از فکر تا عمل

چرا برای موفقیت استارت‌آپ، به یک شبکه‌سازی قوی نیاز داریم؟

چرا برای موفقیت استارت‌آپ، به یک شبکه‌سازی قوی نیاز داریم؟

بسیاری از کسب‌وکارهای موفق، برقراری ارتباطات شبکه‌ای مؤثر و مراجعات متعدد به افراد مناسب را به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی موفقیت استارت‌آپ خود می‌شناسند. اگر چه ممکن است بتوانید اولین عناصر یک کسب‌وکار را بدون داشتن یک شبکه قوی ایجاد کنید، اما یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای ایجاد یک کسب‌وکار موفق و پایدار، داشتن یک شبکه گسترده، منسجم و جامع است. در این نوشتار، یازده دلیل عمده برای شبکه‌سازی از سوی کارآفرینان و بنیان‌گذاران استارت‌آپی بیان خواهد شد.
استارت‌آپ نانویی با تمرکز ویژه بر همکاری‌های فناورانه

استارت‌آپ نانویی با تمرکز ویژه بر همکاری‌های فناورانه

استارت‌آپ «AMD»، یک شرکت پیشرو در علوم پیشرفته است که با همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی، کاربردهای متنوعی برای مواد و فناوری‌های نانویی در حوزه‌های مختلف توسعه می‌دهد. محصول کلیدی و استراتژیک این کسب‌وکار نوپا، نوعی فناوری پلتفرمی مرتبط با نانو مواد دو بعدی است که در زمینه‌هایی همچون سنسورهای پیشرفته، کامپوزیت‌ها، فتونیک، پوشش‌ها و فناوری‌های ضد جعل و تقلب کاربرد دارد. در این نوشتار، مروری اجمالی بر عملکرد این استارت‌آپ و استراتژی ویژه آن برای همکاری فناورانه با دانشگاه‌های مختلف خواهیم داشت.
چگونه با جذب افراد مستعد، رشد استارت‌آپ خود را تضمین کنیم؟

چگونه با جذب افراد مستعد، رشد استارت‌آپ خود را تضمین کنیم؟

یکی از فاکتورهای اثرگذار در رشد و موفقیت استارت‌آپ‌ها، تیم کاری آن‌ها است. کارکنان مستعد و باانگیزه، فضای کسب‌وکار را پویاتر نموده و با خلاقیت‌های ذهنی خود، کاری می‌کنند که مسیر پر فراز و نشیب تجاری‌سازی، با سهولت و سرعت بیشتری طی شود. در این مصاحبه، «کلر مولن» و «جینی لیسک» که از متخصصین حوزه منابع انسانی هستند، از جذب استعدادهای درخشان و نقش آن‌ها در اکوسیستم استارت‌آپی و پشبرد اهداف استارت‌آپ‌ها می‌گویند.
هفت تکنیک برای خلاق شدن و خلاق ماندن استارت‌آپ

هفت تکنیک برای خلاق شدن و خلاق ماندن استارت‌آپ

تقریباً همه فعالان اکوسیستم استارت‌آپی، بر نقش کلیدی خلاقیت در موفقیت استارت‌آپ‌ها اذعان دارند. با این حال، سؤال اینجا است که چگونه می‌توان فرهنگی خلاق و مبتنی بر نوآوری را بر استارت‌آپ حاکم کرد؟ از آن مهم‌تر، چگونه می‌توان خلاق ماند و دچار روزمرگی‌های مرسوم فضای کسب‌وکار نشد؟ نوشتار حاضر، به این سؤالات کلیدی به‌عنوان دغدغه اصلی کارآفرینان و بنیان‌گذاران استارت‌آپی پرداخته و هفت تکنیک مهم را برای خلاق شدن و از آن مهم‌تر خلاق ماندن، معرفی می‌کند.
پنج نکته برای مدیریت زمان در استارت‌آپ‌ها

پنج نکته برای مدیریت زمان در استارت‌آپ‌ها

کارآفرینان موفق، از منابع خود برای سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه و تجاری‌سازی ایده و غلبه بر مشکلات پیش رو استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که این منابع به شدت محدود بوده و اثرگذاری بهینه آن‌ها، منوط به اتخاذ تصمیمات هوشمندانه است. در این بین، «زمان» منبعی کلیدی و مهم است که بسیاری از ما در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود از آن غافلیم. در این نوشتار، با پنج نکته کلیدی برای مدیریت زمان در استارت‌آپ‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.
مصاحبه با یک سرمایه‌گذار و مربی استارت‌آپی در حوزه فناوری‌های پیشرفته

