از فکر تا عمل

از فشار فناوری تا کشش بازار؛ سه راه برای تحریک و توسعه نوآوری

از فشار فناوری تا کشش بازار؛ سه راه برای تحریک و توسعه نوآوری

آیا پیشرفت فناورانه تحت فشار توسعه‌های علمی و فنی قبلی پدید آمده یا تقاضای فزاینده بازار موجب شکل‌گیری آن می‌شود؟ این پرسش، بحث بسیار مهمی تحت عنوان محرک‌های نوآوری را به میان می‌آورد که از یک‌سو، بر ارتباط تنگاتنگ بین نوآوری و پیشرفت‌های فناورانه و از سوی دیگر، بر نقش کلیدی بازار و تقاضای مشتری در فرآیند توسعه و تجاری‌سازی نوآوری تأکید دارد. در این مقاله، محرک‌های نوآوری را در قالب سه مسیر اصلی دستیابی به نوآوری‌های جدید، شامل فشار فناوری، کشش بازار و مسائل اجتماعی، تحلیل و بررسی می‌کنیم.
رهبران استارت‌آپی، معمارانی برای تصمیم‌گیری

رهبران استارت‌آپی، معمارانی برای تصمیم‌گیری

یکی از موضوعات مهم در کسب‌وکارهای مختلف، چگونگی تصمیم‌گیری است. اتخاذ تصمیمات هوشمندانه در زمان و مکان مناسب، چالش هر مدیر و رهبر کسب‌وکار بوده و از همین رو، رویکردها و روش‌های متعددی در این زمینه توسعه یافته است. در این مقاله، فرآیندی برای کاهش اثرات سوگیری شناختی و بهبود تصمیم‌گیری‌ها ارائه شده است. این فرآیند، شامل نحوه تعریف مسئله، تشخیص علل زمینه‌ای، طراحی روشی برای تعدیل محیط (کاهش تأثیر منفی سوگیری‌های شناختی و انگیزه ناکافی در تصمیم‌گیری)، آزمایش راه‌حل‌ها، و شناخت مناسب انواع خطاهای سیستماتیک و عواملی است که بر انگیزش تأثیر می‌گذارند.
پنج اشتباه بزرگ یک رهبر استارت‌آپی

پنج اشتباه بزرگ یک رهبر استارت‌آپی

مسیر پر فراز و نشیب راه‌اندازی یک کسب‌وکار فناورانه، در عین حال که جالب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، با دشواری‌های خاصی برای یک رهبر همراه است. هر یک قدم اشتباه، می‌تواند شما را به شکست و نابودی بکشاند. از آنجاکه همه بنیان‌گذاران استارت‌آپی، تجربه رهبری موارد مشابه را ندارند، جای تعجب نیست که اشتباهات مختلفی مرتکب شوند. در این نوشتار، پنج اشتباه رایج و مهلک رهبران استارت‌آپی و راهکار عبور از آن‌ها معرفی شده است.
گفتگو با کارآفرینی که کارش را با طراحی کفش کارش آغاز کرد!

گفتگو با کارآفرینی که کارش را با طراحی کفش کارش آغاز کرد!

«وریندا گوپتا»، یک کارآفرین خودساخته و از زنانی است که با ایده‌های خلاقانه، در دنیای کسب‌وکار و تجارت خودنمایی می‌کند. وی پس از تجربه پنج ساله در صنعت مد و تجارت کفش زنانه، نام تجاری انحصاری خود، تحت عنوان «VRINZ» را راه‌اندازی نمود. وریندا در ادامه هم شرکتی به نام «TEAL» را تأسیس کرد و رسماً وارد مسیر کارآفرینی استارت‌آپی شد. در این نوشتار، گفتگویی کوتاه با وی انجام شده که از دشواری‌های موجود در مسیر کارآفرینی می‌گوید.
استارت‌آپی که مصرف سوخت و آلایندگی ناشی از آن را متحول می‌کند!

استارت‌آپی که مصرف سوخت و آلایندگی ناشی از آن را متحول می‌کند!

