از فکر تا عمل

گفتگو با بنیان‌گذار استارت‌آپی عجیب؛ ساعتی برای شمارش معکوس زمان

گفتگو با بنیان‌گذار استارت‌آپی عجیب؛ ساعتی برای شمارش معکوس زمان

ساعت هوشمند «Emit»، با الهام گرفتن از مشکل کمبود زمان و تعلل افراد در انجام کارهای ضروری خلق شد. «استفن تیتوس» و یکی از دوستان هم دانشگاهیش، به دنبال کمبود وقتی که همیشه با آن روبرو بودند، ایده ساخت یک ساعت هوشمند را ارائه نمودند. در ادامه، آن‌ها با راه‌اندازی یک شرکت استارت‌آپی، نسبت به جذب سرمایه و توسعه ایده عجیبشان اقدام کردند. در این مصاحبه، استفن در خصوص روند شکل‌گیری ایده، ساخت نمونه اولیه، راه‌اندازی شرکت و برنامه‌های آتی برای حضور در بازار با ما سخن می‌گوید.
آیا ایده شما با توانایی‌ها و علاقمندی‌هایتان متناسب است؟

آیا ایده شما با توانایی‌ها و علاقمندی‌هایتان متناسب است؟

آیا شما هم به کارآفرینی علاقه دارید؟ می‌خواهید کسب‌وکار و شرکت خودتان را داشته باشید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ در این مقاله، از زبان «جف بونالدی» که بنیان‌گذار استارت‌آپ (Explorer's Passage) است، به بررسی گام‌های ابتدایی راه‌اندازی یک کسب‌وکار می‌پردازیم. این‌که چه ایده‌ای برای شروع کارآفرینی مناسب است و چگونه بفهمیم که ایده خلق شده متناسب با شرایط و استعدادهای بنیان‌گذاران هست یا خیر، از جمله مواردی است که در این نوشتار به آن‌ها پرداخته می‌شود.
استارت‌آپ هندی، نمادی از یک شرکت نانویی موفق در دوران کرونا

استارت‌آپ هندی، نمادی از یک شرکت نانویی موفق در دوران کرونا

«نیکیتا داتانی» و پدرش، نسبت به گردوغبار حساسیت دارند و از همین رو، همیشه به دنبال راهکاری برای حل مشکل خود بودند. وی برای حل این مشکل، اقدام به تولید ماسک‌ها و شال‌هایی نمود که از نانوالیاف تشکیل شده و قابلیت فیلتراسیون بالایی دارند. کسب‌وکار نیکیتا، در دوران کرونا با رشد قابل توجهی همراه شد که به نوعی نیاز به تأمین و جذب سرمایه را نیز تا حدود زیادی مرتفع نمود. در این نوشتار، داستان شکل‌گیری و توسعه این استارت‌آپ تازه‌تأسیس را مرور می‌کنیم.
گفتگو با بنیان‌گذاری خلاق اما تنها

گفتگو با بنیان‌گذاری خلاق اما تنها

«برونو دیدیر»، مدیرعامل کسب‌وکار نوپای «تراکین» است؛ استارت‌آپی که با ایده‌های خلاقانه و فناوری منحصربه‌فرد خود، به شرکت‌هایی که خواهان ورود به حوزه کسب‌وکار تحویل غذا هستند، خدمات می‌دهد. وی مسیر جالب و متفاوتی را برای تجاری‌سازی ایده‌اش پیموده است: «به سرعت، حداقل محصول قابل‌عرضه را ساخته، سرمایه‌ای ۲۵۰۰۰ دلاری جذب نمود، کمپین‌های بازاریابی به راه انداخت و به درآمد ۱۶۷۰۰۰ دلار در ماه دست یافت. در این نوشتار، داستان موفقیت تراکین و درس‌هایی که برونو از آن فرا گرفت را از زبان وی می‌شنویم.
۹ ویژگی مهم برای یک کارمند استارت‌آپی

۹ ویژگی مهم برای یک کارمند استارت‌آپی

برای این‌که در یک استارت‌آپ کار کنید، به چه چیزهایی نیاز دارید؟ اگر یک بنیان‌گذار استارت‌آپی باشید، چگونه باید کارمندان مناسب انتخاب کنید؟ در این مقاله، «نیکولاس کول»، نویسنده و ژورنالیست مجلات کارآفرینی و مؤسس «دیجیتال پرس»، از ویژگی‌های شخصیتی و حرفه‌ای کارکنان استارت‌آپی می‌گوید.
مهم‌ترین خطاهای استارت‌آپی که شکست را قطعی می‌کنند!

