آخرین مقالات

معرفی شتاب‌دهنده امپلیفای

معرفی شتاب‌دهنده امپلیفای

 یک برنامه‌ی شتاب‌دهنده و کمپ کارآفرینی چندمنظوره است که در لس‌آنجلس آمریکا واقع‌شده است و به‌صورت مستقیم با شرکت‌کنندگان سروکار دارد. با شعار «مسیر پیشرفت هر کمپانی منحصربه‌فرد است»، Amplify سعی می‌کند رویکردهای منعطف و ویژه‌ای برای فرآیند رشد هر یک از استارت‌آپ‌ها در نظر بگیرد. این شتاب‌دهنده هیچ برنامه‌ریزی یا زمان‌بندی فعالیت‌ها را برای شرکت‌کنندگان اجباری نمی‌کند. تیمی از سرمایه‌گذاران، مدیران و مربیان در این شتاب‌دهنده عملکرد شرکت‌کنندگان را کنترل و پایش می‌کنند و آن‌ها را موردحمایت و راهنمایی‌های مختلف قرار می‌دهند. 

تاریخچه‌ی برنامه

استراتژی اصلی این شتاب‌دهنده، تأثیرگذاری عمیق در شکل‌گیری اکوسیستم استارت‌آپ شهر لس‌آنجلس است. اعضای گروه شتاب‌دهنده، تیمی حرفه‌ای متشکل از کارآفرینان، تحلیل‌گران و کارشناسان باتجربه در حوزه‌ی کارآفرینی است. پال بریکالت که مدیرعامل این شتاب‌دهنده است، مؤسس Mailroom Fund و به مدت 20 سال استاد رسانه و فناوری دانشگاه USC و مشاور و سرمایه‌گذار فرشته در بیش از 20 شرکت استارت‌آپی بوده است که بسیاری از این شرکت‌ها در لس‌آنجلس قرار دارند. همچنین اُدِد نوی، رهبر فناوری این برنامه، از کارآفرینان باتجربه‌ی حوزه‌ی فناوری بوده است. وی مؤسس TrueCar و TargetClose و همچنین مشاور مؤسسه‌ی Founders در لس‌آنجلس و سَن دیگو بوده است. سایر اعضای این شتاب‌دهنده نیز سوابق تأسیس شرکت‌های مختلف و کارآفرینی دارند و فضای راه‌اندازی کسب‌وکار جدید را به‌خوبی می‌شناسند. 

تعریف برنامه (تعریف مدل برنامه) و نقطه‌ی آغاز و پایان آن

برنامه‌ی شتاب‌دهنده‌ی Amplify بین 4 تا 8 ماه به طول می‌انجامد. شرکت‌کنندگان این برنامه، علاوه بر مشارکت‌ها و همکاری‌های درون‌تیمی و مشورت با گروه شتاب‌دهنده‌ی Amplify، با اعضای سایر گروه‌ها نیز ارتباط دارند. در این شتاب‌دهنده، حدود 50 تا 200 هزار دلار سرمایه‌گذاری اولیه در برنامه‌ها صورت می‌گیرد. این شتاب‌دهنده، فضای کاری موردنیاز را به‌صورت رایگان در کمپ ونیز در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد و خدمات عملی منتورشیپ برای آن‌ها ارائه می‌نماید. همچنین، خدمات تخفیف‌دار یا رایگان از سوی شرکت‌های مختلفی که Amplify در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد که می‌توان به خدمات میزبانی، خدمات بانکی، خدمات مسافری اشاره کرد. 

شیوه‌ی ارسال تقاضا و مدل برنامه به این صورت است که تیم‌ها باید تقاضای خود را به‌صورت اینترنتی ارسال کنند (که در آن اطلاعات اولیه شرکت و اطلاعات خودشان را وارد می‌کنند). در این تقاضانامه باید اطلاعاتی درباره‌ی گروه، محصول یا خدمت، میزان بودجه‌ی جذب‌شده (تا زمان ارسال تقاضا) وارد شود. علاوه بر درخواست، ترجیحاً اعضای گروه باید شبکه‌ای از افراد تشکیل داده باشند. تقاضاها بررسی شده و آن دسته از درخواست‌هایی که طبق نظر بررسی‌کنندگان، مناسب برنامه هستند انتخاب می‌شوند. 

 

ساختمان محل کار شتاب‌دهنده‌ی امپلیفای

برنامه‌ی Next Space

یکی از خدماتی که در محیط کاری Amplify ارائه می‌شود، فضای کاری خلاق و مبتنی بر همکاری است که برای کارآفرینان و افراد صاحب ایده‌ای که به‌صورت آزادانه کار می‌کنند (پروژه محور) تهیه می‌شود و در آن افراد به یکدیگر کمک می‌کنند که به اهدافشان دست پیدا کنند. در این برنامه که به نام Next Space@Amplify مشهور است، فناوری، هنر، خلاقیت و نوآوری ترکیب می‌شوند تا یک نمونه‌ی بی‌نقص از همکاری در شتاب‌دهنده‌ها ایجاد شود. اعضای این برنامه، کارآفرینان، کسب‌وکارهای کوچک و سایر متخصصین مستقل صنایع مختلف هستند. نوع عضویت در این برنامه‌ها بسیار انعطاف‌پذیر است و از عضویت با داشتن تنها یک ایمیل تا عضویت با در اختیار داشتن یک دفتر اداری متغیر است. هزینه‌ی ماهانه این برنامه‌ها از 59 دلار در ماه تا 1235 دلار در ماه متغیر است. 

با عضویت ویژه در این برنامه، امپلیفای امکاناتی چون دفاتر، اتاق کار شخصی، فضاهای مشترک، دسترسی تمام‌وقت به اینترنت، اتاق‌های کنفرانس و جلسات، کلاس‌های 30 نفره و... در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهد. 

نحوه‌ی ترویج و تبلیغات برنامه

شیوه‌ی تبلیغات این شتاب‌دهنده از طریق کانال توییتر است. سایت رسمی این شتاب‌دهنده نیز به اطلاع‌رسانی برنامه‌ها می‌پردازد. همچنین خبرنامه‌ای توسط این شتاب‌دهنده ارائه می‌شود که می‌توان با عضویت، خبرنامه را دریافت کرد.

تعداد دفعات، نحوه و زمان دریافت طرح‌ها و محصولات

 طرح‌ها یک‌بار ارسال می‌شوند و درصورتی‌که پذیرفته شوند، وارد مرحله‌ی شتاب‌دهی می‌شوند تا آماده‌ی Demo Day شوند.

حوزه‌های پذیرش طرح

برای طرح‌های ارائه‌شده محدودیتی وجود ندارد و حتی خدمات ارائه‌شده توسط Amplify ویژه‌ی آن کسب‌وکار است.

جامعه‌ی هدف برنامه:

محدودیتی برای متقاضیان شرکت در این برنامه در نظر گرفته نشده است و تمامی کارآفرینان می‌توانند ایده‌های خود را ارسال نمایند.

 

محیط کاری امپلیفای

 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.