Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 45

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 46

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 47

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 48
از فکر تا عمل | برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

از فکر تا عمل

یک استارت‌آپ نانویی با محصولاتی متنوع؛ «C-Bond Systems»

یک استارت‌آپ نانویی با محصولاتی متنوع؛ «C-Bond Systems»

«سی-باند سیستم»، در زمره استارت‌آپ‌های نانویی بوده که با وجود طول عمر کوتاه خود، موفقیت‌های چشمگیری به‌دست آورده است. تک‌محصولی نبودن، دریافتن به‌موقع فرصت‌ها و چنگ زدن به آن‌ها، در کنار تیم قوی مدیریتی، منجر به این شده که این شرکت خود را محدود به بازار یک کشور خاص نساخته و به‌صورت بین‌المللی برای عرصه محصولاتی متنوع به بازارهای بزرگ دنیا اقدام کند. در این نوشتار، با این استارت‌آپ نانویی که با ایده ساخت محلول تقویت‌کننده شیشه خودرو شروع به کار نمود و در حال حاضر، مجموعه وسیعی از تولیدات مرتبط با بهبود عملکرد و ایمنی، اعم از محصولات ضدعفونی، تصفیه هوا و ... را به بازار عرضه می‌کند، بیشتر آشنا می‌شویم.
گفتگو با زنی که قدم در مسیر کارآفرینی گذاشت!

گفتگو با زنی که قدم در مسیر کارآفرینی گذاشت!

تا چند دهه قبل، دنیای کارآفرینی، دنیایی مردانه تلقی می‌شد که اغلب کارآفرینان بزرگ و موفق آن دوران را مردان تشکیل می‌دادند. این در حالی است که امروزه، زنان هم پابه‌پای مردان در فعالیت‌های کارآفرینانه حرکت کرده و نمونه‌های فراوانی از استارت‌آپ‌های راه‌اندازی شده توسط بنیان‌گذاران زن پدید آمده است. در این نوشتار، «الیزابت کولون» که یک زن موفق و کارآفرین است گفتگویی شده که نکاتی جالب و خواندنی از مسیر شکل‌گیری یک کسب‌وکار و تغییر با شرایطی ویژه حتی کرونا و تطبیق دادن خود با آن بیان نموده است.
معرفی یک استارت‌آپ نانویی که صنعت سلامت را متحول می‌سازد!

معرفی یک استارت‌آپ نانویی که صنعت سلامت را متحول می‌سازد!

امروزه نانوفناوری به‌عنوان یک فناوری نوظهور، در طیف وسیعی از علوم و صنایع مختلف به‌کار گرفته می‌شود. در این میان، حوزه سلامت و مراقبت‌های بهداشتی، یکی از کلیدی‌ترین حوزه‌های کاربرد فناوری نانو است. اگر در حوزه پزشکی یا نانو فعالیت داشته باشید، احتمالاً نام چند استارت‌آپ نانویی توسعه‌دهنده فناوری‌های این‌چنینی به گوشتان خورده است. در این نوشتار، با یکی از این استارت‌آپ‌های موفق به نام «Nanowear» آشنا می‌شویم، استارت‌آپی که با تلفیق هوشمندانه نانوفناوری، هوش مصنوعی و پوشیدنی‌های الکترونیک، انقلابی در مراقبت‌های بهداشتی و بالینی، به‌ویژه در حوزه بیماری‌های قلب و عروق پدید آورده است.
گفتگو با یک سرمایه‌گذار مخاطره‌پذیر با اهداف بین‌المللی

گفتگو با یک سرمایه‌گذار مخاطره‌پذیر با اهداف بین‌المللی

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی استارت‌آپ‌ها، عدم دسترسی به منابع مالی لازم و محدودیت در بودجه‌های تحقیقاتی، تولید، بازاریابی و فروش است. در این میان، سرمایه‌گذاران فردی و شرکتی زیادی هستند که با همه ریسک‌های موجود، اقدام به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها و ایده‌های فناورانه آن‌ها می‌کنند. «استارت‌کپز»، یکی از همین شرکت‌های سرمایه‌گذاری است که از سوی یک اسپانیایی به‌نام «ایگناسیو ویللا» تأسیس شده است. در این گفتگو، وی از داستان خود و نگاه ویژه‌ برای انتخاب یک استارت‌آپ جدید می‌گوید که حاوی نکات مهمی برای کارآفرینانی است که تازه در این مسیر قدم گذاشته‌اند.
نگاهی به یک کسب‌وکار نانویی با چشم‌انداز نجات جان انسان‌ها

نگاهی به یک کسب‌وکار نانویی با چشم‌انداز نجات جان انسان‌ها

استارت‌آپ «لید اینونت فارما»، از فناوری نانو برای بهبود درمان‌های فعلی سرطان مغز بهره گرفته است. این استارت‌آپ مستقر در آمریکا که یک شعبه تحقیق و توسعه‌ هم در هند دارد، با استفاده از نانوذرات، ژل درمانی خاصی ابداع نموده که می‌تواند سلول‌های سرطانی به جا مانده از جراحی مغز را از بین ببرد. بنیان‌گذاران این شرکت، در همان ماه‌های نخست راه‌اندازی، موفق به جذب سرمایه بذری معادل ۴۸۵ هزار دلار شدند. در این نوشتار، با این استا‌رت‌آپ بیشتر آشنا می‌شویم.
نگاه یک کارآفرین به اشتباهات متداول؛ چگونه یک کارآفرین موفق باشیم؟

