آخرین مقالات

مدل‌های همکاری فناورانه بین شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها

مدل‌های همکاری فناورانه بین شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها

امروزه با پیشرفت علوم و پیچیده‌تر شدن فرآیندهای فناورانه، همکاری فناورانه بین سازمان‌های مختلف، از ویژگی‌های مهم و استراتژیک کسب‌وکارها و سیاست‌های عمومی برای توسعه فناوری در سطح جهان به شمار می‌رود. در این مقاله، به بررسی مدل‌های همکاری فناورانه از دیدگاه شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها پرداخته و الزامات، مزایا و محدودیت‌های هر یک از این مدل‌ها را به تفصیل بیان خواهیم کرد.
انواع کارآفرین و اثرگذاری آن‌ها بر رشد و توسعه اقتصادی جوامع

انواع کارآفرین و اثرگذاری آن‌ها بر رشد و توسعه اقتصادی جوامع

نقش کارآفرینان در رشد و توسعه اقتصادی، در کشورهای مختلف و شرایط اقتصادی آن‌ها متفاوت بوده و به منابع مادی، شرایط و زیرساخت‌های صنعتی و مهم‌تر از همه، مسئولیت‌پذیری نظام سیاسی در قبال رشد کارآفرینان بستگی دارد. در این نوشتار، سعی خواهد شد تا انواع کارآفرین را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار داده و مروری اجمالی بر نقش آن‌ها در رشد و توسعه اقتصادی جوامع مختلف داشته باشیم.
نقش کلیدی فرشتگان کسب‌وکار در تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط

نقش کلیدی فرشتگان کسب‌وکار در تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط

یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، به‌ویژه در ابتدای مسیر کارآفرینی، محدودیت‌های مالی است. در این راستا، در این نوشتار مروری بر فرشتگان کسب‌وکار و خصایص مشترک آن‌ها، انگیزه‌های سرمایه‌گذاران فرشته از ورود به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، شبکه‌های ارتباطی سرمایه‌گذاران فرشته و مزایا و منافع «SME»ها از تأمین مالی توسط فرشتگان کسب‌وکار خواهیم پرداخت.
فرصت‌ها و چالش‌های همکاری شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها

فرصت‌ها و چالش‌های همکاری شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها

این نوشتار، به درک متقابل مزایا، ریسک‌ها و چالش‌هایی پرداخته که شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها، در همکاری با یکدیگر با آن مواجه هستند. همچنین در ادامه، مروری اجمالی بر معیارهای تعیین صلاحیت استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ در همکاری‌های احتمالی خواهیم داشت.
جنگ استعدادها: چالشی مدرن برای استارت‌آپ‌ها

جنگ استعدادها: چالشی مدرن برای استارت‌آپ‌ها

یکی از چالش‌هایی که اغلب شرکت‌های فناور در این روزها با آن مواجهند، استخدام کارکنان ماهر و دانشی است. غول‌های دنیای فناوری، استعدادهای برتر را با حقوق‌های عجیب، بسته‌های سهام و مزایایی کوچک و در عین حال مهم از نظر این نیروها، وسوسه می‌کنند. در این فضای به شدت رقابتی بر سر استعدادهای کاری، یک استارت‌آپ یا کسب‌وکار نوپا، چگونه می‌تواند موفق شود؟ این پرسشی است که در مقاله پیش رو به تشریح و بررسی آن خواهیم پرداخت.
تجاری‌سازی ناب: چهارچوبی جدید برای تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته

تجاری‌سازی ناب: چهارچوبی جدید برای تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته

فناوری ماهیتی ابهام‌آمیز و سرشار از عدم قطعیت داشته و توسعه و تجاری‌سازی موفق یک ایده فناورانه، نمی‌تواند مسیری سرراست و مشخص داشته باشد. عبور از پیچ‌وخم‌های متعدد مسیر تجاری‌سازی، نیازمند ابزارهایی کارآ و اثربخش بوده که در این مقاله، به یکی از نوظهورترین آن‌ها تحت عنوان «تجاری‌سازی ناب»، خواهیم پرداخت.
اصول کارآفرینی

اصول کارآفرینی

امروزه کارآفرینی به یک موضوع جذاب و مورد توجه برای افراد، شرکت‌ها و حتی مقامات دولتی و سیاست‌گذاران کشورها بدل شده است. اما کارآفرینی چیست و چه چالش‌هایی پیش روی مسیر کارآفرینی قرار دارد. این پرسشی است که در نوشتار پیش رو، بر آن متمرکز هستیم.
آنچه یک استارت‌آپ برای موفقیت نیاز دارد

آنچه یک استارت‌آپ برای موفقیت نیاز دارد

با توجه به اهمیت این تغییر و تحول بزرگ، به‌ویژه در فضای کسب‌وکارهای نوپا، نوشتار حاضر را به بررسی و آنالیز فاکتورهای کلیدی موفقیت در استارت‌آپ‌ها اختصاص داده‌ایم. با مطالعه این مقاله، متوجه خواهید شد که یک استارت‌آپ برای موفقیت در ورود به بازار و تجاری‌سازی ایده فناورانه خود، به چه چیزهایی نیاز دارد.
چگونه برای استارت‌آپ خود یک طرح کسب‌وکار بنویسیم؟

چگونه برای استارت‌آپ خود یک طرح کسب‌وکار بنویسیم؟

یکی از شروط موفقیت در کسب‌وکار، داشتن چشم‌اندازی روشن از اهداف و درکی مطلوب از بازار و پتانسیل‌های فنی در هنگام شروع کسب‌وکار است. نظر به اهمیت داشتن یک طرح کسب‌وکار برای موفقیت در مسیر کارآفرینی، در این نوشتار به معرفی این ابزار خواهیم پرداخت. پس از معرفی طرح کسب‌وکار و مرور اجمالی اجزای مختلف آن، برخی از انواع طرح کسب‌وکار را معرفی خواهیم کرد.
ویژگی‌ها و تفاوت‌های شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپی

ویژگی‌ها و تفاوت‌های شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپی

امروزه واژه «استارت‌آپ»، مکرراً در فضای کسب‌وکار، رسانه‌های رسمی و فضای مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از مردم با شنیدن این واژه، به یاد ایده‌های بکر و بلندپروازانه، نوآوری و یک شرکت کوچک دانشجویی می‌افتند و به همین دلیل، پذیرفتن این‌که یک استارت‌آپ می‌تواند در کوتاه‌مدت به موفقیت‌هایی بسیار بزرگی دست یابد، کمی برای آن‌ها دشوار است. در این مقاله، به بیان تعریف استارت‌آپ، بیان ویژگی‌های آن‌ها و تفاوت‌های موجود میان یک استارت‌آپ و یک شرکت بزرگ، می‌پردازیم.