آخرین مطالب

مراحل فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده

مراحل فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده

شخصی که محصولات و خدماتی را از بازار برای مصرف شخصی خود خریداری می‌کند، مصرف‌کننده نامیده می‌شود. برای درک روند کامل تصمیم‌گیری مصرف‌کننده، ابتدا مثال زیر را در نظر بگیرید:
هفت P بازاریابی خدمات 

هفت P بازاریابی خدمات 

اولین عنصر چهارگانه در آمیزه بازاریابی خدمات همانند بازاریابی سنتی است. با این‌حال، با توجه به ماهیت منحصر به فرد خدمات، پیامدهای این موارد در زمینه خدمات کمی متفاوت عمل می‌کند.
رفتار مصرف‌کننده چیست؟ معنا و مفاهیم مهم 

رفتار مصرف‌کننده چیست؟ معنا و مفاهیم مهم 

هر شخصی که کالا و خدماتی را از بازار برای استفاده نهایی خود خریداری می‌کند، مصرف‌کننده نامیده می‌شود. به‌عبارت ساده‌تر، مصرف‌کننده شخصی است که کالاها و خدمات موجود در بازار را مصرف می‌کند. به‌عنوان مثال: آقای رحیمی ممکن است یک سه چرخه برای پسرش خریداری کند یا آقای محمدی ممکن است یک پیراهن برای خود بخرد. در این مثال‌ها هر دو شخص، مصرف‌کننده هستند.
عناصر مدیریت پرسنل

عناصر مدیریت پرسنل

سازمان، چارچوب بسیاری از فعالیت‌هایی است که با توجه به اهداف موجود صورت می‌پذیرند. یک سازمان به‌عنوان یک چارچوب فیزیکی از فعالیت‌های مختلف مرتبط در نظر گرفته می‌شود.
اکوسیستم کارآفرینی

اکوسیستم کارآفرینی

همه ما انسان‌ها مهارت‌ها، توانایی‌ها و قابلیت‌هایی داریم‌؛ با ‌این‌حال دلیل موفقیت بسیاری از افراد نسبت به دیگران عمدتاً پرورش، تشویق و فعال‌سازی این مهارت‌ها است. به‌عنوان مثال، رجوع به مدارس مناسب، حمایت‌های خانواده و احتیاط در تمام مراحل زندگی باعث می‌شود اشتباه نکنیم
کارآفرینی مالی

کارآفرینی مالی

این مقاله انواع مختلف تأمین مالی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید را مورد بحث قرار می‌دهد. هر سرمایه‌گذاری جدید به میزانی سرمایه نیاز دارد و اغلب کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری خود به سرمایه قابل توجهی نیاز دارند. به‌علاوه این مقاله، اهمیت سرمایه‌گذاران فرشته را در سال‌های اخیر شرح می‌دهد و چگونگی خرید در دنیای تجارت را مورد بررسی قرار می‌دهد.
عوامل مؤثر بر کارآفرینی

عوامل مؤثر بر کارآفرینی

کارآفرینی جهت توسعه هر نوع اقتصادی ضروری است. کشورهای توسعه یافته، رشد خود را به رشد کارآفرینی نسبت داده‌اند. بنابراین، دولت‌ها و مردم سراسر جهان تمایل بسیاری به رشد کارآفرینی دارند. در این مقاله عوامل مؤثر بر رشد کارآفرینی و در نتیجه رشد اقتصاد هر منطقه بیان می‌شود.
مدیریت ارتباط با مشتری: CRM چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری: CRM چیست؟

هر واحد تجاری جهت تقویت ثبات خود در بازار، بر روابط بلندمدت با مشتریان تأکید دارد. در حال حاضر انتظارات مشتری نه تنها محدود به دریافت بهترین محصولات و خدمات است، بلکه آن‌ها نیاز به یک تجارت چهره‌به‌چهره دارند که در آن خواستار پاسخگویی به تقاضای خود در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.
معرفی تجارت الکترونیک و اینترنت

معرفی تجارت الکترونیک و اینترنت

ما هم‌اکنون در عصر پیشرفت‌های فناوری به‌سر می‌بریم. پس از جنگ‌های جهانی، جوامع توسعه پیدا کردند و انقلاب صنعتی چهره اقتصادها را تغییر داد.
بازاریابی خدمات: تعریف و ویژگی‌ها

بازاریابی خدمات: تعریف و ویژگی‌ها

اقتصاد جهانی فعلی به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان یک اقتصاد خدماتی معرفی می‌شود. این موضوع در درجه اول به‌دلیل افزایش اهمیت و سهم بخش خدمات در اقتصاد بیشتر کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه است. در واقع رشد بخش خدمات در طولانی مدت، نشان‌دهنده پیشرفت اقتصادی کشور درنظر گرفته شده است.