از فکر تا عمل

هفت نکته برای دارا بودن قدرت و مهارت مذاکره در کسب‌وکار

هفت نکته برای دارا بودن قدرت و مهارت مذاکره در کسب‌وکار

مذاکره نمودن در خصوص یک معامله کسب‌وکاری خوب، مسئله پیروزی یا درگیر شدن در یک بازی خشن نیست، بلکه مسئله ایجاد موقعیت‌هایی است که موجب خوشحالی هر دو طرف خواهد بود. این نوشتار، هفت نکته کلیدی که بایستی در خصوص مذاکره در نظر داشت را از زبان متخصصین این حوزه یادآور می‌گردد.
از ایده تا بازار؛ ربات خانگیMisty

از ایده تا بازار؛ ربات خانگیMisty

استارت‌آپ میستی رباتیک، یک اسپین‌آف از شرکت «Sphero» است که پیش از این، نوعی ربات اسباب‌بازی را به بازار عرضه نموده بود. در حرکتی جدید، این استارت‌آپ به‌جای ربات‌های اسباب‌بازی، بر روی طراحی و تولید محصولات رباتیک با هدف انجام فعالیت‌های مفید و عملی متمرکز است.
۱۰ شتاب‌دهنده برتر جهان در زمینه کمک به رشد استارت‌آپ‌ها

۱۰ شتاب‌دهنده برتر جهان در زمینه کمک به رشد استارت‌آپ‌ها

افزایش تعداد استارت‌آپ‌ها، رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی در جوامع مختلف دارد و البته این رابطه کاملاً دوجانبه است. در همین راستا، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز پشتیبانی از کسب‌وکارهای جدید نیز، در سرتاسر جهان در حال رشد هستند. شتاب‌دهنده‌ها، خدمات متنوعی از جمله: مشاوره، تأمین منابع، ارتباطات مناسب، مشاوره و آموزش در مراحل ابتدایی شکل‌گیری کسب‌وکار، ارائه مینمایند. در این نوشتار، با برخی از موفق‌ترین شتاب‌دهنده‌ها در سطح جهان، آشنا خواهیم شد.
مصاحبه با استیو وزنیاک، بنیان‌گذار اپل پیرامون نوآوری و تجارب کارآفرینی

مصاحبه با استیو وزنیاک، بنیان‌گذار اپل پیرامون نوآوری و تجارب کارآفرینی

شرکت اپل در ابتدای دهه هفتاد میلادی، توسط «استیو جابز»، «استیو وزنیاک» و «رونالد وین» بنیان نهاده شد. البته «رونالد وین» در کمتر از دو هفته پس از تأسیس شرکت، سهام خود را واگذار نمود و وزنیاک نیز در سال ۱۹۸۵ میلادی از این شرکت جدا شد با این وجو شاید اگر وزنیاک نبود هرگز اپل وجود نداشت. در این نوشتار، مصاحبه مجله «Fortune» با وزنیاک، در زمینه چگونگی عملکرد اپل و مشابهت آن با مایکروسافت و نظرات وی پیرامون نفوذ پول و ثروت در دره سیلیکون و آغاز درون‌گرایی ناشی از دوران رونق شبکه‌های اجتماعی ارائه خواهد شد.
مصاحبه با «مایک مکدرمنت» بنیان‌گذار استارت‌آپ «FreshBooks»

مصاحبه با «مایک مکدرمنت» بنیان‌گذار استارت‌آپ «FreshBooks»

«مایک مکدرمنت»، مدیرعامل و بنیان‌گذار استارت‌آپ فرش بوکز «FreshBooks» بوده که نوعی نرم‌افزار حسابداری مبتنی بر ابر رایانه‌ای ارائه نموده است. وی بیش از سه سال و نیم از وقت خود را در زیرزمین مسکونی خود، صرف اجرایی نمودن ایده و توسعه «فرش بوکز» نمود و در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر، از این محصول ابتکاری استفاده می‌نمایند. در این نوشتار، مصاحبه‌ای با وی در زمینه کسب‌وکار جدید و محصول نهایی آن و تجارب شخصی پیرامون فعالیت‌های کارآفرینانه خواهیم داشت.
هفت دلیل اینکه چرا برای استارت‌آپ خود به یک «MVP» نیاز دارید

هفت دلیل اینکه چرا برای استارت‌آپ خود به یک «MVP» نیاز دارید

یکی از فاکتورهای کلیدی در فرآیند تأمین مالی و جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها، معرفی حداقل محصول پذیرفتنی یا «MVP»، به سرمایه‌گذاران است. سؤالی که ذهن بسیاری از کارآفرینان را به خود مشغول نموده، این است که چگونه باید یک «MVP» مناسب برای استارت‌آپ خود بیابیم. در این نوشتار سعی شده، با معرفی این مفهوم و مرور برخی از استارت‌آپ‌های موفق جهانی، این چالش ذهنی را برطرف نماییم.
مصاحبه با «اران زینمن» بنیان‌گذار استارت‌آپ «Monday.Com»

مصاحبه با «اران زینمن» بنیان‌گذار استارت‌آپ «Monday.Com»

«اران زینمن» مدیرعامل و بنیان‌گذار استارت‌آپ «Monday.Com»، از نه سالگی در حال کد نوشتن و توسعه نرم‌افزارهای مختلف بوده است و پیش از راه‌اندازی استارت‌آپ یادشده، مسئولیت مدیریت فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای شرکت «Conudit Mobile» را به عهده داشته است. در این نوشتار، مصاحبه‌ای با وی در زمینه کسب‌وکار جدید و محصول نهایی آن، تجارب شخصی پیرامون فعالیت‌های کارآفرینانه و نیز نام تجاری استارت‌آپ مذکور خواهیم داشت.
مدیریت زمان با ماتریس آیزنهاور

مدیریت زمان با ماتریس آیزنهاور

در این نوشتار با توجه به اهمیت مدیریت زمان برای انجام مؤثر کارها، به معرفی ماتریس آیزنهاور پرداخته می‌شود. ماتریس آیزنهاور که ماتریس «فوری-مهم» نیز نامیده می‌شود، به شما کمک نموده تا کارهای خود را بر اساس فوریت و اهمیت آن‌ها اولویت‌بندی و صرفاً بر کارهای مهم‌تر تمرکز نمایید.
18 درس شخصی که از 18 سال کارآفرینی یاد گرفتم ...

18 درس شخصی که از 18 سال کارآفرینی یاد گرفتم ...

در این نوشتار، «جو گریفین» مدیرعامل «ClearVoice» و از کارآفرینان مشهور که شرکت‌های متعددی را در طی فعالیت‌های حرفه‌ای خود راه‌اندازی نموده است، از تجارب و درس‌های مهم بیش از 18 سال کارآفرینی خود می‌گوید.
قانون «40، 30، 20، 10» برای مدیریت زمان در کسب‌وکار

قانون «40، 30، 20، 10» برای مدیریت زمان در کسب‌وکار

در این نوشتار به معرفی یک قانون برای مدیریت زمان می پردازیم. قانون «40، 30، 20، 10» برای مدیریت زمان در کسب‌وکار، ماهیتاً بیان می‌دارد که روی سه اولویت اصلی خود در کسب‌وکار تمرکز کنید، این سه اولویت را نیز اولویت‌بندی کنید و زمان کمی را برای دیگر کارهای خود در نظر بگیرید.