از فکر تا عمل

دو راهی ثروت و قدرت در پیش روی بنیان‌گذاران

دو راهی ثروت و قدرت در پیش روی بنیان‌گذاران

چرا افراد به راه‌اندازی کسب‌وکارهای فردی علاقه دارند؟ احتمالاً دو دلیل اصلی برای چنین پدیده‌ای وجود دارد: ۱) پول و ثروت و ۲) شانس کنترل بر شرکت. اما تحقیقات نشان می‌دهد که این اهداف و دسترسی همزمان به آن‌ها، تا حد زیادی ناسازگار می‌باشند. از یک طرف، برای رشد بیشتر کسب‌وکار و ثروت‌آفرینی، نیاز به جذب سرمایه‌گذار و شرکای جدید است و از سوی دیگر، با افزوده شدن این افراد، قدرت کنترل بر شرکت و درصد مالکیت کاهش می‌یابد. این معمای پیچیده و چالش‌برانگیز، موضوع مقاله حاضر است که به انگیزه‌های شخصی بنیان‌گذاران و نقش هر یک بر مسیر آتی کسب‌وکار و موفقیت آن می‌پردازد.
معرفی استارت‌آپ «پاراگراف»؛ نمادی از نوآوری هدفمند و مشارکتی

معرفی استارت‌آپ «پاراگراف»؛ نمادی از نوآوری هدفمند و مشارکتی

استارت‌آپ انگلیسی «پاراگراف»، یکی از شرکت‌هایی است که تمرکز خود را بر توسعه فناوری‌ها و محصولاتی مبتنی بر گرافن قرار داده است. سنسورهای گرافنی این استارت‌آپ، عملاً بسیاری از محدودیت‌های صنعت الکترونیک را برای تولید دستگاه‌های الکترونیکی مبتنی بر گرافن رفع نموده است. پاراگراف که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده، تاکنون موفق به جذب سرمایه‌ای بالغ بر ۲۶ میلیون دلار شده که برای یک استارت‌آپ تقریباً نوپا، عدد قابل توجهی است. در این نوشتار، از سلسله مقالات معرفی استارت‌آپ‌های نانویی، داستان شکل‌گیری و توسعه پاراگراف، محصولات این شرکت و چشم‌انداز و اهداف آن را مرور می‌کنیم.
هفت استراتژی برای فروش بیشتر

هفت استراتژی برای فروش بیشتر

بخش ساده فروش این است که فکر کنید مشتریان بالقوه‌ای وجود دارند که به محصول یا خدمات شما نیازمند می‌باشند. اما حتی با وجود مشتریان بالقوه برای خریداری محصول یا خدمت، باز هم فروش به همین سادگی‌ها نیست. فروش مطلوب و حداکثری، در گروی یک استراتژی گام به گام و هوشمندانه است. در این مقاله، سعی شده تا برخی استراتژی‌های کلیدی برای افزایش فروش شرکت‌های استارت‌آپی بیان گردد.
مصاحبه با ریچارد برانسون: همه کارآفرین متولد می‌شوند!

مصاحبه با ریچارد برانسون: همه کارآفرین متولد می‌شوند!

«ریچارد برانسون»، یکی از چهره‌های موفق بریتانیایی است که کمتر کسی در دنیای کارآفرینی وی را نمی‌شناسد. برانسون از دوران نوجوانی، کارآفرینی را سررشته زندگی خود قرار داد و زمانی که 16 ساله بود، اولین کسب‌وکارش را راه‌اندازی نمود. «گروه ویرجین» به عنوان کسب‌وکار اصلی وی، در حال حاضر چند ده شرکت زیرمجموعه داشته و کشورهای مختلفی را در قاره‌های مختلف پوشش می‌دهد. در این نوشتار، بخش‌هایی از یک مصاحبه جذاب با وی ارائه شده که سرشار از درس‌های مهمی است.
هنر سؤال پرسیدن؛ ابزاری برای نوآوری و موفقیت

هنر سؤال پرسیدن؛ ابزاری برای نوآوری و موفقیت

موفق‌ترین افراد جهان، فارغ از این‌که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنند، مدام در حال پرسیدن سؤالات مختلف هستند. یک محقق علمی را در نظر بگیرید که با کنجکاوی در پی ناشناخته‌ها بوده و در مسیر کشف آن‌ها، از هر کس که بتواند سؤال می‌پرسد و چیزهای جدید فرا می‌گیرد. موضوع سؤال پرسیدن و رفع ندانسته‌ها، ریشه‌ای قوی در فرهنگ عامه مردم دارد. با این حال، سؤال پرسیدن هم آداب خاص خود را دارد. هنر پرسشگری، یافتن بهترین سؤالاتی که می‌توان مطرح کرد و نقش آن در رشد و توسعه فردی و گروهی، موضوع مقاله پیش رو است!
تولیدکننده نخستین هدفون گرافنی؛ معرفی یک استارت‌آپ نانویی موفق

