از فکر تا عمل

هشت نقش‌ کلیدی در یک استارت‌آپ‌

هشت نقش‌ کلیدی در یک استارت‌آپ‌

از این منظر، استخدام افراد مناسب، به معنای اطمینان یافتن از این موضوع است که این افراد هم بر روی کاغذ و هم در واقعیت، افراد مناسبی باشند. چیز دیگری که ضروری به نظر می‌رسد، یک چشم‌انداز استراتژیک و شور و اشتیاق کارآفرینی مشترک برای پیش بردن استارت‌آپ از دره مرگ، به سوی رشد و ترقی است. در این رویکرد، نقش‌های استارت‌آپی و مهارت‌های مرتبط با آن‌ها، به اندازه فردی که در آن نقش‌ها قرار می‌گیرد، اهمیت می‌یابد. در این نوشتار، هشت نقش کلیدی که باعث به موفقیت رسیدن یا شکست یک استارت‌آپ می‌شوند را معرفی می‌کنیم.
گفتگو با زنی هنرمند که تفریحش را تبدیل به کسب‌وکار نمود!

گفتگو با زنی هنرمند که تفریحش را تبدیل به کسب‌وکار نمود!

لوری نیکرسون و مادرش، راهی جالب برای کارآفرینی و درآمدزایی یافته‌اند. آن‌ها پارچه‌های رنگ شده‌ای تولید می‌کنند که برای تولید عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی استفاده می‌شود. آن‌ها پارچه‌های تولیدی خود را به سازندگان حرفه‌ای عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی در سرتاسر دنیا می‌فروشند. این کسب‌وکار نوپا، در همان ابتدای فعالیت، درآمد ماهیانه ۹۰۰۰ دلاری را برای صاحبانش به همراه داشت. البته مسیر استارت‌آپ آن‌ها هم مشابه با سایر استارت‌آپ‌ها، دشواری‌های خاص خودش را داشت. وی در این مصاحبه، از تجارب خود در خصوص این کسب‌وکار فردی می‌گوید.
۵ معیار کلیدی برای عرضه یک حداقل محصول پذیرفتنی

۵ معیار کلیدی برای عرضه یک حداقل محصول پذیرفتنی

کارآفرینان و رهبران تجاری، برای اطمینان از ارزش محصول پیشنهادی خود، می‌توانند بدون این‌که پول یا زمان قابل‌توجهی را صرف کنند، یک حداقل محصول پذیرفتنی را توسعه داده و خروجی را از نگاه مشتریان ارزیابی کنند. «برنت فریمن»، بنیان‌گذار و مدیرعامل «Stealth Venture Labs»، پنج ویژگی مشترک یک حداقل محصول پذیرفتنی در استارت‌آپ‌های موفق را معرفی می‌کند. بهتر است پیش از عرضه یک «MVP»، احتمال موفقیت خود را به شکل قابل‌توجهی افزایش داده و مطمئن شوید که ایده شما هم این پنج ویژگی را دارد.
مصاحبه با بنیان‌گذار یک کسب‌وکار طراحی و تولید جعبه‌های سفارشی

مصاحبه با بنیان‌گذار یک کسب‌وکار طراحی و تولید جعبه‌های سفارشی

شرکت «Cases By Source»، نمونه‌ای از یک کارآفرینی موفق است که تولید جعبه‌های سفارشی برای کارکردهای مختلف را دنبال می‌کند. در این نوشتار، «آلان آدلر»، بنیان‌گذار و مالک این شرکت، از بیش از سه دهه کارآفرینی و چالش‌ها و موفقیت‌های آن می‌گوید. مواردی جالب که نگاه متفاوت یک کارآفرین و درس‌های موجود در این مسیر دشوار طی شده را در اختیار ما قرار می‌دهد.
انتخاب محیط کاری: استارت‌آپ یا یک شرکت بالغ؟!

انتخاب محیط کاری: استارت‌آپ یا یک شرکت بالغ؟!

یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که افراد در طول زندگی با آن روبرو هستند، انتخاب مسیر شغلی است. برخی دوست دارند تا در یک محیط پویا و سرزنده کار کنند و مجموعه‌ای از کارهای متنوع را به عهده بگیرند، برخی دیگر هم ترجیح می‌دهند تا در محیطی با دیسیپلین و قوانین از پیش تعریف‌شده و وظایف مشخص فعالیت کنند. هر کدام از این انتخاب‌ها، الزامات خودشان را دارند که لازم است برای تصمیم‌گیری در نظر گرفته شوند. در این نوشتار، به مسئله انتخاب بین کار کردن در یک محیط استارت‌آپی و یک شرکت بالغ پرداخته و زوایای مختلف مسئله را شفاف‌تر می‌سازیم.
آیا ورود  دوستان و خانواده به استارت‌آپ کار درستی است؟

آیا ورود دوستان و خانواده به استارت‌آپ کار درستی است؟

یکی از مهم‌ترین چالش‌های کارآفرینان استارت‌آپی، محدودیت‌های مالی است. یکی از روش‌های جذب سرمایه که سهل‌الوصول‌تر از سایر روش‌ها است، جذب پول از دوستان و خانواده است. اما این کار با چالش‌های بسیار زیادی روبرو بوده و گاهی انسان را در شرایط خودکشی کارآفرینانه قرار می‌دهد. کارآفرین در شرایطی قرار می‌گیرد که انتخاب‌های زیادی جز مرگ یا پیروزی در پیش روی خود نمی‌بیند. در این مقاله، مزایا و معایب جذب دوستان و اعضای خانواده به‌عنوان سرمایه‌گذار را از زبان تعدادی از کارآفرینان استارت‌آپی، مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.
از  خدمت در ارتش تا کارآفرینی استارت‌آپی

از خدمت در ارتش تا کارآفرینی استارت‌آپی

یک کارآفرین، با یک رهبر نظامی، ویژگی‌های مشابه قابل توجهی دارند. هر دو باید رهبرانی سختکوش باشند و قبول کنند که اشتباه آن‌ها، می‌تواند با فروپاشی ساختارشان همراه شود. در این نوشتار، مصاحبه با یک ارتشی استرالیایی به نام «دیوید نیل» ارائه شده که با توجه به پتانسیل‌های کاری خود، اقدام به راه‌اندازی یک کسب‌وکار نموده و در حال حاضر، مشاوره‌هایی در حوزه مدیریت و رهبری سازمانی، به شرکت‌های مختلف ارائه می‌کند.
بهترین زمان راه‌اندازی کسب‌وکار را چگونه شناسایی کنیم؟

بهترین زمان راه‌اندازی کسب‌وکار را چگونه شناسایی کنیم؟

کارآفرینان باتجربه و هوشمند، اعتقاد دارند که داشتن یک ایده صرف (هر چقدر هم که جدید و سرشار از نوآوری باشد)، برای موفقیت کفایت نمی‌کند و موضوع مهم‌تر، تشخیص زمان مناسب برای عرضه ایده به بازار است. در این نوشتار، سعی می‌گردد تا زمان مناسب برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار استارت‌آپی را مورد بررسی قرار داده و تکنیک‌هایی برای تشخیص آن معرفی کنیم.
مصاحبه با یک کارآفرین موفق در حوزه تورهای گردشگری

مصاحبه با یک کارآفرین موفق در حوزه تورهای گردشگری

«مانوج تولسانی»، مدیرعامل و یکی از مؤسسین مجموعه «راینا گروپ» است که با ایده‌های متمایز و منحصربه‌فرد خود، جایگاه موفقی در صنعت هتل‌داری و سفر دست و پا نموده و به نظر می‌رسد که آینده رو به رشدی را در پیش روی خود می‌بیند. در این مصاحبه، تولسانی از تجربیات ارزشمندش در مسیر توسعه و تجاری‌سازی ایده و تبدیل راینا گروپ به یک کسب‌وکار موفق می‌گوید.
کارآفرینان موفق و خود راه‌اندازی کسب‌وکار

کارآفرینان موفق و خود راه‌اندازی کسب‌وکار

بوت‌استرپینگ یا خود راه‌اندازی، به این معنا است که شما به‌عنوان یک بنیان‌گذار استارت‌آپی، بخشی از سرمایه مورد نیاز را خودتان تأمین کرده یا با ایجاد یک جریان درآمدی هر چند ناچیز در کسب‌وکارتان، از آن به‌عنوان اهرم توسعه استفاده کنید. با توجه به اهمیت تأمین مالی و روند روزافزون به‌کارگیری بوت‌استرپینگ از سوی کارآفرینان استارت‌آپی، در این مقاله به گفته‌ها و تجارب برخی کارآفرینان موفق در این حوزه می‌پردازیم.