Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 45
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 46
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 47
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 48 مقالات | برنامه تجاریسازی فناوری نانو
روشهای بسیاری برای تبدیل شدن به یک استراتژیست نوآور وجود دارد. این نوشتار، به شما کمک میکند تا راهبردهای جسورانه و جدیدی برای کسبوکار خود تصور نموده و تعادلی مناسب میان تمرکز بر کارایی و نوآوری به دست آورید.
امروزه با پیشرفت علوم و پیچیدهتر شدن فرآیندهای فناورانه، همکاری فناورانه بین سازمانهای مختلف، از ویژگیهای مهم و استراتژیک کسبوکارها و سیاستهای عمومی برای توسعه فناوری در سطح جهان به شمار میرود. در این مقاله، به بررسی مدلهای همکاری فناورانه از دیدگاه شرکتهای بزرگ و استارتآپها پرداخته و الزامات، مزایا و محدودیتهای هر یک از این مدلها را به تفصیل بیان خواهیم کرد.
نقش کارآفرینان در رشد و توسعه اقتصادی، در کشورهای مختلف و شرایط اقتصادی آنها متفاوت بوده و به منابع مادی، شرایط و زیرساختهای صنعتی و مهمتر از همه، مسئولیتپذیری نظام سیاسی در قبال رشد کارآفرینان بستگی دارد. در این نوشتار، سعی خواهد شد تا انواع کارآفرین را از جنبههای گوناگون مورد بررسی قرار داده و مروری اجمالی بر نقش آنها در رشد و توسعه اقتصادی جوامع مختلف داشته باشیم.
یکی از مهمترین چالشهای پیش روی کسبوکارهای کوچک و متوسط، بهویژه در ابتدای مسیر کارآفرینی، محدودیتهای مالی است. در این راستا، در این نوشتار مروری بر فرشتگان کسبوکار و خصایص مشترک آنها، انگیزههای سرمایهگذاران فرشته از ورود به کسبوکارهای کوچک و متوسط، شبکههای ارتباطی سرمایهگذاران فرشته و مزایا و منافع «SME»ها از تأمین مالی توسط فرشتگان کسبوکار خواهیم پرداخت.
این نوشتار، به درک متقابل مزایا، ریسکها و چالشهایی پرداخته که شرکتهای بزرگ و استارتآپها، در همکاری با یکدیگر با آن مواجه هستند. همچنین در ادامه، مروری اجمالی بر معیارهای تعیین صلاحیت استارتآپها و شرکتهای بزرگ در همکاریهای احتمالی خواهیم داشت.
یکی از چالشهایی که اغلب شرکتهای فناور در این روزها با آن مواجهند، استخدام کارکنان ماهر و دانشی است. غولهای دنیای فناوری، استعدادهای برتر را با حقوقهای عجیب، بستههای سهام و مزایایی کوچک و در عین حال مهم از نظر این نیروها، وسوسه میکنند. در این فضای به شدت رقابتی بر سر استعدادهای کاری، یک استارتآپ یا کسبوکار نوپا، چگونه میتواند موفق شود؟ این پرسشی است که در مقاله پیش رو به تشریح و بررسی آن خواهیم پرداخت.
فناوری ماهیتی ابهامآمیز و سرشار از عدم قطعیت داشته و توسعه و تجاریسازی موفق یک ایده فناورانه، نمیتواند مسیری سرراست و مشخص داشته باشد. عبور از پیچوخمهای متعدد مسیر تجاریسازی، نیازمند ابزارهایی کارآ و اثربخش بوده که در این مقاله، به یکی از نوظهورترین آنها تحت عنوان «تجاریسازی ناب»، خواهیم پرداخت.
امروزه کارآفرینی به یک موضوع جذاب و مورد توجه برای افراد، شرکتها و حتی مقامات دولتی و سیاستگذاران کشورها بدل شده است. اما کارآفرینی چیست و چه چالشهایی پیش روی مسیر کارآفرینی قرار دارد. این پرسشی است که در نوشتار پیش رو، بر آن متمرکز هستیم.
با توجه به اهمیت این تغییر و تحول بزرگ، بهویژه در فضای کسبوکارهای نوپا، نوشتار حاضر را به بررسی و آنالیز فاکتورهای کلیدی موفقیت در استارتآپها اختصاص دادهایم. با مطالعه این مقاله، متوجه خواهید شد که یک استارتآپ برای موفقیت در ورود به بازار و تجاریسازی ایده فناورانه خود، به چه چیزهایی نیاز دارد.
یکی از شروط موفقیت در کسبوکار، داشتن چشماندازی روشن از اهداف و درکی مطلوب از بازار و پتانسیلهای فنی در هنگام شروع کسبوکار است. نظر به اهمیت داشتن یک طرح کسبوکار برای موفقیت در مسیر کارآفرینی، در این نوشتار به معرفی این ابزار خواهیم پرداخت. پس از معرفی طرح کسبوکار و مرور اجمالی اجزای مختلف آن، برخی از انواع طرح کسبوکار را معرفی خواهیم کرد.