Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 45

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 46

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 47

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 48
مقالات | برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

آخرین مقالات

کار تیمی در استارت‌آپ؛ ابزارها و رویکردها

کار تیمی در استارت‌آپ؛ ابزارها و رویکردها

برای موفقیت یک کسب‌وکار، تنها یک ایده فوق‌العاده، یک مدل تجاری منسجم و حتی منابع مالی قابل‌توجه کافی نبوده و برخی موارد ظریف و در عین حال مهم، می‌بایست مورد توجه کارآفرینان قرار گیرد. یکی از این الزامات، کار تیمی و مشارکتی از سوی اعضای تیم کاری است. در این نوشتار، به مسئله کار تیمی به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم در یک تیم استارت‌آپی پرداخته می‌شود.
چگونه برای استارت‌آپ خودمان بازاریابی کنیم؟

چگونه برای استارت‌آپ خودمان بازاریابی کنیم؟

فارغ از اندازه استارت‌آپ، داشتن چشم‌اندازی روشن از آنچه به دنبال آن هستید و بازاریابی برای رسیدن به این چشم‌انداز، بسیار ضروری است. در این نوشتار، به تشریح و بررسی بازاریابی در استارت‌آپ‌ها و این‌که چگونه می‌توان یک فرآیند بازاریابی مناسب برای کسب‌وکار کوچک خود تعریف و اجرا نمود، خواهیم پرداخت.
چگونه افراد عادی می‌توانند در استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری کنند؟

چگونه افراد عادی می‌توانند در استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری کنند؟

با توجه به روند تصاعدی و روزافزون استقبال از سرمایه‌گذاری‌های استارت‌آپی، در این نوشتار به بررسی راه‌های سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها با تمرکز بر پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی خواهیم پرداخت.
آنچه استارت‌آپ‌ها باید در خصوص مالکیت فکری بدانند

آنچه استارت‌آپ‌ها باید در خصوص مالکیت فکری بدانند

بنا بر اهمیت موضوع مالکیت فکری برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک، در این مقاله به توصیف مهم‌ترین انواع حقوق مالکیت فکری پرداخته و توصیه‌هایی برای شرکت‌های استارت‌آپی، پیرامون نحوه محافظت از دارایی‌های فکری خود و مقابله با ریسک‌های ناشی از نقض آن‌ها از سوی رقبا، خواهیم داشت.
مروری کوتاه بر اجرا و پیاده‌سازی استارت‌آپ ناب

مروری کوتاه بر اجرا و پیاده‌سازی استارت‌آپ ناب

یک کارآفرین نباید برای اجرایی کردن ایده کسب‌وکار خود، عجله نماید و می‌بایست برنامه جایگزین احتمالی را در صورت مواجهه با شکست، پیش‌بینی نماید. یک راه‌حل برای رفع این چالش، اتخاذ روشی نظام‌مند و کارآ به منظور تسریع ورود به بازار است. در این راستا، در این مقاله مروری اجمالی بر مفهوم استارت‌آپ ناب داشته و نکاتی جهت به‌کارگیری مؤثر آن بیان خواهیم نمود.
استخدام نیرو در استارت‌آپ‌ها

استخدام نیرو در استارت‌آپ‌ها

یکی از مهم‌ترین فرآیندهای راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار، استخدام نیروی مناسب است. یافتن نیرویی که ضمن کارآمدی، همسویی لازم با سازمان و اهداف آن را داشته باشد، یکی از چالش‌هایی است که تقریباً تمامی کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ با آن روبرو هستند. در این نوشتار، سعی شده تا راهکارهایی جهت تسهیل فرآیند جذب نیرو در استارت‌آپ‌ها، ارائه گردد.
طوفان فکری؛ ابزاری برای ایده‌پردازی خلاقانه

طوفان فکری؛ ابزاری برای ایده‌پردازی خلاقانه

طوفان فکری، روشی ساده برای خلق ایده‌های جدید، جهت حل مسئله و نوآوری است. در این نوشتار، سعی خواهد شد تا طوفان فکری به‌عنوان یک روش ساختارمند برای ایده‌پردازی و حل مسئله، مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته و تکنیک‌های مختلف آن معرفی گردد.
انتقال فناوری، راهکاری کارآمد جهت توسعه و تجاری‌سازی

انتقال فناوری، راهکاری کارآمد جهت توسعه و تجاری‌سازی

در این نوشتار، نگاهی اجمالی به انتقال فناوری و تأثیر آن بر توسعه و اشاعه فناوری‌ها خواهیم داشت و نقش واسطه‌ها در تسهیل و تسریع به‌کارگیری این فرآیند برای توسعه یک محصول جدید را مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار خواهیم داد.
مروری بر مدل‌های کسب‌وکار «B2B»، «B2C» و «B2G»

مروری بر مدل‌های کسب‌وکار «B2B»، «B2C» و «B2G»

در این نوشتار، پس از تعریف و مرور اجمالی مدل‌های نه‌گانه کسب‌وکار، مدل‌های «B2B»، «B2C» و «B2G» به‌عنوان متداول‌ترین مدل‌های کسب‌وکار، مورد بررسی، تحلیل و مقایسه قرار خواهند گرفت.
مدل‌های کسب‌وکار، راهبرد و نوآوری تجاری

مدل‌های کسب‌وکار، راهبرد و نوآوری تجاری

اساس مدل کسب‌وکار، تعریف روشی است که با استفاده از آن، شرکت برای مشتریان ارزش‌آفرینی نموده، آن‌ها را به منظور پرداخت هزینه برای ارزش ایجاد شده ترغیب کرده و در نهایت، هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته را به سود تبدیل نماید. هدف این مقاله، درک اهمیت مدل‌های کسب‌وکار و بررسی ارتباط آن‌ها با راهبرد تجاری، مدیریت نوآوری و رشد اقتصادی است.