آخرین مقالات

رزومه کاری هوشمندانه؛ راهی مناسب برای ورود به فضای کسب‌وکار

رزومه کاری هوشمندانه؛ راهی مناسب برای ورود به فضای کسب‌وکار

همان‌طوری که تریلر یا پیش‌نمایش یک فیلم، بسیار کوتاه، واضح و دقیق است، رزومه نیز تریلری از خود شما است. در این نوشتار، با توجه به اهمیت روزمه برای ورود به کسب‌وکار جدید، سعی می‌گردد تا نکاتی عمومی برای تدوین یک رزومه قابل قبول و اثرگذار معرفی گردد.
ارتباطات تجاری در محیط کسب‌وکار

ارتباطات تجاری در محیط کسب‌وکار

در این مقاله، سعی شده تا با بررسی اجمالی ارتباطات در کسب‌وکار و معرفی انواع ارتباط، راهکارهای برقراری ارتباط مؤثر در جلسات و ارائه‌های کاری تشریح گردد. همچنین نقش فناوری در ارتباطات تجاری و روندهای غالب در این زمینه، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
توسعه و تجاری‌سازی موفق نوآوری‌های فناورانه

توسعه و تجاری‌سازی موفق نوآوری‌های فناورانه

برای موفقیت در مسیر توسعه و تجاری‌سازی نوآوری‌های فناورانه، یک مفهوم کلیدی می‌توان معرفی نمود: «بازار» و یا در معنای کامل‌تر، «جهت‌گیری بازار یک شرکت فناور». در این راستا در این مقاله سعی شده تا مهم‌ترین استراتژی‌ها و رویکردهای شرکت‌های مختلف، نسبت به بازار محصول، معرفی گردد.
توسعه شخصیت؛ عاملی کلیدی در موفقیت کسب‌وکار

توسعه شخصیت؛ عاملی کلیدی در موفقیت کسب‌وکار

در این مقاله با معرفی مفاهیم مرتبط با ویژگی‌های شخصیتی، مهم‌ترین راهکارهای توسعه شخصیت در محیط‌های کاری، برای کارکنان و مدیران ترسیم می‌گردد. علاوه بر این، تست شخصیتی «جان‌هالند»، به‌عنوان یکی از ابزارهای مرسوم شخصیت‌شناسی شغلی، به‌طور اجمالی مرور خواهد شد.
مدیریت زمان

مدیریت زمان

مدیریت زمان موضوعی است که همه ما، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه‌ای، نیاز داریم با آن روبرو شویم؛ این مقوله شامل مجموعه‌ای از مهارت‌‌ها برای کنترل کردن و استفاده بهتر از زمان است. بر همین اساس، در این مقاله سعی خواهد شد تا به تشریح مفاهیم و اصول اولیه مدیریت زمان پرداخته و فنون و ابزارهای مرتبط با مدیریت مؤثر زمان در محیط زندگی و کار را ارائه نماییم.
ارتباطات مؤثر؛ عاملی کلیدی در موفقیت کسب‌وکار

ارتباطات مؤثر؛ عاملی کلیدی در موفقیت کسب‌وکار

در این مقاله پس از مرور اجمالی فرآیند برقراری ارتباط و انواع آن، استراتژی‌ها و راهکارهایی برای بهبود مهارت‌های ارتباطی معرفی می‌گردد. همچنین، بحث گروهی به‌عنوان یک موضوع کاملاً جدید در استخدام کارکنان و نقش ارتباطات در آن، بررسی و تجزیه‌وتحلیل خواهد شد. در پایان نیز نقش ارتباطات در یک ارائه یا سخنرانی و برخی از نکات کلیدی در آماده‌سازی، محتوا و عرضه یک ارائه، مرور خواهد شد.
رهبری- قسمت دوم

رهبری- قسمت دوم

در این قسمت از مقاله با تأکید بر مهارت‌های ارتباطی، به خصوصیات و ویژگی‌های رفتاری مورد نیاز در زمینه کسب‌وکار می‌پردازیم. در این راستا سعی می‌گردد تا با پرداختن به نقش رهبری مبتنی بر ارزش‌ها و اصول اخلاقی در قرن بیست و یکم، توصیف بیشتری از آن ارائه شده و در نهایت نیز، مروری اجمالی بر سبک‌های رهبری در سازمان خواهیم داشت.
هر آنچه یک پژوهشگر بایستی در خصوص تجاری‌سازی بداند-قسمت سوم

هر آنچه یک پژوهشگر بایستی در خصوص تجاری‌سازی بداند-قسمت سوم

در این قسمت از مقاله، به توافقات تجاری‌سازی فناوری نظیر صدور مجوز می‌پردازیم. همچنین تشریح روند مذاکره و حصول توافق نهایی و برخی از مهم‌ترین نکات مرتبط با آن، از مواردی است که در این قسمت با آن آشنا خواهیم شد.
رهبری-قسمت اول

رهبری-قسمت اول

در این مقاله سعی می‌گردد، مرور جامعی بر بحث رهبری و نقش آن در پیشبرد اهداف سازمانی داشته باشیم و به سؤالاتی نظیر «رهبری چیست؟»، «تفاوت میان رهبری و مدیریت کدام است؟» و «یک رهبر چه ویژگی‌ها و مهارت‌هایی باید داشته باشد؟» پاسخ دهیم.
مدیریت مالی: معنا، اهداف و عملکردها

مدیریت مالی: معنا، اهداف و عملکردها

در این مقاله سعی شده تا با مرور اجمالی مفاهیم و تعاریف مرتبط با مدیریت مالی، برخی از مهم‌ترین فرآیندهای مرتبط با این حوزه در سطح بنگاه معرفی و تبیین گردد.