نگاه یک کارآفرین به اشتباهات متداول؛ چگونه یک کارآفرین موفق باشیم؟

اغلب کارآفرینان بر این باورند که در حال ساخت محصول بزرگ بعدی در تاریخ نوآوری و فناوری بشریت هستند. از همین رو، آن‌ها آرزوهای دور و درازی برای خود متصور شده و انتظار بسیاری از واقعیت‌ها را ندارد. این خوش‌بینی، در مرحله عمل آن‌ها را با واقعیت ناخوشایندی مواجه نموده و حتی «شکست در تجاری‌سازی ایده» را به دنبال خواهد داشت. در این مقاله، از زبان یک کارآفرین و متخصص کسب‌وکارهای نوپا، به نام «برام کرومنهوک»، می‌آموزید که چگونه می‌توان یک کارآفرین موفق بود و برای رسیدن به این نقطه، از چه چیزهایی باید پرهیز کرد.
هفت گام برای ایجاد یک طرح کسب‌وکار استارت‌آپی

هفت گام برای ایجاد یک طرح کسب‌وکار استارت‌آپی

بسیاری از کارآفرینان، اهمیت یک طرح کسب‌وکار مناسب برای استارت‌آپ خود را نادیده می‌گیرند. در فضایی با این حجم از رقابت‌ها، به‌ویژه در حوزه‌های فناورانه، نداشتن آمادگی لازم برای ادامه مسیر و روبرویی با موانع احتمالی، قطعاً ناامیدی به همراه خواهد داشت. به جای غوطه‌ور شدن در یک مسیر مبهم و کنترل‌نشده، آن هم بدون داشتن یک استراتژی ملموس، از یک طرح کسب‌وکار واقع‌بینانه استفاده کنید تا رشد پایدار کسب‌وکار را ممکن سازد. در این نوشتار، عناصر ضروری یک طرح کسب‌وکار استارت‌آپی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
هشت نقش‌ کلیدی در یک استارت‌آپ‌

هشت نقش‌ کلیدی در یک استارت‌آپ‌

از این منظر، استخدام افراد مناسب، به معنای اطمینان یافتن از این موضوع است که این افراد هم بر روی کاغذ و هم در واقعیت، افراد مناسبی باشند. چیز دیگری که ضروری به نظر می‌رسد، یک چشم‌انداز استراتژیک و شور و اشتیاق کارآفرینی مشترک برای پیش بردن استارت‌آپ از دره مرگ، به سوی رشد و ترقی است. در این رویکرد، نقش‌های استارت‌آپی و مهارت‌های مرتبط با آن‌ها، به اندازه فردی که در آن نقش‌ها قرار می‌گیرد، اهمیت می‌یابد. در این نوشتار، هشت نقش کلیدی که باعث به موفقیت رسیدن یا شکست یک استارت‌آپ می‌شوند را معرفی می‌کنیم.
گفتگو با زنی هنرمند که تفریحش را تبدیل به کسب‌وکار نمود!

گفتگو با زنی هنرمند که تفریحش را تبدیل به کسب‌وکار نمود!

لوری نیکرسون و مادرش، راهی جالب برای کارآفرینی و درآمدزایی یافته‌اند. آن‌ها پارچه‌های رنگ شده‌ای تولید می‌کنند که برای تولید عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی استفاده می‌شود. آن‌ها پارچه‌های تولیدی خود را به سازندگان حرفه‌ای عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی در سرتاسر دنیا می‌فروشند. این کسب‌وکار نوپا، در همان ابتدای فعالیت، درآمد ماهیانه ۹۰۰۰ دلاری را برای صاحبانش به همراه داشت. البته مسیر استارت‌آپ آن‌ها هم مشابه با سایر استارت‌آپ‌ها، دشواری‌های خاص خودش را داشت. وی در این مصاحبه، از تجارب خود در خصوص این کسب‌وکار فردی می‌گوید.
۵ معیار کلیدی برای عرضه یک حداقل محصول پذیرفتنی

۵ معیار کلیدی برای عرضه یک حداقل محصول پذیرفتنی

کارآفرینان و رهبران تجاری، برای اطمینان از ارزش محصول پیشنهادی خود، می‌توانند بدون این‌که پول یا زمان قابل‌توجهی را صرف کنند، یک حداقل محصول پذیرفتنی را توسعه داده و خروجی را از نگاه مشتریان ارزیابی کنند. «برنت فریمن»، بنیان‌گذار و مدیرعامل «Stealth Venture Labs»، پنج ویژگی مشترک یک حداقل محصول پذیرفتنی در استارت‌آپ‌های موفق را معرفی می‌کند. بهتر است پیش از عرضه یک «MVP»، احتمال موفقیت خود را به شکل قابل‌توجهی افزایش داده و مطمئن شوید که ایده شما هم این پنج ویژگی را دارد.