هنری فورد و داستان اسب بخارش
ما همواره با مباحثی درباره خلاقیت و نوآوری مواجه بودهایم، زمانیکه شعار تجاری معروف هنری فورد مطرح شد این نظریه با تمسخر برخی مواجه گردید. دو گروه مخالف یکدیگر در برخورد با این نظریه شکل گرفتند: یک گروه با اشتیاق فراوان در مورد ارزش و اعتبار نوآوری در ارتباط با بازخوردی که از طرف مشتریان دریافت کرده بودند صحبت میکردند، و در طرف دیگر برخی معتقد بودند که نوآوری حقیقی از دیدگاههای بسیار باارزش و منحصر بفرد بوجود میآید. گروه دوم حامی افرادی بودند که بازار و تجارت را نادیده گرفته و صرفا محصولی را با دیدگاه ارزشمندی که دارند برای آیندگان تولید میکنند و به نیاز امروزه مشتری توجهی ندارند.