آخرین مقالات

به دنبال منتور هستید؟ هفت جایی که بهترین منتورهای را می‌توانید پیدا کنید

به دنبال منتور هستید؟ هفت جایی که بهترین منتورهای را می‌توانید پیدا کنید

آیا به دنبال منتور هستید؟ اگر یک کارآفرین تازه‌کار هستید و یا تجریه کار مدیریت یک کسب و کار را ندارید می‌بایست به دنبال چنین شخصی باشید. کار با منتور مزایای فراوانی دارد. نه تنها راهنمایی و نصایح و کمک‌ها را هنگام تلاش برای حل مشکلات دریافت خواهید کرد، همچنین فرصتی است تا از شبکه ارتباطی ایجاد شده برای یافتن مشتری‌ها، کارمندان و همکاران جدید استفاده کنید.

یافتن یک منتور مشتاق خیلی کار دشواری است. تنها تعداد محدودی از صاحبان کسب و کار باتجربه زمان و تلاش برای کمک به  افراد تازه ورود صرف می‌کنند. گذشته از همه‌ی اینها منتور بودن یک فرآیند زمان‌بر است. از این‌رو برای افرادی که به دنبال منتور هستند اینکه فرض کنند افرادی زمان و صبر و علاقه برای کمک به یک کسب و کار استارتاپی بدون انتظار هیچگونه پاداشی صرف خواهند کرد بسیار بعید است.

حال کجا می‌توانیم چنین منتورهای مشتاقی را پیدا کنیم؟ در ادامه بهترین مکان‌ها برای شروع آمده است.

  • شبکه منتورهای انلاین

امروزه ده‌ها برنامه آنلاین برای ارتباط افراد حرفه‌ای به منتورهای با پتانسیل ایجاد شده است. یک نمونه از آن یک برنامه به نام "Find a Mentor" است که می‌توانید با هزینه تقریبا کم و ناچیزی در این اپلیکیشن ثبت نام کنید و منتور مورد نظر خود در محدوده‌ی تخصصتان را بیابید و با آنها چت کنید و یک ملاقات شخصی برای شروع یک همکاری داشته باشید. همچنین می‌توانید، این ارتباط با منتور را به صورت آنلاین حفظ کنید.

  • رویدادهایی که منتورها در آن حضور دارند

اگر به گفت و گوی حضوری با افراد بیشتر علاقمندید فاعدتا به کارهای شبکه‌ای نیز علاقمندید. رهبران کسب و کار معمولا به دنبال ارتباطات تازه هستند، تا علاوه بر پیدا کردن مشتریان جدید نیم‌نگاهی به شرکای احتمالی جدید در کسب و کارشان نیز داشته باشند. در فعالیت‌های شبکه‌ای شما افراد حرفه ای با تحصص‌های زیادی را خواهید دید و شبکه حرفه‌ای شخصی خود را توسعه خواهید داد، حتی اگر منتور درست و کارآمدی در ابتدای مسیر نیافتید.

  • گروه‌ها و کلاس‌های تناسب اندام

افرادی که اهل کسب و کارند دائما به دنبال فعالیت و حفظ سلامتی و از بین‌رفتن استرسشان و یافتن ارتباطات جدید هستند. به همین دلیل است که بسیاری از آن‌ها را می‌توانید در کلاس‌های تناسب اندام پیدا کنید. 

  • رویدادهای خیریه

این رویدادها گزینه‌های خوبی برای ملاقات افراد حرفه‌ای هستند، به ویژه ثروتمندان بازنشسته که به دنبال راه‌های برای بازگشت به کسب و کار هستند. می‌توانید از یک پلتفرم آنلاین مانند Volunteer Match برای فرصت‌های داوطلب در شهرتان که با علایق شما در تناسب هستند استفاده کنید. 

  • گردهمایی‌های صنعتی

اگر بدنبال منتور در یک دسته‌بندی صنعتی خاصی هستید گزینه‌ای بهتر از رویداها و نمایشگاه‌های صنعتی نیست. این رویدادها شامل کنفرانس‌ها، رویدادهای شبکه‌ای،سخنرانی، نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌ها می‌باشند.

  • شبکه‌های اجتماعی

می‌توانید منتورها را در فضاهای اجتماعی مخصوصا شبکه‌هایی مثل توییتر یا شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای مانند لینکدین بیابید. با جست و جوی کلمات کلیدی می‌توانید افراد حرفه‌ای را شناسایی کرده و از نظرات دیگران در مورد آنها آگاه شوید. هیچگاه درخواست خود را به صورت پیام مستقیم ارسال نکنید. سعی کنید از روشی خلاقانه که برای طرف مقابل هم جذاب است وارد شده و ارتباط برقرار کنید.

  • هر محیط عمومی

آیا فکر می‌کنید دیدن منتورهای حرفه‌ای در خیابان غیرعادی است؟ شاید تعجب کنید اما کارآفرینان باتجربه انسان‌های عادی هستند. از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، به مرکز شهر می‌روند، مثل سایرین آخر هفته به رستوران می‌روند. زمانی را برای صحبت بیشتر با مردم بگذرانید تا درباره کارشان و آنچه هستند توضیح دهند. دیر یا زود با افراد مناسب کسب و کارتان آشنا خواهید شد. 

گزینه جایگزین، می‌توانید به تنهایی عمل کنید؟

پس از بررسی تمامی گزینه‌های یاد شده و عدم موفقیت ممکن است این سوال برای شما پیش‌ بیاید که آیا بدون یک منتور هم می‌توان کار را شروع کرد؟

بسیاری از افراد بدون داشتن منتور هم موفق شده‌اند. پس هیچ چیز مانع پیشرفت شما نخواهد شد. مسلما اگر امروز نتوانستید با فردی حرفه‌ای آشنا شوید با توسعه کسب و کارتان ارتباطات بسیاری پیدا کرده و می‌توانید در آینده نزدیک منتور مورد نظر خود را پیدا کنید.

منبع: www.entrepreneur.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.