مصاحبه با یک سرمایه‌گذار و مربی استارت‌آپی در حوزه فناوری‌های پیشرفته

«آشیش آگاروال»، یک سرمایه‌گذار و مربی استارت‌آپی در حوزه فناوری‌های پیشرفته است که علاقه‌مندی قابل توجهی به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های رباتیک، محصولات سخت‌افزاری مصرفی، راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی دارد. او تاکنون با چندین کارآفرین موفق کار کرده و مسئولیت چندین تملک استراتژیک شرکتی را بر عهده داشته است. در این مصاحبه، آشیش که بیش از ۱۰ سال مشاور و مربی استارت‌آپ‌ها بوده و هم‌اکنون یک مربی استارت‌آپی در شتاب‌دهنده گوگل است، از تجارب کارآفرینی و چالش‌ها و موفقیت‌های آن گفته و توصیه‌هایی کاربردی برای کارآفرینان حوزه فناوری به اشتراک می‌گذارد.
درسی که کرونا به ما داد: وقت آن رسیده که مثل شتر عمل کنیم نه اسب تک‌شاخ!

درسی که کرونا به ما داد: وقت آن رسیده که مثل شتر عمل کنیم نه اسب تک‌شاخ!

اگرچه تک‌شاخ بودن یک فلسفه کلیدی برای استارت‌آپ‌ها و چیزی فراتر از یک ارزش بوده که سال‌های متمادی است در دره سیلیکون جواب داده، اما شرایط متغیر محیطی، این الگو را با تردیدهایی همراه نموده است. کرونا ما را به یاد این واقعیت انداخت که شترها می‌توانند برای مدتی طولانی، در شرایط بسیار نامساعد زنده بمانند. شرکت‌های استارت‌آپی این‌چنینی، به دنبال بقاء و رشد در شرایط نامساعد بوده و این کار را اغلب ذیل سه استراتژی اصلی انجام می‌دهند: 1) تأکید بر رشد متعادل، 2) نگاه طولانی‌مدت و 3) تنوع در مدل کسب‌وکار. در این نوشتار، با این رویکرد بیشتر آشنا شده و ویژگی‌های این دو روش را معرفی می‌کنیم.
رموز سه‌گانه موفقیت در کارآفرینی: گفتگو با یک کارآفرین سریالی

رموز سه‌گانه موفقیت در کارآفرینی: گفتگو با یک کارآفرین سریالی

«هکتور کوینتانیلا»، متخصص راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا و کارآفرین بسیار موفقی با تقریباً سه دهه تجربه در این حوزه است. وی اعتقاد دارد که راز موفقیت، معاشرت با افراد موفق است. در این مصاحبه، هکتور از تجارب خود در حوزه کارآفرینی و ستون‌های اصلی برای موفقیت در آن صحبت می‌کند.
۶ دلیل برای توسعه یک همکاری استراتژیک در استارت‌آپ‌ها

۶ دلیل برای توسعه یک همکاری استراتژیک در استارت‌آپ‌ها

محدودیت در منابع و پیچیده‌تر شدن فناوری‌ها، موجب شده تا همکاری فناورانه نه یک امر اختیاری، بلکه راهبردی الزامی برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ باشد. علیرغم ریسک‌های موجود در چنین همکاری‌هایی، نفس ایجاد یک همکاری فناورانه در قالب اتحاد استراتژیک بین دو شرکت فناور، مزایا و منافع فراوانی داشته که ریسک‌های یاد شده را تا حدی پوشش می‌دهد. در این مقاله، شش دلیل اصلی برای ایجاد یک همکاری استراتژیک فناورانه در استارت‌آپ‌ها بیان می‌گردد.
ایده‌ای دانشگاهی برای تشخیص بیماری‌های عفونی: استارت‌آپ «Causeway Sensors»

ایده‌ای دانشگاهی برای تشخیص بیماری‌های عفونی: استارت‌آپ «Causeway Sensors»

حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی، یکی از کلیدی‌ترین حوزه‌های کاربرد فناوری نانو است. امروزه، انواع و اقسام تجهیزات نانویی، محصولات دارویی و پلتفرم‌های دارورسانی جهت بهبود عملکرد روش‌های تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری، توسط محققین مختلف و در قالب گروه‌های تحقیقاتی دانشگاهی و شرکت‌های فناور بزرگ و کوچک توسعه یافته است. در این میان، استارت‌آپ‌های فعال در حوزه نانو، نقش بی‌بدیلی در توسعه نوآوری‌های جدید و عرضه آن‌ها به بازار ایفا می‌کنند. در این نوشتار، با یکی از این استارت‌آپ‌های موفق، به نام «کوزوی» آشنا می‌شویم، استارت‌آپی که با استفاده از نانوسنسورهای اعجاب‌انگیز خود، فرآیند تشخیص بیماری‌های عفونی را کارآمدتر از گذشته نموده است.