Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 45

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 46

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 47

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 48
از فکر تا عمل | برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

از فکر تا عمل

تجزیه‌و‌تحلیل SWOT: تعاریف، مزایا و محدودیت‌ها

تجزیه‌و‌تحلیل SWOT: تعاریف، مزایا و محدودیت‌ها

SWOT مخفف نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها است. بر‌ اساس تعریف، نقاط قوت (S) و ضعف (W) عوامل داخلی در نظر گرفته می‌شوند که می‌توانید آن‌ها کنترل کنید. همچنین طبق تعریف، فرصت‌ها (O) و تهدیدها (T) به‌عنوان عوامل خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرند که شما اساساً کنترلی بر روی آن‌ها ندارید.
تجزیه‌و‌تحلیل SWOT بلک‌بری

تجزیه‌و‌تحلیل SWOT بلک‌بری

لک‌بری، پیشگام در فناوری‌های مبتنی‌بر تلفن‌همراه با بهترین فروش اسمارت‌فون‌های اصلی خود، به‌دلایل نادرستی‌ در اخبار مطرح شده است. اولاً، هرچند این شرکت سازنده بلک‌بری، شناخته شده تحت عنوان تحقیق در حرکت (RIM)، یکی از پیشگامان تلفن‌های همراه محسوب می‌شد، با این حال انقلاب نو‌ظهور گوشی‌های هوشمند را از دست داد.
تجزیه‌و‌تحلیل SWOT برای ایکیا (IKEA)

تجزیه‌و‌تحلیل SWOT برای ایکیا (IKEA)

این مقاله به بررسی استراتژی ایکیا، خرده فروش لوازم خانگی پیشرو در جهان، با استفاده از روش SWOT می‌پردازد. این شرکت در سال ۱۹۴۳ با رویکرد ساده و در عین‌حال مؤثر خود، جهت فروش با مفهوم «خودتان انجام دهید (DIY)» تأسیس شد
تجزیه‌و‌تحلیل SWOT مایکروسافت

تجزیه‌و‌تحلیل SWOT مایکروسافت

خبرهای اخیر درباره تغییر مدیریت در مایکروسافت موجب گمانه‌زنی‌هایی در مورد تغییرات استراتژیک احتمالی آن شده است و همچنین امید است که این شرکت پیشگام و بنیان‌گذار مشهور آن که در سال‌های اخیر ظاهراً در تلاش بسیار هستند، اقدامات لازم را به اجرا گذارند
‌ تجزیه‌و‌تحلیل SWOT نایکی

‌ تجزیه‌و‌تحلیل SWOT نایکی

زرگ‌ترین نقطه قوت نایک، رقابتی بودن این سازمان با شعار «فقط انجامش بده» برای این برند است که نگرش خود را نسبت به تجارت به نمایش می‌گذارد. تأسیس این شرکت بر مبنای این اصل بود که برای هر کسی که می‌تواند راه برود یا بدود، کفش تولید کند و این، فلسفه هدایت‌گر نایک است.
مراحل آماده‌سازی تحلیل شخصی SWOT (موارد موردنظر در هنگام لیست‌برداری از نقاط قوت و ضعف)

مراحل آماده‌سازی تحلیل شخصی SWOT (موارد موردنظر در هنگام لیست‌برداری از نقاط قوت و ضعف)

با توجه به مسیر حرفه‌ای و زندگی هر فرد، تجزیه‌و‌تحلیل شخصی SWOT برای درک موقعیت وی مورد نیاز است. تجزیه‌و‌تحلیل شخصی SWOT معمولاً اولین گام جهت به رسمیت‌شناختن موقعیت افراد در تلاش برای مقابله با چالش‌های زندگی و فرصت‌های شغلی است.
تجزیه‌ و‌ تحلیل‌‌ SWOT  وب‌سایت آمازون

تجزیه‌ و‌ تحلیل‌‌ SWOT  وب‌سایت آمازون

آمازون یکی از معروف‌ترین خرده‌فروش‌های آنلاین در جهان است و موفقیت آن باعث شده است تا خرده‌فروش‌های خشت و ملات و سایر موارد فیزیکی نیز حضور آنلاین داشته باشند. این وب‌سایت به‌علت دسترسی جهانی و همچنین استراتژی‌های قیمت‌گذاری تهاجمی اغلب به‌عنوان معادل آنلاین وال‌مارت اشاره می‌شود.
ماتریس مشاوره بوستون BCG 

ماتریس مشاوره بوستون BCG 

گروه ماتریس مشاوره بوستون (BCG)، یک ماتریس چهار‌خانه‌ای است (یک ماتریس 2×2) که توسطBCG ایالت متحده آمریکا طراحی شده است. این ماتریس یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزارهای تجزیه‌و‌تحلیل نمونه‌کارهای شرکتی است.
تجزیه‌و‌تحلیل SWOT چاینا موبایل

تجزیه‌و‌تحلیل SWOT چاینا موبایل

چاینا موبایل یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی کشور چین است که در سال‌های اخیر به‌دلیل کاهش رشد اقتصادی خود و همچنین پایگاه مشتریان خود همواره مطرح بوده است. این شرکت محافظت‌شده متعلق به دولت و فاقد بهره‌وری، خود را تبدیل به یک شرکت غالب در کشور چین با جاه‌طلبی‌های جهانی جهت تسخیر بازارهای بین‌المللی کرده است.
تجزیه‌وتحلیل SWOT وب‌سایت گوگل  

تجزیه‌وتحلیل SWOT وب‌سایت گوگل  

وب‌سایت گوگل یکی از مشهورترین شرکت‌های جهان در پیش‌برد انقلاب موتور جستجوگر است و کاربران اینترنت در سراسر جهان و در سریع‌ترین حالت ممکن قادر به جستجو و یافتن اطلاعات هستند. علاوه بر ‌این، گوگل در سازماندهی اطلاعات به روش مختصر و دقیق شناخته شده است و اقتصاد اینترنت و به‌تبع آن، اقتصاد جهانی را تغییر داده است