آخرین اخبار

رونمایی از دو فناوری شركت‌های دانش بنيان مستقر در شهرک

رونمایی از دو فناوری شركت‌های دانش بنيان مستقر در شهرک

به گزارش روابط عمومی شهرك علمی و تحقيقاتی اصفهان، فناوری سيستم‌های ذخيره‌سازی حرارتی (TES)، يكی از دو فناوری شركت‌های دانش بنيان مستقر در شهرك علمی و تحقيقاتی اصفهان بود كه رونمايی شد.

اين سيستم‌ها انرژی را برای استفاده‌های بعدی ذخيره می‌كنند و می‌توانند از گرمای روز برای گرم كردن شب و از گرمای تابستان برای گرم كردن زمستان استفاده كنند.

همچنين توانايی گرم كردن هوا و آب را دارا بوده و برای داشتن انرژی مورد نياز در همه زمان‌ها مفيد هستند و برای ذخيره‌سازی گرما در اين سيستم‌ها از مواد سراميكی متخلخل (دارای نانو حفره ) استفاده شده است. اين محصول با عنوان گرما بانک نام‌گذاری شده است و امكان شارژ و دشارژ متوالی را دارد.

مخازن كرايوژنيک، فناوری ديگری بود كه توسط وزير علوم، تحقيقات و فناوری رونمايی شد.

 

اين مخازن به منظور ذخيره‌سازی مايعات بسيار سرد از قبيل اكسيژن مايع، نيتروژن مايع و LNG استفاده می‌شود. اين مايعات در محدوده دمای C° ۱۹۶- تا ۱۸۸- قرار داشته و برای نگهداری آن‌ها به صورت مايع لازم است از مخازن ويژه‌ای استفاده شود. براي حفظ اين سرمای بسيار شديد بايد مخزن به صورت دو جداره بوده و بين آن دو را با عايق مناسبی شارژ نمود. جنس ديواره داخلی اين مخازن با مايع كرايوژنيک سازگار بوده و جنس آن معمولا از استينلس استيل می‌باشد.

منبع: istt.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.