آخرین مقالات

استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت چهارم: تأمین مالی

استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت چهارم: تأمین مالی

یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح در زمینه کارآفرینی و تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه، تأمین مالی است که با توجه به سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه، از اهمیتی بیش از پیش برخوردار شده است. در همین راستا، در این نوشتار، مروری اجمالی بر فرآیند تأمین مالی در استارت‌آپ‌ها انجام گرفته و برخی از مهم‌ترین روش‌های جذب سرمایه، معرفی می‌گردد.
استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت سوم: مشتری

استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت سوم: مشتری

یکی از تصورات اشتباه کارآفرینان، این است که دسترسی به مشتریان، مادامی که محصول یا خدمت خوبی عرضه می‌شود، کاری ساده و آسان است. این بخش از راهنمای استارت‌آپ هوشمند، به شما می‌آموزد که چگونه مشتریان با پتانسیل بالقوه را بیابید، آنان را ترغیب به خرید محصول و یا استفاده از خدماتتان کنید و در نهایت، آن‌ها را به کسب‌وکار خود وفادار نمایید.
استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت دوم: از بنیان‌گذاری تا مدیریت

استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت دوم: از بنیان‌گذاری تا مدیریت

یک مخترع خلاق پس از راه‌اندازی کسب‌وکار استارت‌آپی خود، باید به ادامه مسیر تجاری‌سازی و توسعه کسب‌وکار بیندیشد. این امر، به معنای گذر از نقش بنیان‌گذاری، به مدیریت و رهبری کسب‌وکار است که نیازمند برخی مهارت‌های خاص، نظیر برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی است. در این نوشتار، به بررسی برخی مهارت‌های لازم برای مدیریت و توسعه کسب‌وکار خواهیم پرداخت.
استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت اول: از ایده تا محصول

استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت اول: از ایده تا محصول

در این راهنما سعی شده تا تفکر کارآفرینانه و مهم‌ترین مهارت‌هایی که برای موفقیت در تجاری‌سازی ایده‌ها و راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق، به آن‌ها نیاز خواهد بود را معرفی نماییم. نوشتار پیش رو، به‌عنوان قسمت اول از راهنمای کارآفرینی، به تعریف کارآفرینی، ایده‌پردازی و تکامل ایده‌های اولیه و نیز تدوین مدل کسب‌وکار می‌پردازد.
خلاقیت تیمی و ارتباط آن با خلاقیت فردی

خلاقیت تیمی و ارتباط آن با خلاقیت فردی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در ارتباط با محیط‌های کاری و به‌طور خاص گروه‌های کاری مطرح است، خلاقیت و پیامدهای آن در محیط کار است. در این نوشتار، به ارتباط بین خلاقیت‌های فردی و خلاقیت تیمی پرداخته و بررسی خواهیم کرد که در هر یک از سطوح یادشده، چه فاکتورهای محتوایی، می‌توانند اثرگذار باشند.
نوآوری و خلاقیت

نوآوری و خلاقیت

نوآوری و خلاقیت، نه تنها برای امور هنری که در تمامی رشته‌ها و حوزه‌های کاربردی و از جمله زمینه‌های فنی، امری الزامی است. در این نوشتار، سعی خواهد شد تا برخی از رویکردهای آموزشی و یادگیری که می‌توانند به ارتقاء خلاقیت و نوآوری کمک نمایند، معرفی شود.
موفقیت در کسب‌وکارهای مبتنی بر ایده‌های دانشگاهی

موفقیت در کسب‌وکارهای مبتنی بر ایده‌های دانشگاهی

در این مقاله، سعی شده است تا با تمرکز بر موضوع ایده‌پروری، به تحلیل دقیق فرآیند «ایده تا بازار» در استارت‌آپ‌های دانشگاهی پرداخته و عوامل و فاکتورهای سازمانی اثرگذار بر موفقیت آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
ایجاد فرهنگ کارآفرینی نوآورانه در کسب‌وکار

ایجاد فرهنگ کارآفرینی نوآورانه در کسب‌وکار

در این نوشتار، تکنیک‌هایی برای خلق ایده‌های کارآفرینی مبتنی بر «خلاقیت»، «توسعه سیستماتیک ایده‌های اولیه»، «تطبیق ایده با ارزش‌ها و مسائل جامعه» و در نهایت، «توسعه یک فرهنگ کارآفرینی در جامعه با هدف پذیرش بیشتر ایده‌های کارآفرینانه خلاق» ارائه شده است.
تولید و ارزیابی ایده‌های کسب‌وکار

تولید و ارزیابی ایده‌های کسب‌وکار

شما حتی اگر یک ایده کلی برای کسب‌وکار خود در اختیار داشته باشید، معمولاً باید پیش از اجرا و پیاده‌سازی آن، یک پردازش و اصلاح دقیق در مورد آن به مرحله اجرا درآورید. با توجه به اهمیت «ایده» در فرآیند کارآفرینی و این نکته که پشت یک کسب‌وکار موفق، یک ایده با ارزش تجاری بالقوه وجود دارد، در این نوشتار به منابع خلق ایده، تکنیک‌های تولید ایده‌های جدید و چگونگی ارزیابی آن‌ها می‌پردازیم.