آخرین مقالات

چگونه با نوشتن یک کتاب کوچک کسب و کار خود را متحول کنیم؟

چگونه با نوشتن یک کتاب کوچک کسب و کار خود را متحول کنیم؟

کارآفرینان صرف نظر از میزان بزرگی کسب و کارشان همیشه بدنبال راه‌های جدید برای ارتقای سطح کیفی زندگی مردم هستند. حقیقیت این است که معمولا این کار (حداقل در مراحل اولیه) برایشان سودمند نیست ولی باز هم به دنبال تولید محصول یا خدمت جدید هستند. نوشتن یک کتاب کسب و کار به شما این فرصت را می‌دهد تا به سمت اهداف بلند مدتتان حرکت کنید و سهام بازارتان را افزایش دهید. اگر در رابطه با نوع کتاب کسب و کاری که قرار است بنویسید اطلاعی ندارید اولین کار این است که از منظر یک نویسنده به شرکتتان نگاه کنید. ورودی‌ها وخرجی‌های مختلف کسب و کارتان را در نظر بگیرید. هرآنچه بنظر شرکتتان را منحصربفرد می‌کند را مدنظر داشته باشید. کتاب شما فراتر از اینها نیست و محتوای آن دقیقا بسط همین موارد اصلی است. در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

شما زمانی برای نوشتن دقیقا یک کتاب ندارید

شما زمان زیادی دارید. به من اعتماد کنید نگارش یک کتاب تجاری برای شما و کسب و کارتان می‌تواند مفید باشد. بهترین زمان برای شروعش اکنون است. چرا؟ کتاب فراهم کننده‌ی همه‌ی راه‌های جدید برای جلب توجه است فراتر از همه‌ی فعالیت‌هایی که می‌توانند پایگاه مشتری شما را از بین ببرند.

تمرکز بروی راهکاری که مشتریان بالقوه‌ی شما، شما را بشناسنند امری حیاتی است.(رسانه های اجتماعی، تبلیغات و..) بسیار مهم  است که ضمن جلب توجه‌شان تمرکز آنها روی محصول شما هم حفظ شود.

کتاب کسب و کار شما منبع خوبی برای معرفی شما به افراد است. نوشتن کتاب در کنار اینکه شما را بعنوان یک شخص کاردان معرفی می‌کند، اگر مشتریان عادی یا ویژه شما از کتاب‌تان اطلاعات اولیه را گرفتند احتمالا برای یادگیری بیشتر در رابطه با محصولات سراغ شما خواهند آمد. وقتی شما صادق باشید در نتیجه هنگام خرید، اولین گزینه‌ای که در ذهن دارند شما خواهید بود. کتاب شما ترکیب اصلی این استراتژی آموزش به مشتریان است و می‌توانید پس از نگارش کتاب کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برگزار کنید. 

شما می‌توانید کتاب خودتان را سریعتر و آسانتر از قبل آماده چاپ کنید. آیا هنوز هم نگران زمان هستید؟ 

 همیشه گزینه‌‌های دیگری هم موجود است. شما می‌توانید  قبل از نشر کاغذی، کتاب صوتی خودتان را منتشر کنید. شاید اثرگذاری این کتاب به نوبه خود بیش از نسخه کاغذی هم باشد.

حال چگونه شروع کنیم؟

اهدافتان را مشخص کنید. آیا بدنبال کسب و کار بیشتر، تبلیغات رسانه‌ای یا سخنرانی‌های بیشتری هستید؟ این موارد اهداف بزرگی هستند. خیلی مهم است که اهداف آینده شما مشخص باشد و طبق آنها کتاب‌تان را بنویسید و رویاهایتان به واقعیت بپیوندد. 

هنگامی که اهدافتان مشخص شد محتواهای مدنظرتان را طراحی کنید. این محتوا می‌تواند موارد مربوط به کسب و کارتان باشد. این موارد همچنین می‌تواند یکی از گزینه‌های زیر باشد.

  • پست‌های وبلاگ
  • صوت و یا فیلمهای ضبط شده
  • ارائه‌های گذشته شما
  • جزوات
  • مقالات وبسایت و یا نشریات 
  • خبرنامه
  • محتوای شبکه‌های اجتماع یشما
  • راهنمای آموزشی
  • راهنمای مشتریان

اگر بعضی محتواها قدیمی و نیازمند بروزرسانی است این موارد نقطه شروع‌های مطمئنی هستند. از آنجا نمودارها و جداول سازمانی برای شروع سازمانتان را خواهید دید. و امکان یافتن خلاهای موجود که نیاز به نوشتن محتوا دارند را پیدا می‌کنید. پس از تکمیل کتاب باید به دنبال یکسری خدمات حرفه‌ای مانند ویرایشگر (مرحله حیاتی) و طراح جلد و صفحه‌بند برای قسمتهای داخلی کتاب. حالا کتاب شما آماده چاپ است. در پایان این کتاب تنها معرف کسب و کارتان نیست بلکه ابزاری قوی برای به اشتراک‌گذاری و بهبود موفقیت کلی شماست. در واقع با نوشتن این کتاب خودتان و کسب و کارتان را معرفی می‌کنید که منبع بسیار خوبی برای عملی کردن اهداف طولانی مدت و استراتژی های شماست.

منبع: www.entrepreneur.com

 

 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.