Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 45

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 46

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 47

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 48
پاسخ‌های برگزیده مسابقه شماره دو قطبنما- خانم «زینب سادات حسینی» | برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

آخرین اخبار

پاسخ‌های برگزیده مسابقه شماره دو قطبنما- خانم «زینب سادات حسینی»

پاسخ‌های برگزیده مسابقه شماره دو قطبنما- خانم «زینب سادات حسینی»

در دومین سری مسابقه قطبنما که در سال جاری و همزمان با نمایشگاه سالیانه فناوری نانو برگزار گردید، عمده دلایل شکست در یک کسب‌وکار، به عنوان پرسش اصلی مطرح بود که پاسخ‌های جذابی در خصوص آن، دریافت شد. در میان پاسخ‌های ارائه‌شده سه پاسخ، با توجه به در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف مسئله مورد پرسش، به عنوان پاسخ‌های برگزیده انتخاب شد. یکی از این سه پاسخ، توسط خانم «زینب سادات حسینی» ارائه‌شده بود که در اینجا، پاسخ ایشان در دسترس قرار گرفته است:

به نظرم اولین مشکل محمدرضا، اعتمادبه‌نفس زیادش بود که باعث شد موارد زیادی را نادیده بگیرد. شاید بتوان گفت اولین اشتباه او تأسیس شرکت بود، چرا که در ابتدا نیازی به تأسیس شرکت نبود؛ او می‌توانست در مراکز رشد مستقر شود و پس از ساخت یک نمونه اولیه و اطمینان از رسیدن به مرحله‌ای از بلوغ (پس از جذب سرمایه‌گذار و در صورت لزوم عقد قرارداد تجاری، با استفاده از مشاور حقوقی و تقسیم سهام بین اعضا)، اقدام به تأسیس شرکت کند. دومین اشتباه او، انتخاب نادرست تیم کاری بوده است، یعنی هم مجید و هم محمدرضا هر دو فنی بوده‌اند و می‌بایست یک نفر با تجربه‌ی مدیریتی یا بازاریابی یا اقتصادی، در کنار تیم در نظر گرفته می‌شد، چراکه با تیم محمدرضا، فقط مسائل فنی به خوبی پیش می‌رفت، بدون توجه به جنبه های مختلف کسب‌وکار. اشتباه بعدی این بود که پروژه از لحاظ مالی و اقتصادی بررسی نشده بود که آیا شروع پروژه و تولید محصول با توجه به هزینه‌ها توجیهی دارد یا خیر و به همین دلیل، گردش مالی آن‌ها منفی شده بود. اشتباه دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، این بود که آن‌ها نمی‌دانستند که چطور باید محصول خود را به سرمایه‌گذار ارائه کنند، تا برای هر سؤالی که در ذهن سرمایه‌گذار است، پاسخی داشته باشند. با توجه به پروژه یا محصول، ساخت یک نمونه اولیه و ارزیابی آن در بازار، می‌توانست به آن‌ها کمک کند. از دیگر اشتباهات آن‌ها، می‌توان به عدم آماده کردن محل کسب‌وکار نیز اشاره کرد که همین مسئله، در ارائه به سرمایه‌گذار و برنامه‌ریزی برای آینده، ایجاد مشکل می‌کرد و در نهایت، عدم استفاده از مشاوران حقوقی در ابتدای کار و همچنین مشاوران مالی، اشتباه دیگری بود که مرتکب شده بودند، چراکه شخص فنی، تخصصی در این زمینه ندارد و به خاطر بی‌توجهی به این مسائل، احتمال اینکه با مشکل مواجه شود، وجود دارد.

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.