر کنید. سطوح متوسط واقع‌بینانه هستند اما افراد موفق به میزان توسعه‌ی خودشان فکر می‌کنند. شما نیز در ارتباط با میزان گستردگی که می‌توانید فکر و رویاپردازی کنید.

کاربرد:رویاهای‌تان را هر شب یادداشت کنید. احمقانه و غیرواقع‌بینانه فکر نکنید اما رویاهای بزرگ داشته باشید.

تیم استوری، سخنگوی انگیزشی مشهور دنیا

از تغییرات نهراسید بلکه آنها را بپذیرید

خیلی از افراد تغییرات را دوست ندارند اما برای آنکه در بازی زندگی پیروز شوید باید تمرکز داشته، تغییرات را بپذیرید و سازگار شوید. اگر به صورت منظم زندگی‌تان را بروز نکنید راکد خواهید ماند. علت این تغییرات تلاش برای بهبود است. اگر کسب و کار شما تغییراتی نداشته باشد پس از مدتی از بین خواهد رفت.

کاربرد: همه‌ی راه‌های تغییر کسب و کارتان از آغاز را بنویسید. سپس همه‌ی مسیرهای ثبات آن را در لیست دیگری بنویسید. آیا در لیست دوم‌تان چیزی برای بروزرسانی هست؟

ویکتور آنتونیو، کارشناس فروش

خواسته‌ی مشتری را بدانید ممکن لزوما برایشان بهترین نباشد

برای بزرگ شدن در کسب و کار باید فروش را بیاموزید. نوابغ با یکسری سوالات خواسته‌های مشتری‌ها را فهمیده و بر همین نیازها تمرکز کردند. سوالات خوب بپرسید، خواسته‌های مشتری را دقیق و درست بفهمید، نیازها و انگیزه‌ها در حین توجه کامل به مشتری اساس فروش است. کسب و کار جدا از فروش نیست.

کاربرد: آیا توانایی هدایت مشتری از یک محصول به محصول دیگر را دارید؟ یا درگیر هستید؟ 

منبع: www.entrepreneur.com

 

 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.