از فکر تا عمل

بازاریابی فشار و کشش در زمینه مدل‌های تجاری آنلاین، موبایل و داده‌های انبوه

بازاریابی فشار و کشش در زمینه مدل‌های تجاری آنلاین، موبایل و داده‌های انبوه

معمولا بازاریابی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها محسوب می‌شود که دربرگیرنده جذب، نگهداری و جستجوی مشتری است. در این زمینه، دریافت پیام‌های بازاریابی و تبلیغاتی که باعث جذب و متقاعد ساختن مشتری جهت خرید و مصرف محصولات می‌شود، جزء مهمی در بازاریابی است.
رهبری و مدیریت – ارتباطات و تفاوت‌ها

رهبری و مدیریت – ارتباطات و تفاوت‌ها

رهبری و مدیریت اصطلاحاتی هستند که در اغلب موارد مترادف در نظر گرفته می‌شوند. درک این موضوع که رهبری بخش مهمی از مدیریت تاثیر‌گذار می‌باشد بسیار مهم است. به عنوان جزء بسیار مهم در مدیریت، رفتارهای قابل‌توجه رهبری، بر روی ایجاد محیطی که در آن تک تک و تمام کارمندان پیشرفت کرده و به برتری دست پیدا می‌کنند تاکید می‌کند. رهبری ظرفیتی است که برای تحت تاثیر قرار دادن و ایجاد حرکت در تلاش‌های گروهی برای دستیابی به اهداف تعریف می‌شود. این تاثیر می‌تواند ناشی از منابع رسمی باشد همانند فرصت‌هایی که در کسب موقعیت‌های مدیریتی در یک سازمان وجود دارند.
مصاحبه با دکتر جفری والن: آنالیز سریع و قابل اعتماد نانومواد

مصاحبه با دکتر جفری والن: آنالیز سریع و قابل اعتماد نانومواد

جفری والن دکترای خود را در دانشگاه ایالتی فلوریدا تکمیل کرد؛ تحقیقات وی بر روی کشف و رشد مواد بلوری جدید برای ذخیره‌سازی هیدروژن متمرکز بود. در سال 2012، جفری"مقیاس کامل نانو" (FullScaleNano) را تاسیس کرد و به توسعه نانومت (NanoMet) پرداخت. مقیاس کامل نانو (FullScaleNano)، یک پروژه‌ بر پایه استارت‌آپ در زمینه آنالیز نانو در فلوریدا است. نرم‌افزار نانومت (NanoMet) ارائه شده توسط آنها، به‌طور خودکار به جمع‌آوری و تلفیق اطلاعات دقیقی از تصاویر نانومواد پرداخته و باعث صرفه‌جویی در زمان محققان (و اغلب فشرده‌سازی) در اندازه‌گیری دستی و حذف خطاهای انسانی از معادله می‌شود. جفری والن در این مصاحبه در مورد ویژگی‌های نرم‌افزار جدید خود و اینکه چگونه انتظار دارد که چشم‌انداز نانومواد را در صنعت و دانشگاه تغییر دهد، صحبت کرده است.
بررسی محیطی - تجزیه و تحلیل داخلی و خارجی محیط سازمانی

بررسی محیطی - تجزیه و تحلیل داخلی و خارجی محیط سازمانی

محیط سازمانی شامل عوامل خارجی و داخلی است. این محیط باید همواره بررسی شود تا بتواند عوامل موثر بر موفقیت سازمان را تعیین کند. بررسی محیطی به مالکیت و بهره‌برداری از اطلاعات در مورد موقعیت‌ها، الگوها، گرایش‌ها و روابط در محیط داخلی و خارجی سازمان اشاره دارد. این بررسی به مدیران کمک می‌کند تا مسیر آینده سازمان را تعیین کنند. همچنین این بررسی باید تهدیدها و فرصت‌های موجود در محیط را شناسایی کند. یک سازمان در زمان تعیین استراتژی، باید از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرد و تهدیدها را به حداقل برساند. یک تهدید برای یک سازمان ممکن است فرصتی برای سازمانی دیگر باشد.
اجزاء یک بیانیه استراتژی

اجزاء یک بیانیه استراتژی

بیانیه استراتژی یک شرکت، مسیر استراتژیک طولانی مدت و خط مشی‌ سیاست‌های کلان را تعیین می‌کند. این بیانیه یک جهت و طرح مشخص برای فعالیت‌های شرکت در سال‌های آینده به ارمغان می‌آورد. اجزای اصلی بیانیه استراتژیک عبارتند از: هدف استراتژیک، مأموریت، چشم‌انداز و اهداف کلی و جزئی.
اهمیت چشم‌انداز و مأموریت

اهمیت چشم‌انداز و مأموریت

یکی از اولین پرسش‌ها در خصوص یک سازمان این است که آیا چشم‌انداز و مأموریت برای سازمان تعریف شده است یا خیر. علاوه بر این، یکی از اولین موارد آموزشی در مدارس تجارت نیز اهمیت چشم‌انداز و مأموریت است.
فرایند مدیریت استراتژیک - تعریف، مراحل و اجزا

فرایند مدیریت استراتژیک - تعریف، مراحل و اجزا

فرایند مدیریت استراتژیک به معنای تعیین استراتژی سازمان است. مدیران توسط این فرآیند مجموعه‌ای از استراتژی‌های سازمان را تعریف می‌کنند تا دستیابی به عملکرد بهتری را فراهم کنند. مدیریت استراتژیک فرایندی مداوم است که به تخمین تجارت و صنایع سازمان می‌پردازد. رقیب‌های سازمان را ارزیابی می‌کند و اهداف را جهت تعیین رقیب‌های فعلی و آینده تعیین می‌کند و در مرحله بعد هر کدام از استراتژی‌ها را مجدد ارزیابی می‌کند.
تصمیمات استراتژیک - تعاریف و خصوصیات

تصمیمات استراتژیک - تعاریف و خصوصیات

تصمیمات استراتژیک، به کل فضای فعالیتی شرکت، منابع سازمان و افراد تشکیل‌دهنده و واسط بین این دو مربوط می‌شود. در این مقاله خصوصیات و ویژگی‌های تصمیمات استراتژیک بیان می‌شوند.
مزایای مدیریت استراتژیک

مزایای مدیریت استراتژیک

مزایای بسیاری در مدیریت استراتژیک وجود دارند که شامل شناسایی، اولویت‌بندی و اکتشاف فرصت‌ها هستند. محصولات، بازارها و تاخت و تازهای جدیدتر در خطوط تجاری تنها در صورتی که شرکت‌ها در برنامه‌ریزی استراتژیک فعالیت داشته باشند، مهیا می‌شوند. در مرحله بعد، مدیریت استراتژیک به شرکت‌ها امکان بررسی عینی فعالیت‌های انجام شده توسط خود را می‌دهد و با تجزیه‌و‌تحلیل سود هزینه، مشخص می‌کند که آیا شرکت سودآور است یا خیر.
انگیزه تیمی – نکاتی برای ایجاد انگیزه در تیم

انگیزه تیمی – نکاتی برای ایجاد انگیزه در تیم

یک تیم زمانی در مسیر رسیدن به یک هدف به بهترین نحو عمل می‌کند که در آن انگیزه ایجاد شده باشد. ایجاد انگیزه در یک تیم در ادامه برآوردسازی نیاز‌ها و درخواست‌های اعضای تیم انجام می‌شود.