آخرین مطالب

کارآفرینی مالی

کارآفرینی مالی

این مقاله انواع مختلف تأمین مالی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید را مورد بحث قرار می‌دهد. هر سرمایه‌گذاری جدید به میزانی سرمایه نیاز دارد و اغلب کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری خود به سرمایه قابل توجهی نیاز دارند. به‌علاوه این مقاله، اهمیت سرمایه‌گذاران فرشته را در سال‌های اخیر شرح می‌دهد و چگونگی خرید در دنیای تجارت را مورد بررسی قرار می‌دهد.
رفتار مصرف‌کننده چیست؟ معنا و مفاهیم مهم 

رفتار مصرف‌کننده چیست؟ معنا و مفاهیم مهم 

هر شخصی که کالا و خدماتی را از بازار برای استفاده نهایی خود خریداری می‌کند، مصرف‌کننده نامیده می‌شود. به‌عبارت ساده‌تر، مصرف‌کننده شخصی است که کالاها و خدمات موجود در بازار را مصرف می‌کند. به‌عنوان مثال: آقای رحیمی ممکن است یک سه چرخه برای پسرش خریداری کند یا آقای محمدی ممکن است یک پیراهن برای خود بخرد. در این مثال‌ها هر دو شخص، مصرف‌کننده هستند.
بازاریابی خدمات: تعریف و اهمیت آن

بازاریابی خدمات: تعریف و اهمیت آن

به بیان ساده، بازاریابی خدمات به بازاریابی محصولات نامحسوس اشاره دارد. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، خدمات به‌طور ذاتی نامحسوس هستند، به‌طور هم‌زمان در زمان تولید خود مصرف می‌شوند، پس از استفاده ذخیره یا عرضه مجدد نمی‌شوند و ارائه خدمات منحصر به‌فرد است و حتی توسط همان ارائه‌دهنده خدمات قابل تکرار نیست.
مراحل فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده

مراحل فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده

شخصی که محصولات و خدماتی را از بازار برای مصرف شخصی خود خریداری می‌کند، مصرف‌کننده نامیده می‌شود. برای درک روند کامل تصمیم‌گیری مصرف‌کننده، ابتدا مثال زیر را در نظر بگیرید:
هفت P بازاریابی خدمات 

هفت P بازاریابی خدمات 

اولین عنصر چهارگانه در آمیزه بازاریابی خدمات همانند بازاریابی سنتی است. با این‌حال، با توجه به ماهیت منحصر به فرد خدمات، پیامدهای این موارد در زمینه خدمات کمی متفاوت عمل می‌کند.
بازاریابی خدمات: تعریف و ویژگی‌ها

بازاریابی خدمات: تعریف و ویژگی‌ها

اقتصاد جهانی فعلی به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان یک اقتصاد خدماتی معرفی می‌شود. این موضوع در درجه اول به‌دلیل افزایش اهمیت و سهم بخش خدمات در اقتصاد بیشتر کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه است. در واقع رشد بخش خدمات در طولانی مدت، نشان‌دهنده پیشرفت اقتصادی کشور درنظر گرفته شده است.
معرفی تجارت الکترونیک و اینترنت

معرفی تجارت الکترونیک و اینترنت

ما هم‌اکنون در عصر پیشرفت‌های فناوری به‌سر می‌بریم. پس از جنگ‌های جهانی، جوامع توسعه پیدا کردند و انقلاب صنعتی چهره اقتصادها را تغییر داد.
مدیریت ارتباط با مشتری: CRM چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری: CRM چیست؟

هر واحد تجاری جهت تقویت ثبات خود در بازار، بر روابط بلندمدت با مشتریان تأکید دارد. در حال حاضر انتظارات مشتری نه تنها محدود به دریافت بهترین محصولات و خدمات است، بلکه آن‌ها نیاز به یک تجارت چهره‌به‌چهره دارند که در آن خواستار پاسخگویی به تقاضای خود در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.