از فکر تا عمل

ایجاد یک محیط شاد و رضایت‌بخش برای کارمندان

ایجاد یک محیط شاد و رضایت‌بخش برای کارمندان

دلایل زیادی برای موفقیت کسب‌و‌کارها وجود دارد که شاید یکی از مهمترین آن‌ها، حفظ نیروی کار با انگیزه و شاد باشد. در پایان روز، کارمندان خوشحال، کارکنان مولد و با بهره‌وری بیشتری هستند. زندگی پشت میز در حوزه‌های مختلف فناوری، هنجاری همراه با ساعات طولانی کار است که می‌تواند بسیار دردناک باشد. در این نوشتار، در تلاشیم تا برخی از نکات مهم و کلیدی که برای افزایش شادی و ایجاد فضای مناسب کاری در میان کارمندان لازم است را مرور کنیم.
چطور اعتماد به نفس بالاتری داشته باشیم؟

چطور اعتماد به نفس بالاتری داشته باشیم؟

اعتماد به نفس، از ابزارهای بسیار مهمی است که برای جای‌جای زندگی، از تصمیم‌گیری و انتخاب گرفته تا قضاوت و انجام کارهای جدید به آن نیاز داریم. به عنوان یک کارآفرین، زمانی که متغیرهای زیادی در پیش رویتان قرار گرفته که می‌توانند موفقیت یا شکست کسب‌و‌کار شما را به دنبال داشته باشند، داشتن اعتماد به نفس مسئله‌ای بسیار چالش‌برانگیز و مهم خواهد بود. در این نوشتار، به چند نکته مهم اشاره شده که می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش داده و احتمال موفقیت شما را بالاتر ببرد.
زنتک؛ یک شرکت همه فن حریف مبتنی بر گرافن

زنتک؛ یک شرکت همه فن حریف مبتنی بر گرافن

زنتک، یک شرکت کانادایی فعال در حوزه توسعه و تجاری‌سازی دارایی‌های فکری است که نسل بعدی راهکارهای مراقبت بهداشتی مبتنی بر فناوری نانو را برای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌های عفونی دنبال می‌کند. البته با توجه به پتانسیل‌های قابل توجه گرافن، این شرکت گوشه چشمی هم به کاربردهای دیگر آن دارد. سهام زنتک در ماه مارس سال جاری میلادی، در بازار سرمایه نزدک پذیرفته شده و این شرکت دارای ارزش بازار ۲۸۶ میلیون دلار می‌باشد. در این نوشتار، با این شرکت نانویی و کاربردهای مد نظر آن برای گرافن بیشتر آشنا می‌شویم.
سه اصل مهم: تیم، بازار و پشتکار؛ گفتگو با یک کارآفرین

سه اصل مهم: تیم، بازار و پشتکار؛ گفتگو با یک کارآفرین

نگاهی به کارآفرینان موفق و داستان‌های مختلفی که آن‌ها در مسیر پرفراز و نشیب خود پشت سر گذاشته‌اند، می‌تواند حاوی درس‌های زیادی برای کارآفرینان جوان باشد. «میلیند گادکار»، هم‌بنیان‌گذار «‌CloudOn» یکی از همین کارآفرینان باتجربه است که بیست سال سابقه کاری در موقعیت‌های مختلف مدیریتی، بازاریابی، توسعه محصول و توسعه کسب‌وکارهایی با خطوط تولید چندین میلیون دلاری دارد. در این نوشتار، بخش‌هایی از یک گفتگوی دوستانه و صمیمی با میلیند ارائه شده که می‌تواند نکات ارزنده‌ای را برای استارت‌آپ‌ها و بنیان‌گذاران آن‌ها به دنبال داشته باشد.
همه چیز در خصوص تیم کاری است؛ گفتگو با مدیرعامل نیترو

همه چیز در خصوص تیم کاری است؛ گفتگو با مدیرعامل نیترو

مسیر کارآفرینی، مملو از چالش‌های فراوانی است که شناخت آن‌ها پیش از قدم گذاشتن در مسیر یا رویارویی با آن‌ها، می‌تواند کمک بزرگی باشد. شنیدن داستان کارآفرینی افراد موفق و ناموفق، می‌تواند ابزار آموزشی بسیار خوبی برای کارآفرینان تازه‌کار باشد. در این نوشتار، سام چندلر، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت نیترو، از داستان خود در خصوص نحوه بدست آوردن ایده، تأسیس شرکت، استراتژی بازاریابی و مدل تجاری آن می‌گوید. همچنین چندلر با توجه به تجاربی که در این مسیر به دست آورده، توصیه‌هایی در خصوص استخدام، جذب سرمایه و شناخت بازار برای کارآفرینان جوان بیان می‌کند.
ریسک‌های کوچکی که شانس شما را زیاد می‌کنند!

ریسک‌های کوچکی که شانس شما را زیاد می‌کنند!

