آخرین مقالات

استراتژی و جامعه: ارتباط ما بین مزیت‌های رقابتی و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها

استراتژی و جامعه: ارتباط ما بین مزیت‌های رقابتی و مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها

دولت‌ها، فعالان اجتماعی، و رسانه از مهارت‌های بسیار زیادی در به تصویر کشیدن پیامد‌های اجتماعی فعالیت‌های شرکت‌های مختلف در جامعه برخوردار هستند. در نتیجه، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، یکی از اولویت‌های اجتناب‌ناپذیر شرکت‌ها در بین مدیران تجارت‌های مختلف در تمامی کشورها شده است.
DNA افراد خلاق چه شکلی است؟!

DNA افراد خلاق چه شکلی است؟!

چگونه افراد مبتکر و خلاق را برای سازمان خود پیدا کنیم؟ چگونه می‌توانید به یک فرد خلاق و مبتکر تبدیل شوید؟این پرسش‌ها مواردی هستند که معمولا مدیران اجرایی تازه‌کار پاسخی برای آن پیدا نمی‌کنند. اما این افراد بخوبی می‌دانند که وجود توانایی در ابتکار عمل و خلاقیت تنها راز پنهان موفقیت است. متاسفانه اغلب افراد اطلاعات بسیار کمی در مورد فاکتورهایی که یک فرد را نسبت به فرد دیگر خلاق‌تر می گرداند در اختیار داریم.
صرف مهارت موفقیت تیم شما را تضمین نمی‌کند

صرف مهارت موفقیت تیم شما را تضمین نمی‌کند

در اوایل سال ۲۰۱۶ شرکت گوگل اعلام کرد که به عوامل لازم برای دستیابی به یک گروه موفق دسترسی پیدا کرده‌ است. بعد از سال‌ها بررسی و تحقیق در مورد داده‌های مربوط به بیش از صد تیم و بررسی مصاحبه‌های مختلف، متوجه شدند که عوامل تاثیر گذار و حیاتی در عملکرد تیم‌های موفق، میزان متوسط هوش هیجانی و میزان برقراری ارتباط مابین اعضای آن تیم‌ها است. این اظهارات، دستوالعمل شرکت گوگل برای داشتن تیم‌های موفق و کارآمد بود. (نظریاتی که معمولا درست و جامع هستند).
چهار مدل عذرخواهی‌ ناکارآمد و بی‌اثر

چهار مدل عذرخواهی‌ ناکارآمد و بی‌اثر

چندین سال پیش، زمانیکه در سنین نوجوانی بسر ‌می‌بردم، یکی از برنامه‌های مورد علاقه من "روزهای خوش" بود. شخصیت مورد علاقه من در آن برنامه "آرتور هربرت" نام داشت. او کارهای شگفت‌انگیزی را با ضربه زدن بر روی اجسام و تبدیل آن‌ها به اشیاء دیگر انجام می‌داد.
اگر تیم شما در تمامی موارد با یکدیگر به توافق رسیده است، همکاری شما در گروه بی‌معنی است

اگر تیم شما در تمامی موارد با یکدیگر به توافق رسیده است، همکاری شما در گروه بی‌معنی است

همکاری، به دوش کشیدن سنگینی و فشار انتظارات خودمان است. آنچه که باید به صورت یک فرایند رفت و برگشتی عمل کند، در اغلب موارد باعث عدم رسیدن ما به خواسته‌هایمان در ایجاد هماهنگی و بهره‌وری بالا در شرکت می‌گردد. نوید فعالیت‌های مشترک با همکاری میان کارمندان، نوآوری و خلاقیت بیشتر و کاهش ریسک و خطر با وجود هنجارهای فرهنگی موجود در جامعه هرگز برآورد نخواهد شد. هنجارهای فرهنگی که فرد را مجبور می‌کند تا همواره موافق، حمایت‌کننده بوده و لبخند به لب باشد. در نسخه اصلی همکاری، به شدت نیاز به کمی تضاد و مخالفت وجود دارد و این امر لازمه داشتن همکاری مداوم و کارآمد است.
شرکت‌های فعال در زمینه فن‌آوری مالی می‌توانند به میلیون‌ها نفر گزینه‌های بانکی بیشتری ارائه دهند

شرکت‌های فعال در زمینه فن‌آوری مالی می‌توانند به میلیون‌ها نفر گزینه‌های بانکی بیشتری ارائه دهند

