Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 45

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 46

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 47

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 48
مقالات | برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

آخرین مقالات

ارتباطات مؤثر؛ عاملی کلیدی در موفقیت کسب‌وکار

ارتباطات مؤثر؛ عاملی کلیدی در موفقیت کسب‌وکار

در این مقاله پس از مرور اجمالی فرآیند برقراری ارتباط و انواع آن، استراتژی‌ها و راهکارهایی برای بهبود مهارت‌های ارتباطی معرفی می‌گردد. همچنین، بحث گروهی به‌عنوان یک موضوع کاملاً جدید در استخدام کارکنان و نقش ارتباطات در آن، بررسی و تجزیه‌وتحلیل خواهد شد. در پایان نیز نقش ارتباطات در یک ارائه یا سخنرانی و برخی از نکات کلیدی در آماده‌سازی، محتوا و عرضه یک ارائه، مرور خواهد شد.
رهبری- قسمت دوم

رهبری- قسمت دوم

در این قسمت از مقاله با تأکید بر مهارت‌های ارتباطی، به خصوصیات و ویژگی‌های رفتاری مورد نیاز در زمینه کسب‌وکار می‌پردازیم. در این راستا سعی می‌گردد تا با پرداختن به نقش رهبری مبتنی بر ارزش‌ها و اصول اخلاقی در قرن بیست و یکم، توصیف بیشتری از آن ارائه شده و در نهایت نیز، مروری اجمالی بر سبک‌های رهبری در سازمان خواهیم داشت.
هر آنچه یک پژوهشگر بایستی در خصوص تجاری‌سازی بداند-قسمت سوم

هر آنچه یک پژوهشگر بایستی در خصوص تجاری‌سازی بداند-قسمت سوم

در این قسمت از مقاله، به توافقات تجاری‌سازی فناوری نظیر صدور مجوز می‌پردازیم. همچنین تشریح روند مذاکره و حصول توافق نهایی و برخی از مهم‌ترین نکات مرتبط با آن، از مواردی است که در این قسمت با آن آشنا خواهیم شد.
رهبری-قسمت اول

رهبری-قسمت اول

در این مقاله سعی می‌گردد، مرور جامعی بر بحث رهبری و نقش آن در پیشبرد اهداف سازمانی داشته باشیم و به سؤالاتی نظیر «رهبری چیست؟»، «تفاوت میان رهبری و مدیریت کدام است؟» و «یک رهبر چه ویژگی‌ها و مهارت‌هایی باید داشته باشد؟» پاسخ دهیم.
مدیریت مالی: معنا، اهداف و عملکردها

مدیریت مالی: معنا، اهداف و عملکردها

در این مقاله سعی شده تا با مرور اجمالی مفاهیم و تعاریف مرتبط با مدیریت مالی، برخی از مهم‌ترین فرآیندهای مرتبط با این حوزه در سطح بنگاه معرفی و تبیین گردد.
«راه‌اندازی شرکت جدید برای تجاری‌سازی دارایی‌های فکری؛ شرکت زایشی یا استارت‌آپ؟»

«راه‌اندازی شرکت جدید برای تجاری‌سازی دارایی‌های فکری؛ شرکت زایشی یا استارت‌آپ؟»

در این مقاله سعی شده است تا با شناسایی ریسک‌ها و مزایای انواع رویکردهای تجاری‌سازی و مقایسه تطبیقی آن‌ها، شرایط و الزامات موفقیت هر یک از آن‌ها مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد. همچنین شرایط و بسترهای لازم برای افزایش میزان موفقیت فرآیند تجاری‌سازی نیز به‌صورت مختصر بررسی شده است.
هر آنچه یک پژوهشگر بایستی در خصوص تجاری‌سازی بداند-قسمت دوم

هر آنچه یک پژوهشگر بایستی در خصوص تجاری‌سازی بداند-قسمت دوم

در این بخش از مقاله، سعی می‌گردد تا در امتداد قسمت پیشین مقاله، با تشریح کامل فرآیند تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی، آنچه یک پژوهشگر بایستی برای تجاری‌سازی یافته‌های علمی خود انجام دهد را بیان نماییم.
پنج سؤال مهم که قبل از راه‌اندازی یک کسب‌وکار باید از خود بپرسیم...

پنج سؤال مهم که قبل از راه‌اندازی یک کسب‌وکار باید از خود بپرسیم...

برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق به چه چیزهایی نیاز است؟ تصور این‌که رئیس خود باشید و به دنبال علایق خود بروید و در عین حال ثروتی قابل توجه به دست آورید، بسیار خوشایند و جذاب خواهد بود. در این راستا، این مقاله پنج سؤال مهمی را مطرح نموده که پیش از ورود به حوزه کارآفرینی بایستی از خود بپرسیم!!
ده دلیل کلیدی که چرا استارت‌آپ‌ها به پتنت نیاز دارند

ده دلیل کلیدی که چرا استارت‌آپ‌ها به پتنت نیاز دارند

امروزه شرکت‌های مختلف در سرتاسر جهان به طور فزاینده‌ای سعی در به‌کارگیری استراتژی‌های متنوع حفاظت از حقوق مالکیت فکری دارند که یکی از ابزارهای اصلی مورد استفاده به این منظور، به‌کارگیری حمایت‌های قانونی ناشی از ثبت پتنت است. در این مقاله، ده دلیل مهم برای این‌که چرا یک استارت‌آپ به ثبت اختراع نیازمند است، ارائه خواهد شد.
تجاری‌سازی فناوری؛ آیا ما همه‌چیز را یاد گرفته‌ایم؟

تجاری‌سازی فناوری؛ آیا ما همه‌چیز را یاد گرفته‌ایم؟

در این مقاله به منظور پاسخ به این پرسش که «آیا ما واقعاً در راستای تجاری‌سازی فناوری‌های دانشگاهی همه چیز را آموخته‌ایم؟»، سعی می‌گردد تا ادبیات مرتبط با کارآفرینی دانشگاهی، از چهار منظر اصلی «تحقیقات دانشگاهی کارآفرینانه»، «ایجاد شرکت‌های جدید»، «بهره‌وری دفاتر انتقال فناوری» و در نهایت «ساختار محیطی که این فعالیت‌ها در آن روی می‌دهد»، مورد بررسی قرار گیرد.