از فکر تا عمل

رموز سه‌گانه موفقیت در کارآفرینی: گفتگو با یک کارآفرین سریالی

رموز سه‌گانه موفقیت در کارآفرینی: گفتگو با یک کارآفرین سریالی

«هکتور کوینتانیلا»، متخصص راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا و کارآفرین بسیار موفقی با تقریباً سه دهه تجربه در این حوزه است. وی اعتقاد دارد که راز موفقیت، معاشرت با افراد موفق است. در این مصاحبه، هکتور از تجارب خود در حوزه کارآفرینی و ستون‌های اصلی برای موفقیت در آن صحبت می‌کند.
۶ دلیل برای توسعه یک همکاری استراتژیک در استارت‌آپ‌ها

۶ دلیل برای توسعه یک همکاری استراتژیک در استارت‌آپ‌ها

محدودیت در منابع و پیچیده‌تر شدن فناوری‌ها، موجب شده تا همکاری فناورانه نه یک امر اختیاری، بلکه راهبردی الزامی برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ باشد. علیرغم ریسک‌های موجود در چنین همکاری‌هایی، نفس ایجاد یک همکاری فناورانه در قالب اتحاد استراتژیک بین دو شرکت فناور، مزایا و منافع فراوانی داشته که ریسک‌های یاد شده را تا حدی پوشش می‌دهد. در این مقاله، شش دلیل اصلی برای ایجاد یک همکاری استراتژیک فناورانه در استارت‌آپ‌ها بیان می‌گردد.
ایده‌ای دانشگاهی برای تشخیص بیماری‌های عفونی: استارت‌آپ «Causeway Sensors»

ایده‌ای دانشگاهی برای تشخیص بیماری‌های عفونی: استارت‌آپ «Causeway Sensors»

حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی، یکی از کلیدی‌ترین حوزه‌های کاربرد فناوری نانو است. امروزه، انواع و اقسام تجهیزات نانویی، محصولات دارویی و پلتفرم‌های دارورسانی جهت بهبود عملکرد روش‌های تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری، توسط محققین مختلف و در قالب گروه‌های تحقیقاتی دانشگاهی و شرکت‌های فناور بزرگ و کوچک توسعه یافته است. در این میان، استارت‌آپ‌های فعال در حوزه نانو، نقش بی‌بدیلی در توسعه نوآوری‌های جدید و عرضه آن‌ها به بازار ایفا می‌کنند. در این نوشتار، با یکی از این استارت‌آپ‌های موفق، به نام «کوزوی» آشنا می‌شویم، استارت‌آپی که با استفاده از نانوسنسورهای اعجاب‌انگیز خود، فرآیند تشخیص بیماری‌های عفونی را کارآمدتر از گذشته نموده است.
از فشار فناوری تا کشش بازار؛ سه راه برای تحریک و توسعه نوآوری

از فشار فناوری تا کشش بازار؛ سه راه برای تحریک و توسعه نوآوری

آیا پیشرفت فناورانه تحت فشار توسعه‌های علمی و فنی قبلی پدید آمده یا تقاضای فزاینده بازار موجب شکل‌گیری آن می‌شود؟ این پرسش، بحث بسیار مهمی تحت عنوان محرک‌های نوآوری را به میان می‌آورد که از یک‌سو، بر ارتباط تنگاتنگ بین نوآوری و پیشرفت‌های فناورانه و از سوی دیگر، بر نقش کلیدی بازار و تقاضای مشتری در فرآیند توسعه و تجاری‌سازی نوآوری تأکید دارد. در این مقاله، محرک‌های نوآوری را در قالب سه مسیر اصلی دستیابی به نوآوری‌های جدید، شامل فشار فناوری، کشش بازار و مسائل اجتماعی، تحلیل و بررسی می‌کنیم.
رهبران استارت‌آپی، معمارانی برای تصمیم‌گیری

رهبران استارت‌آپی، معمارانی برای تصمیم‌گیری

یکی از موضوعات مهم در کسب‌وکارهای مختلف، چگونگی تصمیم‌گیری است. اتخاذ تصمیمات هوشمندانه در زمان و مکان مناسب، چالش هر مدیر و رهبر کسب‌وکار بوده و از همین رو، رویکردها و روش‌های متعددی در این زمینه توسعه یافته است. در این مقاله، فرآیندی برای کاهش اثرات سوگیری شناختی و بهبود تصمیم‌گیری‌ها ارائه شده است. این فرآیند، شامل نحوه تعریف مسئله، تشخیص علل زمینه‌ای، طراحی روشی برای تعدیل محیط (کاهش تأثیر منفی سوگیری‌های شناختی و انگیزه ناکافی در تصمیم‌گیری)، آزمایش راه‌حل‌ها، و شناخت مناسب انواع خطاهای سیستماتیک و عواملی است که بر انگیزش تأثیر می‌گذارند.
پنج اشتباه بزرگ یک رهبر استارت‌آپی

