Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 45

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 46

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 47

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 48
مقالات | برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

آخرین مقالات

نوآوری پنهان: چگونه کارکنان خود را تشویق به بیان ایده‌های خوب نماییم؟

نوآوری پنهان: چگونه کارکنان خود را تشویق به بیان ایده‌های خوب نماییم؟

نوآوری‌هایی است که به دلایل مختلف، امکان بروز و آشکارسازی نمی‌یابند و به صورت زیرزمینی توسعه یافته و صاحبان ایده، با توجه به موانع موجود، سعی در پیاده‌سازی پنهان آن‌ها دارند را «نوآوری پنهان» می‌نامیم. در این نوشتار، ریشه و علل رفتاری در زمینه نوآوری پنهان مورد بحث قرار گرفته و با طرح این پرسش که چگونه نوآوری پنهان، سبب خلق ایده‌های جالب‌توجه می‌شود، مراحل شکل‌گیری و آشکارسازی نوآوری‌های پنهان، معرفی خواهد شد.
از دانش باز به‌سوی نوآوری باز

از دانش باز به‌سوی نوآوری باز

یکی از پدیده‌هایی که روند گسترش دانش جدید را با تغییر و تحول مواجه نموده، موضوع «دانش باز» است. دانش باز، متمرکز بر انتشار سریع دانش بوده و توسعه همکاری‌ها در تحقیقات علمی را یک اصل فراگیر می‌داند. این ویژگی‌ها، به تعمیق هر چه بیشتر دانش، ارتقاء کیفیت و انتشار بیش‌ازپیش آن کمک می‌نماید. نظر به اهمیت بحث نوآوری و روند فزاینده استقبال از نوآوری باز از سوی شرکت‌ها و صنایع مختلف، در این نوشتار سعی خواهد شد تا ارتباط بین دانش باز و نوآوری باز تبیین گردد.
نوآوری؛ اهمیت، انواع و ارزیابی درون‌سازمانی آن

نوآوری؛ اهمیت، انواع و ارزیابی درون‌سازمانی آن

با توجه به اهمیت نوآوری در فضای کسب‌وکار و رقابت فزاینده بر سر دستیابی به مزیت‌های رقابتی پایدار، در این مقاله بر اصول اولیه نظریه نوآوری متمرکز شده و انواع نوآوری و تفاوت‌های هر یک از آن‌ها، مورد بررسی و تجزیه‌وتحلیل قرار خواهد گرفت. بعد از مطالعه این مقاله، متوجه خواهید شد که چه چیزهایی شامل نوآوری بوده و چه چیزهایی فاقد آن است. انواع نوآوری چیست و شرکت‌ها چگونه می‌توانند آن را مورد ارزیابی قرار دهند.
نوآوری در فروش و بازاریابی

نوآوری در فروش و بازاریابی

موفقیت در بازاریابی و فروش، زمانی آغاز می‌شود که برای نفوذ و هجوم به بازار، راهکارهای خلاقانه و بدیعی یافته و هنجارهای حاکم بر صنعت را به‌عنوان یک قانون نانوشته در هم بشکنید. این نوشتار، به شما کمک می‌نماید، تا راه‌های نوآورانه در فروش و بازاریابی را بیابید و از این طریق، نقطه عطفی بزرگ در کسب‌وکار خود خلق نمایید.
استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت پنجم: معرفی کسب‌وکار

استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت پنجم: معرفی کسب‌وکار

این نوشتار، به چگونگی معرفی کسب‌وکار نوآورانه به مخاطبین، اعم از مشتریان، تأمین‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و یا مشاوران کسب‌وکار می‌پردازد. توجه به تفاوت‌های بین این گروه از مخاطبین و عرضه مناسب‌ترین اطلاعات به فراخور نیازها و علایق هر یک از آن‌ها، هنری است که یک کارآفرین باید در معرفی کسب‌وکار خود به خرج دهد.
استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت چهارم: تأمین مالی

استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت چهارم: تأمین مالی

یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح در زمینه کارآفرینی و تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه، تأمین مالی است که با توجه به سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه، از اهمیتی بیش از پیش برخوردار شده است. در همین راستا، در این نوشتار، مروری اجمالی بر فرآیند تأمین مالی در استارت‌آپ‌ها انجام گرفته و برخی از مهم‌ترین روش‌های جذب سرمایه، معرفی می‌گردد.
استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت سوم: مشتری

استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت سوم: مشتری

یکی از تصورات اشتباه کارآفرینان، این است که دسترسی به مشتریان، مادامی که محصول یا خدمت خوبی عرضه می‌شود، کاری ساده و آسان است. این بخش از راهنمای استارت‌آپ هوشمند، به شما می‌آموزد که چگونه مشتریان با پتانسیل بالقوه را بیابید، آنان را ترغیب به خرید محصول و یا استفاده از خدماتتان کنید و در نهایت، آن‌ها را به کسب‌وکار خود وفادار نمایید.
استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت دوم: از بنیان‌گذاری تا مدیریت

استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت دوم: از بنیان‌گذاری تا مدیریت

یک مخترع خلاق پس از راه‌اندازی کسب‌وکار استارت‌آپی خود، باید به ادامه مسیر تجاری‌سازی و توسعه کسب‌وکار بیندیشد. این امر، به معنای گذر از نقش بنیان‌گذاری، به مدیریت و رهبری کسب‌وکار است که نیازمند برخی مهارت‌های خاص، نظیر برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی است. در این نوشتار، به بررسی برخی مهارت‌های لازم برای مدیریت و توسعه کسب‌وکار خواهیم پرداخت.
استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت اول: از ایده تا محصول

استارت‌آپ هوشمند؛ راهنمایی برای کارآفرینان؛ قسمت اول: از ایده تا محصول

در این راهنما سعی شده تا تفکر کارآفرینانه و مهم‌ترین مهارت‌هایی که برای موفقیت در تجاری‌سازی ایده‌ها و راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق، به آن‌ها نیاز خواهد بود را معرفی نماییم. نوشتار پیش رو، به‌عنوان قسمت اول از راهنمای کارآفرینی، به تعریف کارآفرینی، ایده‌پردازی و تکامل ایده‌های اولیه و نیز تدوین مدل کسب‌وکار می‌پردازد.
خلاقیت تیمی و ارتباط آن با خلاقیت فردی

خلاقیت تیمی و ارتباط آن با خلاقیت فردی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در ارتباط با محیط‌های کاری و به‌طور خاص گروه‌های کاری مطرح است، خلاقیت و پیامدهای آن در محیط کار است. در این نوشتار، به ارتباط بین خلاقیت‌های فردی و خلاقیت تیمی پرداخته و بررسی خواهیم کرد که در هر یک از سطوح یادشده، چه فاکتورهای محتوایی، می‌توانند اثرگذار باشند.