از فکر تا عمل

گفتگو با یک کارآفرین موفق در صنعت لوازم بهداشتی

گفتگو با یک کارآفرین موفق در صنعت لوازم بهداشتی

«کرامن»، یک استارت‌آپ هندی فعال در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی است که به صورت خاص، بر تولید و عرضه محصولات بهداشتی مردانه متمرکز است. این استارت‌آپ منحصربه‌فرد، در سال ۲۰۱۷ میلادی و توسط «کاران گوپتا» تأسیس شد و در همین مدت کوتاه، توانسته موفقیت قابل‌توجهی به دست آورد. در این مصاحبه، کاران دیدگاه‌هایش را در خصوص کارآفرینی، بازار بهداشت و زیبایی در هند، سناریوی توسعه‌های آتی و چالش‌های پیش رو بیان نموده و نکاتی را مطرح می‌کند که برای افرادی که در مسیر کارآفرینی قدم می‌گذارند، بسیار ارزنده خواهد بود.
نکاتی که استارت‌آپ و شرکت بالغ برای یک همکاری موفق باید در نظر بگیرند!

نکاتی که استارت‌آپ و شرکت بالغ برای یک همکاری موفق باید در نظر بگیرند!

روند همکاری‌های فناورانه، بیانگر این مطلب است که شرکت‌های بزرگ، به مشارکت با استارت‌آپ‌ها علاقه زیادی نشان می‌دهند. با این وجود، بسیاری از این همکاری‌های فناورانه، با شکست مواجه می‌شوند. علت این امر، موانع متعددی همچون شیوه‌های مختلف ارتباطی، اهداف متفاوت همکاری و سرعت اجرای ناهمگون کارها توسط طرفین است. در این نوشتار، نکاتی پیرامون همکاری استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ ارائه شده و ملاحظاتی که می‌تواند موفقیت این همکاری فناورانه را بالاتر برد، بیان می‌گردد.
هشت گام کلیدی برای یک استراتژی خروج موفق

هشت گام کلیدی برای یک استراتژی خروج موفق

کارآفرینی، دنیای جالب و هیجان‌انگیزی است، آنقدر که عده‌ای می‌گویند کسی که لذت کارآفرینی را تجربه کند، همیشه یک کارآفرین باقی خواهد ماند. در این نوشتار، استراتژی خروج از استارت‌آپ و موفقیت در این امر، در قالب یک فرایند گام به گام و مرحله به مرحله بیان می‌گردد. این چهارچوب، شامل هشت گام کلیدی است که به‌طور خاص، برای کارآفرینان و بنیان‌گذارانی که توانسته‌اند شرکت نوپای خود را به درجه‌ای از موفقیت رسانیده و حالا در پی خروج از آن هستند، مفید خواهد بود.
یک استارت‌آپ نانویی با محصولاتی متنوع؛ «C-Bond Systems»

یک استارت‌آپ نانویی با محصولاتی متنوع؛ «C-Bond Systems»

«سی-باند سیستم»، در زمره استارت‌آپ‌های نانویی بوده که با وجود طول عمر کوتاه خود، موفقیت‌های چشمگیری به‌دست آورده است. تک‌محصولی نبودن، دریافتن به‌موقع فرصت‌ها و چنگ زدن به آن‌ها، در کنار تیم قوی مدیریتی، منجر به این شده که این شرکت خود را محدود به بازار یک کشور خاص نساخته و به‌صورت بین‌المللی برای عرصه محصولاتی متنوع به بازارهای بزرگ دنیا اقدام کند. در این نوشتار، با این استارت‌آپ نانویی که با ایده ساخت محلول تقویت‌کننده شیشه خودرو شروع به کار نمود و در حال حاضر، مجموعه وسیعی از تولیدات مرتبط با بهبود عملکرد و ایمنی، اعم از محصولات ضدعفونی، تصفیه هوا و ... را به بازار عرضه می‌کند، بیشتر آشنا می‌شویم.
گفتگو با زنی که قدم در مسیر کارآفرینی گذاشت!

گفتگو با زنی که قدم در مسیر کارآفرینی گذاشت!

تا چند دهه قبل، دنیای کارآفرینی، دنیایی مردانه تلقی می‌شد که اغلب کارآفرینان بزرگ و موفق آن دوران را مردان تشکیل می‌دادند. این در حالی است که امروزه، زنان هم پابه‌پای مردان در فعالیت‌های کارآفرینانه حرکت کرده و نمونه‌های فراوانی از استارت‌آپ‌های راه‌اندازی شده توسط بنیان‌گذاران زن پدید آمده است. در این نوشتار، «الیزابت کولون» که یک زن موفق و کارآفرین است گفتگویی شده که نکاتی جالب و خواندنی از مسیر شکل‌گیری یک کسب‌وکار و تغییر با شرایطی ویژه حتی کرونا و تطبیق دادن خود با آن بیان نموده است.
معرفی یک استارت‌آپ نانویی که صنعت سلامت را متحول می‌سازد!

