آخرین مقالات

مدیریت برند:‌ معنا و مفاهیم مهم

مدیریت برند:‌ معنا و مفاهیم مهم

مدیریت برند به همراه دانش کامل از اصطلاح «برند» آغاز می‌شود. این مدیریت شامل طرح ایجاد یک برنامه، ساخت و حفظ آن است. این موضوع به معنای تعریف برند، موقعیت برند و ارائه برند است. در واقع مدیریت برند، هنر ایجاد و حفظ برند تلقی می‌شود. برند‌سازی، مشتریان را به تجارت با شما متعهد می‌کند. یک برند قوی، محصولات شما را از رقبا متفاوت می‌سازد و تصویری کیفی به تجارت شما می‌دهد.

مدیریت برند شامل مدیریت ویژگی‌های مشهود و نامشهود برند است. در مورد برندهای محصولات، ویژگی‌های مشهود شامل خود محصول، قیمت، بسته‌بندی، و غیره است، در‌ حالی‌که در مورد برند‌های خدماتی، ویژگی‌های مشهود شامل تجربه مشتریان است. ویژگی‌های نامشهود شامل ارتباطات عاطفی با محصولات/خدمات است.

برند‌سازی ایجاد مجموعه‌ای از رسانه‌های مختلف بازاریابی در یک کل است تا به شما هویت دهد. همچنین ذهنیت مشتریان به برند شما جذب می‌شود. برند‌سازی تصویری از تجارت همراه با تجربه، ارزش و قابلیت اطمینان را خلق می‌کند.

موضوع مهم، تمرکز برای تسخیر کردن بخش حاشیه‌ای کوچکی از بازار برای خدمات ویژه یا یک کالای ویژه و همچنین، ایجاد اعتماد به نفس در ذهن مشتریان فعلی و آینده‌ای است که شما راه حل منحصر به فرد برای آن‌ها هستید.

هدف از برند‌سازی، انتقال واضح پیام برند، ایجاد وفاداری مشتری، ترغیب خریداران به خرید محصولات و ایجاد ارتباطات عاطفی با مشتریان است. برند‌سازی، درک مشتری در مورد یک محصول را شکل می‌دهد. همچنین باید انتظارات مشتری در مورد آن محصول را نیز افزایش دهد. هدف اولیه برند‌سازی، ایجاد تمایز است.

برند‌های قوی باعث کاهش خطرات مالی، اجتماعی و ایمنی برای مشتری در خرید کالاها و دریافت خدمات می‌شوند. مشتریان می‌توانند کالاهای نامشهود را به کمک نام برند بهتر تصور کنند. سازمان‌هایی با برند قوی، سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. برند باید به‌خوبی پشتیبانی شود تا بتواند در بلندمدت خود را حفظ کند. ضروری است که کلیه برندها مدیریت شوند و ارزش برند در طی مدت زمان مشخصی ایجاد شود. در اینجا، اهمیت و مفید بودن مدیریت برند مطرح می‌شود. مدیریت برند در ایجاد یک تصویر شرکتی کمک می‌کند. یک مدیر برند باید بر عملکرد کلی برند نظارت داشته باشد. یک برند موفق تنها در صورتی می‌تواند ایجاد شود که سیستم مدیریت برند صلاحیت داشته باشد.

در زیر مفاهیم مهم مدیریت برند اشاره شده‌اند که عبارتند‌ از:

 تعریف برند

 نام برند

 ویژگی‌های برند

 موقعیت برند

 هویت برند

 منابع هویت برند

 تصویر برند

 هویت برند در مقابل تصویر برند

 شخصیت برند

 آگاهی برند

 وفاداری برند

 مشارکت برند

 ساخت یک برند

 دارایی برند

 دارایی برند و سهم مشتری

 فرمت برند

 همکاری برند

منبع: managementstudyguide.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.