از فکر تا عمل

چرا قراردادهای بزرگ برای استارت‌آپ‌ها بد است؟

چرا قراردادهای بزرگ برای استارت‌آپ‌ها بد است؟

بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، با این باور به خودشان دروغ می‌گویند که ورود به یک معامله بزرگ، به طور خودکار می‌تواند شرکت را بسیار بزرگ نماید، اما دریغ که به دلیل همین باور و نوع نگاه، استارت‌آپ‌های زیادی هستند که به طور کامل از بین می‌روند.
مهارت‌هایی که در دنیای پیش‌بینی‌ناپذیر کنونی نیاز داریم!

مهارت‌هایی که در دنیای پیش‌بینی‌ناپذیر کنونی نیاز داریم!

به واسطه عصر فناوری، وابستگی ما به فناوری‌های جدید به شدت افزایش یافته و همین مسئله، منجر به کاهش پرورش برخی از مهارت‌های انسانی شده است. عده‌ای بر این باورند که وقتی می‌توانیم کاری را به کمک فناوری انجام داده و بهره‌وری را به بیشترین مقدار خود برسانیم، دیگر چه نیازی به رسیدگی به این مهارت‌ها وجود دارد. این در حالی است که رشد این مهارت‌ها، در دنیای غیرقابل پیش‌بینی کنونی، می‌تواند منجر به افزایش توانمندی‌های ما گردد. در این نوشتار، «مارگارت هفرنان»، نویسنده و کارآفرین، نکاتی را با ما در این خصوص در میان گذاشته است.
استفاده از «MOF»ها برای جذب کربن؛ گفتگو با مدیران یک شرکت نانویی

استفاده از «MOF»ها برای جذب کربن؛ گفتگو با مدیران یک شرکت نانویی

شرکت «پرومتان پارتیکلز» که در سال ۲۰۰۷ میلادی راه‌اندازی شده، به‌طور ویژه بر روی تولید نانومواد با هدف اصلی کربن‌زدایی فعالیت دارد. این شرکت در تولید نانومواد، دو اصل مهم را در سرلوحه خود قرار داده است: تولید مقیاس و صرفه اقتصادی، دو نکته مهمی که برای تجاری‌سازی محصولات اهمیت بسیار زیادی داشته و بدون داشتن آن‌ها شکست عرضه محصولات جدید به بازار حتمی خواهد بود. در این نوشتار، دو تن از مدیران این شرکت، در خصوص عملکرد آن، آینده نانوفناوری، اهمیت «MOF»ها و کاربرد آن‌ها در جذب کربن نکات مهم و ارزنده‌ای را بیان می‌کنند.
پنج نقش کلیدی در استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری

پنج نقش کلیدی در استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری

در یک استارت‌آپ تازه شکل گرفته، بنیان‌گذار و صاحب ایده، هم نقش مدیرعامل را ایفا نموده و هم در نقش کارمند ابراز وجود می‌نماید؛ حتی ممکن است همین فرد جارو را برداشته و تمیزکاری دفتر کار را هم بر عهده بگیرد. باید این واقعیت را قبول کرد که از بین این استارت‌آپ‌های موفق، همه چیز به تیم کاری بستگی داشته و عملاً دایره نفوذ موفقیت‌ها به اندازه پتانسیل‌های تیم کاری خواهد بود. پس باید سعی کنید تا با تمرکز بر نقش‌های کلیدی مورد نیاز در استارت‌آپ، یک تیم کاری خبره و متخصص ایجاد نمایید. در این نوشتار، به پنج نقش کلیدی در استارت‌آپ‌ها اشاره خواهد شد.
گفتگو با کارآفرینی که رؤیاهای بزرگی در سر داشت!

گفتگو با کارآفرینی که رؤیاهای بزرگی در سر داشت!