مهم‌ترین خطاهای استارت‌آپی که شکست را قطعی می‌کنند!

اگر به کارآفرینی و ایده‌های نوآورانه علاقه‌مند هستید، باید خود را برای اتفاقات عجیب و هیجان‌انگیزی آماده کنید. شما به صبر، ریسک، شجاعت، تلاش، خلاقیت و البته کمی شانس نیاز دارید تا ایده خود را به محصولی موفق در بازار تقاضا بدل نمایید. در ادامه، سعی شده تا برخی از مهم‌ترین خطاهای استارت‌آپی که شکست کسب‌وکارها را موجب می‌شوند، معرفی نماییم.
مصاحبه با کارآفرینی که از کمردرد خود، ایده یک کسب‌وکار را بنیان نهاد!

مصاحبه با کارآفرینی که از کمردرد خود، ایده یک کسب‌وکار را بنیان نهاد!

اگر داستان زندگی کارآفرینان را مرور کنیم، می‌بینیم که بسیاری از آن‌ها، شخصاً با مشکلی پیرامون خود مواجه شده و همان مشکل، ایده یک کسب‌وکار بزرگ را بنا نهاده است. «شرلی تان» یکی از این افراد است. مادری کارآفرین و علاقه‌مند به نوآوری که از مشکل کمردرد خود و تلاش برای حل آن، به یک ایده جالب و منحصربه‌فرد رسید. در این مصاحبه، شرلی تان از تجارب کارآفرینی خود و مسیر توسعه و تجاری‌سازی محصولش می‌گوید.
استارت‌آپی که منافع تجاری و زیست محیطی را با هم دنبال می‌کند!

استارت‌آپی که منافع تجاری و زیست محیطی را با هم دنبال می‌کند!

در سال‌های اخیر، یکی از چالش‌های بزرگ و نگران‌کننده، تغییرات فزاینده شرایط آب و هوایی بوده است. گرم شدن زمین، افزایش گازهای گلخانه‌ای و به‌طور خاص دی‌اکسید کربن و آلودگی‌های زیست‌محیطی، موجب گردیده تا سیاست‌گذاران و محققین، در پی یافتن راهکارهایی برای رفع این چالش و کاهش تغییرات آب و هوایی باشند. در این نوشتار، داستان شکل‌گیری و توسعه «کربن اینجینیرینگ» را به عنوان یک شرکت موفق در این حوزه، مرور می‌کنیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مجموع سرمایه‌گذاری‌های جذب شده توسط این استارت‌آپ، درحدود ۱۰۷.۴ میلیون دلار است.
چگونه یک شریک استارت‌آپی خوب پیدا کنیم؟

چگونه یک شریک استارت‌آپی خوب پیدا کنیم؟

راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید و مدیریت آن، سروکله زدن با کارکنان، مواجهه با محدودیت‌های مالی متعدد، جذب سرمایه‌گذار، بازاریابی و تلاش برای ورود به بازار تقاضا، راهی طولانی و پر فراز و نشیب است. اینجاست که باید تصمیم مهمی اتخاذ نموده و بخشی از این بار سنگین را از روی دوش خود بردارید. در این مقاله، مواردی را مطرح نموده که دانستن آن‌ها، برای یافتن یک شریک مناسب که توانمندی‌هایی مکمل مجموعه مهارت‌های شما داشته باشد، الزامی است.
چگونه استعدادهای کاری را در استارت‌آپ خود حفظ کنیم؟

چگونه استعدادهای کاری را در استارت‌آپ خود حفظ کنیم؟

یک استارت‌آپ، از نظر مالی در مضیقه بوده و نمی‌تواند با حقوق‌های آن‌چنانی و مزایای چشمگیر غول‌های فناوری رقابت نماید. چه چیزی می‌تواند یک نیروی خلاق و متعهد را به استارت‌آپ کوچک و نوپای ما جلب کند؟ آیا استارت‌آپ‌ها در این رقابت نابرابر، از پیش بازنده‌اند یا هنوز هم راه‌هایی برای مقابله با آن‌ها وجود دارد؟ در این مقاله، سعی داریم که به این پرسش‌ها پاسخ داده و از رازهایی ارزشمند پیرامون این‌که چگونه افراد مناسبی را برای تیم کاری خود بیابیم و با چه ابزارهایی آن‌ها را در کسب‌وکار خود ماندگار کنیم، پرده بر می‌داریم.