معرفی یک استارت‌آپ نانویی که صنعت سلامت را متحول می‌سازد!

امروزه نانوفناوری به‌عنوان یک فناوری نوظهور، در طیف وسیعی از علوم و صنایع مختلف به‌کار گرفته می‌شود. در این میان، حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی، یکی از کلیدی‌ترین حوزه‌های کاربرد فناوری نانو است. اگر در حوزه پزشکی یا نانو فعالیت داشته باشید، احتمالاً نام چند استارت‌آپ نانویی توسعه‌دهنده فناوری‌های این‌چنینی به گوشتان خورده است. در این نوشتار، با یکی از این استارت‌آپ‌های موفق به نام «Nanowear» آشنا می‌شویم، استارت‌آپی که با تلفیق هوشمندانه نانوفناوری، هوش مصنوعی و پوشیدنی‌های الکترونیک، انقلابی در مراقبت‌های بهداشتی و بالینی، به‌ویژه در حوزه بیماری‌های قلب و عروق پدید آورده است.
گفتگو با یک سرمایه‌گذار مخاطره‌پذیر با اهداف بین‌المللی

گفتگو با یک سرمایه‌گذار مخاطره‌پذیر با اهداف بین‌المللی

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی استارت‌آپ‌ها، عدم دسترسی به منابع مالی لازم و محدودیت در بودجه‌های تحقیقاتی، تولید، بازاریابی و فروش است. در این میان، سرمایه‌گذاران فردی و شرکتی زیادی هستند که با همه ریسک‌های موجود، اقدام به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها و ایده‌های فناورانه آن‌ها می‌کنند. «استارت‌کپز»، یکی از همین شرکت‌های سرمایه‌گذاری است که از سوی یک اسپانیایی به‌نام «ایگناسیو ویللا» تأسیس شده است. در این گفتگو، وی از داستان خود و نگاه ویژه‌ برای انتخاب یک استارت‌آپ جدید می‌گوید که حاوی نکات مهمی برای کارآفرینانی است که تازه در این مسیر قدم گذاشته‌اند.
نگاهی به یک کسب‌وکار نانویی با چشم‌انداز نجات جان انسان‌ها

نگاهی به یک کسب‌وکار نانویی با چشم‌انداز نجات جان انسان‌ها

استارت‌آپ «لید اینونت فارما»، از فناوری نانو برای بهبود درمان‌های فعلی سرطان مغز بهره گرفته است. این استارت‌آپ مستقر در آمریکا که یک شعبه تحقیق و توسعه‌ هم در هند دارد، با استفاده از نانوذرات، ژل درمانی خاصی ابداع نموده که می‌تواند سلول‌های سرطانی به جا مانده از جراحی مغز را از بین ببرد. بنیان‌گذاران این شرکت، در همان ماه‌های نخست راه‌اندازی، موفق به جذب سرمایه بذری معادل ۴۸۵ هزار دلار شدند. در این نوشتار، با این استا‌رت‌آپ بیشتر آشنا می‌شویم.
نگاه یک کارآفرین به اشتباهات متداول؛ چگونه یک کارآفرین موفق باشیم؟

نگاه یک کارآفرین به اشتباهات متداول؛ چگونه یک کارآفرین موفق باشیم؟

اغلب کارآفرینان بر این باورند که در حال ساخت محصول بزرگ بعدی در تاریخ نوآوری و فناوری بشریت هستند. از همین رو، آن‌ها آرزوهای دور و درازی برای خود متصور شده و انتظار بسیاری از واقعیت‌ها را ندارد. این خوش‌بینی، در مرحله عمل آن‌ها را با واقعیت ناخوشایندی مواجه نموده و حتی «شکست در تجاری‌سازی ایده» را به دنبال خواهد داشت. در این مقاله، از زبان یک کارآفرین و متخصص کسب‌وکارهای نوپا، به نام «برام کرومنهوک»، می‌آموزید که چگونه می‌توان یک کارآفرین موفق بود و برای رسیدن به این نقطه، از چه چیزهایی باید پرهیز کرد.
هفت گام برای ایجاد یک طرح کسب‌وکار استارت‌آپی

هفت گام برای ایجاد یک طرح کسب‌وکار استارت‌آپی

بسیاری از کارآفرینان، اهمیت یک طرح کسب‌وکار مناسب برای استارت‌آپ خود را نادیده می‌گیرند. در فضایی با این حجم از رقابت‌ها، به‌ویژه در حوزه‌های فناورانه، نداشتن آمادگی لازم برای ادامه مسیر و روبرویی با موانع احتمالی، قطعاً ناامیدی به همراه خواهد داشت. به جای غوطه‌ور شدن در یک مسیر مبهم و کنترل‌نشده، آن هم بدون داشتن یک استراتژی ملموس، از یک طرح کسب‌وکار واقع‌بینانه استفاده کنید تا رشد پایدار کسب‌وکار را ممکن سازد. در این نوشتار، عناصر ضروری یک طرح کسب‌وکار استارت‌آپی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.