از فکر تا عمل

منابع، شایستگی‌ها و توانایی‌های متمایز

منابع، شایستگی‌ها و توانایی‌های متمایز

دارایی‌های خاصی در فعالیت‌ها و پروسه‌های هر سازمانی وجود دارند. این دارایی‌ها همان منابع هستند. این منابع را می‌توان در داخل سازمان ایجاد کرد که در این حالت، آن‌ها منابع داخلی را تشکیل می‌دهند و چنین منابعی، تولیدی خاص سازمان هستند.
درک برند: برند چیست؟

درک برند: برند چیست؟

برند‌ها متفاوت از محصولات هستند؛ به‌طوری‌که برند‌ها «توسط مصرف‌کنندگان خریداری می‌شوند»، در حالی‌که محصولات «توسط شرکت‌ها» ساخته می‌شوند. برند تجمعی از ارتباطات عاطفی و عملکردی است. برند وعده‌ای است که محصول به ازای انتظارات هر مشتری برآورده می‌سازد
تعریف بازار و انواع مختلف بازارها 

تعریف بازار و انواع مختلف بازارها 

بازار مکانی است که در آن دو یا چند طرف، کالاها، خدمات و اطلاعات را مبادله می‌کنند. به‌طور ‌کلی، بازار مکانی است که در آن دو یا چند طرف در خرید و فروش دخیل هستند.
مدیریت برند:‌ معنا و مفاهیم مهم

مدیریت برند:‌ معنا و مفاهیم مهم

مدیریت برند به همراه دانش کامل از اصطلاح «برند» آغاز می‌شود. این مدیریت شامل طرح ایجاد یک برنامه، ساخت و حفظ آن است. این موضوع به معنای تعریف برند، موقعیت برند و ارائه برند است. در واقع مدیریت برند، هنر ایجاد و حفظ برند تلقی می‌شود. برند‌سازی، مشتریان را به تجارت با شما متعهد می‌کند. یک برند قوی، محصولات شما را از رقبا متفاوت می‌سازد و تصویری کیفی به تجارت شما می‌دهد.
مدیریت شایستگی: استراتژی، مقصود و اهداف

مدیریت شایستگی: استراتژی، مقصود و اهداف

مديريت مبتني بر شايستگي روشي نسبتاً مدرن جهت دستیابی به ابزارهايي است که شرکت‌ها از طریق آن‌ها عملکرد فوق‌العاده‌اي را به‌دست می‌آورند و از همه مهم‌تر این‌که آن عملکرد را حفظ می‌کنند. اهمیت این روش در این است که می‌تواند یک توضیح نظری در مورد نحوه موفقیت شرکت‌ها و همچنین حفظ مزیت رقابتی آن‌ها ارائه دهد. این رویکرد مدیریت، یک رویکرد نظری را ارائه می‌کند که می‌تواند این روش را به شیوه‌ای متداول و منظم توضیح دهد.
تجزیه‌و‌تحلیل SWOT استارباکس

تجزیه‌و‌تحلیل SWOT استارباکس

استارباکس نام تجاری قهوه و نوشیدنی شناخته شده جهانی است که به‌سرعت در تمامی بازارهای عمده جهان ورود پیدا کرده است. این شرکت از نزدیکترین رقبای خود از جمله باریستا و دیگر رقبای نوظهور پیشی گرفته است. در ‌واقع، استارباکس در سراسر نیمکره غربی به‌خوبی شناخته شده و به یک محصول محبوب برای قهوه تبدیل شده است.
تجزیه‌و‌تحلیل SWOT: تعاریف، مزایا و محدودیت‌ها

تجزیه‌و‌تحلیل SWOT: تعاریف، مزایا و محدودیت‌ها

SWOT مخفف نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها است. بر‌ اساس تعریف، نقاط قوت (S) و ضعف (W) عوامل داخلی در نظر گرفته می‌شوند که می‌توانید آن‌ها کنترل کنید. همچنین طبق تعریف، فرصت‌ها (O) و تهدیدها (T) به‌عنوان عوامل خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرند که شما اساساً کنترلی بر روی آن‌ها ندارید.
تجزیه‌و‌تحلیل SWOT بلک‌بری

تجزیه‌و‌تحلیل SWOT بلک‌بری

لک‌بری، پیشگام در فناوری‌های مبتنی‌بر تلفن‌همراه با بهترین فروش اسمارت‌فون‌های اصلی خود، به‌دلایل نادرستی‌ در اخبار مطرح شده است. اولاً، هرچند این شرکت سازنده بلک‌بری، شناخته شده تحت عنوان تحقیق در حرکت (RIM)، یکی از پیشگامان تلفن‌های همراه محسوب می‌شد، با این حال انقلاب نو‌ظهور گوشی‌های هوشمند را از دست داد.
تجزیه‌و‌تحلیل SWOT برای ایکیا (IKEA)

تجزیه‌و‌تحلیل SWOT برای ایکیا (IKEA)

این مقاله به بررسی استراتژی ایکیا، خرده فروش لوازم خانگی پیشرو در جهان، با استفاده از روش SWOT می‌پردازد. این شرکت در سال ۱۹۴۳ با رویکرد ساده و در عین‌حال مؤثر خود، جهت فروش با مفهوم «خودتان انجام دهید (DIY)» تأسیس شد