از فکر تا عمل

گفتگو با بنیان‌گذار پلتفرم مشاوره به کسب‌وکارها

گفتگو با بنیان‌گذار پلتفرم مشاوره به کسب‌وکارها

«فوتی پاناگیو»، یک کارآفرین ۳۳ ساله و یکی از بنیان‌گذاران شرکت «گروث‌منتور» است. گروث‌منتور، یک پلتفرم ارتباطی و دوطرفه است که امکان ارتباط با منتورهای کسب‌وکاری را برای کارآفرینان فراهم نموده و در عین حال، بازاری بزرگ و رو به رشد نیز برای مشاوران کسب‌وکاری فراهم می‌آورد. در این مصاحبه، پاناگیو از موفقیت‌ها و شکست‌های خود در مسیر کارآفرینی می‌گوید، درس‌هایی ارزنده که می‌توان از آن‌ها آموخته و در سایر کسب‌وکارها بکار گرفت.
سیلا نانوتکنولوژی؛ کسب‌وکاری یک میلیارد دلاری

سیلا نانوتکنولوژی؛ کسب‌وکاری یک میلیارد دلاری

«ژن بردیچفسکی»، یکی از اعضای تیم اولیه تسلا و به‌طور دقیق‌تر، کارمند شماره ۷ تسلا بود. وی هم‌اکنون، مدیریت استارت‌آپ «سیلا نانوتکنولوژی»، با ارزش بیش از یک میلیارد دلار را بر عهده داشته که یکی از پیشگامان و نوآوران صنعت باتری محسوب می‌شود. سیلا در طول پنج سال گذشته، در هر سال حدوداً ۴۰ تا ۵۰ درصد رشد داشته و هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش سرعت رشد آن تا چند سال آینده وجود ندارد. در این نوشتار، نگاهی کوتاه بر نحوه شکل‌گیری سیلا نانوتکنولوژی و روند توسعه و موفقیت آن خواهیم داشت.
پنج هزینه کلیدی در استارت‌آپ‌ها

پنج هزینه کلیدی در استارت‌آپ‌ها

اگرچه اغلب بنیان‌گذاران استارت‌آپی، در آغاز مسیر کارآفرینی خود به شدت جاه‌طلب و باانگیزه هستند، اما با گذشت زمان، انرژی آن‌ها تحلیل رفته و در نهایت، بسیاری از آن‌ها رؤیای خود را کنار می‌گذارند. در بسیاری از موارد، آن‌ها نمی‌توانند هزینه‌های استارت‌آپ خود را مدیریت کنند. نظر به اهمیت مدیریت هزینه در استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری، در این نوشتار به معرفی پنج هزینه‌ای خواهیم پرداخت که در عین ضروری بودن، اگر به آن‌ها توجه لازم را نداشته باشیم، نابودی هر استارت‌آپی را رقم خواهند زد.
مصاحبه با کارآفرین بلغارستانی سازنده اسکوتر برقی

مصاحبه با کارآفرین بلغارستانی سازنده اسکوتر برقی

مصاحبه حاضر، گپ‌و‌گفتی دوستانه با یک مهندس خوش‌فکر بلغارستانی، به نام «اوگنیان بوژیلوف» است که سعی دارد شیوه حمل‌ونقل مردم در شهرهای کوچک و بزرگ را با تحول روبرو نماید. وی در ۲۰۱۶ میلادی، استارت‌آپ خود را تأسیس نمود و از آن زمان، نمونه‌های اولیه فراوانی در این شرکت ساخته شده است. در این نوشتار، در خصوص چالش‌ها و فرصت‌های موجود در مسیر کارآفرینی، با وی گفتگو شده که می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کارآفرینان استارت‌آپی قرار دهد.
کارآفرینان استارت‌آپی و ایام تعطیلات

کارآفرینان استارت‌آپی و ایام تعطیلات

همه ساله با فرا رسیدن ایام تعطیلات آخر سال، همه مردم به این فکر می‌کنند که تعطیلات خود را چگونه بگذرانند. عده‌ای به گذراندن تعطیلاتی هیجان‌انگیز و پر از ماجراجویی فکر می‌کنند و در مقابل، عده‌ای آرامش را به هر چیزی ترجیح می‌دهند. به‌عنوان یک مؤسس استارت‌آپی که در تلاش برای رشد و توسعه کسب‌وکار نوپای خود هستید، چگونه تعطیلات خود را می‌گذرانید؟ این سؤالی است که در این نوشتار از زبان کارآفرینان استارت‌آپی پاسخ داده می‌شود.
چگونه کسب‌وکار کوچک و موفق خود را از راه دور راه‌اندازی و مدیریت کردم؟

