از فکر تا عمل

اصول رهبری

اصول رهبری

رهبری روندی است که طی آن یک مدیر اجرایی می‌تواند رفتار و عملکرد دیگران را برای رسیدن به موفقیت با اهداف خاص و در موقعیت موجود کنترل و هدایت کند و روند آن را تحت تاثیر قرار دهد. رهبری، توانایی مدیریت کارمندان برای انجام کار با اعتماد به نفس و اشتیاق است.
انگیزه چیست؟

انگیزه چیست؟

انگیزه واژه‌ای است که از کلمه «موجب» استخراج شده است که به معنی نیاز، تمایل، درخواست است. این واژه از درون افراد شکل می‌گیرد و شیوه‌ای برای تحریک دیگران به منظور انجام فعالیت و تحقق اهداف است.
دیدگاه مبتنی بر منابع: خصوصیات VRIN

دیدگاه مبتنی بر منابع: خصوصیات VRIN

دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) راهی برای مشاهده شرکت و استراتژی در دسترس است. اساساً این نظریه، شركت را به‌عنوان مجموعه‌ای از منابع تنظیم می‌کند. این منابع و نحوه ترکیب آن‌ها است که شرکت‌ها را از یکدیگر متمایز می‌سازد. این موضوع در واقع به‌عنوان رویکردی داخلی در هنگام تجزیه‌و‌تحلیل شرکت درنظر گرفته می‌شود، این بدان معنی است که نقطه شروع تجزیه‌و‌تحلیل، محیط داخلی سازمان است.
منابع، شایستگی‌ها و توانایی‌های متمایز

منابع، شایستگی‌ها و توانایی‌های متمایز

دارایی‌های خاصی در فعالیت‌ها و پروسه‌های هر سازمانی وجود دارند. این دارایی‌ها همان منابع هستند. این منابع را می‌توان در داخل سازمان ایجاد کرد که در این حالت، آن‌ها منابع داخلی را تشکیل می‌دهند و چنین منابعی، تولیدی خاص سازمان هستند.
درک برند: برند چیست؟

درک برند: برند چیست؟

برند‌ها متفاوت از محصولات هستند؛ به‌طوری‌که برند‌ها «توسط مصرف‌کنندگان خریداری می‌شوند»، در حالی‌که محصولات «توسط شرکت‌ها» ساخته می‌شوند. برند تجمعی از ارتباطات عاطفی و عملکردی است. برند وعده‌ای است که محصول به ازای انتظارات هر مشتری برآورده می‌سازد
تعریف بازار و انواع مختلف بازارها 

تعریف بازار و انواع مختلف بازارها 

بازار مکانی است که در آن دو یا چند طرف، کالاها، خدمات و اطلاعات را مبادله می‌کنند. به‌طور ‌کلی، بازار مکانی است که در آن دو یا چند طرف در خرید و فروش دخیل هستند.
مدیریت برند:‌ معنا و مفاهیم مهم

مدیریت برند:‌ معنا و مفاهیم مهم

مدیریت برند به همراه دانش کامل از اصطلاح «برند» آغاز می‌شود. این مدیریت شامل طرح ایجاد یک برنامه، ساخت و حفظ آن است. این موضوع به معنای تعریف برند، موقعیت برند و ارائه برند است. در واقع مدیریت برند، هنر ایجاد و حفظ برند تلقی می‌شود. برند‌سازی، مشتریان را به تجارت با شما متعهد می‌کند. یک برند قوی، محصولات شما را از رقبا متفاوت می‌سازد و تصویری کیفی به تجارت شما می‌دهد.
مدیریت شایستگی: استراتژی، مقصود و اهداف

مدیریت شایستگی: استراتژی، مقصود و اهداف

مديريت مبتني بر شايستگي روشي نسبتاً مدرن جهت دستیابی به ابزارهايي است که شرکت‌ها از طریق آن‌ها عملکرد فوق‌العاده‌اي را به‌دست می‌آورند و از همه مهم‌تر این‌که آن عملکرد را حفظ می‌کنند. اهمیت این روش در این است که می‌تواند یک توضیح نظری در مورد نحوه موفقیت شرکت‌ها و همچنین حفظ مزیت رقابتی آن‌ها ارائه دهد. این رویکرد مدیریت، یک رویکرد نظری را ارائه می‌کند که می‌تواند این روش را به شیوه‌ای متداول و منظم توضیح دهد.
تجزیه‌و‌تحلیل SWOT استارباکس

تجزیه‌و‌تحلیل SWOT استارباکس

استارباکس نام تجاری قهوه و نوشیدنی شناخته شده جهانی است که به‌سرعت در تمامی بازارهای عمده جهان ورود پیدا کرده است. این شرکت از نزدیکترین رقبای خود از جمله باریستا و دیگر رقبای نوظهور پیشی گرفته است. در ‌واقع، استارباکس در سراسر نیمکره غربی به‌خوبی شناخته شده و به یک محصول محبوب برای قهوه تبدیل شده است.