آخرین اخبار

همکاری دو شرکت بزرگ نانویی برای تولید مواد کاتدی پیشرفته

همکاری دو شرکت بزرگ نانویی برای تولید مواد کاتدی پیشرفته

شرکت نانو وان (Nano One» که در زمینه تولید مواد پیشرفته مورد استفاده در باتری فعالیت دارد، با یک تولیدکننده بزرگ مواد کاتدی آسیایی همکاری خواهد کرد. بنا بر موافقت‌نامه توسعه مشترک (Joint Development Agreement) این دو شرکت فناور، نام طرف چینی به دلیل شرایط به شدت رقابتی زنجیره تأمین در باتری‌های لیتیوم یونی، ناشناس باقی می‌ماند.

قرارداد مذکور، کاملاً در راستای مأموریت نانو وان در زمینه توسعه فناوری و صدور مجوز بهره‌برداری از فناوری‌های توسعه یافته است. دن بلوندان (Dan Blondal)، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «ما از همکاری با یک تولیدکننده مواد کاتدی که دیدگاه مشترکی با نانو وان در زمینه توسعه و راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید و انقلابی دارد، بسیار خرسندیم. این یک لحظه تعیین‌کننده در مسیر توسعه و تکامل ما و همچنین یک نقطه عطف در پیشرفت کسب‌وکارمان خواهد بود و مشتاقانه به دنبال پیشبرد این همکاری و گسترش هر چه بیشتر آن هستیم. ما سبد ارزشمندی از فناوری‌های کاتدی جمع‌آوری کرده‌ایم و استراتژی تجاری ما، برای بهره‌گیری از فرصت‌های این‌چنینی طراحی شده است.».

بنا بر اخبار انتشار یافته پیرامون این قرارداد توسعه مشترک، طرفین با همکاری یکدیگر نسبت به توسعه و ارزیابی مواد کاتدی ساخته شده از طریق فناوری‌های ترکیبی اقدام خواهند کرد. از جمله این فناوری‌های پیشرفته، می‌توان به یک فرآیند پتنت شده نانو وان تحت عنوان «One-Pot» اشاره نمود که برای تولید پودرهای کاتدی تک کریستال با کارایی بالا استفاده می‌شود.

گفتنی است، نانو وان با جمع‌آوری متخصصین و بهره‌مندی از یک رویکرد به شدت نوآورانه، موفق به توسعه فرآیندهای انحصاری و مقیاس‌پذیری شده که مواد فعال کاتدی (CAM) را برای کاربرد باتری‌های لیتیوم یونی در وسایط نقلیه، ذخیره‌سازی انرژی و دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی تولید می‌کند. این فرآیندها، علاوه بر افزایش دوام، هزینه فرآیند تولید را هم به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داد.

شبکه‌سازی با شرکت‌های مختلفی که در زنجیره تأمین یک محصول مشارکت دارند، ایجاد ارتباط با رقبای احتمالی، شناسایی شرکای مناسب بین‌المللی و برقراری همکاری تنگاتنگ با آن‌ها، گاهی حتی از مسیر اولیه توسعه ایده هم اهمیت بیشتری خواهد داشت. گاهاً آغاز یک مشارکت فناورانه حتی با یک رقیب، می‌تواند از میلیاردها هزینه اضافی جلوگیری نموده و دستیابی به یک محصول به شدت فناورانه را با صرف زمان و هزینه بسیار پایین‌تر ممکن نماید. در کنار این مسئله، یک رقیب جدی در این حوزه، تبدیل به یک شریک خوب برای آینده همکاری‌ها می‌گردد. همچنین یافتن شرکای بین‌المللی، در کلام اول به معنای توسعه بازار به کشورهای دیگر است، چیزی که شاید برای یک شرکت استارت‌آپی، دنبال کردن آن به تنهایی بسیار دشوار خواهد بود.  این رویکردی است که نانو وان به عنوان یکی از شرکت‌های نانویی فعال در حوزه باتری، همواره در نظر داشته و همکاری‌های فناورانه با شرکت‌های مختلف را به صورت جدی در استراتژی خود قرار داده است. در سال‌های اخیر، خبرهای مختلفی از همکاری این شرکت، با سایر فعالین این حوزه منتشر شده است. نمونه آن، سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت چینی «Pulead Technology» بوده که تولیدکننده کاتد می‌باشد. نمونه دیگر، سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت چند میلیارد یورویی «Saint-Gobain» است که انواع گسترده‌ای از مواد، با کارایی بالا را برای کاربرد در خودرو، هوافضا، سلامت و انرژی تولید می‌کند.

 

مرجع: «The Arm Chair Trader»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.