آخرین مقالات

هوش هیجانی؛ مهارت‌های کلیدی که هر بنیان‌گذار استارت‌آپی نیاز دارد!

هوش هیجانی؛ مهارت‌های کلیدی که هر بنیان‌گذار استارت‌آپی نیاز دارد!

آیا تا به حال پیش آمده که زندگی شخصیتان، بر رفتارتان در محیط کار تأثیر بگذارد؟ آیا تا به حال به‌طور ناخواسته از یک کارمند یا همکار خود بیزار شده‌اید و یا نارضایتی خود از شرایط زندگی را بر سر او و در یک محیط حرفه‌ای خالی کرده‌اید؟ استارت‌آپ‌ها عموماً محیط‌های چالش‌برانگیز و نامشخصی برای کار هستند، تنش‌ها زیاد است و این تنش‌ها می‌تواند سایر زمینه‌های زندگی افراد را هم تحت تأثیر قرار دهد. در مقاله حاضر، اجزا و مؤلفه‌های هوش هیجانی را بررسی نموده و توضیح می‌دهیم که چرا بنیان‌گذاران به آن نیاز دارند؟
چگونه استارت‌آپ خود را ارزش‌گذاری کنیم؟

چگونه استارت‌آپ خود را ارزش‌گذاری کنیم؟

استارت‌آپ را می‌توان همچون جعبه‌ای جادویی و رمزآلود دانست که اگر با موفقیت در تجاری‌سازی همراه باشد، ممکن است ارزشی مافوق تصور داشته و در مقابل، اگر نتواند در تجاری‌سازی ایده موفق عمل کند، هیچ ارزشی نخواهد داشت. سؤال اینجا است که چگونه این جعبه‌های رنگارنگ و متنوع را ارزش‌گذاری کنیم؟ از کجا بدانیم که یک جعبه خالی و بی‌ارزش را تحویل نگرفته‌ایم. از نگاه یک بنیان‌گذار، چگونه اثبات کنیم که جعبه ما ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ در این مقاله، روش‌هایی ساده و کاربردی برای ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها بیان می‌شود.
استراتژی‌های استارت‌آپ‌ها برای ورود به بازار

استراتژی‌های استارت‌آپ‌ها برای ورود به بازار

یکی از چالش‌های پیش روی کارآفرینان استارت‌آپی، اتخاذ استراتژی مناسب است. آن‌ها اغلب به دلیل شتاب و عجله‌ای که برای توسعه ایده و ورود به بازار دارند، اولین استراتژی محتمل را به کار می‌گیرند. این در حالی است که شاید این استراتژی، بهترین استراتژی ممکن نبوده و برای آن‌ها چالش‌های جدی هم به‌دنبال داشته باشد. در این نوشتار، از زبان متخصصین حوزه کارآفرینی و نوآوری، اقدام به معرفی چهار استراتژی عمومی برای ورود به بازار نموده که می‌تواند شانس انتخاب مسیر صحیح را برای استارت‌آپ‌ها افزایش دهد.
فناوری‌های مناسب برای استارت‌آپ را چطور انتخاب کنیم؟

فناوری‌های مناسب برای استارت‌آپ را چطور انتخاب کنیم؟

آنچه می‌تواند تفاوت بین شما و رقبا را رقم بزند، هوشمندی در استفاده از فناوری به‌عنوان یک ابزار راهگشا و تسهیل‌کننده است، خواه این فناوری یک فرآیند ساخت کم‌هزینه‌تر باشد و خواه یک نرم‌افزار ابری برای مدیریت دقیق داده‌ها و استفاده از آن‌ها در فرآیندهای تولیدی بعدی. نظر به اهمیت فناوری در رشد و پایداری کسب‌وکار، در این نوشتار بر چگونگی انتخاب فناوری‌های مناسب برای استارت‌آپ‌ها متمرکز خواهیم بود.
اهمیت شناخت بازار در موفقیت استارت‌آپ‌ها

اهمیت شناخت بازار در موفقیت استارت‌آپ‌ها

برای تضمین موفقیت، بایستی بازار تقاضا را به خوبی شناخت تا بتوان ایده، فناوری و محصول نهایی را دقیقاً در جهت رفع نیاز شناسایی شده توسعه داد. در این حالت، تناسب بین محصول و بازار اتفاق افتاده و عملاً نوآوری به یک تلاش موفق تجاری مبدل می‌گردد. در این مقاله، مروری اجمالی بر این موضوع مهم داشته و در سعی شده تا مهم‌ترین ابعاد شناخت بازار، برای کارآفرینان و استارت‌آپ‌ها تشریح گردد.
تعیین چشم‌انداز و مأموریت؛ گامی کلیدی در موفقیت کسب‌وکار

