آخرین اخبار

معرفی برگزیدگان مسابقه شماره دو قطبنما

معرفی برگزیدگان مسابقه شماره دو قطبنما

نانومچ، از سال 1396، در راستای شکل‌گیری تفکر صحیح کارآفرینانه در میان فناوران و دانشجویان کشورمان، برگزاری مسابقه قطبنما را در دستور کار خود قرار داد. به دنبال این سلسله مسابقات، اولین سری مسابقه، با موضوع چگونگی انتخاب ایده با قابلیت تجاری‌سازی، برگزار گردید. در دومین سری مسابقه که در سال جاری و همزمان با یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو برگزار گردید، عمده دلایل شکست در یک کسب‌وکار، به عنوان پرسش اصلی مطرح بود که پاسخ‌های جذابی در خصوص آن، دریافت شد.

در میان پاسخ‌های ارائه شده توسط شرکت‌کنندگان، پاسخ خانم «سیده نازیلا جعفری فرجام»، آقای «محسن باقرصاد» و خانم «زینب سادات حسینی»، به عنوان پاسخ‌های برگزیده انتخاب گردید. در همین راستا، خلاصه‌ای از رزومه هر یک از منتخبین این مسابقه، به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

خانم «سیده نازیلا جعفری فرجام»، فارغ التحصیل بیوتکنولوژی میکروبی دانشگاه تهران هستند. رشته کارشناسی ایشان، حسابداری-حسابرسی بوده، اما علاقه فراوانی به رشته بیوتکنولوژی داشتند. بعد از 2 سال مطالعه، در رشته بیوتکنولوژی میکروبی دانشگاه تهران قبول شدند. در دوره‌های توانمندسازی ستاد نانو، با مباحث کسب‌وکار آشنا شدند و در یک تیم، به همراه دوستان و اساتیدشان، بدنبال تجاری‌سازی ایده‌هایشان بودند که با برنامه نانومچ آشنا شدند. ایشان، هم چنین در طرح‌های دیگری نیز جزء تیم کارآفرینی بوده و در زمینه توسعه محصول و تجاری‌سازی، مشغول به فعالیت هستند. در یازدهمین نمایشگاه نانو، در غرفه نانومچ، با مسابقه قطبنما آشنا شدند و با استفاده از تجربه‌هایی که طی مدت حضور در محیط‌های استارت‌آپی کسب نمودند و  مطالعاتی که در این مدت داشتند، به سؤال مسابقه پاسخ دادند.

آقای «محسن باقرصاد»، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع و دانشجوی دکتری مدیریت فناوری، هم‌اکنون رئیس هیئت‌مدیره و مدیر فناوری شرکت آتوسا صنعت پارسیان هستند. یکی از علایق شغلی و تحصیلی آقای باقرصاد، مدیریت کسب‌وکارهای استارت‌آپی و فعالیت‌های کارآفرینانه است؛ از همین رو، تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه و چالش‌های پیش روی آن‌ها، از مواردی است که همواره ایشان را به خود جذب می‌نماید. همین امر، باعث شد تا در دهمین نمایشگاه فناوری نانو، پرسش قطبنمای دوره اول، توجه ایشان را جلب نماید. این سؤال، در گوشه ذهن ایشان قرار داشت تا این‌که با توجه به پیگیری پیام‌رسان نانومچ و اطلاع برخی از همکاران شرکت، سؤال دوم قطبنما را مشاهده نموده و بر مبنای تجربیات کاری و تحصیلی خود، تصمیم به پاسخگویی به آن را گرفتند و با مراجعه به غرفه نانومچ در یازدهمین نمایشگاه نانو، در مسابقه قطبنمای دوم شرکت نمودند.

خانم «زینب سادات حسینی حقیقت»، دارای مدرک کارشناسی ارشد نانوتکنولوژی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستند که در سمت مدیر فنی واحد بازرسی، در شرکت مهندسی نوآوران ژرفانگر ایرنیان، فعالیت داشتند. ایشان مسئولیت بازرسی فنی محصولات حوزه نانوتکنولوژی، تحویل گزارشات بازرسی تنظیم شده از سوی بازرسان و تأیید گزارشات به لحاظ فنی، را بر عهده داشتند. با توجه به اینکه شرکت ژرفانگر، در نمایشگاه نانوی امسال، در قسمتی از غرفه واحد نانومقیاس فعال بود و خانم حسینی، با مسئولیت پاسخگویی در بخش "پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی" در نمایشگاه حضور داشتند، لذا در غرفه نانومچ، با مسابقه قطبنما آشنا شدند و با توجه به کسب تجارب کاری و آموزش‌هایی که طی شرکت در رویدادهای گوناگون کسب نموده بودند و با بحث با مشاوران حوزه تجاری‌سازی محصولات فناورانه، به سوال مسابقه قطبنما پاسخ دادند.

2 پاسخ به معرفی برگزیدگان مسابقه شماره دو قطبنما

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.