آخرین مقالات

مروری کوتاه بر اجرا و پیاده‌سازی استارت‌آپ ناب

مروری کوتاه بر اجرا و پیاده‌سازی استارت‌آپ ناب

یک کارآفرین نباید برای اجرایی کردن ایده کسب‌وکار خود، عجله نماید و می‌بایست برنامه جایگزین احتمالی را در صورت مواجهه با شکست، پیش‌بینی نماید. یک راه‌حل برای رفع این چالش، اتخاذ روشی نظام‌مند و کارآ به منظور تسریع ورود به بازار است. در این راستا، در این مقاله مروری اجمالی بر مفهوم استارت‌آپ ناب داشته و نکاتی جهت به‌کارگیری مؤثر آن بیان خواهیم نمود.
استخدام نیرو در استارت‌آپ‌ها

استخدام نیرو در استارت‌آپ‌ها

یکی از مهم‌ترین فرآیندهای راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار، استخدام نیروی مناسب است. یافتن نیرویی که ضمن کارآمدی، همسویی لازم با سازمان و اهداف آن را داشته باشد، یکی از چالش‌هایی است که تقریباً تمامی کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ با آن روبرو هستند. در این نوشتار، سعی شده تا راهکارهایی جهت تسهیل فرآیند جذب نیرو در استارت‌آپ‌ها، ارائه گردد.
طوفان فکری؛ ابزاری برای ایده‌پردازی خلاقانه

طوفان فکری؛ ابزاری برای ایده‌پردازی خلاقانه

طوفان فکری، روشی ساده برای خلق ایده‌های جدید، جهت حل مسئله و نوآوری است. در این نوشتار، سعی خواهد شد تا طوفان فکری به‌عنوان یک روش ساختارمند برای ایده‌پردازی و حل مسئله، مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته و تکنیک‌های مختلف آن معرفی گردد.
انتقال فناوری، راهکاری کارآمد جهت توسعه و تجاری‌سازی

انتقال فناوری، راهکاری کارآمد جهت توسعه و تجاری‌سازی

در این نوشتار، نگاهی اجمالی به انتقال فناوری و تأثیر آن بر توسعه و اشاعه فناوری‌ها خواهیم داشت و نقش واسطه‌ها در تسهیل و تسریع به‌کارگیری این فرآیند برای توسعه یک محصول جدید را مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار خواهیم داد.
مروری بر مدل‌های کسب‌وکار «B2B»، «B2C» و «B2G»

مروری بر مدل‌های کسب‌وکار «B2B»، «B2C» و «B2G»

در این نوشتار، پس از تعریف و مرور اجمالی مدل‌های نه‌گانه کسب‌وکار، مدل‌های «B2B»، «B2C» و «B2G» به‌عنوان متداول‌ترین مدل‌های کسب‌وکار، مورد بررسی، تحلیل و مقایسه قرار خواهند گرفت.
مدل‌های کسب‌وکار، راهبرد و نوآوری تجاری

مدل‌های کسب‌وکار، راهبرد و نوآوری تجاری

اساس مدل کسب‌وکار، تعریف روشی است که با استفاده از آن، شرکت برای مشتریان ارزش‌آفرینی نموده، آن‌ها را به منظور پرداخت هزینه برای ارزش ایجاد شده ترغیب کرده و در نهایت، هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته را به سود تبدیل نماید. هدف این مقاله، درک اهمیت مدل‌های کسب‌وکار و بررسی ارتباط آن‌ها با راهبرد تجاری، مدیریت نوآوری و رشد اقتصادی است.
چگونه یک استراتژیست نوآور شویم؟

چگونه یک استراتژیست نوآور شویم؟

روش‌های بسیاری برای تبدیل شدن به یک استراتژیست نوآور وجود دارد. این نوشتار، به شما کمک می‌کند تا راهبردهای جسورانه و جدیدی برای کسب‌وکار خود تصور نموده و تعادلی مناسب میان تمرکز بر کارایی و نوآوری به دست آورید.
مدل‌های همکاری فناورانه بین شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها

مدل‌های همکاری فناورانه بین شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها

امروزه با پیشرفت علوم و پیچیده‌تر شدن فرآیندهای فناورانه، همکاری فناورانه بین سازمان‌های مختلف، از ویژگی‌های مهم و استراتژیک کسب‌وکارها و سیاست‌های عمومی برای توسعه فناوری در سطح جهان به شمار می‌رود. در این مقاله، به بررسی مدل‌های همکاری فناورانه از دیدگاه شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها پرداخته و الزامات، مزایا و محدودیت‌های هر یک از این مدل‌ها را به تفصیل بیان خواهیم کرد.
انواع کارآفرین و اثرگذاری آن‌ها بر رشد و توسعه اقتصادی جوامع

انواع کارآفرین و اثرگذاری آن‌ها بر رشد و توسعه اقتصادی جوامع

نقش کارآفرینان در رشد و توسعه اقتصادی، در کشورهای مختلف و شرایط اقتصادی آن‌ها متفاوت بوده و به منابع مادی، شرایط و زیرساخت‌های صنعتی و مهم‌تر از همه، مسئولیت‌پذیری نظام سیاسی در قبال رشد کارآفرینان بستگی دارد. در این نوشتار، سعی خواهد شد تا انواع کارآفرین را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار داده و مروری اجمالی بر نقش آن‌ها در رشد و توسعه اقتصادی جوامع مختلف داشته باشیم.
نقش کلیدی فرشتگان کسب‌وکار در تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط

نقش کلیدی فرشتگان کسب‌وکار در تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط

یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، به‌ویژه در ابتدای مسیر کارآفرینی، محدودیت‌های مالی است. در این راستا، در این نوشتار مروری بر فرشتگان کسب‌وکار و خصایص مشترک آن‌ها، انگیزه‌های سرمایه‌گذاران فرشته از ورود به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، شبکه‌های ارتباطی سرمایه‌گذاران فرشته و مزایا و منافع «SME»ها از تأمین مالی توسط فرشتگان کسب‌وکار خواهیم پرداخت.