آخرین اخبار

بررسی پتنت‌های «میکرو و نانوماهواره‌ها» بین سال‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۶

بررسی پتنت‌های «میکرو و نانوماهواره‌ها» بین سال‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۶

اخیرا گزارشی با عنوان "Nano And Micro Satellite - Patent Overview in the years 2011 - 2016" توسط شرکت ریسرچ‌اند‌مارکت منتشر شده است که درآن به بررسی پتنت‌های مربوط به فناوری میکرو و نانوماهواره‌ها در سال‌های 2011 تا 2016 پرداخته می شود.
نانو و میکروماهواره ها به ماهواره‌های بسیار کوچکی گفته می‌شود که بین یک تا 100 کیلو وزن دارند. نانوماهواره‌ها 1 تا10 کیلو و میکروماهواره‌ها 10 تا 100 کیلو وزن دارند. این فناوری رو به رشد به شدت در حال توسعه است. CubeSat یکی از مشهورترین این ماهواره‌ها است.
استفاده از این ماهواره‌های کوچک در بخش دفاعی و نظامی از عوامل توسعه بازار این فناوری است. بخش نظامی و دفاعی نیاز به ابزارهای مخابراتی با پهنای باند وسیع دارند که برای تامین این نیاز، از میکرو و نانوماهواره‌ها استفاده می‌شود. البته در حال حاضر تقاضاهای تجاری زیادی برای این فناوری وجود دارد که از آن جمله می‌توان به خدمات GPS و اینترنت اشاره کرد.
یکی از مزایای این فناوری نیاز به هزینه کم برای تولید و استفاده از این نوع ماهواره‌ها است بنابراین این عامل موجب رشد و توسعه این فناوری شده است.
پیشرفت‌های انجام شده در این حوزه موجب کاهش ابعاد قطعات الکترونیکی شده در حالی که عملکرد این قطعات بهبود یافته است. فناوری مورد استفاده در این ماهواره‌ها بسیار پیچیده بوده و شرکت‌های جدیدی نسبت به آن علاقه‌مند شده‌اند. همین علاقه موجب تحقیقات و ثبت پتنت‌هایی در این حوزه شده است.


filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

عناوین بخش‌های مختلف این گزارش به قرار ذیل است:

1. هدف
2. بررسی اجمالی
3. جستجو راهبرد
4. ثبت اختراع 
5. دسته بندی درختی
6. روند ثبت پتنت‌‌ها
7. گراف مربوط به 10 شرکت برتر در ثبت پتنت‌های این حوزه
8. آمار کلیدی
9. نمودار وضعیت حقوقی پتنت‌ها
10-خلاصه

منبع: nbic.isti.ir

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.