«اوراسترینگ»، یک شرکت فعال در حوزه تحلیل پیشگویانه است که به تیم‌های فروش و بازاریابی کمک می‌کند تا مشتریان بعدی خود را پیش‌بینی کنند. این شرکت که در سال ۲۰۱۲ میلادی راه‌اندازی شد، در کمتر از سه سال موفق به جذب سرمایه ۷۸.۷ میلیون دلاری گردید و در نهایت در سال ۲۰۲۰ میلادی توسط «ZoomInfo» خریداری شد. در این نوشتار، «وینسنت یانگ»، هم‌بنیا‌نگذار اوراسترینگ، داستان خود را در خصوص شکل‌گیری ایده و راه‌اندازی شرکت با ما به اشتراک گذاشته و پندهایی را با ما در میان می‌گذارد که کارآفرینان جوانی که برای اولین بار در این مسیر قدم می‌گذارند، بایستی حتماً آن‌ها را بخوانند.
چگونه یک فناوری را از آزمایشگاهی روانه بازار کنیم؟!

چگونه یک فناوری را از آزمایشگاهی روانه بازار کنیم؟!

به طور کلی، شرکت‌ها توسط دو مانع اصلی محدود می‌شوند: پول و زمان. هم جهش زودتر از موقع فناوری از آزمایشگاه به بازار و هم صبر کردن بیش از حد، هر دو می‌توانند شما را با این دو مانع بزرگ روبرو نمایند. از یک طرف، انجام جهشی زود هنگام، از آنجا که ممکن است هنوز محصول یا تیم اصلی استارت‌آپ شما آمادگی لازم را نداشته و نیازمند بازنگری باشند، مشکلاتی را ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، شما می‌توانید برای توسعه یک محصول بیش از اندازه صبر نموده و در همین بازه زمانی، رقبایتان نسبت به شما برتری پیدا کنند. در این نوشتار به دنبال آن هستیم که بهترین زمان برای جهش فناوری از آزمایشگاه به بازار را بررسی کنیم.
چطور بازار استارت‌آپ خود را اندازه‌گیری و هدف‌گذاری کنیم؟!

چطور بازار استارت‌آپ خود را اندازه‌گیری و هدف‌گذاری کنیم؟!

اندازه بازار جنبه‌ای از استارت‌آپ شما است که کنترل محدودی روی آن دارید. زمانی که سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در محصول یا خدمات شما هستند، یکی از مهم‌ترین عوامل در تصمیم‌گیری آن‌ها همین اندازه بازار است. اگر بازار به اندازه کافی بزرگ نباشد، بدون توجه به محصول، فرصتی برای بازدهی کافی برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد و در نتیجه آن‌ها هیچ توجهی به شما نخواهند داشت. در این نوشتار، به دنبال آن هستیم که مسئله اندازه بازار و روش‌های موجود برای اندازه‌گیری و بیان آن را معرفی نموده و مسیر برای ورود به بازار و رقابت را هموارتر کنیم.
رمز موفقیت: داشتن افراد برجسته و روابط خوب؛ گفتگو با برایان ونگ

رمز موفقیت: داشتن افراد برجسته و روابط خوب؛ گفتگو با برایان ونگ

برایان ونگ پس از اخراج از کار قبلی خود، وقت آزاد زیادی داشت که برای کار بعدیش بیشتر فکر کند. در همین بین بود که ایده «Kiip» به ذهنش خطور کرد. او کار بر روی ایده را شروع کرد و کم‌کم با برخی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر آشنا شد و سرمایه اولیه مورد نیاز را تأمین کرد و در همین زمان بود که شرکت را راه‌اندازی نمود. در این نوشتار، بخش‌هایی از یک مصاحبه با برایان ونگ آورده شده که در آن وی برخی توصیه‌های کارآفرینی ارائه نموده که برای هر فردی که اولین بار در این مسیر قدم می‌گذارد، اطلاعاتی ارزشمند خواهد بود.
استارت‌آپی برای تبدیل دی‌اکسیدکربن به یک ماده ارزشمند

استارت‌آپی برای تبدیل دی‌اکسیدکربن به یک ماده ارزشمند

اسکای‌نانو که کار خود را از سال 2017 میلادی شروع نموده، یک فرآیند الکتروشیمیایی برای تبدیل دی‌اکسیدکربن به نانولوله‌های کربنی توسعه داده که بر خلاف سایر روش‌های موجود که محصولات جانبی مانند مونوکسیدکربن، هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای و ترکیبات آلی فرار دارند، تنها محصول جانبیش اکسیژن است.