آخرین مقالات

مزایای مدیریت استراتژیک

مزایای مدیریت استراتژیک

مزایای بسیاری در مدیریت استراتژیک وجود دارند که شامل شناسایی، اولویت‌بندی و اکتشاف فرصت‌ها هستند. محصولات، بازارها و تاخت و تازهای جدیدتر در خطوط تجاری تنها در صورتی که شرکت‌ها در برنامه‌ریزی استراتژیک فعالیت داشته باشند، مهیا می‌شوند. در مرحله بعد، مدیریت استراتژیک به شرکت‌ها امکان بررسی عینی فعالیت‌های انجام شده توسط خود را می‌دهد و با تجزیه‌و‌تحلیل سود هزینه، مشخص می‌کند که آیا شرکت سودآور است یا خیر.

در اینجا منظور تنها مزایای مالی نیست (که در زیر مورد بحث قرار می‌گیرد)، بلکه ارزیابی سودآوری است که باید همراه با ارزیابی هماهنگی اهداف و اولویت‌های تجارت انجام پذیرد.

نکته کلیدی در اینجا این است که مدیریت استراتژیک امکان تمرکز شرکت بر روی بازار و مصرف‌کنندگان را می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که استراتژی درست را به رسمیت بشناسد.

مزایای مالی

در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است که شرکت‌هایی که در مدیریت استراتژیک شرکت می‌کنند سودآورتر و موفق‌تر از کسانی هستند که از برنامه‌ریزی استراتژیک و مدیریت استراتژیک بهره‌مند نیستند.

هنگامی که شرکت‌ها در برنامه‌ریزی رو به جلو و ارزیابی دقیق اولویت‌های خود مشغول هستند، روی آینده خود کنترل دارند و این امر در فضای تجاری سریع در قرن بیست‌و‌یکم ضروری است.

برآورد شده است که بیش از 100.000 تجارت هر ساله در ایالات‌متحده با شکست مواجه می‌شوند و بسیاری از این شکست‌ها با فقدان تمرکز و جهت استراتژیک همراه است. علاوه‌بر‌این، شرکت‌هایی با کارآیی بالا، تصمیمات آگاهانه‌تری را اتخاذ می‌کنند، زیرا آن‌ها هر دو عواقب کوتاه‌مدت و بلند‌مدت را در نظر می‌گیرند و از‌این‌رو، استراتژی‌های خود را بر این اساس استوار می‌کنند. در مقابل، شرکت‌های فاقد برنامه‌ریزی استراتژیک معنی‌دار، اغلب با مشکلات داخلی و عدم تمرکز مواجه هستند که منجر به شکست آن‌ها می‌شود.

مزایای غیر مالی

بخش فوق برخی از مزایای قابل درک مدیریت استراتژیک را مورد بحث قرار داد. به جز این مزایا، شرکت‌هایی که در مدیریت استراتژیک فعالیت می‌کنند، بیشتر از تهدیدات خارجی، درک بهتر نقاط قوت و ضعف رقیب و افزایش بهره‌وری کارکنان آگاهی دارند. آن‌ها همچنین مقاومت کمتری نسبت به تغییرات و درک روشنی از ارتباط بین عملکرد و پاداش دارند.

جنبه کلیدی مدیریت استراتژیک این است که قابلیت‌های حل مسئله و جلوگیری از مشکلات شرکت‌ها از طریق مدیریت استراتژیک افزایش می‌یابد. مدیریت استراتژیک امری ضروری است، زیرا به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تغییرات را از لحاظ منطقی توجیه کنند و آنان را تحقق بخشند و نیاز به تغییرات بهتر را به کارکنان خود انتقال دهند. سرانجام، مدیریت استراتژیک در ایجاد نظم و انضباط در فعالیت‌های شرکت در هر دو فرآیند داخلی و فعالیت‌های خارجی کمک می‌کند.

کلام آخر

در سال‌های اخیر، تقریبا تمام شرکت‌ها اهمیت مدیریت استراتژیک را درک کرده‌اند. با‌این‌حال، تفاوت اصلی بین کسانی که موفق می‌شوند و کسانی که شکست می‌خورند در نحوه انجام مدیریت استراتژیک و برنامه‌ریزی استراتژیک است که میان موفقیت و شکست تفاوت ایجاد می‌کند. البته، هنوز هم شرکت‌هایی وجود دارند که در برنامه‌ریزی استراتژیک دخیل نیستند و یا برنامه‌ریزان از حمایت مدیریتی برخوردار نیستند. این شرکت‌ها باید مزایای مدیریت استراتژیک را درک کنند و از رونق و موفقیت بلندمدت در بازار اطمینان حاصل کنند.

منبع

http://www.managementstudyguide.com/strategic-management-benefits.htm

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.