آخرین مقالات

چه بر سر یاهو آمد؟

چه بر سر یاهو آمد؟

اریک اشمیت مدیر ارشد اجرایی شرکت گوگل در جلسه مطبوعاتی ارائه گزارش‌های مالی این شرکت در سه ماهه اول سال 2006- بیش از یک سال قبل از انتشار آی فون و بیش از دو سال قبل‌تر از انتشار اولین گوشی هوشمند اندروید- مسیر جلسه را تغییر داد تا در مورد گوشی‌های تلفن همراه صحبت کند.
رقابت با آمازون یا فروش در آن

رقابت با آمازون یا فروش در آن

بنا بر گزارشات، در سال 2015 67% افراد بزرگسال در آمریکا حداقل ماهی یک بار، و 33% هر هفته به صورت آنلاین خرید کرده‌اند. این در حالی است که آمار خرید هفتگی در سال 2014 24% بوده است. همزمان با رشد تجارت الکترونیک، بازارهای آنلاین نظیر Amazon و Jet نیز پیشنهادهای بهتری را برای خریداران خود در نظر می‌گیرند.
راه‌کار ژاپن برای ارتقای فضای کارآفرینی در کشور

راه‌کار ژاپن برای ارتقای فضای کارآفرینی در کشور

بعد از رشد بالای صنعت و کسب‌وکارهای کوچک در ژاپن تا سال 1970 میلادی، در سال‌های بعد نرخ پیشرفت کسب و کارها در این کشور کاهش پیدا کرد، دولت ژاپن به این رکود و اثرات منفی‌اش بر روی اقتصاد کشور در سال 1989 پی برد و در سال 2000 میلادی قوانین جدیدی را جهت احیا روح کسب و کار و صنعت کشورش تصویب کرد.
معرفی شتاب‌دهنده امپلیفای

معرفی شتاب‌دهنده امپلیفای

یک برنامه‌ی شتاب‌دهنده و کمپ کارآفرینی چندمنظوره است که در لس‌آنجلس آمریکا واقع‌شده است و به‌صورت مستقیم با شرکت‌کنندگان سروکار دارد. با شعار «مسیر پیشرفت هر کمپانی منحصربه‌فرد است»، Amplify سعی می‌کند رویکردهای منعطف و ویژه‌ای برای فرآیند رشد هر یک از استارت‌آپ‌ها در نظر بگیرد.
نظریه گلدیلاکس در مورد موفقیت یک محصول

نظریه گلدیلاکس در مورد موفقیت یک محصول

اگرچه موفقیت شرکت‌هایی نظیر اپل اغلب به " اندیشه متفاوت " آن‌ها نسبت داده می‌شود، ایده‌های متفاوت اغلب با شکست مواجه می‌شوند. آیا پروژه‌های Segway, Newton یا Google Glas را به خاطر می‌آورید؟ علاوه بر این، بزرگ‌ترین موفقیت‌های اپل و شرکت‌هایی نظیر آن اغلب در حوزه‌هایی‌ بوده است که به جای آن که یک شرکت پیشرو باشند یک دنبال کننده بوده‌اند. اپل اولین گوشی هوشمند را معرفی نکرد، این آی‌بی‌ام بود که این کار را انجام داد. تقریبا 50% از پیشگامان بازار شکست می‌خورند، سپس شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر وارد بازار شده و اغلب در نهایت به موفقیت می‌رسند.
جیمز باند، داندر میفلین و آینده روش تبلیغاتی جای‌گذاری محصول

جیمز باند، داندر میفلین و آینده روش تبلیغاتی جای‌گذاری محصول

فرزندان من اکنون به سنی رسیده‌اند که خودشان به تنهایی به طبقه پایین رفته و تلویزیون را روشن کنند. این یک لحظه مهم در زندگی آن‌ها و البته زندگی والدین آن‌ها به شمار می‌رود. بچه‌ها این استقلال را یافته‌اند تا برنامه‌ای را که دوست دارند تماشا کنند و والدین آن‌ها نیز این فرصت را دارند تا در صبح یک روز آخر هفته بیشتر در رختخواب بمانند. این مرحله از رشد در طی چند دهه اخیر جا افتاده و باید اعتراف کنم که من مشتاقانه منتظر رسیدن آن بودم.
رویداد کارآفرینانه BlackStone Launchpad

رویداد کارآفرینانه BlackStone Launchpad

Blackstone Launchpad یک برنامه کارآفرینی جهانی است که در کمپ‌های دانشگاه‌های آمریکا برگزار می‌شود. نخستین بار این برنامه در کمپی نزدیک دانشگاه میامی اجرا گردید و با بازخورد مثبت جامعه مواجه شد. در تاکنون 500 هزار دانش‌آموز در این برنامه شرکت کرده‌اند. این برنامه با هدف حمایت و تربیت دانش‌آموزان، کارکنان و فارغ‌التحصیلان در زمینه کارآفرینی راه‌اندازی شده‌است.
معرفی مرکز نوآوری دانشگاه اوهایو

معرفی مرکز نوآوری دانشگاه اوهایو

این مرکز نوآوری باهدف تمرکزی برابر بر روی آموزش دانشجویان و پیشرفت اقتصادی انجمن‌هایش شکل‌گرفته است. ساختار این مرکز نیز مانند اکثر مراکز نوآوری دیگر شامل چندین ساختمان و مرکز دیگر (مانند Small Business Development Center Procurement Technical Assistance Center, TechGROWTH,) نیز می‌باشد و شکل یک شبکه، جامعه، اکوسیستم و فرهنگ نوآوری و کارآفرینی را دارند.
استارتاپ‌ها باید یک روش مناسب برای ورود به بازار انتخاب کنند

استارتاپ‌ها باید یک روش مناسب برای ورود به بازار انتخاب کنند

طبق برآوردهای انجام شده سالانه 100000 استارتاپ در زمینه تکنولوژی به مرحله سرمایه‌گذاری اولیه می‌رسند. سرمایه اولیه حدود نیمی از این شرکت‌ها به کمک سرمایه‌گذاران فرشته (شامل دوستان و اعضای خانواده) تأمین می‌گردد. بعد از آن، عملاً، کمتر از %10 (در حدود 4000) می‌توانند تعهد کافی را برای دریافت دور اول سرمایه از سرمایه‌گذاری یا منابع سهام خصوصی نشان دهند.
بهترین کارآفرینان، مبلغان هستند، نه مزدوران

بهترین کارآفرینان، مبلغان هستند، نه مزدوران

خبر مهم در دنیای سرمایه‌گذاری خطرپذیر این است که جان دوئر، شریک افسانه‌ای کلاینر پرکینز کافیلد و بایرز، در حال تصاحب صندلی نخست در شرکت است. او خودش را مانند یک "مربی بازیکن" که وظیفه پشتیبانی از نسل بعدی رهبران شرکت را بر عهده دارد، توصیف می‌کند.