آخرین مقالات

سه درس از دانشجویان مسابقه کارآفرینی امریکا

سه درس از دانشجویان مسابقه کارآفرینی امریکا

من افتخار کارشناسی سازمان جایزه دانشجوی کارآفرینی جهانی را این‌بار برای مسابقات ملی اتحادیه‌ی‌ آمریکا داشتم که جایزه‌ی ‌برنده مبلغ 10000 دلار و  همچنین مبلغی معادل یک بلیط رفت و برگشت برای رقابت در برابر 49 کشور در فینال مسابقات جهانی در بانکوک و تایلند در ماه می بود. اخیرا با برنده و دو فینالیست در رابطه با انگیزه‌‌شان، شبکه‌ای که توسعه دادند و استراتژی‌های‌شان برای غلبه بر موانع موجود در مسیر پیشرفت‌ صحبت کردم.

برنده مسابقه پیوشا شیراتزاوا  دانشجوی دانشگاه دولتی اوهایو و مدیرعامل شرکت ژنتسیس (Genetesis) است. کمپانی‌اش تولید کننده یک ابزار تشخیص‌ برای بیماران است که با کمک نقشه‌برداری الکتروفیزیولوژی به بیماران قلبی کمک می‌کند. 

فینالیست دوم یعنی تایلر ابرت دانشجوی دانشگاه مینسوتا مدیرعامل و بنیان گذار شرکت آدرنا کارت (AdrenaCard) است. او دستگاهی طراحی کرده که به بیمارانی که آلرژی مزمن دارد کمک می‌کند.

فینالیست سوم مدیسون ادینگ دانشجوی دانشگاه اشویل و مدیرعامل شرکت Pro(TECH)T است.

سادگی داستان جذب شدن

برای پیوشا مرگ مادربزرگش مهمترین اتفاقی بود که به کارآفرین شدنش انجامید. مادربزرگ پیوش در طول سفری که به ایالات متحده داشتند به دلیل یک بیماری ناشناخته راهی بیمارستان شد و پس از 21 روز بستری بودن علی‌رغم تلاش پزشکان درگذشت. پیوش از مرگ مادربزرگش بسیار متاثر شد و همین امر جرقه شروع کسب و کاری برای کمک به بیماران را در ذهنش ایجاد کرد.

تایلر از مرگ یک ورزشکار که به کره بادام‌زمینی حساسیت داشت الهام گرفت. در واقع داستان از این قرار بود که ورزشکاری هنگام درآغوش گرفتن هم تیمی خود به این دلیل که او کره بادام زمینی مصرف کرده بود، دچار حساسیت شدید شده و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد.

ساخت یک شبکه گسترده از مربیان و مشاوران

پیوش یک هیئت علمی مشورتی متشکل از خبرگان، مشاوران و ریش سفیدان تشکیل داد که بسیار در موفقیت شرکت موثر بود. ریش سفیدانی که جز 20 سرمایه‌گذار برتر در امریکا بودند. او بسیاری از مشاوران خود را از طریق تماس، ایمیل و یا از طریق آشنایان مشاوران (که از ابتدای تشکیل تیم بخشی از آن بودند) بدست می‌آورد.

تایلر معتقد است که به عنوان یک سازمان مبتنی بر فناوری، پیشرفت تکنولوژیک در زمینه پزشکی با کمک نتایج بالینی بیماران و تدارکات مراقبتی‌مان است. ما متوجه این موضوع شدیم که این مربیان، ارتباط‌های دانشگاهی و شبکه‌ی حرفه‌ای ما هستند که به این کار کمک می‌کنند.

برای مدیسون، دانشگاه اشویل و رئیس آن کمک بسیار بزرگی بودند. گرنت‌هایی که این دانشگاه برای کارهای آنها توسط دانشگاه ارائه داد کمک بسیاری در پیشبرد کسب و کارشان کرد.

 

تمرکز بروی کاربر نهایی برای غلبه بر موانع اجتناب‌ناپذیر

مانع اصلی پیوش جوان بودن بود. جاییکه بی تجربگی و سن کم در زمینه پزشکی ارزش کسب و کار را جا به جا می‌کنند. او این موضوع را با آوردن یک هیات مشاور علمی و پزشکی متخصص به شرکتش حل کرد. تایلر مجبور بود سخت کار کند تا شرکتهای اطرافش را خریداری کند و با کمک آنها کسب و کار خود را گسترش دهد. تکنولوژی پزشکی پیچیده است. در ابتدا خیلی سخت بود که بازیکنان صنعت با ما کار کنند. اما ما بر این موضوع با تمرکز بر بیماران و نشان دادن اینکه محصولات با کیفیتی ونتیجه‌بخش‌مان غلبه کردیم.

مدیسون و شریک تجاری‌اش نیازمند یادگیری تکنولوژی تجاری پشت محصولشان بودند. هیچ یک از ما پیش زمینه فنی نداشتیم. بنابراین ما خودمان اصول کاری عملکرد GPS را در پوشاک آموختیم. و اینکه چگونه مستقل از یک تلفن همراه کار می‌کند. این یک مرحله و دوران یادگیری بزرگ برای ما بود. اما ما احساس کردیم که دانستن اصول اولیه‌ی تولید آنچه می‌خواهیم بفروشیم یک ضرورت است.

 

توجه به داستان شخصی نسل جدید کارآفرینان که محصولی برای ایجاد تفاوت در زندگی مردم تولید می‌کنند بسیار الهام بخش است.

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.