آخرین اخبار

عرضه پلی‌اتیلن تقویت شده با گرافن به بازارهای ژاپن

عرضه پلی‌اتیلن تقویت شده با گرافن به بازارهای ژاپن

شرکت برزیلی گرداو گرافن (Gerdau Graphene) که یک شرکت نانویی متمرکز بر تولید، توسعه و تجاری‌سازی مواد تقویت‌شده با گرافن برای کاربردهای صنعتی مختلف می‌باشد، خبر از تجاری‌سازی و عرضه پلی‌اتیلن‌های تقویت شده با گرافن به بازار ژاپن داده است. به منظور دستیابی به این هدف، گرداو اقدام به انعقاد یک قرارداد همکاری با شرکت ژاپنی سومیتومو (Sumitomo) در راستای توزیع مستربچ‌های تقویت‌شده با گرافن (Poly-G PE-07GM) در این کشور نموده است. این افزودنی برای تولید فیلم‌ها، پروفیل‌ها و ورق‌های شکل یافته از طریق فرآیندهای اکستروژن مناسب می‌باشند.

محصولات ترموپلاستیک جدید که متشکل از افزودنی «Poly-G PE-07GM» باشند، مستحکم‌تر بوده و عملکرد کلی بالاتری خواهند داشت و این در حالی است که هزینه ساخت آن‌ها نیز کمتر بوده و ضایعات بسیار کمتری در زنجیره ارزش تولید می‌کنند. این افزودنی‌ها پیش از تجاری‌سازی در برخی از کاربردهای صنعتی خاص در کارخانه‌های گرداو مورد استفاده قرار گرفته‌ و عملکرد مثبت آن‌ها مورد تأِیید قرار گرفته است.

استفاده از «Poly-G PE-07GM» علاوه بر افزایش فرایندپذیرری پلی‌اتیلن و امکان توسعه محصولات نهایی نازک‌تر، خواص مکانیکی و حرارتی پلی‌اتیلن را افزایش می‌دهد. بر اساس اعلان گرداو، مزایایی که می‌توان با افزودن گرافن به پلی‌اتیلن به دست آورد، عبارتند از:

  • بهبود خواص برای ممانعت از گازها؛
  • مقاومت بالاتر در برابر اشعه ماوراء بنفش؛
  • استحکام کششی بالاتر؛
  • کاهش ضریب اصطکاک (COF)؛
  • پایداری حرارتی بالاتر؛
  • هدایت حرارتی و الکتریکی بالاتر؛
  • فرایندپذیری بهتر.

الکساندر کورئا (Alexandre Corrêa)، مدیر عامل شرکت گرداو گرافن در خصوص این محصول جدید می‌گوید: «ترموپلاستیک‌هایی مانند پلی‌اتیلن برای اکثر فعالیت‌های تجاری در سراسر جهان، به ویژه در خرده‌فروشی، لجستیک و محیط‌های صنعتی، حیاتی هستند. بهبود کیفیت مواد پلی‌اتیلن علاوه بر کاهش هزینه‌ها، تأثیر معناداری بر پایداری آن خواهد داشت. با اضافه کردن مواد افزودنی گرافن به ترموپلاستیک‌ها، تولیدکنندگان پلاستیک می‌توانند محصولات قوی‌تر و بادوام‌تری را با هزینه کمتر و با نیاز به رزین بسیار کمتر تولید کنند.

با توجه به مزایای قابل توجه این محصول و پتانسیل عملکردی آن در صنایع در سراسر جهان، گرداو تلاش برای ورود به بازارهای مختلف را در دستور کار خود قرار داده است. در همین راستا، این شرکت برای واردات و توزیع مستربچ‌های «Poly-G PE-07GM» در بازار ژاپن، با سومیتومو که یک شرکت تجارت جهانی و سرمایه‌گذاری پیشرو در فهرست «Fortune 500» است، مشارکت جدیدی را آغاز نموده است.

کورئا در خصوص این همکاری ابراز داشته: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که همکاری اخیر خود را با سومیتومو که یک مجموعه تجاری مشهور در ژاپن و شریک گرداو در سرمایه‌گذاری‌های تجاری در برزیل است، برای صادرات مستربچ‌های خود به بازار ژاپن اعلام کنیم. این همکاری با توجه به تاریخچه و شهرت سومیتومو،  نقطه عطف مهمی برای شرکت ما خواهد بود. باز کردن بازار ژاپن برای ما یک حرکت استراتژیک است، زیرا این بازار به دلیل توجه به مواد با کیفیت بالا شناخته شده است و از نظر تخصص صنعت، بازاری بالغ به شمار می‌رود. ما مطمئن هستیم که مستربچ‌های ما مورد استقبال بازار ژاپن قرار خواهند گرفت و ما مشتاقانه منتظر ایجاد یک رابطه طولانی مدت با سومیتومو و صاحبان برند در ژاپن هستیم.»

نائویوکی توکوناگا (Naoyuki Tokunaga)، مدیر دپارتمان کربن شرکت سومیتومو نیز در خصوص همکاری جدید دو  شرکت می‌گوید: «ما هیجان‌زده هستیم که با گرداو گرافن مشارکت نموده تا مستربچ‌های تقویت شده گرافن با کیفیت آن‌ها را به بازار ژاپن بیاوریم. ما چندین سال است که در حال مطالعه بازار گرافن بوده‌ایم و تحت تأثیر پیشرفت‌های تحقیق‌و‌توسعه و سرعت ورود به بازار گرداو گرافن هستیم. در سال‌های گذشته، انگیزه قوی برای پایداری در ژاپن وجود داشته است و ما معتقدیم که افزودنی‌های گرافن یک ماده کلیدی برای حمایت از مشتریان محلی ما در ارائه محصولات بهتر به بازار محلی خواهد بود.»

 

درباره گرداو گرافن:

گرداو گرافن، یک استارت‌آپ زایشی از شرکت بزرگ و مشهور گرداو (Gerdau) بوده که فعالیت خود را در سال 2021 آغاز نموده است. بر خلاف شرکت مادر که به طور خاص در صنعت فولاد فعالیت دارد، این زیرمجموعه به صورت کاملاً مستقل و با هدف توسعه محصولاتی بر پایه گرافن در مقیاس‌های صنعتی شکل گرفته است. این شرکت که هسته مرکزی آن در سائوپائلو قرار دارد، یک دفتر نیز در ایالات متحده داشته و در صدد آن است که در صنایع مختلفی همچون ساخت‌وساز، خودرو، لاستیک‌، ترموپلاستیک‌ها، رنگ و سنسورها ایفای نقش نماید. این استارت‌آپ نوآور، داشتن یک چشم‌انداز وسیع و فعالیت در حوزه‌هایی که اعداد و ارقام بسیار بالای مالی دارند را از شرکت مادر به ارث برده و بر همین اساس، نگاهی عمیق به صنایع بزرگ دارد.

 در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص این شرکت برزیلی دارید، می‌توانید مقاله معرفی این استارت‌آپ را با عنوان «توسعه افزودنی‌های گرافنی برای کاربردهای مختلف؛ معرفی یک استارت‌آپ برزیلی» مطالعه کنید.

 

مرجع: «Graphene-info»

 

اخبار مرتبط:

رنگ‌هایی که به کمک گرافن ضد سایش می‌شوند!

پلاستیک‌های تقویت شده با گرافن در مسیر بازار

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.