از فکر تا عمل

استراتژی - تعاریف و ویژگی‌ها

استراتژی - تعاریف و ویژگی‌ها

استراتژی اقدامی است که مدیران برای دستیابی به یک یا چندی از اهداف سازمان در پیش می‌گیرند. استراتژی همچنین می‌تواند به عنوان «یک جهت کلی تعیین‌شده شرکت و اجزای مختلف آن جهت دستیابی به حالت موردنظر در آینده» تعریف شود. استراتژی حاصل از یک فرایند برنامه‌ریزی دقیق است.
مصاحبه با مایک بلوک: تأثیر علم از طریق آموزش

مصاحبه با مایک بلوک: تأثیر علم از طریق آموزش

در این مصاحبه، مایک بلوک، یکی از بنیانگذاران پروژه نانو، درباره ابتکار عملش برای ورود علم و فناوری نانو به مدارس با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی رومیزی فنوم (Phenom)، و موفقیتهایش در این پروژه صحبت میکند.
خصوصیات یک رهبر

خصوصیات یک رهبر

یک رهبر دارای خصوصیات رفتاری چندبعدی می‌باشد که او را از نظر رفتاری جذاب و کارآمد می‌کند. در ادامه به ملزوماتی که باید در یک رهبر خوب وجود داشته باشد اشاره شده است.
نانوپاتولوژی: انقلابی جدید در پزشکی

نانوپاتولوژی: انقلابی جدید در پزشکی

دکتر آنتونیتا گاتی دارای سابقه‌ای بین‌رشته‌ای از فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، فیزیولوژی، پاتولوژی (آسیب‌شناسی) و پاتولوژی قانونی است. دکتر گاتی بیش از 40 سال تجربه تحقیق در زمینه مواد زیستی و همچنین سازگاری زیستی در سطح ملی و بین‌المللی را در کارنامه خود دارد.
اهمیت رهبری

اهمیت رهبری

رهبری یکی از مهمترین عملکردهای مدیریتی است که برای به حداکثر رساندن بهره‌وری و دستیابی به اهداف سازمانی یاری‌دهنده می‌باشد. نکاتی که در ادامه می‌آید، اهمیت رهبری را در یک امر مهم شرح می‌دهد.
مصاحبه با پروفسور اوون گای: حسگرهای زیستی گرافن برای تشخیص زود هنگام سرطان

مصاحبه با پروفسور اوون گای: حسگرهای زیستی گرافن برای تشخیص زود هنگام سرطان

پروفسور اوون جی گای در سال 1997 مدرک کارشناسی شیمی خود را با درجه 1 دریافت کرد و جایزه اییلینگ را برای تحصیلات عالی در شیمی در دانشگاه سوانسی به‌ دست آورد. همچنین وی جایزه لئونارد هینکل را برای دکترای شیمی خود در سال 2001 برای کار بر روی "تجزیه نوری رنگ‎دانه‌های ink – jet"، با همکاری زنکا، از آن خود کرد. در سال 2007 ، او به عنوان یک عضو RCUK در علوم نانوپزشکی و مدرس دانشگاه سوانسی انتخاب شد. وی در حال حاضر استاد دانشکده مهندسی دانشگاه سوانسی و مدیر مرکز نانوسلامت دانشگاه سوانسی است که در زمینه تولید در مقیاس نانو/میکرو، MNs، میکروسیالات، ادوات و نانوسیم‌های سیلیکونی و حسگرهای گرافن برای کاربردهای بهداشت سلامت تحقیق می‌کند. زمینه‌های پژوهشی اصلی او در مورد حسگرهای زیستی گرافنی و ادغام آن با میکروسیالات و فناوری الکترونیک است.
استراتژی بازاریابی - معنا و اهمیت آن

استراتژی بازاریابی - معنا و اهمیت آن

استراتژی بازاریابی برنامه جامعی است که به‌ویژه برای دستیابی به اهداف بازاریابی سازمان طراحی شده ‌است. این برنامه یک طرح برای دستیابی به اهداف بازاریابی ارائه می‌دهد.
مصاحبه با جروم پولاک: تجاری‌سازی نانو‌لوله‌های برن نیترید (BNNTs) برای صنعت مواد مهندسی پیشرفته

مصاحبه با جروم پولاک: تجاری‌سازی نانو‌لوله‌های برن نیترید (BNNTs) برای صنعت مواد مهندسی پیشرفته

جروم پولاک در سال 1979 در گرنوبل فرانسه متولد شد. وی در رشته فیزیک دانشگاه جوزف فوریه، تحصیلات کارشناسی خود را به اتمام رساند. در سال 2002 به کبک در کانادا نقل مکان کرد تا برای شرکت Air Liquide در طراحی منابع پلاسما برای سم‌زدایی از گازهای گلخانه‌ای کار کند.
اهمیت انگیزه

اهمیت انگیزه

انگیزه به دلیل فوایدی که در ادامه به آن اشاره خواهد شد برای یک سازمان بسیار مهم است.
تعریف بازاریابی در قرن بیست و یکم

تعریف بازاریابی در قرن بیست و یکم

به لطف نوآوری و توسعه فناوری، قرن بیست‌‌و‌یکم شاهد ظهور اقتصاد جدید بوده است. درک ویژگی‌های اقتصادی قدیمی برای شناخت اقتصاد جدید مهم است. انقلاب صنعتی، نقطه شروع اقتصاد قدیمی با تمرکز بر تولید مقادیر عظیمی از محصولات استاندارد بود. این محصولات انبوه برای کاهش هزینه‌ها و رضایت مصرف‌کنندگان بسیار مهم تلقی می‌شدند، زیرا تولیدات باعث افزایش شرکت‌ها در بازارهای جدید در سراسر مناطق جغرافیایی می‌شد. اقتصاد قدیمی سلسله مراتب سازمانی را در اختیار داشت که در آن مدیران ارشد دستورالعمل‌هایی را صادر می‌کردند که توسط مدیر واسط روی کارگران اجرا می‌شد.