Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 45
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 46
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 47
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 48 مقالات | برنامه تجاریسازی فناوری نانو
با همه توجهاتی که در حال حاضر به دنیای دیجیتال میشود، اشکالی ندارد که به آن به عنوان پدیدهای تازه نگاه کرد. در حقیقت حرکت بیامان ورود فناوریهای دیجیتال به زندگی و استفاده کردن از آنها دهههاست که ادامه دارد.
همه ما در سالهای اخیر برخی از کاربردهای اینترنت اشیا (IOT) را دیدهایم. از سال 2011، جنرال الکتریک علناً اعلام کرده است که بیش از 1 بیلیون دلار بر روی توسعه حسگرها، دستگاههای بیسیم، و نرم افزارهای قابل نصب بر روی موتور هواپیما، توربینهای فشار قوی، قطار لوکوموتیو و دستگاهها و ماشینآلات دیگر سرمایهگذاری کرده است.
کارآفرینان عموما یکی از دو رویکرد زیر را در مورد IT انتخاب میکنند. اکثریت به IT به عنوان یک شر لازم نگاه میکنند. برای این گروه IT به عنوان پشتیبان دفتر تماس برای ایدههای کسب و کار آنهاست. آنها عموما از یک گروهی خارج از مجموعه خودشان برای انجام امور IT استفاده کرده و هیچگاه آن را به عنوان مجموعهای از هسته مرکزی کسب و کار خود نمیبینند.
یک شرکت بزرگ تکنولوژیهای پیشرفته، در یکی از دفاتر کارش در آمریکا، که کارمندانش متعهد، کارآفرین و باانگیزه بودند، یک مرکز نوآوری تأسیس کرد. در نتیجه، شرکت، با استفاده از ایدههای نو و با عرضه محصولات به همراه خدماتدهی مستقیم و دائمی به مشتری به سرعت در حال توسعه بود. همین امر باعث شد تا شرکت تصمیم گرفت تا در نقاط دیگر، مانند هند و چین، نیز به موفقیت دست یابد.
در اواسط دهه 1980، صنعت نیمههادی در آمریکا به نظر رو به نابودی بود. اگرچه شرکتهای آمریکایی در این زمینه پیشرو بودند و به مدت دو دهه بر این تکنولوژی مسلط بودند، اما در آن زمان، زیر فشار واردات ارزانتر ژاپنی نابود شده بودند. در واقع، مشابه ماشینها و ابزارهای الکترونیک، برای ریزتراشهها نیز چنین سرنوشتی پیش آمد تا نشانهای دیگر از زوال این صنایع در آمریکا باشد.
اریک اشمیت مدیر ارشد اجرایی شرکت گوگل در جلسه مطبوعاتی ارائه گزارشهای مالی این شرکت در سه ماهه اول سال 2006- بیش از یک سال قبل از انتشار آی فون و بیش از دو سال قبلتر از انتشار اولین گوشی هوشمند اندروید- مسیر جلسه را تغییر داد تا در مورد گوشیهای تلفن همراه صحبت کند.
بنا بر گزارشات، در سال 2015 67% افراد بزرگسال در آمریکا حداقل ماهی یک بار، و 33% هر هفته به صورت آنلاین خرید کردهاند. این در حالی است که آمار خرید هفتگی در سال 2014 24% بوده است. همزمان با رشد تجارت الکترونیک، بازارهای آنلاین نظیر Amazon و Jet نیز پیشنهادهای بهتری را برای خریداران خود در نظر میگیرند.
بعد از رشد بالای صنعت و کسبوکارهای کوچک در ژاپن تا سال 1970 میلادی، در سالهای بعد نرخ پیشرفت کسب و کارها در این کشور کاهش پیدا کرد، دولت ژاپن به این رکود و اثرات منفیاش بر روی اقتصاد کشور در سال 1989 پی برد و در سال 2000 میلادی قوانین جدیدی را جهت احیا روح کسب و کار و صنعت کشورش تصویب کرد.
یک برنامهی شتابدهنده و کمپ کارآفرینی چندمنظوره است که در لسآنجلس آمریکا واقعشده است و بهصورت مستقیم با شرکتکنندگان سروکار دارد. با شعار «مسیر پیشرفت هر کمپانی منحصربهفرد است»، Amplify سعی میکند رویکردهای منعطف و ویژهای برای فرآیند رشد هر یک از استارتآپها در نظر بگیرد.
اگرچه موفقیت شرکتهایی نظیر اپل اغلب به " اندیشه متفاوت " آنها نسبت داده میشود، ایدههای متفاوت اغلب با شکست مواجه میشوند. آیا پروژههای Segway, Newton یا Google Glas را به خاطر میآورید؟ علاوه بر این، بزرگترین موفقیتهای اپل و شرکتهایی نظیر آن اغلب در حوزههایی بوده است که به جای آن که یک شرکت پیشرو باشند یک دنبال کننده بودهاند. اپل اولین گوشی هوشمند را معرفی نکرد، این آیبیام بود که این کار را انجام داد. تقریبا 50% از پیشگامان بازار شکست میخورند، سپس شرکتها و سازمانهای دیگر وارد بازار شده و اغلب در نهایت به موفقیت میرسند.