آخرین اخبار

رنگ‌هایی که به کمک گرافن ضد سایش می‌شوند!

رنگ‌هایی که به کمک گرافن ضد سایش می‌شوند!

گردوا گرافن (Gerdau Graphene) که یک شرکت نانویی پیشگام در حوزه مواد پیشرفته مبتنی بر گرافن برای استفاده در کاربردهای مختلف صنعتی است، اخیراً اعلام نموده که موفق به توسعه یک رنگ مقاوم در برابر سایش شده است. این رنگ‌ها که بر پایه آب می‌باشند، به‌طور قابل توجهی نسبت به رنگ‌های سنتی موجود در بازار، دوام و مقاومت در برابر سایش بیشتری دارند.

رنگ‌های جدید، برای استفاده در بتن، سیمان، فلز و آسفالت، برای کاربردهای مختلفی همچون پیاده‌روها، مسیرهای دوچرخه‌سواری، گاراژها، راه پله‌ها، زمین‌های ورزشی و طیف وسیعی از مناطق تجاری و صنعتی ایده‌آل می‌باشند. شرکت مادر گردوا، در ماه مارس سال جاری میلادی، خود از این رنگ‌های جدید در کف کارخانه‌اش استفاده نموده و آن را برای اولین بار در مقیاس‌های بزرگ بکار گرفته است.

در حال حاضر، گردوا افزودنی‌های گرافن خود را به عنوان نمونه‌های اولیه، به تولیدکنندگان عمده رنگ در قاره آمریکا به فروش می‌رساند. اعلام موفقیت و عرضه عمده این محصول در حالی انجام گرفته که این شرکت اخیراً از موفقیت خود در توسعه ترموپلاستیک‌های جدیدی رونمایی نمود که با گرافن تقویت شده بودند.

الکساندر کروآ (Alexandre Corrêa)، مدیرعامل گردوا گرافن، در خصوص این محصول جذاب و جدید شرکت می‌گوید: «بکارگیری این رنگ‌های مبتنی بر گرافن در کف زمین‌های مختلف، افزایش مقاومت در برابر سایش، زیاد شدن طول عمر رنگ نسبت به رنگ‌های سنتی و کاهش نیاز به نگهداری و رنگ‌آمیزی مجدد را به دنبال خواهد داشت. بر اساس عملکرد خوب محصول جدید، واضح است که گرافن تأثیری دگرگون کننده‌ای بر کل صنعت رنگ خواهد داشت. ما مفتخریم که در ماه مارس، کارخانه خود در سائوپائولو را با همین رنگ‌ها رنگ‌آمیزی کردیم و از آن زمان، به رنگ‌آمیزی تمام دارایی‌های خود در برزیل پرداختیم. علاوه بر این، ما این رنگ جدید را برای مشتریان و شرکای کلیدی صنعت ساخت‌و‌ساز، به منظور رنگ‌آمیزی کف ساختمان‌های صنعتی، تجاری و مسکونی تجاری‌سازی کرده‌ایم. ما به بهینه‌سازی افزودنی‌های خود برای رفع نیازهای مشتریان و تجاری‌سازی مقیاس این محصولات رنگ در سطح جهانی ادامه خواهیم داد.»

توسعه رنگ مبتنی بر گرافن، در دسامبر 2021 میلادی آغاز شد و دستاورد جدید، در نتیجه همکاری گردوا گرافن با شرکت‌ گرافتکس (Grafftex) که یک تولید‌کننده رنگ برزیلی است و پلی‌استل (Polystell) که یک شرکت متمرکز بر تحقیق‌و‌توسعه افزودنی‌های شیمیایی است، حاصل شد. از آنجایی که گرافن انواع و اشکال مختلفی دارد که هر کدام دارای خواص منحصر‌به‌فردی هستند، تحقیقات و آزمایش‌های قابل توجهی برای تعیین بهترین گرید گرافن مورد نیاز برای تولید یک محصول رنگ برتر مورد نیاز بود. علاوه بر این، افزودنی‌های گرافنی، باید بر اساس فرمول و ترکیبات منحصر‌به‌فرد سازنده رنگ سفارشی شوند.

گفتنی است که گردوا گرافن، روی افزودنی‌هایی برای رنگ‌های ضد خوردگی هم کار می‌کند. این شرکت تلاش دارد تا فلزات سنگین و مواد فسیلی را در رنگ‌های سبک و سنگین کاهش دهد. در سال 2020، مصرف رنگ معماری ایالات متحده، تقریباً 850 میلیون گالن بوده و انتظار می‌رود که اندازه بازار رنگ‌های معماری ایالات متحده تا سال 2025، از 15 میلیارد دلار هم عبور کند. ورود گردوا به این صنعت، می‌تواند بازار قابل توجهی را در اختیار این شرکت نانویی قرار دهد.

 

مرجع: «Digital Journal»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.