تولیدکننده نخستین هدفون گرافنی؛ معرفی یک استارت‌آپ نانویی موفق

یکی از شرکت‌های استارت‌آپی که ایده خود را مبتنی بر گرافن بنا نموده، «اورا گرافن» است. محصول نهایی این کسب‌وکار نوپا و خلاق، نوعی ماده کامپوزیتی اکسید گرافن به نام «GrapheneQ» است که به‌طور خاص، برای استفاده در مبدل‌های صوتی، طراحی و بهینه‌سازی شده است. این ماده، می‌تواند طول عمر باتری دستگاه‌های صوتی بلوتوثی را تا ۷۰ درصد افزایش داده و در عین حال، کیفیت صدا را بهبود بخشد. در این نوشتار، داستان شکل‌گیری و توسعه اورا گرافن را مرور خواهیم کرد، داستانی از یک کارآفرینی فناورانه موفق که به توسعه و تجاری‌سازی یک محصول کاملاً تجاری و مقرون‌به‌صرفه انجامیده است.
گفتگو با کارآفرینی که همسرش نخستین سرمایه‌گذارش بود!

گفتگو با کارآفرینی که همسرش نخستین سرمایه‌گذارش بود!

«هویب ون بوکل»، مدیر بازاریابی شرکت مشهور «ردبول» بود که شغل و آینده درخشان احتمالی خود را ترک کرد تا شرکت نوشیدنی انرژی‌زای طبیعی خود به نام «تنزینگ» را تأسیس کند. او در حالی که در ارتفاعات نپال قدم می‌زد، دو نوع معجون خانگی مورد استفاده توسط راهنماهای محلی توریست‌ها و کوهنوردان خارجی آنجا را امتحان کرد و در طعم لذت‌بخش این معجون‌های شگفت‌انگیز، یک فرصت بکر دید که شروع یک کسب‌وکار ویژه شد. در این مصاحبه، نقطه نظرات این افسانه دنیای بازاریابی را پیرامون کارآفرینی استارت‌آپی، چالش‌های راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپا و الزامات موفقیت در آن مرور می‌کنیم.
نکاتی که قبل از ترک شغل قبلی و راه‌اندازی کسب‌وکار باید در نظر بگیرید!

نکاتی که قبل از ترک شغل قبلی و راه‌اندازی کسب‌وکار باید در نظر بگیرید!

ترک کردن یک موقعیت شغلی خوب و تلاش برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، هم هیجان‌انگیز است و هم نگران‌کننده. از یک‌سو، وسوسه رئیس خود بودن به سراغتان می‌آید و از سوی دیگر، می‌دانید که در دنیای کارمندی ثبات و پایداری نسبی خواهید داشت. فارغ از این‌که شما برای کارمندی ساخته شده‌اید یا در مسیر کارآفرینی موفق خواهید بود، تصمیم برای ترک کار و آغاز ماجراجویی جدید، نیازمند برنامه‌ریزی بسیار دقیق است. در این نوشتار، راهنمایی برای اقدامات ضروری پیش از ترک کار فعلی و آغاز کارآفرینی استارت‌آپی ارائه شده است.
«اوبر»: استارت‌آپی برخاسته از یک نیاز شخصی

«اوبر»: استارت‌آپی برخاسته از یک نیاز شخصی

شرکت اوبر، به‌عنوان غول تاکسی‌های اینترنتی جهان، در یک بازه زمانی تقریباً یک دهه‌ای، به یک امپراتوری بزرگ تبدیل شده است. تاریخچه موفقیت این شرکت و فراز و نشیب‌های آن در طول یک دهه اخیر، داستانی مهیج از انگیزه، پشتکار، شکست، ناامیدی، نوآوری و موفقیت است که می‌تواند درس‌های ارزشمندی برای علاقه‌مندان به کارآفرینی در پی داشته باشد. در این نوشتار، پس از مروری سریع بر داستان شکل‌گیری اوبر، برخی از مهم‌ترین عوامل موفقیت این استارت‌آپ دیروز و غول فناوری امروز را بررسی می‌کنیم.
گفتگو با کارآفرینی با شعاری عجیب: «تنها فرمول موفقیت: کسب‌وکار مساوی زندگی»

گفتگو با کارآفرینی با شعاری عجیب: «تنها فرمول موفقیت: کسب‌وکار مساوی زندگی»

آژاکس سیستم، یک شرکت فعال در حوزه اینترنت اشیاء است که بر توسعه سیستم‌های امنیتی مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته متمرکز است. «الكساندر كونوتوپسكی»، مدیرعامل و بنیان‌گذار آژاکس، در این مصاحبه در مورد چگونگی تأسیس این شرکت در سال ۲۰۱۱ میلادی و مسیر ده ساله برای توسعه قابلیت‌های فناورانه آن صحبت می‌کند. وی به نکات جالبی در این مصاحبه اشاره نموده که یکی از قابل تأمل‌ترین آن‌ها این است: «کسب‌وکار مساوی زندگی، ۲۴ ساعت در روز، ۷ روز هفته، ۳۶۵ روز سال».