آخرین مقالات

تولید و ارزیابی ایده‌های کسب‌وکار

تولید و ارزیابی ایده‌های کسب‌وکار

شما حتی اگر یک ایده کلی برای کسب‌وکار خود در اختیار داشته باشید، معمولاً باید پیش از اجرا و پیاده‌سازی آن، یک پردازش و اصلاح دقیق در مورد آن به مرحله اجرا درآورید. با توجه به اهمیت «ایده» در فرآیند کارآفرینی و این نکته که پشت یک کسب‌وکار موفق، یک ایده با ارزش تجاری بالقوه وجود دارد، در این نوشتار به منابع خلق ایده، تکنیک‌های تولید ایده‌های جدید و چگونگی ارزیابی آن‌ها می‌پردازیم.
روش‌های جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها؛ سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر

روش‌های جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها؛ سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر

یکی از ارکان اقتصاد دانش‌بنیان، تشکیل مجموعه‌ای از نهادهای واسط تجاری‌سازی است که فرآیند توسعه دانش و فناوری و عرضه محصول نهایی به بازار را تسهیل و تسریع نمایند. از مهم‌ترین نهادهای واسط که در زمینه تأمین مالی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانشی ورود نموده و موجبات تجاری‌سازی ایده را فراهم می‌آورند، صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر هستند. در این نوشتار، سعی خواهد شد تا ابعاد مختلف سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر، مورد بررسی قرار گیرد.
روش‌های جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها؛ فرشتگان کسب‌و‌کار

روش‌های جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها؛ فرشتگان کسب‌و‌کار

در نوشتار حاضر، به‌عنوان دومین مقاله از مجموعه مقالات «جذب سرمایه در استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا»، سعی می‌شود تا مروری جامع بر فرشتگان کسب‌وکار، به‌عنوان یکی از بازیگران کلیدی فرآیند تأمین مالی استارت‌آپ‌ها به‌ویژه در مراحل نخستین رشد و توسعه آن‌ها، داشته باشیم.
سرمایه‌گذاری و اهمیت آن برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا

سرمایه‌گذاری و اهمیت آن برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا

با توجه به نقش کلیدی استارت‌آپ‌های فناورانه در رشد و توسعه اقتصادی و حرکت به سوی اقتصاد دانشی و نیز جایگاه تأمین مالی و جذب سرمایه‌گذار در این کسب‌وکارهای نوپا، در این مقاله به تبیین نقش سرمایه‌گذاری و اهمیت آن در موفقیت استارت‌آپ‌ها پرداخته و روش‌های اصلی تأمین مالی معرفی می گردد.
نقش در حال تغییر بنگاه‌های اقتصادی

نقش در حال تغییر بنگاه‌های اقتصادی

در این مقاله، با توجه به روند فزاینده به‌کارگیری فناوری در دهه‌های گذشته و تغییرات ناشی از این روند در نقش و کارکرد بنگاه‌های اقتصادی، به مرور اجمالی این تغییر و تحولات خواهیم پرداخت. علاوه بر این، مدیریت نوآوری در بنگاه و مفاهیم نوین مرتبط با آن، نظیر نوآوری باز، نوآوری در خدمات و نوآوری اجتماعی نیز معرفی و بررسی خواهند شد.
انتقال فناوری: از تحقیق تا تجاری سازی- قسمت دوم: فرآیند تجاری سازی

انتقال فناوری: از تحقیق تا تجاری سازی- قسمت دوم: فرآیند تجاری سازی

در این مقاله، با تمرکز بر تجاری‌سازی نتایج تحقیقات علمی، به مباحثی نظیر دفاتر انتقال فناوری، توسعه تجاری‌سازی از طریق صدور مجوز و یا راه‌اندازی شرکت‌های استارت‌آپی و نیز انتقال مستقیم به صنعت خواهیم پرداخت.
مدیریت عملکرد کارکنان؛ راهی به‌سوی بهره‌وری و تحقق اهداف سازمانی

مدیریت عملکرد کارکنان؛ راهی به‌سوی بهره‌وری و تحقق اهداف سازمانی

در این نوشتار، سعی می‌گردد تا مروری تفصیلی و جامع بر «سیستم‌های مدیریت عملکرد» به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین فرآیندهای مدیریت منابع انسانی داشته باشیم. ارائه مفاهیم اولیه مرتبط با مدیریت عملکرد منابع انسانی و بررسی وجوه متمایز مدیریت و ارزیابی عملکرد، در کنار روش‌های اصلی ارزشیابی عملکرد کارکنان، از مهم‌ترین مواردی است که به آن پرداخته خواهد شد.
چگونه یک تیم کارآمد بسازیم؟

چگونه یک تیم کارآمد بسازیم؟

کار گروهی، تلاش جمعی هر یک از اعضای تیم برای دستیابی به اهداف تعیین شده برای آن‌ها است. از آنجا که عملکرد خوب تیم، به اعضای آن بستگی دارد، در نتیجه ساختن یک تیم کارآمد، اهمیت فراوانی در راستای موفقیت سازمان خواهد داشت. در این راستا، بایستی برخی نکات مهم در نظر گرفته شده که در این نوشتار، به بررسی اجمالی آن‌ها می‌پردازیم.
انتقال فناوری؛ از تحقیق تا تجاری‌سازی -قسمت اول: حقوق مالکیت فکری

انتقال فناوری؛ از تحقیق تا تجاری‌سازی -قسمت اول: حقوق مالکیت فکری

در این مقاله فرآیند انتقال فناوری از تحقیق و پژوهش در مراحل ابتدایی، تا تجاری‌سازی نهایی آن و ورود به بازار، در دو قسمت اصلی حقوق مالکیت فکری و چگونگی تجاری‌سازی آن‌ها ارائه خواهد شد. این نوشتار به‌عنوان بخش نخست از مقاله به مبانی حقوق مالکیت فکری با تمرکز بر پتنت و کپی‌رایت می‌پردازد.