تعیین چشم‌انداز و مأموریت؛ گامی کلیدی در موفقیت کسب‌وکار

هر سازمان کوچک و بزرگی، برای دستیابی به موفقیت، نیازمند تعریف چشم‌انداز و مأموریت خود است. سؤال اینجا است که منظور از مأموریت و چشم‌انداز چیست و هر یک از آن‌ها را چگونه باید تعیین نمود. چشم‌انداز به ما می‌گوید که کسب‌وکار ما می‌خواهد به چه چیزی تبدیل شود و مأموریت نیز، توصیفی است از آنچه سازمان انجام می‌دهد، مدل کسب‌وکار آن و این‌که چرا آن را انجام می‌دهد. در این مقاله، مروری اجمالی بر این دو مفهوم و چگونگی تعریف و تدوین یک چشم‌انداز و مأموریت متناسب با کسب‌وکار خواهیم داشت.
مزیت رقابتی در استارت‌آپ‌ها

مزیت رقابتی در استارت‌آپ‌ها

دنیای کسب‌وکار و رقابت‌های فزاینده در آن، موجب شده تا شرکت‌ها از هر ابزاری برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده کنند، خواه این ابزار، پشتوانه مالی زیاد یا تولید انبوه باشد و خواه، توسعه محصولات نوآورانه و ایجاد تمایز با رقبا. مهم نیست که شما از چه ابزاری استفاده می‌کنید، مهم این است که این ابزار، برایتان یک مزیت پایدار و قابل‌توجه نسبت به دیگر رقبا ایجاد کند، مزیتی که استقبال بیشتر مشتریان و در نتیجه فروش بیشتر محصول یا خدمت را به همراه دارد. در این مقاله، به مسئله مزیت رقابتی، چیستی، چرایی نیاز به آن و نحوه بدست آوردن یک مزیت رقابتی می‌پردازیم.
چرا به یک حداقل محصول پذیرفتنی نیاز است؟

چرا به یک حداقل محصول پذیرفتنی نیاز است؟

راه‌اندازی و توسعه یک استارت‌آپ، فرآیند نسبتاً پیچیده‌ای است که مستلزم صرف زمان، سرمایه‌گذاری و تلاش و کوشش قابل‌توجه است. در این بین، تمرکز صرف بر یک محصول خاص، بدون آن‌که توجهی به خواست‌ها و انتظارات مصرف‌کنندگان داشته باشیم، یک اقدام به شدت مخاطره‌آمیز است. به منظور مرتفع نمودن این چالش، استفاده از بازخوردهای مشتریان در قالب استارت‌آپ ناب یا ارائه حداقل محصول پذیرفتنی، توصیه‌هایی است که زیاد با آن‌ها روبرو می‌شویم. اما چرا ساخت یک حداقل محصول پذیرفتنی، ایده فوق‌العاده‌ای است؟ در مقاله حاضر، به‌دنبال پاسخ به این پرسش بسیار مهم خواهیم بود.
چگونه یک ارائه استارت‌آپی اثرگذار داشته باشیم؟

چگونه یک ارائه استارت‌آپی اثرگذار داشته باشیم؟

شما برای یک ارائه آسانسوری، تنها چند دقیقه زمان دارید تا سرمایه‌گذاران را نسبت به ایده خود و جذابیت‌های تجاری آن متقاعد نمایید. ارائه شما باید آن‌چنان جذاب و اثرگذار باشد که سرمایه‌گذاران را به وجد آورده و این احساس را در آن‌ها ایجاد کند که ایده استارت‌آپی شما، ارزش صرف وقت بیشتر و حتی سرمایه‌گذاری را دارد. در این مقاله، پس از روشن‌سازی نقش کلیدی یک ارائه جذاب برای جذب سرمایه، چگونگی آماده‌سازی چنین ارائه استارت‌آپی کوتاه اما اثرگذار را با هم مرور می‌کنیم.
دلایل شکست استارت‌آپ‌ها؛ بخش چهارم

دلایل شکست استارت‌آپ‌ها؛ بخش چهارم

تحقیقات متعددی پیرامون دلایل شکست استارت‌آپ‌ها صورت گرفته که یکی از دقیق‌ترین آن‌ها، یک پیمایش تخصصی از صاحبان کسب‌وکارهای استارت‌آپی و کارآفرینان باتجربه است. در سه بخش قبلی، ۱۵ دلیل عمده شکست استا‌رت‌آپ‌ها مطرح شد و در این نوشتار به‌عنوان آخرین بخش آن، از سلسله مقالات دلایل شکست استارت‌آپی، به مرور پنج عامل دیگر شکست کسب‌وکارهای نوپا می‌پردازیم. عدم جذابیت ایده و استارت‌آپ برای سرمایه‌گذاران، چالش‌های حقوقی، عدم استفاده از مشاورین و شبکه ارتباطی، پایان سوخت و اصرار بر یک اشتباه، مواردی هستند که در این نوشتار به آن‌ها پرداخته می‌شود.