از فکر تا عمل

عوامل مؤثر بر کارآفرینی

عوامل مؤثر بر کارآفرینی

کارآفرینی جهت توسعه هر نوع اقتصادی ضروری است. کشورهای توسعه یافته، رشد خود را به رشد کارآفرینی نسبت داده‌اند. بنابراین، دولت‌ها و مردم سراسر جهان تمایل بسیاری به رشد کارآفرینی دارند. در این مقاله عوامل مؤثر بر رشد کارآفرینی و در نتیجه رشد اقتصاد هر منطقه بیان می‌شود.
مدیریت ارتباط با مشتری: CRM چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری: CRM چیست؟

هر واحد تجاری جهت تقویت ثبات خود در بازار، بر روابط بلندمدت با مشتریان تأکید دارد. در حال حاضر انتظارات مشتری نه تنها محدود به دریافت بهترین محصولات و خدمات است، بلکه آن‌ها نیاز به یک تجارت چهره‌به‌چهره دارند که در آن خواستار پاسخگویی به تقاضای خود در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.
معرفی تجارت الکترونیک و اینترنت

معرفی تجارت الکترونیک و اینترنت

ما هم‌اکنون در عصر پیشرفت‌های فناوری به‌سر می‌بریم. پس از جنگ‌های جهانی، جوامع توسعه پیدا کردند و انقلاب صنعتی چهره اقتصادها را تغییر داد.
بازاریابی خدمات: تعریف و ویژگی‌ها

بازاریابی خدمات: تعریف و ویژگی‌ها

اقتصاد جهانی فعلی به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان یک اقتصاد خدماتی معرفی می‌شود. این موضوع در درجه اول به‌دلیل افزایش اهمیت و سهم بخش خدمات در اقتصاد بیشتر کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه است. در واقع رشد بخش خدمات در طولانی مدت، نشان‌دهنده پیشرفت اقتصادی کشور درنظر گرفته شده است.
بازاریابی کسب و ‌کار در مقابل بازاریابی مصرف‌کننده

بازاریابی کسب و ‌کار در مقابل بازاریابی مصرف‌کننده

بازاریابی کسب و ‌کار به فروش هر یک از محصولات یا خدمات یا هر دو توسط یک سازمان به سازمان‌های دیگر اشاره دارد که سازمان‌های دیگر نیز به فروش مجدد همان محصول و/یا استفاده جهت پشتیبانی از سیستم خود می‌پردازند.
اصول رهبری

اصول رهبری

رهبری روندی است که طی آن یک مدیر اجرایی می‌تواند رفتار و عملکرد دیگران را برای رسیدن به موفقیت با اهداف خاص و در موقعیت موجود کنترل و هدایت کند و روند آن را تحت تاثیر قرار دهد. رهبری، توانایی مدیریت کارمندان برای انجام کار با اعتماد به نفس و اشتیاق است.
انگیزه چیست؟

انگیزه چیست؟

انگیزه واژه‌ای است که از کلمه «موجب» استخراج شده است که به معنی نیاز، تمایل، درخواست است. این واژه از درون افراد شکل می‌گیرد و شیوه‌ای برای تحریک دیگران به منظور انجام فعالیت و تحقق اهداف است.
دیدگاه مبتنی بر منابع: خصوصیات VRIN

دیدگاه مبتنی بر منابع: خصوصیات VRIN

دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) راهی برای مشاهده شرکت و استراتژی در دسترس است. اساساً این نظریه، شركت را به‌عنوان مجموعه‌ای از منابع تنظیم می‌کند. این منابع و نحوه ترکیب آن‌ها است که شرکت‌ها را از یکدیگر متمایز می‌سازد. این موضوع در واقع به‌عنوان رویکردی داخلی در هنگام تجزیه‌و‌تحلیل شرکت درنظر گرفته می‌شود، این بدان معنی است که نقطه شروع تجزیه‌و‌تحلیل، محیط داخلی سازمان است.