موارد و نمونه‌های بسیار زیادی از تاثیر نسل جدید شرکت‌های فعال در زمینه فناوری‌های مالی بر روی بانک‌ها در دنیای در حال پیشرفت وجود دارد. شرکت‌های استارت‌آپی در حال ایجاد تغییرات شگرفی در مواضع ارزشی بانک‌ها هستند (حساب‌های بانکی، مدیریت اسناد، وام مسکن، وام خودرو، و پرداخت‌های شخص به شخص دیگر).
داده‌های خود را کاربردی‌تر تصویر کنید

داده‌های خود را کاربردی‌تر تصویر کنید

در زمان‌های نه چندان دور، توانایی در خلق تجسم هوشمندانه‌ای از اطلاعات و داده‌ها مهارت بسیار جالب و قابل توجهی بود. در بیشتر بخش‌ها، این مهارت برای مدیران داده‌گرا، کسانی که به داده‌ها و طراحی آن‌ها اهمیت می‌دادند، بسیار مناسب بود و عاملی بود تا تصمیمات حساب‌شده‌ای را برای انجام سرمایه‌گذاری‌های درخواستی انجام دهند. اما این رویه تغییر کرده است، در حال حاضر ارتباط بصری مهارت بسیار ضروری برای تمام مدیران است. زیرا به اعتقاد اغلب مدیران، تنها راهی که می‌توان سیاست کاری و بروکراسی اداری را به نحوه احسنت درک کرد همین راه است.
چگونه از بروز اختلافات بین اعضای تیم جلوگیری کنیم؟

چگونه از بروز اختلافات بین اعضای تیم جلوگیری کنیم؟

اختلافات مابین اعضای یک تیم هم می‌تواند مفید و هم می‌تواند مخرب باشد. تضاد مفید می‌تواند پیش‌زمینه گفتگو و بحث سازنده، با حفظ احترام طرفین گردد و در نهایت منجر به یک توافق دوطرفه مابین اعضای تیم برای حل مشکلات شود. حتی گاهی موضوع نتایج بدست آمده از این نوع گفتگوها با موضوع اولیه اختلاف بوجود آمده بسیار متفاوت است. زمانیکه که اعضای تیم نتوانند از تفاوت‌های یکدیگر چشم‌پوشی کنند، اختلافات تاثیر مخربی بر عملکرد کارکنان می‌گذارند.
مجمع مدیریتی چیست؟

مجمع مدیریتی چیست؟

یک شرکت داروسازی با گستره فعالیت در سطح جهانی، در حال از دست دادن امتیازات استراتژیک خود در روند ثبت اختراعات داروهای مختلف در بازارهای جهانی بود. در طی پنج سال گذشته، کاهش درآمد این شرکت بسیار قابل توجه بوده است. مدیران تجاری ارشد و محققان این شرکت مجمع مدیریتی را تشکیل دادند که شامل بیست و سه نفر از مدیران ارشد بود. البته هیچ‌کدام از مدیران سابقه همکاری جالب توجهی در مورد استراتژی‌های نوآورانه نداشته‌اند. تنها امید آن مدیران از تشکیل این جلسه این بود که وجود قدرت‌های فکری گوناگون و دیدگاه‌های مختلف راه‌ حل خلاقانه‌ای را برای متوقف کردن روند کاهش سود شرکت ارائه کند.
خطرات مهربانی بیش از حد برای یک مدیر              

خطرات مهربانی بیش از حد برای یک مدیر              

مدیر عامل اجرایی که با آن در حال حاضر همکاری می‌کنید، برای مثال "گری" نام دارد. او از اینکه یک مدیر اجرایی است که بر روی رضایت افراد تیم سرمایه‌گذاری می‌کند و هدفش ایجاد روابط بهتر مابین آن‌ها است افتخار می‌کند. گری بشدت به کارمندان خود اهمیت می‌دهد و علاقه بسیار زیادی به سخنرانی دارد. زمانیکه که او چند سال پیش استخدام شد، مدیران سازمان تحت تاثیر ارزش‌ها، صداقت و رفتار بسیار مناسب او و همچنین شیوه او در ایجاد همکاری ما بین افراد قرار گرفته بودند. البته زمانیکه ما گری را ملاقات کردیم، عادات خوب او به عنوان یک مدیر، به تدریج به عاملی برای از دست دادن شلغش تبدیل شده بودند.