تعداد افرادی که باور دارند بسیاری از موفقیت‌ها و شکست‌ها ناشی از شانس‌ بدست می‌آیند، کم نیست. کافی است کمی به اطرافیان خودتان و صحبت‌های آن‌ها گوش فرا دهید، یا حتی لحظات سخت خودتان را در گذشته‌های دور و نزدیک مرور کنید تا نمونه‌های زیادی از این مسئله را ببینید. اما یک واقعیت مسلم وجود دارد و آن این است که شانس به واسطه یک گوشه نشستن و منتظر ماندن به سراغ ما نمی‌آید. حتی اگر به شانس هم باور عمیقی داشته باشیم، باید بدانیم که ابزارها و عوامل مؤثری وجود دارند که می‌توانند افزایش شانس موفقیت ما را به دنبال داشته باشند. «تینا سیلیگ»، مدرس نوآوری و کارآفرینی، به این موضوع پرداخته و نکات جالبی را در این خصوص بیان نموده که در این نوشتار، به بخش‌هایی از آن پرداخته شده است.
صبر، تمرکز، زمان و مکان مناسب؛ پندهای یک بنیان‌گذار استارت‌آپی

صبر، تمرکز، زمان و مکان مناسب؛ پندهای یک بنیان‌گذار استارت‌آپی

یکی از منابع ارزشمند جهت یادگیری مباحث کارآفرینی، خاطرات و تجارب شخصی کارآفرینان است. آن‌ها از پیروزی‌ها و شکست‌های خود می‌گویند و در خلال همین صحبت‌ها، بسیاری از موانع و چالش‌های کارآفرینی و چگونگی غلبه بر آن‌ها مشخص می‌شود. در این مصاحبه، پای صحبت‌های «ارن بالی»، بنیان‌گذار، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سابق «یودمی» نشسته‌ایم. وی داستان خود پیرامون راه‌اندازی این کسب‌وکار و مسیر کارآفرینی را بیان نموده و ضمن تشریح مدل کسب‌وکار (طرف عرضه و تقاضا)، برنامه‌های آتی خود برای توسعه شرکت را ارائه می‌دهد.
پلتفرمی برای مقابله با سرطان؛ معرفی یک استارت‌آپ ترکیه‌ای

پلتفرمی برای مقابله با سرطان؛ معرفی یک استارت‌آپ ترکیه‌ای

یکی از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه نانو پزشکی، «RS Research» نام دارد. پلتفرم اختصاصی این استارت‌آپ ترکیه‌ای، تحت عنوان ساگیتا، از ترکیبات «پلیمری/ دارویی» برای هدف قرار دادن تومورها و اثرگذاری بیشتر دارو استفاده می‌کند. این پلتفرم، نانو ذرات را با آنتی‌بادی‌ها و پپتیدها ترکیب نموده و با توجه به قابلیت حمل چندین روش درمانی مختلف، امکان هم‌افزایی درمانی را در بیماری‌های پیچیده فراهم می‌کند. در این نوشتار، از سلسله مقالات معرفی استارت‌آپ‌های نانویی، داستان شکل‌گیری و توسعه این استارت‌آپ موفق را مرور خواهیم کرد.
خاطرات یک کارآفرین سریالی؛ همیشه اشتباهات جدیدی انجام بده!

خاطرات یک کارآفرین سریالی؛ همیشه اشتباهات جدیدی انجام بده!

نشستن پای صحبت‌های کارآفرینان استارت‌آپی و شنیدن خاطرات و تجارب مختلف آن‌ها، کاری هیجان‌انگیز و در عین حال بسیار مفید است که می‌تواند ضریب موفقیت شما را بالا ببرد. یکی از این کارآفرینان موفق، «دیو سیفری»، بنیان‌گذار شرکت‌های استارت‌آپی متعددی از جمله «Linuxcare» و «Technorati» است که در این مصاحبه، بخشی از مسیر کارآفرینی و آموخته‌های مهیج خود را شرح می‌دهد.
استفاده از گرافن برای درمان اختلالات مغزی؛ معرفی یک استارت‌آپ نانویی

استفاده از گرافن برای درمان اختلالات مغزی؛ معرفی یک استارت‌آپ نانویی

استارت‌آپ اسپانیایی اینبرین نوروالکترونیک، به رغم تأسیس در سال ۲۰۱۹ میلادی و به لطف ایده مهیج و بلندپروازانه‌اش، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و متخصصین را به خود جلب نموده است. این شرکت، در تلاش است تا با توسعه نوعی ایمپلنت گرافنی، فعالیت الکتریکی مغز انسان را در فرکانس‌های بسیار پایین به ثبت رسانده و با این اطلاعات ارزشمند، شروع و پیشرفت بیماری‌هایی مانند سکته مغزی یا صرع را پیش‌بینی نماید. در این مقاله، مروری بر داستان شکل‌گیری و توسعه اینبرین داشته و با ایده‌ها، فناوری‌ها و محصولات این شرکت نوپا بیشتر آشنا می‌شویم.