از فکر تا عمل

تجزیه‌و‌تحلیل SWOT مایکروسافت

تجزیه‌و‌تحلیل SWOT مایکروسافت

خبرهای اخیر درباره تغییر مدیریت در مایکروسافت موجب گمانه‌زنی‌هایی در مورد تغییرات استراتژیک احتمالی آن شده است و همچنین امید است که این شرکت پیشگام و بنیان‌گذار مشهور آن که در سال‌های اخیر ظاهراً در تلاش بسیار هستند، اقدامات لازم را به اجرا گذارند
‌ تجزیه‌و‌تحلیل SWOT نایکی

‌ تجزیه‌و‌تحلیل SWOT نایکی

زرگ‌ترین نقطه قوت نایک، رقابتی بودن این سازمان با شعار «فقط انجامش بده» برای این برند است که نگرش خود را نسبت به تجارت به نمایش می‌گذارد. تأسیس این شرکت بر مبنای این اصل بود که برای هر کسی که می‌تواند راه برود یا بدود، کفش تولید کند و این، فلسفه هدایت‌گر نایک است.
مراحل آماده‌سازی تحلیل شخصی SWOT (موارد موردنظر در هنگام لیست‌برداری از نقاط قوت و ضعف)

مراحل آماده‌سازی تحلیل شخصی SWOT (موارد موردنظر در هنگام لیست‌برداری از نقاط قوت و ضعف)

با توجه به مسیر حرفه‌ای و زندگی هر فرد، تجزیه‌و‌تحلیل شخصی SWOT برای درک موقعیت وی مورد نیاز است. تجزیه‌و‌تحلیل شخصی SWOT معمولاً اولین گام جهت به رسمیت‌شناختن موقعیت افراد در تلاش برای مقابله با چالش‌های زندگی و فرصت‌های شغلی است.
تجزیه‌ و‌ تحلیل‌‌ SWOT  وب‌سایت آمازون

تجزیه‌ و‌ تحلیل‌‌ SWOT  وب‌سایت آمازون

آمازون یکی از معروف‌ترین خرده‌فروش‌های آنلاین در جهان است و موفقیت آن باعث شده است تا خرده‌فروش‌های خشت و ملات و سایر موارد فیزیکی نیز حضور آنلاین داشته باشند. این وب‌سایت به‌علت دسترسی جهانی و همچنین استراتژی‌های قیمت‌گذاری تهاجمی اغلب به‌عنوان معادل آنلاین وال‌مارت اشاره می‌شود.
ماتریس مشاوره بوستون BCG 

ماتریس مشاوره بوستون BCG 

گروه ماتریس مشاوره بوستون (BCG)، یک ماتریس چهار‌خانه‌ای است (یک ماتریس 2×2) که توسطBCG ایالت متحده آمریکا طراحی شده است. این ماتریس یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزارهای تجزیه‌و‌تحلیل نمونه‌کارهای شرکتی است.
تجزیه‌و‌تحلیل SWOT چاینا موبایل

تجزیه‌و‌تحلیل SWOT چاینا موبایل

چاینا موبایل یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی کشور چین است که در سال‌های اخیر به‌دلیل کاهش رشد اقتصادی خود و همچنین پایگاه مشتریان خود همواره مطرح بوده است. این شرکت محافظت‌شده متعلق به دولت و فاقد بهره‌وری، خود را تبدیل به یک شرکت غالب در کشور چین با جاه‌طلبی‌های جهانی جهت تسخیر بازارهای بین‌المللی کرده است.
تجزیه‌وتحلیل SWOT وب‌سایت گوگل  

تجزیه‌وتحلیل SWOT وب‌سایت گوگل  

وب‌سایت گوگل یکی از مشهورترین شرکت‌های جهان در پیش‌برد انقلاب موتور جستجوگر است و کاربران اینترنت در سراسر جهان و در سریع‌ترین حالت ممکن قادر به جستجو و یافتن اطلاعات هستند. علاوه بر ‌این، گوگل در سازماندهی اطلاعات به روش مختصر و دقیق شناخته شده است و اقتصاد اینترنت و به‌تبع آن، اقتصاد جهانی را تغییر داده است
خودانگیزشی در محل کار

خودانگیزشی در محل کار

خودانگیزشی نیرویی است که ما را به حرکت رو به جلو وا می‌دارد. سناریوی کاری ما هر چیزی که باشد، این نیرو مشوقی برای ادامه یادگیری و موفقیت است. خودانگیزشی ابزار اولیه برای آگاهی از اهداف و پیشرفت است. این ابزار اساسا به نوآوری ما در ایجاد اهداف پویا برای خودمان، و به باور ما در کسب مهارت‌ها و شایستگی‌های لازم برای دستیابی به اهداف چالش‌برانگیز بستگی دارد. ما همواره نیاز به خودانگیزشی داریم. در ادامه روش‌ها / تکنیک‌هایی برای خودانگیزشی را بیان می‌کنیم:
مقایسه میان رهبران و مدیران

مقایسه میان رهبران و مدیران

این که رهبری و مدیریت دو اصطلاح مترادف هستند، اظهار نظر صحیحی نمی‌باشد. رهبر نیازمند هیچگونه موقعیت مدیریتی برای فعالیت به شکل یک رهبر نیست. از طرف دیگر، یک مدیر تنها زمانی می‌تواند یک مدیر واقعی باشد که خصوصیات اخلاقی یک رهبر را داشته باشد. با توجه به موقعیت یک مدیر، او باید گروه خود را رهبری کند. یک مدیر باید برای رسیدن به اهداف خود هر پنج عملکرد زیر را عملی کند:
رهبری و انگیزه

رهبری و انگیزه

انگیزه یک ویژگی هدف محور می‌باشد که به فرد کمک می‌کند تا به اهداف خود دست یابد. این عامل فرد را برآن می‌دارد تا برای دستیابی به اهداف خود به سختی کار کند. یک مدیر اجرایی باید برای تاثیرگذاری روی انگیزه افراد دارای خصوصیات رهبری صحیحی باشد. اگرچه الگوی مشخصی برای ایجاد انگیزه وجود ندارد.