آخرین اخبار

توافق «نانو وان» و «سنت گوبین» برای بهبود باتری‌های لیتیوم یونی

توافق «نانو وان» و «سنت گوبین» برای بهبود باتری‌های لیتیوم یونی

نانو وان «Nano One» که یک شرکت نانویی متمرکز بر توسعه فناوری‌های مرتبط با باتری‌های لیتیوم-یونی و کاهش هزینه و افزایش عملکرد آن‌ها، به منظور استفاده در وسایل نقلیه الکترونیکی و سایر تجهیزات ذخیره‌کننده و مصرف کننده الکتریسیته است، وارد یک توافق همکاری، با شرکت سنت گوبین «Saint-Gobain» شده است.

«دن بلاندال»، مدیرعامل نانو وان، با ابراز خشنودی از این توافق جدید، اعلام نموده که هدف از این همکاری، توسعه و بهبود مواد مورد استفاده در باتری‌های لیتیوم-یونی نانو وان است. لازم به ذکر است که سنت گوبین، یک شرکت چند میلیارد یورویی فرانسوی است که در زمینه تولید انواع مختلفی از مواد، با کارایی بالا، به منظور استفاده در صنایع خودروسازی، هوافضا، بهداشت و انرژی، فعالیت می‌نماید. «بن بسات»، معاون توسعه تجاری نانو وان، در خصوص توافق جدید این دو شرکت، اظهار داشته است: «سنت گوبین، دارای تاریخچه‌ای غنی در نوآوری است و ما بسیار خوشحالیم که با یکی از رهبران جهانی تولید موادی با کارایی بالا، همکاری می‌کنیم. مواد آن‌ها، مکمل فناوری ما خواهد بود و این توافق‌نامه، به تلاش‌های فعلی ما در زنجیره تأمین باتری‌های لیتیوم-یونی، کمک زیادی خواهد کرد».

گفتنی است که نانو وان، دارای فناوری انحصاری، برای تولید پودرهای مورد استفاده در باتری‌های لیتیوم-یونی است که با یک فرایند خاص، لیتیوم را با سایر عناصر، مانند منگنز، نیکل، کبالت، آلومینیوم و آهن، در یک کوره و در دمای بالا، ترکیب می‌نماید. به نظر می‌رسد که توافق بین دو شرکت، در راستای بهبود همین مواد مورد استفاده و بهبود فرایند تولیدی شرکت نانو وان باشد تا بتوانند توسعه مشترکی برای افزایش کارایی مواد مربوطه داشته باشند.

اینکه برخی شرکت‌ها، خصوصاً شرکت‌های نوپا و استارت‌آپی، با در نظر گرفتن اینکه فناوری منحصربه‌فردی دارند، دیگر از سایر شرکت‌ها فاصله می‌گیرند و خود را در بازی جداگانه‌ای می‌بینند، لزوماً منجر به حفاظت بیشتر از فناوری شرکت و یا دسترسی به سود بیشتر برای آن نخواهد شد. مسئله توافق‌های استراتژیک، برای شرکت‌های نوپا و در عین حال دارای فناوری‌های خاص، مسئله بسیار حائز اهمیتی است. این قبیل از شرکت‌ها، در موقعیت‌های مختلف، از توسعه محصول گرفته تا همکاری تنگاتنگ برای فروش محصولات یا شکل‌دهی یک ایده جدید، ممکن است نیاز به همراهی دیگر شرکت‌ها و غول‌های فناوری داشته باشند. در این راستا، مسئله حفاظت از دستاوردهای حاصله به صورت دارایی‌های فکری از یک طرف و مذاکرات صحیح بر اساس نیاز حال حاضر شرکت از طرف دیگر، می‌تواند کمک شایانی برای بازگشت به مسیر و سرعت گرفتن در مسیر پیشرفت باشد.

 

مرجع: «Globe Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.