Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 45

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 46

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 47

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 48
مقالات | برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

آخرین مقالات

مدیریت عملکرد کارکنان؛ راهی به‌سوی بهره‌وری و تحقق اهداف سازمانی

مدیریت عملکرد کارکنان؛ راهی به‌سوی بهره‌وری و تحقق اهداف سازمانی

در این نوشتار، سعی می‌گردد تا مروری تفصیلی و جامع بر «سیستم‌های مدیریت عملکرد» به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین فرآیندهای مدیریت منابع انسانی داشته باشیم. ارائه مفاهیم اولیه مرتبط با مدیریت عملکرد منابع انسانی و بررسی وجوه متمایز مدیریت و ارزیابی عملکرد، در کنار روش‌های اصلی ارزشیابی عملکرد کارکنان، از مهم‌ترین مواردی است که به آن پرداخته خواهد شد.
چگونه یک تیم کارآمد بسازیم؟

چگونه یک تیم کارآمد بسازیم؟

کار گروهی، تلاش جمعی هر یک از اعضای تیم برای دستیابی به اهداف تعیین شده برای آن‌ها است. از آنجا که عملکرد خوب تیم، به اعضای آن بستگی دارد، در نتیجه ساختن یک تیم کارآمد، اهمیت فراوانی در راستای موفقیت سازمان خواهد داشت. در این راستا، بایستی برخی نکات مهم در نظر گرفته شده که در این نوشتار، به بررسی اجمالی آن‌ها می‌پردازیم.
انتقال فناوری؛ از تحقیق تا تجاری‌سازی -قسمت اول: حقوق مالکیت فکری

انتقال فناوری؛ از تحقیق تا تجاری‌سازی -قسمت اول: حقوق مالکیت فکری

در این مقاله فرآیند انتقال فناوری از تحقیق و پژوهش در مراحل ابتدایی، تا تجاری‌سازی نهایی آن و ورود به بازار، در دو قسمت اصلی حقوق مالکیت فکری و چگونگی تجاری‌سازی آن‌ها ارائه خواهد شد. این نوشتار به‌عنوان بخش نخست از مقاله به مبانی حقوق مالکیت فکری با تمرکز بر پتنت و کپی‌رایت می‌پردازد.
تیم‌سازی و کار گروهی؛ کلید موفقیت استارت‌آپ‌ها

تیم‌سازی و کار گروهی؛ کلید موفقیت استارت‌آپ‌ها

کارکنان سرمایه‌های اصلی یک سازمان به شمار رفته و موفقیت و شکست کسب‌وکار، به سخت‌کوشی و تعهد هر یک از آن‌ها وابسته است. در این مقاله، با توجه به اهمیت مسئله تیم‌سازی، به معرفی مفاهیم مقدماتی مورد نیاز برای یک تیم‌سازی مناسب، مراحل تشکیل تیم، انواع تیم و الزامات مورد نیاز برای تشکیل یک تیم قوی، پرداخته شده است.
چرخه‌های سرمایه‌گذاری و نوآوری استارت‌آپی

چرخه‌های سرمایه‌گذاری و نوآوری استارت‌آپی

در این مقاله، به‌طور خاص بر این موضوع که «زمان‌های بیشینه» یا «قله‌های سرمایه‌گذاری» در چرخه‌های سرمایه‌گذاری، چه موقع و تحت چه شرایطی رخ می‌دهند، متمرکز خواهیم بود. بدیهی است، اگر تمایل سرمایه‌گذاران برای پذیرش ریسک مشارکت در پروژه‌های نوآورانه و فناوری‌های پیشرفته افزایش یابد، تأثیری غیرقابل انکار بر فرآیند توسعه نوآوری‌های رادیکال یا ریشه‌ای و احتمال تجاری‌سازی آن‌ها خواهد داشت.
رزومه کاری هوشمندانه؛ راهی مناسب برای ورود به فضای کسب‌وکار

رزومه کاری هوشمندانه؛ راهی مناسب برای ورود به فضای کسب‌وکار

همان‌طوری که تریلر یا پیش‌نمایش یک فیلم، بسیار کوتاه، واضح و دقیق است، رزومه نیز تریلری از خود شما است. در این نوشتار، با توجه به اهمیت روزمه برای ورود به کسب‌وکار جدید، سعی می‌گردد تا نکاتی عمومی برای تدوین یک رزومه قابل قبول و اثرگذار معرفی گردد.
ارتباطات تجاری در محیط کسب‌وکار

ارتباطات تجاری در محیط کسب‌وکار

در این مقاله، سعی شده تا با بررسی اجمالی ارتباطات در کسب‌وکار و معرفی انواع ارتباط، راهکارهای برقراری ارتباط مؤثر در جلسات و ارائه‌های کاری تشریح گردد. همچنین نقش فناوری در ارتباطات تجاری و روندهای غالب در این زمینه، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
توسعه و تجاری‌سازی موفق نوآوری‌های فناورانه

توسعه و تجاری‌سازی موفق نوآوری‌های فناورانه

برای موفقیت در مسیر توسعه و تجاری‌سازی نوآوری‌های فناورانه، یک مفهوم کلیدی می‌توان معرفی نمود: «بازار» و یا در معنای کامل‌تر، «جهت‌گیری بازار یک شرکت فناور». در این راستا در این مقاله سعی شده تا مهم‌ترین استراتژی‌ها و رویکردهای شرکت‌های مختلف، نسبت به بازار محصول، معرفی گردد.
توسعه شخصیت؛ عاملی کلیدی در موفقیت کسب‌وکار

توسعه شخصیت؛ عاملی کلیدی در موفقیت کسب‌وکار

در این مقاله با معرفی مفاهیم مرتبط با ویژگی‌های شخصیتی، مهم‌ترین راهکارهای توسعه شخصیت در محیط‌های کاری، برای کارکنان و مدیران ترسیم می‌گردد. علاوه بر این، تست شخصیتی «جان‌هالند»، به‌عنوان یکی از ابزارهای مرسوم شخصیت‌شناسی شغلی، به‌طور اجمالی مرور خواهد شد.
مدیریت زمان

مدیریت زمان

مدیریت زمان موضوعی است که همه ما، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی حرفه‌ای، نیاز داریم با آن روبرو شویم؛ این مقوله شامل مجموعه‌ای از مهارت‌‌ها برای کنترل کردن و استفاده بهتر از زمان است. بر همین اساس، در این مقاله سعی خواهد شد تا به تشریح مفاهیم و اصول اولیه مدیریت زمان پرداخته و فنون و ابزارهای مرتبط با مدیریت مؤثر زمان در محیط زندگی و کار را ارائه نماییم.