نقش برنامهی نانومچ در تجاریسازی شکمبندهای بارداری ضد امواج
مهندس امیر گلچین، مدیر برنامه تجاریسازی فناوری نانو، در ارتباط با نقش این برنامه در فرآیند تجاری سازی شکمبندهای بارداری ضد امواج گفت: «خانم دکتر لاله ملک نیا، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و مدیر عامل شرکت نانو ماد پارس، در اواخر سال 1393 با ارائهی طرحی در زمینهی تولید پارچههای ضد امواج، در دورهی سوم برنامهی طرحهای نوآورانه حضور یافت. از این طرح در سال 1394 در نمایشگاه نانو و در غرفه برنامهی نانومچ در قالب منسوجات ضد امواج و با کاربرد لباس کودک رونمایی شد و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت و از سوی برخی سرمایهگذاران و شرکتهای مطرح صنعتی، تقاضاهایی جهت همکاری ارائه شد. در ادامهی مسیر تجاریسازی، خط تولید نیمهصنعتی این طرح با حمایت ستاد ویژهی توسعهی فناوری نانو در سازمان پژوهشهای صنعتی آغاز به کار کرد و بهصورت همزمان مذاکراتی با واحدهای تولید صنعتی برای تولید انبوه این محصول انجام شد. نتیجهی این مذاکرات، توافق و عقد قرارداد با شرکت تنسان طب هگمتانه با نام تجاری تنکو بود که پس از اخذ تأییدیههای لازم به انجام رسید. توسعهی این محصول با همکاری یک تیم مشترک بین دو طرف قرارداد ادامه یافت. با تولید اولیه و توسعهی شکمبندهای بارداری ضد امواج، این محصول نانویی گامبهگام به سمت تجاریسازی نهایی و تولید انبوه پیش رفت و از اردیبهشت ماه 1396 وارد بازار شد.»
ستاد ویژهی توسعهی فناوری نانو در راستای حمایت از تجاریسازی دستاوردهای حوزهی نانو، تولید ثروت و گسترش تفکر کارآفرینی در کشور، از فناوران و شرکتهای فعال در حوزهی فناوری نانو در قالب برنامه نانومچ (NanoMatch) حمایت میکند. تسهیل و تسریع در فرایند تجاریسازی محصولات و دستاوردها، توسعهی محصولات، امکان نمایش دستاوردها، جذب سرمایهگذار و همچنین بهرهمندی از خدمات، تسهیلات، مشاوره و آموزش در زمینههای مختلف تجاریسازی، از مهمترین ویژگیهای حضور در این برنامه است. مخاطب این برنامه فناورانی هستند که حداقل یک نمونه اولیه از دستاورد خود ساخته باشند و این دستاورد منطبق با نیاز بازار و صنعت باشد. انتخاب طرحها در نانومچ با معیار انگیزه و اشتیاق شخص فناور برای پیشبرد طرح خود، کیفیت و کارایی طرح ارائه شده و نیازهای کشور صورت میپذیرد.
هنوز نظری وارد نشده است!
نظر خود را ارسال نمایید
پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.