آخرین مقالات

مشتری؛ کلیدواژه اصلی در مدیریت بازاریابی

مشتری؛ کلیدواژه اصلی در مدیریت بازاریابی

با توجه به اهمیت بازاریابی در موفقیت کسب‌وکارهای مختلف و به‌ویژه استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته، در این مقاله، نقش مشتریان و خواسته‌های آن‌ها، در طراحی و توسعه محصول نهایی و تصاحب سهم بازار را مورد توجه قرار داده و به برخی از مباحث مطرح در این زمینه، همچون مشتری‌مداری و بازارگرایی شرکت‌ها، خواهیم پرداخت.
مفاهیم کلیدی در مدیریت بازاریابی

مفاهیم کلیدی در مدیریت بازاریابی

با توجه به اهمیت بازاریابی در موفقیت کسب‌وکارهای مختلف و به‌ویژه استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته، در نوشتار حاضر به معرفی و بررسی تعاریف و مفاهیم بنیادین بازاریابی پرداخته و برخی از باورها و سوءبرداشت‌های رایج در این زمینه را مرور خواهیم نمود. سیر تکاملی مفهوم بازاریابی و شناسایی مؤلفه‌های کلیدی مدیریت بازاریابی در کسب‌وکارهای نوپا، از مهم‌ترین اهداف این مقاله خواهد بود.
تأثیر متقابل بازاریابی جهانی و نوآوری برای شرکت‌های فناور نوپا

تأثیر متقابل بازاریابی جهانی و نوآوری برای شرکت‌های فناور نوپا

یکی از پارامترهای کلیدی در موفقیت شرکت‌ها در سرتاسر جهان، نوآوری و خلاقیت است که می‌تواند محرکی قدرتمند برای رقابت و دستیابی به بازارهای جدید به شمار رود. با توجه به اهمیت نوآوری و نقش آن در بازاریابی موفق، در این مقاله بر ارتباط بین آن‌ها متمرکز شده و توانمندی‌های سازمانی حاصل از تعامل نوآوری و بازاریابی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.
محدودیت‌ها و موانع نوآوری باز در پارک‌های علم و فناوری

محدودیت‌ها و موانع نوآوری باز در پارک‌های علم و فناوری

نظر به اهمیت و جایگاه پارک‌های علم و فناوری، در رشد و توسعه کشورها و همچنین نقش نوآوری باز در تسریع فرآیند نوآوری در شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری، در نوشتار حاضر، سعی خواهد شد تا پس از مرور اجمالی پارک‌های علم و فناوری و مفاهیم و تعاریف مرتبط با نوآوری باز، برخی از مهم‌ترین موانع و محدودیت‌های نوآوری باز در پارک‌های مذکور را مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار دهیم.
نوآوری پنهان: چگونه کارکنان خود را تشویق به بیان ایده‌های خوب نماییم؟

نوآوری پنهان: چگونه کارکنان خود را تشویق به بیان ایده‌های خوب نماییم؟

نوآوری‌هایی است که به دلایل مختلف، امکان بروز و آشکارسازی نمی‌یابند و به صورت زیرزمینی توسعه یافته و صاحبان ایده، با توجه به موانع موجود، سعی در پیاده‌سازی پنهان آن‌ها دارند را «نوآوری پنهان» می‌نامیم. در این نوشتار، ریشه و علل رفتاری در زمینه نوآوری پنهان مورد بحث قرار گرفته و با طرح این پرسش که چگونه نوآوری پنهان، سبب خلق ایده‌های جالب‌توجه می‌شود، مراحل شکل‌گیری و آشکارسازی نوآوری‌های پنهان، معرفی خواهد شد.
از دانش باز به‌سوی نوآوری باز

از دانش باز به‌سوی نوآوری باز

یکی از پدیده‌هایی که روند گسترش دانش جدید را با تغییر و تحول مواجه نموده، موضوع «دانش باز» است. دانش باز، متمرکز بر انتشار سریع دانش بوده و توسعه همکاری‌ها در تحقیقات علمی را یک اصل فراگیر می‌داند. این ویژگی‌ها، به تعمیق هر چه بیشتر دانش، ارتقاء کیفیت و انتشار بیش‌ازپیش آن کمک می‌نماید. نظر به اهمیت بحث نوآوری و روند فزاینده استقبال از نوآوری باز از سوی شرکت‌ها و صنایع مختلف، در این نوشتار سعی خواهد شد تا ارتباط بین دانش باز و نوآوری باز تبیین گردد.
نوآوری؛ اهمیت، انواع و ارزیابی درون‌سازمانی آن

نوآوری؛ اهمیت، انواع و ارزیابی درون‌سازمانی آن

با توجه به اهمیت نوآوری در فضای کسب‌وکار و رقابت فزاینده بر سر دستیابی به مزیت‌های رقابتی پایدار، در این مقاله بر اصول اولیه نظریه نوآوری متمرکز شده و انواع نوآوری و تفاوت‌های هر یک از آن‌ها، مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار خواهد گرفت. بعد از مطالعه این مقاله، متوجه خواهید شد که چه چیزهایی شامل نوآوری بوده و چه چیزهایی فاقد آن است. انواع نوآوری چیست و شرکت‌ها چگونه می‌توانند آن را مورد ارزیابی قرار دهند.
نوآوری در فروش و بازاریابی

نوآوری در فروش و بازاریابی

موفقیت در بازاریابی و فروش، زمانی آغاز می‌شود که برای نفوذ و هجوم به بازار، راهکارهای خلاقانه و بدیعی یافته و هنجارهای حاکم بر صنعت را به‌عنوان یک قانون نانوشته در هم بشکنید. این نوشتار، به شما کمک می‌نماید، تا راه‌های نوآورانه در فروش و بازاریابی را بیابید و از این طریق، نقطه عطفی بزرگ در کسب‌وکار خود خلق نمایید.
استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت پنجم: معرفی کسب‌وکار

استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت پنجم: معرفی کسب‌وکار

این نوشتار، به چگونگی معرفی کسب‌وکار نوآورانه به مخاطبین، اعم از مشتریان، تأمین‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و یا مشاوران کسب‌وکار می‌پردازد. توجه به تفاوت‌های بین این گروه از مخاطبین و عرضه مناسب‌ترین اطلاعات به فراخور نیازها و علایق هر یک از آن‌ها، هنری است که یک کارآفرین باید در معرفی کسب‌وکار خود به خرج دهد.
استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت چهارم: تأمین مالی

استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت چهارم: تأمین مالی

یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح در زمینه کارآفرینی و تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه، تأمین مالی است که با توجه به سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه، از اهمیتی بیش از پیش برخوردار شده است. در همین راستا، در این نوشتار، مروری اجمالی بر فرآیند تأمین مالی در استارت‌آپ‌ها انجام گرفته و برخی از مهم‌ترین روش‌های جذب سرمایه، معرفی می‌گردد.