آخرین مقالات

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی چیست؟ معنا و مفاهیم مهم

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی چیست؟ معنا و مفاهیم مهم

ما انسان‌ها اساساً موجوداتی اجتماعی هستیم. ارتباطات و تعاملات برای جامعه بشری بسیار حیاتی است و افراد تمایل به برقراری ارتباط با دیگران دارند. فناوری اینترنت، ارتباطات افراد را تغییر داده است. در زمان‌های گذشته، افراد مجبور به نوشتن نامه یا رزرو یک تماس تلفنی بودند تا با یک دوست یا آشنا در نقطه دیگری از کشور صحبت کنند. فناوری امروزی این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا به‌سرعت با دوستان و خانواده خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند.

با توجه به شیوه زندگی فردی امروزی متوجه می‌شویم که اغلب افراد در طول شبانه‌روز دو تا سه ساعت با دوستان و آشنایان خود از طریق اینترنت ارتباط برقرار می‌کنند. افراد در سنین مختلف تمایل به پیدا کردن سایت‌های شبکه‌های اجتماعی دارند تا موضوعات مورد علاقه و مکالمات خود را در آن‌جا دنبال کنند. اینترنت یک پدیده جهانی است، شما افرادی از سراسر جهان را در آن خواهید یافت که برای صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد موضوعات خاصی گرد هم جمع آمده‌اند. پیدا کردن دوستان از طریق اینترنت بسیار آسان شده است.

هنگامی‌که از شبکه‌های اجتماعی سخن می‌گوییم، منظور تنها وبلاگ‌ها و انجمن‌های گفتگو و بحث نیست. به‌نظر می‌رسد ما از رسانه‌های اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری فیلم، موسیقی، عکس‌ها و تمام اطلاعاتی که می‌خواهیم به اشتراک بگذاریم، استفاده می‌کنیم. در هر دقیقه میلیون‌ها بازدیدکننده برای دیدن آخرین فیلم‌ها، کلیپ‌ها و غیره وارد وب‌سایت‌های تماشای فیلم می‌شوند. به‌طور مشابه، میلیون‌ها نفر برای جستجو دوستان خود و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد خود با دوستان‌شان در هر زمانی، وارد سایت‌های مختلف می‌شوند. 

زمانی‌که قصد دانستن تعریف یا معنای یک کلمه یا موضوع خاص را دارید، چه اقدامی انجام می‌دهید؟ به احتمال زیاد شما سایت‌های ویکی‌پدیا یا دانشنامه آنلاین را بررسی خواهید کرد. اگر سابقه ویکی‌پدیا را دنبال کنید، رشد و قدرت رسانه‌های اجتماعی را کاملاً توصیف می‌کند. ویکی‌پدیا سایتی است که هر کس می‌تواند موضوعات، توضیحات و تعاریف را در آن به اشتراک بگذارد. اطلاعات ارائه شده توسط افراد در زمینه‌های مورد علاقه‌شان می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد و هر کسی می‌تواند نظرات و اصلاحات و همچنین توضیحات بیشتری را ارائه دهد. به این ترتیب موضوعات مختلف از طریق تلاش جمعی افرادی که علاقه‌مند به موضوع خاصی هستند، ایجاد، بررسی، تغییر و اصلاح می‌شود. ویکی‌پدیا شاید یکی از بهترین نمونه‌های شبکه اجتماعی رسانه‌ای است که مردم برای بحث، مشورت، برقراری ارتباط و ایجاد محتوایی که برای همگان مفید است، گرد هم آمده‌اند.

هنگامی‌که شما به ‌سایت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی از نظر شرکت‌های بازاریابی توجه کنید، متوجه یک پتانسیل بزرگ کشف نشده می‌شوید. شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی نشان‌دهنده بازارها و مشتریانی هستند که آنلاین و گوش به زنگ هستند. با حضور مخاطبان در دسترس، شرکت‌های بازاریابی می‌توانند به مشتریان احتمالی دست یابند و به ایجاد نظرات در مورد محصولات و خدمات خود و همچنین بحث در مورد محصولات خود با کمک افراد علاقه‌مند و همچنین افرادی که مشتریان شرکت‌ها هستند، یاری رسانند. بازاریابان، قدرت یادگیری بالایی دارند و می‌توانند بازخورد واقعی در مورد محصولات و تجارب خود از مشتریان آنلاین را به‌دست آورند و علاوه بر این، علاقه را در اشخاصی که در حال تماشا و دنبال کردن موضوع هستند، ایجاد کنند.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک پدیده رسانه‌ای است که هیچ سازمان بازاریابی نمی‌تواند آن را نادیده گرفته یا از آن غافل شود.

منبع: managementstudyguide.com

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.