چگونه کسب‌وکار کوچک و موفق خود را از راه دور راه‌اندازی و مدیریت کردم؟

«میشل بلکمان»، یک کارآفرین ۲۵ ساله است که یک شرکت فعال در حوزه دودکش‌های ساختمانی را از کارولینای شمالی و به صورت از راه دور کنترل می‌کند. وی استراتژی‌های بازاریابی را بخش مهمی از موفقیت کسب‌وکار خود می‌داند و با بهره‌گیری ترکیبی ابزارهای آفلاین مختلف از جمله جزوه‌های معرفی کسب‌وکار، کارت‌پستال و هدایای تبلیغاتی و آنلاین همچون بازاریابی محتوا، سئو و شبکه‌های اجتماعی، استارت‌آپ خود را به یک شرکت موفق مبدل نموده است. در این مصاحبه، میشل از ایده کسب‌وکار، دشواری‌ها و موانع پیش رو و علل موفقیت خود می‌گوید.
۱۴ ایده خلاقانه برای جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها

۱۴ ایده خلاقانه برای جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها

با توجه به اهمیت جذب سرمایه و دشواری‌های خاص این مسئله، در این نوشتار به راهکارهای به نسبت متفاوت جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها خواهیم پرداخت. با مطالعه این مقاله، با ۱۴ روش خلاقانه برای جذب سرمایه در کسب‌وکارهای نوپا، آشنا خواهید شد.
داستان باورنکردنی موفقیت «Airbnb»

داستان باورنکردنی موفقیت «Airbnb»

مرور داستان‌های موفقیت شرکت‌های بزرگ، نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها، با حداقل امکانات و پس از شکست‌های مقطعی و پی‌درپی، به پیروزی دست یافته و به غول‌های امروزی مبدل شده‌اند. در این نوشتار، به مرور یک داستان کارآفرینی بسیار جذاب خواهیم پرداخت. داستان موفقیت «Airbnb» که مؤسسین آن، با ایده ناب و خلاقانه خود، زندگی بسیاری از افراد را تحت‌الشعاع قرار داده‌ و خود را به میلیاردها دلار درآمد رساندند.
گفتگو با بنیان‎گذار یک «VC»؛ چرا سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر برای همه کارآفرینان مناسب نیست؟!

گفتگو با بنیان‎گذار یک «VC»؛ چرا سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر برای همه کارآفرینان مناسب نیست؟!

در دنیای کارآفرینی، همه از مزایای سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر صحبت می‌کنند، به‌طوری که بنیان‌گذاران استارت‌آپی پس از ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب‌وکارشان، اولین اولویت را ملاقات با «VC»ها و جلب نظر آن‌ها می‌دانند. آیا هر کسب‌وکار نوپایی باید به سراغ «VC»ها برود؟ این پرسشی است که «Bryce Roberts»، فعال سرمایه‌گذاری در حوزه استارت‌آپ‌ها و بنیان‌گذار «Indie.vc»، به آن پاسخ می‌دهد.
کسب‌وکارهای نانویی و تأثیر فناوری نانو بر شرکت‌ها

کسب‌وکارهای نانویی و تأثیر فناوری نانو بر شرکت‌ها

گزارش کارگروه نانوفناوری سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، اطلاعاتی جامع و قابل قیاس در سطح بین‌المللی، در زمینه چگونگی تأثیرپذیری شرکت‌های مختلف از نانو فناوری، چگونگی استفاده از این فناوری در فعالیت‌های نوآورانه، چگونگی اکتساب یا توسعه توانمندی‌های مرتبط، نقش متفاوت شرکت‌های جدید و کوچک با شرکت‌های بزرگ‌تر در فرآیند تجاری‌سازی فناوری نانو و همچنین چالش‌های تجاری‌سازی که شرکت‌ها با آن‌ها روبرو هستند، ارائه نموده است. در این نوشتار، سعی شده تا مروری اجمالی بر مهم‌ترین یافته‌ها و اطلاعات این گزارش داشته باشیم.