پنج اشتباه بزرگ یک رهبر استارت‌آپی

مسیر پر فراز و نشیب راه‌اندازی یک کسب‌وکار فناورانه، در عین حال که جالب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، با دشواری‌های خاصی برای یک رهبر همراه است. هر یک قدم اشتباه، می‌تواند شما را به شکست و نابودی بکشاند. از آنجاکه همه بنیان‌گذاران استارت‌آپی، تجربه رهبری موارد مشابه را ندارند، جای تعجب نیست که اشتباهات مختلفی مرتکب شوند. در این نوشتار، پنج اشتباه رایج و مهلک رهبران استارت‌آپی و راهکار عبور از آن‌ها معرفی شده است.
گفتگو با کارآفرینی که کارش را با طراحی کفش کارش آغاز کرد!

گفتگو با کارآفرینی که کارش را با طراحی کفش کارش آغاز کرد!

«وریندا گوپتا»، یک کارآفرین خودساخته و از زنانی است که با ایده‌های خلاقانه، در دنیای کسب‌وکار و تجارت خودنمایی می‌کند. وی پس از تجربه پنج ساله در صنعت مد و تجارت کفش زنانه، نام تجاری انحصاری خود، تحت عنوان «VRINZ» را راه‌اندازی نمود. وریندا در ادامه هم شرکتی به نام «TEAL» را تأسیس کرد و رسماً وارد مسیر کارآفرینی استارت‌آپی شد. در این نوشتار، گفتگویی کوتاه با وی انجام شده که از دشواری‌های موجود در مسیر کارآفرینی می‌گوید.
استارت‌آپی که مصرف سوخت و آلایندگی ناشی از آن را متحول می‌کند!

استارت‌آپی که مصرف سوخت و آلایندگی ناشی از آن را متحول می‌کند!

استارتاپ «فیول‌جمز»، با استفاده از افزودنی جدید خود که مبتنی بر نانوذرات است، در عین کاهش مصرف سوخت، کاهش قابل‌توجه آلایندگی را نیز محقق نموده است. این استارت‌آپ که در سال ۲۰۱۵ میلادی تأسیس شده، مدعی است که دوز بسیار کمی از این محصول منحصربه‌فرد، تأثیری شگرف بر صنعت سوخت و آینده آن خواهد داشت. در این نوشتار، مروری اجمالی بر شکل‌گیری ایده اولیه این استارت‌آپ و مسیر توسعه و تجاری‌سازی محصول آن خواهیم داشت.
۹ نکته کلیدی برای استعدادیابی در استارت‌آپ‌ها

۹ نکته کلیدی برای استعدادیابی در استارت‌آپ‌ها

در فضای کسب‌وکار فعلی، منابع انسانی دانشی و خلاق، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مزایای رقابتی شرکت‌ها محسوب شده و از همین رو، نبردی تمام‌عیار بر سر جذب این استعدادهای شغلی در جریان است. اما چگونه باید نیروهای مناسب را شناسایی نمود؟ جذب آن‌ها به چه صورت است و از آن مهم‌تر، آیا می‌توان ماندگاری نیروها را تضمین کرد؟ این‌ها پرسش‌هایی است که در مقاله حاضر، سعی شده تا در قالب ۹ نکته کلیدی برای جذب و استخدام استعدادهای شغلی، به آن‌ها پاسخ داده شود.
آیا برای ایجاد یک تیم استارت‌آپی موفق آماده‌اید؟

آیا برای ایجاد یک تیم استارت‌آپی موفق آماده‌اید؟

احتمالاً بارها این جمله را شنیده‌اید که راز موفقیت یک کسب‌وکار نوپا، کار تیمی و تلاش برای همکاری با افراد خلاق و باانگیزه است. متأسفانه بسیاری از کارآفرینان استارت‌آپی، این راز ساده و در عین حال پیچیده را تا زمانی‌که با عوارض و پیامدهای آن مواجه می‌شوند، نمی‌پذیرند یا به‌خوبی پیگیر آن نمی‌شوند. پرسش اصلی اینجا است که چگونه اعضای مناسب را برای شروع کار خود انتخاب کنیم؟ در مقاله حاضر، یک چهارچوب گام‌به‌گام و عملیاتی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام تیم‌سازی می‌بایست به آن‌ها توجه نمود، بیان شده است.