استارتاپ «فیول‌جمز»، با استفاده از افزودنی جدید خود که مبتنی بر نانوذرات است، در عین کاهش مصرف سوخت، کاهش قابل‌توجه آلایندگی را نیز محقق نموده است. این استارت‌آپ که در سال ۲۰۱۵ میلادی تأسیس شده، مدعی است که دوز بسیار کمی از این محصول منحصربه‌فرد، تأثیری شگرف بر صنعت سوخت و آینده آن خواهد داشت. در این نوشتار، مروری اجمالی بر شکل‌گیری ایده اولیه این استارت‌آپ و مسیر توسعه و تجاری‌سازی محصول آن خواهیم داشت.
۹ نکته کلیدی برای استعدادیابی در استارت‌آپ‌ها

۹ نکته کلیدی برای استعدادیابی در استارت‌آپ‌ها

در فضای کسب‌وکار فعلی، منابع انسانی دانشی و خلاق، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مزایای رقابتی شرکت‌ها محسوب شده و از همین رو، نبردی تمام‌عیار بر سر جذب این استعدادهای شغلی در جریان است. اما چگونه باید نیروهای مناسب را شناسایی نمود؟ جذب آن‌ها به چه صورت است و از آن مهم‌تر، آیا می‌توان ماندگاری نیروها را تضمین کرد؟ این‌ها پرسش‌هایی است که در مقاله حاضر، سعی شده تا در قالب ۹ نکته کلیدی برای جذب و استخدام استعدادهای شغلی، به آن‌ها پاسخ داده شود.
آیا برای ایجاد یک تیم استارت‌آپی موفق آماده‌اید؟

آیا برای ایجاد یک تیم استارت‌آپی موفق آماده‌اید؟

احتمالاً بارها این جمله را شنیده‌اید که راز موفقیت یک کسب‌وکار نوپا، کار تیمی و تلاش برای همکاری با افراد خلاق و باانگیزه است. متأسفانه بسیاری از کارآفرینان استارت‌آپی، این راز ساده و در عین حال پیچیده را تا زمانی‌که با عوارض و پیامدهای آن مواجه می‌شوند، نمی‌پذیرند یا به‌خوبی پیگیر آن نمی‌شوند. پرسش اصلی اینجا است که چگونه اعضای مناسب را برای شروع کار خود انتخاب کنیم؟ در مقاله حاضر، یک چهارچوب گام‌به‌گام و عملیاتی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام تیم‌سازی می‌بایست به آن‌ها توجه نمود، بیان شده است.
گفتگو با یک کارآفرین موفق در صنعت لوازم بهداشتی

گفتگو با یک کارآفرین موفق در صنعت لوازم بهداشتی

«کرامن»، یک استارت‌آپ هندی فعال در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی است که به صورت خاص، بر تولید و عرضه محصولات بهداشتی مردانه متمرکز است. این استارت‌آپ منحصربه‌فرد، در سال ۲۰۱۷ میلادی و توسط «کاران گوپتا» تأسیس شد و در همین مدت کوتاه، توانسته موفقیت قابل‌توجهی به دست آورد. در این مصاحبه، کاران دیدگاه‌هایش را در خصوص کارآفرینی، بازار بهداشت و زیبایی در هند، سناریوی توسعه‌های آتی و چالش‌های پیش رو بیان نموده و نکاتی را مطرح می‌کند که برای افرادی که در مسیر کارآفرینی قدم می‌گذارند، بسیار ارزنده خواهد بود.
نکاتی که استارت‌آپ و شرکت بالغ برای یک همکاری موفق باید در نظر بگیرند!

نکاتی که استارت‌آپ و شرکت بالغ برای یک همکاری موفق باید در نظر بگیرند!

روند همکاری‌های فناورانه، بیانگر این مطلب است که شرکت‌های بزرگ، به مشارکت با استارت‌آپ‌ها علاقه زیادی نشان می‌دهند. با این وجود، بسیاری از این همکاری‌های فناورانه، با شکست مواجه می‌شوند. علت این امر، موانع متعددی همچون شیوه‌های مختلف ارتباطی، اهداف متفاوت همکاری و سرعت اجرای ناهمگون کارها توسط طرفین است. در این نوشتار، نکاتی پیرامون همکاری استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ ارائه شده و ملاحظاتی که می‌تواند موفقیت این همکاری فناورانه را بالاتر برد، بیان می‌گردد.
هشت گام کلیدی برای یک استراتژی خروج موفق

هشت گام کلیدی برای یک استراتژی خروج موفق

کارآفرینی، دنیای جالب و هیجان‌انگیزی است، آنقدر که عده‌ای می‌گویند کسی که لذت کارآفرینی را تجربه کند، همیشه یک کارآفرین باقی خواهد ماند. در این نوشتار، استراتژی خروج از استارت‌آپ و موفقیت در این امر، در قالب یک فرایند گام به گام و مرحله به مرحله بیان می‌گردد. این چهارچوب، شامل هشت گام کلیدی است که به‌طور خاص، برای کارآفرینان و بنیان‌گذارانی که توانسته‌اند شرکت نوپای خود را به درجه‌ای از موفقیت رسانیده و حالا در پی خروج از آن هستند، مفید خواهد بود.